Guppy MK - Supy din toate cate putin
#92
Postat 13 November 2013 - 08:20 PM
#93
Postat 13 November 2013 - 08:26 PM
#94
Postat 13 November 2013 - 09:46 PM
Sa fii sanatos.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#95
Postat 14 November 2013 - 08:30 AM
:drinks: . Link Guppy 2M
Consider ca folosind balsa, trebuie atentie deosebita atunci cand selectionati lemnul, sa fie cu fibra dreapta de diferite densitati si greutati. Conteaza mult la greutatea finala de aceia prefer balsa moale intarita cu platbanda carbon in punctele cu solicitari mai mari.
#96
Postat 14 November 2013 - 09:10 AM
La cel din urma planurile erau deja pe net de ani de zile la aparitia lui Guppy, inclusiv vectorizate gata de taiere, bune de dat la laser fara sa schimbi o linie.
#97
Postat 14 November 2013 - 09:45 AM
Tind spre planurile lui Mark Drella insa Guppy ramane varianta clasica din balsa, accesibila oricui.
#98
Postat 14 November 2013 - 11:41 AM
Alegro, în ambele variante este totuşi un model foarte frumos.
#100
Postat 17 November 2013 - 06:28 PM
#101
Postat 17 November 2013 - 10:28 PM
pe la sfarsitul saptaminii viitoare esti prin Buzau?
Ca eu o sa vin cu un Hercules de la armata, sa aduc si sa montez un motor Hirth pe care l-am reparat (care la diagnosticare si reparatie a venit la mine tot cu un Hercules de la armata) pentru replica Vlaicu 2 care e la Bobocul si e in custodia Armatei.
Asa poate avem reciproca onoare sa ne cunoastem nu numai pe net, mie mi-ar face placere.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 17 November 2013 - 10:29 PM
#103
Postat 29 December 2013 - 03:15 PM
1. Toate afara.
IMG_20131229_150427.jpg (223.31K)
Number of downloads: 123
2. Acumulatorul la locul lui:
IMG_20131229_150650.jpg (286.31K)
Number of downloads: 115
3. Receptorul la locul lui:
IMG_20131229_150723.jpg (278.27K)
Number of downloads: 119
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 29 December 2013 - 03:16 PM
#104
Postat 29 December 2013 - 03:17 PM
IMG_20131229_150913.jpg (426.6K)
Number of downloads: 56
Cred ca e loc mai mare cu o cupola din plastic, dar am preferat varianta din balsa, care a facut corp comun cu fudelajul, inainte de decupare.
#105
Postat 29 December 2013 - 06:58 PM
#106
Postat 29 December 2013 - 07:05 PM
#108
Postat 04 January 2014 - 02:23 PM
Incva putin plumb in coada pentru a se echilibra cu lipo 1800mah, cel mai mic pe care l-am pastrat...
Cu totul, gata de zbor, acuma are 458 de grame, dar parca zboara mai bine mai greu...
Primul zbor din 3013, pe o vreme - mai buna de stat langa soba, (ZCMNG pencru cine isi aduce aminte), cu vizibilitate de "minime":
IMG_20140104_133956.jpg (350.3K)
Number of downloads: 97
#110
Postat 04 January 2014 - 06:28 PM
Modelul asta (Guppy) are o chestie....am patit-o cu toate cele trei modele care mi-au trecut prin mana, si am mai patit-o odata in cabina. Atunci instructorul mi-a explicat ca este desprinderea stratului limita. Adica de la o anumita inaltime, se angajeaza, si cade necontrolat, pur si simplu cade, fara sa poti sa-i faci nimica. Astazi (dupa ce am rupt guppy-ul facut de mine, primul, si am salvat, in ultimul moment Guppy-ul facut de Radu, pe asta ...daca mai aveam cativa metrii il salvam si pe el de soc. Daca-i puneam motorul mai devreme cu o secunda, scapa si asta. Asa a dat cu burtica de pamant, iar urmarile - spre surprinderea mea - doar conu plin de pamant, si un cablu de la un servo jumult. E drept ca a cazut aproape pe burta, in aratura. Aripa a sarit si a scapat intreaga. In rest nimic, desi a sunat foarte ciudat...L-am puricat pe toate partile - si totul functiona ok, chiar si trantit in aratura, si in casa dupa aia. Dau vina pe acea evolutie...cum i-o fi zicand. La elicoptere se numeste "Inel turbionar", aici habar nu am...doar ca in picaj e nepilotabil, si sare pur si simplu dintr-o parte in alta.
(Exact lucrul asta l-am patit demult, in zborul real, dupa o tentativa de ranversare esuata, si dupa o abracadabra de toata frumusetea, a intrat in acelasi fenomen. Atunci am resus motorul, destul de tarziu, iar "blandul Ben" s-a linistit ..desi s-au dus aprope 3000m. ("Blandul Ben" - cine stie ce avion a fost asta - stie).
Credeam ca celelate evenimente au fost pute accidente, dar acuma, dupa ce patesc a treia oara cu acelasi tip de aeropmodel (in lumea reala a fost ultima ranversare gresita)...e clar ca nu-i place sa fie angajat...
La asta am mai abservat o chestie - la viteza mare (si ma refer mare de tot) nu mai vrea sa redreseze - probabil arcul trebuia pus sa traga profundorul in jos..iar pe cabraj sa actioneze firul de la servo... Asta probabil o voi rezolva zilele viitoare, ca nu e complicat deloc...doar ca mai gauresc coada si mai folosesc un tub de plastic mic...Totodata probabil o sa primeasca si balamale la profundor, pentru a evita flutter-ul ca parca a vibrat nitel...
#111
Postat 04 January 2014 - 11:22 PM
Va admir foarte mult munca la aceste guppy-uri, zboruri line.
#112
Postat 05 January 2014 - 09:22 PM
A avut zile...asta e clar.
Evolutia asta e tipica lui Guppy, asta cand te joci cu el...
Zilele astea o sa-i intorc comanda profundorului, adica firul sa traga pentru cabrarea profundorului...sa vad cand am chef de mesterit. In acelasi timp o sa-i pun niste balamale la profundor, ca tot am gasit unele finute prin cutia cu maimute cautand holzsuruburi....
#113
Postat 02 March 2015 - 05:39 PM
De data asta, de puturos ce sunt am dat la tăiat piesele. Când vin, dăm drumul la construcţie.
Moto-ul modelului - aş vrea să fie precizie. O să încerc să-l fac cât mai exact cu putinţă. şi dacă reuşesc, mai uşor decât celelalte. Ideea e să tind spre 300 - 400 de grame, ceea ce la un model de 1,7m zic că e ok.
O să renunţ la bowdenuri, şi o să merg pe varianta pull-pull cu fire textile de la pescari. Aşa scad bine greutatea cozii, şi implicit a modelului. Voi renunţa, mai mult ca sigur la placările direcţiei şi probabil si a ampenajului vertical, dar voi ranforsa cu ceva carbon.
Deci deschidem din nou şantierul.
#114
Postat 02 March 2015 - 09:17 PM
#115
Postat 03 March 2015 - 02:23 PM
#117
Postat 03 March 2015 - 04:42 PM
adyrex, la 03 March 2015 - 02:23 PM, a spus:
Aşa o să facem. Eu cu ăsta sunt la al IV-lea Guppy., şi al III-lea construit. Să văd ce îmbunătăţiri o să aibă...că am câteva în minte. Prima chestie - să lucrez la fuselaj pentru a-i face partea din spate cât mai uşoară..
#118
Postat 03 March 2015 - 07:01 PM
Mihai_supy, la 03 March 2015 - 04:42 PM, a spus:
Care varianta faci? 1,7m anvergura?
#119
Postat 03 March 2015 - 10:04 PM
Cum celălalt Guppy are aripa dintr-o singură bucată, probabil şi ăsta o va avea la fel. Voi folosi carbon pentru lonjeroane am baghete 5x1mm, pentru a face aripa mult mai rigidă. Nu e exclus să pun ceva carbon la BA. Să făd ce mai am. Trebuie ranfordat niţel centru aripii, mai ales că o să-l lansez la sandou.
La aripa din două bucăţi sunt câte două nervuri una lângă cealaltă din placaj. le pot pine la 6 sau 7 cm între ele şi mai căştig la anvergură cam 15cm, poate mai mult...adicp mă duc, încet încet spre 2m. Dacă mă decid să cresc anvergura va trebui să fac aripa din două bucaţi până la urmă...
#120
Postat 03 March 2015 - 10:08 PM