Cafenea multicoptere
#2041
Postat 01 August 2016 - 11:28 AM
Şi eu ar trebui să am unul... :D
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2042
Postat 02 August 2016 - 03:33 PM
Si aici povesteste tot ce are in cap drona pe langa ceva de 38megapixeli. https://www.youtube....h?v=v_dw6zUWZkA
La naiba,inca o jucarie, :rofl:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 02 August 2016 - 03:34 PM
#2043
Postat 02 August 2016 - 03:55 PM
Ochi şi urechi peste tot, sistem anti-tăiat-degete, sigur merge modificată să fie pilotabilă 100% fpv şi manual... :D
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2044
Postat 02 August 2016 - 04:01 PM
#2045
Postat 04 August 2016 - 03:45 PM
#2046
Postat 04 August 2016 - 04:01 PM
#2047
Postat 06 August 2016 - 09:52 PM
Un miniquad (250 sau 280, nu-s sigur) cu cel mai mic gimbal (vertical doar). Nu stiu care-i povestea, nu am avut timp sa stau la povesti dar mai trec pe acolo si aflu. Pare tare interesant daca merge cum trebuie, sigur e misto in zbor.
Fisiere atasate
-
mini gimbal PM.jpeg (211.6K)
Number of downloads: 33
#2048
Postat 06 August 2016 - 10:08 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=2509104
Incepe sa ma manance sa fac un racer quad. Tot mai multi tovarasi pe aici o iau incolo asa ca trebuie sa incercam si asta. Momentan mosmondesc la tricopter. Primeste un overhaul general, i-am scurtat bratele si a primit un Naze32 in loc de KK.
victoras_h, la 06 August 2016 - 09:52 PM, a spus:
Un miniquad (250 sau 280, nu-s sigur) cu cel mai mic gimbal (vertical doar). Nu stiu care-i povestea, nu am avut timp sa stau la povesti dar mai trec pe acolo si aflu. Pare tare interesant daca merge cum trebuie, sigur e misto in zbor.
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 06 August 2016 - 10:10 PM
#2050
Postat 06 August 2016 - 11:13 PM
DAR pe camera de fpv nu se simt paşii unui servo analogic, deci ditamai brushless-ul e overkill.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2051
Postat 06 August 2016 - 11:23 PM
Am scos servoul si am lăsat camera fixa, puțin orientată în sus.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 06 August 2016 - 11:24 PM
#2052
Postat 09 August 2016 - 12:06 AM
Am pus mana pe cateva ESC-uri interesante. Sunt tare micute, opto (fara BEC), 30A: DYS XM30A (http://www.getfpv.co...neshot-125.html)
La specificatii scrie ca au "built-in capacitor" dar ma gandesc daca e suficient. Ar trebuie sa mai pun cate un condensator in plus? (am cam 20cm fire de la ESC-uri pana la baterie).
Daca tot vorbim de ESC-uri, nu reusesc sa ma lamuresc ce face OneShot125. Nu e utilaj pentru racing, nu cred ca am nevoie de timp de raspuns la motoare atata de rapid (face si altceva de fapt?). Motoarele sunt cat se poate de departe de racing (DT700). Imi plac ca sunt foarte silentioase si par sa fie suficiente pentru un tri de 1kg.
Deci OneShot, activam sau nu?
Fisiere atasate
-
esc.jpg (36.51K)
Number of downloads: 10
#2053
Postat 09 August 2016 - 07:28 AM
Daca e loc de condensatori eu zic sa pui. Daca nu, nu. :)
#2054
Postat 09 August 2016 - 08:10 AM
Dar ma intreb de ce ai avea asa mare lungime la fire, sper ca nu vrei sa pui ESC-ul langa motor, nu ii inteleg pe cei care fac asta... :unsure:
Este mult mai simplu si mai rational sa prelungesti 3 fire identice catre motoare, si sa te doara'n elice ca le incurci intre ele, decat doua de alimentare si unul de comanda si sa fii atent sa nu faci vreo boacana...
Plus ca e teoria aia cu extinderea firelor care zice clar la ce cap este recomandabil sa o faci !
Nu in ultimul rand, de ce un kg ? Vrei sa compensezi micimea Bebop ? :p
Fa-l frate de 35 cm maxim, si cat mai usor posibil, chiar nu te inspira ESC-urile astea, cat s-au muncit sa la faca de mici si delicate ? hai sa incarcam martzoaga, bine ca am castigat 100 grame de la ESC-uri... :angry2:
Motoarele banuiesc ca le ai deja, ca ziceam si de ele cate ceva :)
De fapt, ce cadru folosesti ?
#2055
Postat 09 August 2016 - 09:58 AM
Exceptând topicul de pe rcgroups legat de capacitorii necesari ca să nu se ardă ESC-urile, pentru cazurile mele (și aici sunt cât se poate de personal) mi se pare mult mai relevant acest film:
Cei de pe rcgroups vorbesc mai mult de avioane și drone mari unde pui colaci de cabluri, alte chestii în joc, și unde problema principală este că se ard ESC-urile.
La drone mici, ESC-urile nu au nici pe naigba, în schimb ai mult zgomot pe video și riști să arzi RX-ul și camera FPV de la spikes și trimiți în pom senzorul gyro.
În filmul de mai sus eu zic că sunt evidente două, sau chiar 3 lucruri:
1. Nu contează unde pui capacitorul, nu trebuie cât mai aproape de ESC-uri, nu trebuie cât mai aproape de PDB (așa cum recomandă Joshua Bardwell în alt video). Oriunde pe cablul de alimentare, un capacitor mare și gras pare suficient. 1000uF, 35V.
2. Nu trebuie capacitori pe fiecare ESC, este suficient unul mare pe cablul de la baterie. Este evident că un cap pe fiecare ESC e mai bine, dar dacă se pare că este suficient unul oriunde pe cablul de la baterie, atunci de ce ne complicăm? :)
3. Ratingul capacitorului nu pare așa important, în video-ul de mai sus nu este capacitor nici de 35V, nici de 25V, este un capacitor Low ESR de fix 16V, capacitor care este oricum sub voltajul la care pleci cu un LiHV 4S.
#2056
Postat 09 August 2016 - 10:42 AM
Lucrurile sunt prea intime ca sa le sesizezi in cateva minute/ore de functionare, orice cm de fire are inductanta, orice inductanta degradeaza timpul de comutatie al FET-ului, care nu va mai lucra intr-un regim optim de on-off, ci cu pante mai mult sau mai putin abrupte care pot duce la modificari la nivelul cristalului. Mai simplu de atat nu se poate explica.
Eu prefer sa il cred pe Ron, macar asa din spirit de gasca ca intre universitari, mai mult sau mai putin fosti... :p
Repet, chiar daca nu ar fi teoria asta, de ce sa pui ESC-ul langa motor ?! Ca sa il expui la lovituri ? ca ventilatia oricum nu e asa critica, asa pot spune si eu ca ale mele sunt inchise in bratze, cu aer zero, si nu au nimic, nah :)
Da, are tricopter, si daca a zis un kg si DT750 asta inseamna tricopter cu brate de 50 cm !
#2057
Postat 09 August 2016 - 11:45 AM
E moda mai nou să se pună condensatori la orice, dar asta e pe principiul "așa făcea și bunicul", "așa am auzit că e bine", "așa am văzut la alții", "așa am văzut pe youtube", "nu mai îmi arde camera FPV" și "nu mai ajunge noise la senzorul gyro".
Omul are perfectă dreptate, condensatorii sunt importanți, au rolul lor, întrebarea este cât de importanți sunt? Sunt vitali sau merge și fără?
În absolut toate posturile din topicul lui Ron, nu am văzut mențiuni/poze/exemple decât legate de fixed wing de gabarit semnificativ și multirotor de dimensiuni mari. Toate ESC-urile care le-am văzut acolo și "protejate" cu ciorchini de condensatori nu seamănă cu ESC-urile astea miniaturizate folosite pe quadcopterele mici/mijlocii, sunt ESC-uri de tip old school, cu ditamai PCB-ul. Altă ligă. :)
Aceasta postare a fost editata de Arise: 09 August 2016 - 11:48 AM
#2058
Postat 09 August 2016 - 11:48 AM
Copii, nu incercati asta pentru spray-at gandacii din bucatarie :D
http://www.goodluckb...ray-system.html
#2059
Postat 09 August 2016 - 12:54 PM
Am ecranat cam tot ce înseamnă cabluri de semnal mic (folie auto-adezivă de aluminiu) şi am mai puţine sughiţuri. Multe chestii, pe o zburătoare, ar putea beneficia de imunizare la interferenţe.
Dar, dacă e prea... blindată, nu mai e zburătoare. (tocmai îmi trec prin cap idei cu alimentare coaxială şi ieşiri coaxiale rigide pe motoare :)) - un fir normal, izolat cu silicon, 12awg şi un tronson de ţeavă de alamă ar echivala, totuşi, greutatea a două fire şi ar ieşi copterul mai steampunk!)
Dcuplările capacitive sunt necesare, există din fabrică, că sunt electrolitici sau ceramice AgPd nu contează, sunt acolo deja iar suplimentările sunt necesare după caz.
Heh... apropos de cropdusting... ştiţi ce înseamnă asta din punctul de vedere al stewardeselor? :D
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2060
Postat 09 August 2016 - 01:06 PM
Cu awg12... se poate demonstra, formulele sunt simple, ca firul gros nu este o idee stralucita, pe ideea ca minimizezi pierderile de putere in fire, pentru ca puterea consumata ca sa ridici greutatea suplimentara (a firului gros) este mai mare decat puterea consumata ca pierdere datorita rezistentei mai mari a firului subtire ;)
#2061
Postat 09 August 2016 - 01:58 PM
Dar ideea asta cu ţeava de alamă parcă prinde rădăcini la mine în creier... :D
Deci: Ar aduce un plus de ordine în căblăraie, ar neutraliza câmpul magnetic produs de cablu şi ar interfera mai puţin sau deloc cu senzorii de pe controller.
Îndoit prea tare va cauza strivirea izolaţiei şi scurtcircuitarea alimentării (bai spre catastrofă), mişcat prea brutal poate duce la trasee rupte pe ESC sau PDB.
Trebuie să iau un metru de ţeavă de 4mm să văd ce greutate are... poate merită efortul.
Eu am avut probleme mai mari cauzate de inducţie ca ESC-uri arse din cauza unu scurt pe mufa de balance între masă şi celula 3 dintr-un pack 4... Nici până azi n-am priceput în întregime ce s-a întâmplat.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2062
Postat 09 August 2016 - 03:42 PM
Aveam și eu în cap să folosesc pentru trasee electrice ceva conductor de cupru din acela folosit la bobinaje, mergea îndoit și pozat frumos, dar am zis că în caz de impact o să smulgă solder pads, am revenit la cabluri. :)
#2063
Postat 09 August 2016 - 04:08 PM
Monofilară nu e o idee bună nicicum dar există aşa ceva:
https://www.pasterna...-1-2sfhc-p.aspx
Evident nu ăsta, e ce am găsit la repezeală. Există cabluri cu diametre mult mai mici. Au firul central din aluminiu acoperit de cupru.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#2064
Postat 09 August 2016 - 04:19 PM
#2065
Postat 09 August 2016 - 04:41 PM
Ca exemplu https://www.okazii.r...p-hp-a174077183 dar mult prea scump il da baiatu. ESC-urile de la DJI am vazut ca vin cu cablu coaxial pe alimentare.
#2066
Postat 09 August 2016 - 05:20 PM
Cu motoarele in schimb e posibil sa ma fi sapat un pic dar cum zici, astea le aveam de pe atunci. Am zburat aseara in configuratia actuala si hover faceam un pic peste 50% thr. Ma gandesc ce set de motoare ar fi mai ok pentru dimensiunile astea, sa invarta elici de 9, 10 inch si sa traga 20-25A max.
Cred ca trebuie sa gasesc si un servo mai sanatos. Nu mai stiu de care e acuma dar are un picut de joc si nu stiu daca din cauza asta avem drift pe yaw. Posibil totusi sa nu-l fi centrat bine. Vedem.
Nu, nu concureaza cu Bebop :)
Scopul e altul. Am o problema. Trebuie sa incerc cate un pic din fiecare. Momentan vreau sa ma hotarasc la o platforma FPV cu care sa ma inteleg bine si sa o car dupa mine relativ usor. De asta am tot construit la un avionas FPV si de asta vreau sa ma apuc si de un quad mic.
.
Fisiere atasate
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 09 August 2016 - 05:22 PM
#2067
Postat 09 August 2016 - 09:00 PM
La 800g, cu sl2212 960kv, elice 9545, 3s, imi trage in hover cam 9A
Tu cu 750kv ar trebui sa ai 11-12" ca sa le dezmortesti bine, altfel cu 10" sunt adormite.
#2068
Postat 09 August 2016 - 09:19 PM
Intre timp ma gandesc poate si la alte motoare, kv un pic mai mare si elici mai mici. Ceva de la 2212 - 2216
#2069
Postat 10 August 2016 - 06:13 AM
Sa vedem si problema cu yaw drift, daca o mai ia cu coada intr-o parte la fel de tare (am incercat sa mai centrez servo-ul si sa calibrez accelerometrul). Daca tot incepe sa faca piruete, la ce setari in CleanFlight sa ma mai uit? Ma gandesc ca trim din TX nu-i indicat (mijlocul trebuie sa ramana la 1500)?
Fisiere atasate
-
12.jpeg (203.32K)
Number of downloads: 18
#2070
Postat 10 August 2016 - 07:32 AM