Guppy MK - Supy din toate cate putin
#121
Postat 03 March 2015 - 10:12 PM
O bagheta de balsa laminata cu roving e tot ce ai nevoie in extremis.
#122
Postat 04 March 2015 - 06:46 AM
renatoa, la 03 March 2015 - 10:12 PM, a spus:
O bagheta de balsa laminata cu roving e tot ce ai nevoie in extremis.
am citit, şi soluţia e la fel de acceptată. Deocamdată merg pe ce am în curte. O să fie destul de forţat la mijlocul aripii, şi la rigiditate mă gândesc. Mai mult, o aripă rigidă zboară clar mult mai bine, iar două lonheroane de 5x1 şi un bord de atac tot din carbon, va rigidiza suficient structura, pentru a obţine ce vreau. Guppy poate zbura cu viteze mari, şi şuieră frumos...E drept că până acuma mi-a făcut flutter doau unul, la profundor..
#123
Postat 04 March 2015 - 08:10 PM
Au venit piesele tăiate laser. Am omis să trimit şi elementele ampenajului vertical, asa că pe ăla o să-l tai eu.
Se deschide "şantierul" Guppy 4.
pesele decupare. Mulţumesc Bogdan. Prompt, corect, rapid, şi ce e cel mai important, răbdător.
WP_20150304_002.jpg (373.83K)
Number of downloads: 63
#124
Postat 04 March 2015 - 08:11 PM
WP_20150304_19_51_20_Pro.jpg (352.05K)
Number of downloads: 60
Ăsta e al doi-lea model care a fost decupat în prealabil cu CNC laser. Mă enervează funinginea la culme, dar totul se va curăţa la final.
#126
Postat 05 March 2015 - 09:59 PM
#127
Postat 06 March 2015 - 05:11 PM
Aseară am mai comandat ce îmi lipsea. Ce mă enervează că sierra nu mai lucrează cu posta...si trebuie să dai 20 de lei pe colet...dar astea-s condiţiile n ţara asta de 2 lei.
#128
Postat 08 March 2015 - 09:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 08 March 2015 - 09:28 PM
#129
Postat 09 March 2015 - 07:31 PM
Am inceput sa printez planurile si cand am vrut sa trimit la o firma de CNC laser, am vazut ca dxf-urile nu sunt in pachet si se vand separat...
#130
Postat 09 March 2015 - 07:55 PM
#131
Postat 09 March 2015 - 07:58 PM
#132
Postat 09 March 2015 - 08:10 PM
Ca doar nu o sa traforezi balsa... cutter-ul nu face span sau rumegus.
#133
Postat 09 March 2015 - 08:14 PM
In cazul asta, cateva intrebari:
- cum transferam cel mai eficient formele pe placile de balsa?
- e vreo metoda secreta cum taiem mai usor suprafete curbe (de exemplu cercurile de usurare din coada)
#134
Postat 09 March 2015 - 08:19 PM
Ia pune mana pe Constructia de Planoare, de Vladimir Novitchi pe care ti-am trimis-o anul trecut si apuca-te de lucru ca e o bagatela.
Nu mai fi lenes ca iti strica.Si mai scutesti niste cheltuieli.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 09 March 2015 - 08:20 PM
#135
Postat 09 March 2015 - 09:10 PM
#136
Postat 10 March 2015 - 06:53 PM
De transferat desenul pe balsa---merge dar la un print laser. La jet mie nu mi-a ieşit.. Cred că varianta cea mai ok este decuparea cu foarfeca a hartiei, şi pilirea phartiei pe materialul de tăiat. Lipirea - eu am facăt-o cu schooci. Acuma, la ăsta, m-am puturoşit, şi am tăiat piesele laser...
#137
Postat 10 March 2015 - 08:09 PM
fus.jpg (360.16K)
Number of downloads: 70
Toate piesele s-ai aliniat perfect. Doar că sunt murdare de la fningine...dar oricum fuselajul va fi intens şlefuit.
Mâine...aripile. Din ce în ce mai mult cred că o să respect planul, şi o să am o anvergură de 1,5m. Am decupat laser bordul de fugă, dar e loc de decupat altul mai lung, asta dacă mă decit să merg pe o anvergură mai mare, cu încă câte două nervuri pe fiecare parte. Asta va însemna decuparea a încă patru nervuri din balsa de 3. Se pare că tot nu scap de decupaje...
Mă râmă să decupez şi balsa din Dbox, pentru a uşura cât mai mult structura. Nervurile sunt tăiate pentru un adaos de 1mm carenaje, aşa cp va avea un D-Box până la urmă.
Îmbinarea aripilor la centru - era în plan tub 5x4, iar eu am fost convins că e 6x4, si m-am gândit că restul de tub (6x4x1000) il voi folosi pentru ghidajul tijei de carbon de 4mm care va face legătura dintre aripi. Aici am greşit niţel. Ideea e că dacă vreau să fac aripile din două bucăţi, va trebui să respect planul şi anvergura (aripa are unghi diedru li găoril în nervuri nu sunt simetrice). Decizi o să o iau mâine, în funcţie de cheful de decupat profile.
#138
Postat 10 March 2015 - 09:00 PM
Daca ai un planor cu motor in bot uneori se maerta sa pui servouri in coada sa balnsezi modelul iar de multe ori este cazul la motoplanoare.
Cred o practica buna este sa lasi usa deschisa ca sa poti sa te duci in ambele directi. Mai mult daca ai facut acelasi nodel in trecut aplica lectiile invatate de acolo si fa-l pe urmatorul mai bine mai curat mai performant.
Mihai vreau sa zic citeva lucruri legate de greutate in coada.
Daca ai un planor cu motor in bot uneori se maerta sa pui servouri in coada sa balnsezi modelul iar de multe ori este cazul la motoplanoare.
Cred o practica buna este sa lasi usa deschisa ca sa poti sa te duci in ambele directi. Mai mult daca ai facut acelasi nodel in trecut aplica lectiile invatate de acolo si fa-l pe urmatorul mai bine mai curat mai performant.
#139
Postat 10 March 2015 - 09:45 PM
De aia nu mă mai grăbesc. Ăsta trebuie să iasă perfect. Până acuma pesele s-au potrivit bestial.
La motoplanor, servourile sunt sub aripă, iar acumulatorul a trebuit să între jumătate sub aripă. Are tottuşi motorul în bot. Aici, am lungit botul cu câţiva cm, tocmai ca şă pot jongla cu piesele, adică servourile şi acumulatorul, pe care le voi pune în bot. Există posibilitatea să trebuiască plumb. Am servouri ceva mai grele, Futaba MG, dar am şi niste HS65, care-s mai uşoare cu mult. Depinde cum iese modelul la final. Pe ăsta il vreau planor pur, deci aşa am plecat la "Luptă".
#140
Postat 11 March 2015 - 05:45 PM
Ce vreau sa spun este ca modelul este de 1.5M deci practic numerele sint ca la DLG. Daca vrei sa faci termica cu el la cimp atunci trebuie sal faci usor. DLG la 350g deja nu mai au performanta. Ma gindesc ca va fi ok daca il lansezi la 150M unde termica este mai puternica. Altfel gindestete si la zbor la panta.
Succes Traian
#141
Postat 11 March 2015 - 08:03 PM
Ăsta va avea peste 300 de grame. Nu cred că voi putea coborâ sub 400. Dar om trăi şi om vedea. Choar cacă nu va zbura ok, va sta foarte bine pe tabanul biroului meu de la servici, căci am schimbat încăperea, şi m-am obisnuit cu un planor pe tavan..(in vechiul birou am pus un DG-100, reparat excelent pe intrados doar, şi care arăta bestial pe tavan!).
Astăzi am poziţionat planurile aripii pe placa de lucru. Am lipit baza fuselajului. Am decupat lonjeroanele şi le-am pus la uscat (carbon şi balsa în aşa fel încăt am 2x1mm şi 3x1mm cele două lonjeroane. Nu par cu mult mai rigida, dar când vor fi în structură, cu chesoane, clar vor rigidiza mult de tot structura. Mă tot găndesc la anvergura ceva mai mare, înspre 1700 - 1800mm, dar nu găsesc pe lanimeni tuburile necesare îmbinării aripilor. Dacă nu găsesc, o să fac aripa dintr-o singură piesă, ca şi la celălalt..că a, loc în maşină pentru ele...
#142
Postat 25 March 2015 - 06:35 PM
Mihai_supy, la 11 March 2015 - 08:03 PM, a spus:
Ăsta va avea peste 300 de grame. Nu cred că voi putea coborâ sub 400. Dar om trăi şi om vedea. Choar cacă nu va zbura ok, va sta foarte bine pe tabanul biroului meu de la servici, căci am schimbat încăperea, şi m-am obisnuit cu un planor pe tavan..(in vechiul birou am pus un DG-100, reparat excelent pe intrados doar, şi care arăta bestial pe tavan!).
Astăzi am poziţionat planurile aripii pe placa de lucru. Am lipit baza fuselajului. Am decupat lonjeroanele şi le-am pus la uscat (carbon şi balsa în aşa fel încăt am 2x1mm şi 3x1mm cele două lonjeroane. Nu par cu mult mai rigida, dar când vor fi în structură, cu chesoane, clar vor rigidiza mult de tot structura. Mă tot găndesc la anvergura ceva mai mare, înspre 1700 - 1800mm, dar nu găsesc pe lanimeni tuburile necesare îmbinării aripilor. Dacă nu găsesc, o să fac aripa dintr-o singură piesă, ca şi la celălalt..că a, loc în maşină pentru ele...
Ne mai tii mult in suspans?Hai cu progresele!!! Vine RR!!!
#144
Postat 28 March 2015 - 08:25 PM
#147
Postat 29 March 2015 - 07:21 AM
#148
Postat 14 April 2015 - 12:25 PM
aripa1.jpg (184.04K)
Number of downloads: 37
prima semiaripă a prins formă şi e la uscat.
aripa2.jpg (183.51K)
Number of downloads: 37
lonjeroanele balsa cu carbon 0,5x5. Ar trebui să fie foarte rigidă.