GF26I V2 Reparatie capitala
#1
Postat 15 October 2013 - 06:32 PM
Urmariel accidentului (modelul destul de avariat), iar motorul:
- s-a retezat fisa bujiei - am reparat-o cu cositor, plasa de sarma si niste folie de aluminiu, termotractil, si zic ca asa a fost...peste tot ansamblul i-am bobinat niste schoci cu fibra de sticla, si apoi, o sa vina un plastic protector, spirala.
- am gasit doar butucul elicii, palele au disparut. De asemenea piulita si saiba - ele stiu pe unde sunt.... Axul pare ok, nimic rupt prin motor, axul nu pare a fi deformat. O sa-l verific totusi daca e drept, cu un ceas comparator, in strung. Numa ca daca strungul are bacurile si alea deformate - apoi nu mai stiu cum. La ochi e ok.
- bujia - indoita si izolatorul de ceramica crapat.
- piesele din ebonita (de sub carburator si tubul venturi) - sparte, carvutarorul atarna in firul de acceleratie;
- cateva aripioare de racire - s-au rupt.
Am curatat de pamant motorul, si am inceput sa-l demontez.
- axul pare ok, fara deformari vizivile, fara span prin interiorul motorului, fara zgarieturi evidente pe chiuloasa.;
- rulmentul fata nu mai merge asa de liniar cum mergea, si are si joc (sunt pe drum altii)
- piesa dintre carburator si motor - vine si ea, dar mai am una;
- mi s-a parut, ca nu mai are aceeasi compresie, asa ca am demontat chiloasa. Garnitura de chiuloasa e intacta, dar dupa remontarea chiuloasei, parca nu mai are aceeasi compresie.
O sa-i comand alt set de garnituri, caci altceva nu am vazut prin stocurile de la noi.
Alt segment e pe vine.
Ca prima nelamurire:
- pe santul segmentului am vazut un "pin", pe laterala pistonului, perpedicular pe bolt si ma gandesc ca acolo vin capetele segmentului.
- imbinarea segmentului trebuie sa se faca spre admisie sau spre evacuare. Sa stiu cum montez pistonul pe bilea. Asta daca conteaza.
Stiu ca sunt cel putin doua persoane care s-au oferit sa imi faca motorul, dar, ce sa fac - sunt un incapatanat. O sa incerc sa-l fac eu!~..cu ajutorul vostru.
#2
Postat 15 October 2013 - 08:24 PM
Mihai_supy, la 15 October 2013 - 06:32 PM, a spus:
- pe santul segmentului am vazut un "pin", pe laterala pistonului, perpedicular pe bolt si ma gandesc ca acolo vin capetele segmentului.
- imbinarea segmentului trebuie sa se faca spre admisie sau spre evacuare. Sa stiu cum montez pistonul pe bilea. Asta daca conteaza.
Stiu ca sunt cel putin doua persoane care s-au oferit sa imi faca motorul, dar, ce sa fac - sunt un incapatanat. O sa incerc sa-l fac eu!~..cu ajutorul vostru.
Da Mihai , acolo vin capetele segmentului. Pinul este acolo pentru a nu permite rotirea segmentului in locas.
Fanta segmentului(pinul) trebuie sa vina spre admisie, nu spre evacuare. Sus pe capul pistonului , ar trebui sa fie o sageata care arata pozitia pentru portul de evacuare. Nu stiu daca la acest motor apare.
Numai bine!
SBACH 342- Pilot RC-DLE30
YAK 54 -Pilot RC-DLE30
KATANA 120 -DLE30
#3
Postat 15 October 2013 - 08:38 PM
Orice informatie e utila, pentru mine, sau pentru cine mai are motoare din astea...Si ma gandesc ca suntem cativa...
Ma gandesc ca e logic asa. Gazele de admisie nu sunt fierbinti. Gazele de evacuare sunt fierbinti, si ar putea incalzi foarte tare varfurile alea ale segmentului, si sa le decaleasca. Poate asta e si explicatia logica. Poate aberez, poate nu...
Deci - prima informatie care mie imi pare logica - deschiderea segmentului spre admisie. (ma tot gandesc ca atunci cand ma uitam la segmenti, prin fantele de evacuare, la unele motoare, nu vedeam intreruperea segmentului).
Merci Radu.
#4
Postat 15 October 2013 - 10:44 PM
R26L_1.jpg (102.5K)
Number of downloads: 91
crezi ca te ajuta?
trompeta de aer, nu te mai strofoca, o poti face din aluminiu sau alama, trebuie doar sa gasesti stungarul si sudorul potrivit. la fel si piulita, daca nu gasesti una adecvata, se poate face la strung. flnsa, lasa-ma 2-3 zile sa desfac niste cutii de pe la soacra-mea, cred, dar nu garantez, ca mai am una.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 15 October 2013 - 10:45 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#5
Postat 16 October 2013 - 07:46 AM
#6
Postat 16 October 2013 - 08:31 AM
Trage un ochi aici si sunt convins ca te va ajuta:
http://www.rcunivers...article_id=1074
SBACH 342- Pilot RC-DLE30
YAK 54 -Pilot RC-DLE30
KATANA 120 -DLE30
#7
Postat 16 October 2013 - 01:42 PM
http://www.rcunivers...tml#post9940293
Fisiere atasate
-
Ay73925.jpg (87.43K)
Number of downloads: 76 -
Up46772.jpg (64.31K)
Number of downloads: 76
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#8
Postat 16 October 2013 - 02:07 PM
In ce a indicat Radu - uite o poza:
dsc_2083.jpg (105.08K)
Number of downloads: 87
din cate pricepe mintea mea de IAB-ist sageata de pe piston arata evacuarea? (uf a scris asta deja Radu).
ramane sa ajunga la mine piesele si ma bag in el - mama lui de motor...
#9
Postat 16 October 2013 - 02:12 PM
nici pe cea de admisie.Ferestrele sunt decalate pentru asta cu peste 4mm.Daca motorul tau seamana cu poza trimisa de ALLEN,model varianta noua,tot ce ti-am scris pe mesaj cade.Eu trimisesem instructiuni de recentrare a arborelui cotit-pentru varianta axului cotit cu doua manetoane ca in poza.Daca e GF26V ai scapat mai ieftin.Probleme doar cu rulmentii.Oricum la piston apar probleme doar in caz ca ai lovit si deformat cilindrul.
Fisiere atasate
-
GF26i.jpg (336.37K)
Number of downloads: 30
#10
Postat 16 October 2013 - 05:25 PM
Oricum acuma sunt la tara, si intre doua roabe de frunze, mai mesteresc cate ceva la un nou proiect, si cand ma enervez de decupat balsa, mai pierd timpul si mai citesc cate ceva despre motor...
Merci de informatii.
In principiu, filmul RK-ului il am in minte. O sa vad daca se si potriveste. Cand ajung la demontat si montat o sa pun si cateva poze...
#11
Postat 17 October 2013 - 01:29 PM
Multumesc frumos.
#12
Postat 17 October 2013 - 08:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 17 October 2013 - 08:25 PM
#13
Postat 18 October 2013 - 02:19 AM
Multa, multa bafta.
#14
Postat 18 October 2013 - 12:15 PM
#15
Postat 18 October 2013 - 12:20 PM
#16
Postat 18 October 2013 - 12:43 PM
Lista operatiilo dupa crash: Demontarea carburatorului
Obturarea fantei admisiei(sa nu intre praf,pamant,iarba in motor.
Demontarea esapamentului
Obturarea fantei evacuarii
Curatarea cu jet de aer si jet de petrol
Scoaterea bujiei
Masurarea bataii axului.De aici incepe practic reparatia.
Daca axul bate mai mult de 5 sutimi de mm. se inlocuiesc rulmentii si butucul( ala auriu,frumos) si se centreaza
arborele cotit(la GF26i).De centrare am vorbit mai devreme.La GF26V nu are ce centra.Se ocupa de butuc si rulmenti.
Daca axul bate e posibil sa intampine greutate la rotirea motorului (cu bujia scoasa desigur).
Daca au patruns corpuri straine ele pot fi numai in carter.Greu ajung in capul pistonului.Daca roteste si simte
blocari ferme,nu forteaza( se poate zgaria cilindrul).Se demonteaza si inspecteaza intreg motorul.
Costul ansamblului cilindru,piston,ambielaj,rulmenti,garnituri,set piese prindere carburator este cam cat un motor
nou 700-750 roni.
Ma arde sa il repar eu :crazy: Motorul e destul de bine gandit si se gasesc componente.
#17
Postat 18 October 2013 - 12:55 PM
#18
Postat 18 October 2013 - 01:22 PM
Multa, multa bafta, mesteri mari.
#19
Postat 18 October 2013 - 02:24 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#20
Postat 18 October 2013 - 03:37 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#21
Postat 18 October 2013 - 07:40 PM
- bnujie noua;
- chuloasa - care arata foarte bine - m erci Allen;
- garnituri - vreo trei seturi- merci Flypol si Phoenixmodels;
- piston - unul vechi, dar pare ok - merci Allen. O sa-l schimb numai daca ala din motor arata mai prost;
- segment nou - merci Flypol;
- rulmenti - merci Allen si Flypol - am doi cu semering si unul normal;
- piesa dintre motor si carburator - merci Flypol - pot monta in sfarsit carbratorul;
- tubul venturi - merci Flypol..oare o sa pot vreodata multumi?
- mai e inca o siguranta - dar pana nu desfac motorul nu stiu unde vine...
Maine, daca am vreme si chef, ma iau de el. Amn citit mult, si trebuie sa iasa...
Inca o data multumesc Allen si Mugurel pentru initiativa de a-mi face motorul. Daca nu ma descurc, in nerusinarea mea, am telefoanele voastre....
#22
Postat 18 October 2013 - 07:49 PM
In week-end-ul asta cam toate neamurile vin la tara, si vor sta, o parte, la mine. Deh...se implinesc 3 luni de la disparitia bunicii...Macar la necaz ne strangem cu totii...
#23
Postat 19 October 2013 - 11:31 AM
Demontarea completa - groaznic.
Ce am gasit in interior:
- semeringul dintre rulmenti - asa cum ma asteptam - distrus.
- rulmentul spate - bile patrate, joc enorm, mai bine de 2mm intre cei doi cilindrii. O aschie dintr-o bila provabil a satir si a tras o zgarietura pe carter...
- rulmetul fata - nu cred ca ar fi trebuit schimbat, dar parca nu se misca liniar, si cateodata ceva agata in el. Ala a iesit cu multa rabdare, si ceva caldura. O arsura pe degetul aratator al mainii drepte, nitel sange - si era sa sparg un geam cand am vrut sa-l arunc....
- cel mai grav - piesa pe care sta elicea - intrata destul de mult peste ax, iar saiba dintre aceasta piesa si rulment - desi nu apare in schema era destul de avariata, asa ca am pus una putintel mai groasa.
- capatul axului, freca in capacul carterului, resolvat cu acea saiba, mai mult acea saiba a anulat jocul longitudinal al axului.
- filetul de la bujie - jumulit mai bine de jumatate, asa ca cealata chiuloasa a luat locul.
- recuperat cu grau garnitura de la capacul carterului, dar recuperata...
- schimbat segmetul cu unul nou, si toate celelalte garnituri.
- bujie noua;
- thread look albastru pe toate suruburile. desi nu cred ca era necesar - ca abia au intrat si abia au iesit.
ulei nitel mai mult in benzina - si la aer cu el...sa vad daca-l pot porni.
#24
Postat 19 October 2013 - 05:10 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#25
Postat 19 October 2013 - 07:10 PM
motorul asta cred ca mi-a mancat jumatate de saptamana din viata (la propriu). Si inca doua de convalescente. Ma dor toate degetele, am febra musculara la ambele maini, a curs sange, si am doua rani - una de la o surubelnita si una de la pala, dar....AM INVINS!!!
Motorul porneste la maxim a trei-a pala, nu are jocuri, si cum ziceati voi, suna nitel diferit, parca nu mai bate nimica. Nu am reusit sa-i scot jocul longitudinal al axului, dar e undeva sub 1/10mm, iar la cald, jocul ala dispare. Mi-a mancat zilele piesa aia pe care se aseaza elicea...
Clar imi trebuie o alta aprindere. Firul ala, de la aprindere la bujie, acuma, noaptea - cu motorul in maximal chiar arata haios - prinde o culoare albastrsa....deh, pierde curent peste tot.
Mai e ceva cu motorul asta - nu vrea sa porneasca la pala cu cilindrul in sus nici mort. Cu cilindrul in jos, si furtunul plin de benzina - trei pale si la zbor!!!
Acuma serios vorbind. Ma asteptam ca avariile sa fie mult mai mari, doi rulmenti, o saiba si un segment. Ma asteptam la axe strambe, cartere sparte....dar, nu a fost asa.
Concluzia:
- orice se poate face, daca vrei cu adevarat!...
Segemnt nou, compresie ok, rulmenti noi, garnituri noi, chiuloasa mai buna, reglaje noi, a scos o tona de fum, caci a ars mai bine de un litru de benzina cu ulei mult de tot...
PS - daca cei care citesc pe aici au o idee cum as putea inlocui firul de la bujie - poate m-ar scuti de inca 150 de lei. Daca o sa mai zbor motorul asta - ramane de vazut..
#26
Postat 19 October 2013 - 07:12 PM
ALLEN, la 19 October 2013 - 05:10 PM, a spus:
viteza de zbnor la impact - cam cat prindea Yak-ul cu mototrul in blana, in picaj de 30 de grade, cam de la 100m....undeva peste 200km/k....zic si eu. Motorul - l-am gasit undeva la 5m de locul impactului, dar ce e mai haios e ca piulita si saiba de pe ax - au disparut pur si simplu. Mai mult, axul e ok, nu s-a strambat, sau nu se vede cu ochiul liber.
In relanti nu se vad diferente la varful palei...
#27
Postat 19 October 2013 - 09:36 PM
cu reparatul cblului, se poate dar mai greu. cauta in Buzau o firma cu piese de scuter, si iei un cablu nou. desfaci aprinderea si va trebui sa desfaci vechiul cablu de pe placa si sa il inlocuiesti cu cablul nou. din ce imi aduc aminte, tot montajul e turnat intr-un fel de rasina epoxidica, sau silicon, nu mai stiu exact. in orice o fi, trebuie sa cureti bine ca sa poti face inlocuirea.
PS: fii sigur ca ai sa-l mai zbori, trag nadejde ca prin primavara sa vad un nou benzinar la Buzau
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#28
Postat 19 October 2013 - 10:16 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#29
Postat 20 October 2013 - 12:20 AM
ALLEN, la 19 October 2013 - 09:36 PM, a spus:
Si socul?
Multumesc mult.
#30
Postat 20 October 2013 - 06:39 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________