Cafenea multicoptere
#181
Postat 03 February 2014 - 12:51 AM
Si cele doua care au scos norisorul magic de fum le consider tot "pornite".
#183
Postat 13 February 2014 - 03:05 PM
Pare mult mai civilizat, mai aplecat catre realitate, chiar daca prevede clar necesitatea asigurarii obligatorii.........chiar si la clasa A, cea mai permisiva.........
Sincer, de cand cu OG8, ma tot zbat sa vad cum pot pune la cura de slabire quadul meu F450............care se invarte acum pe la 1,5Kg...........
#184
Postat 13 February 2014 - 07:09 PM
SerjuRO, la 13 February 2014 - 03:05 PM, a spus:
Pare mult mai civilizat, mai aplecat catre realitate, chiar daca prevede clar necesitatea asigurarii obligatorii.........chiar si la clasa A, cea mai permisiva.........
Sincer, de cand cu OG8, ma tot zbat sa vad cum pot pune la cura de slabire quadul meu F450............care se invarte acum pe la 1,5Kg...........
al meu are momentan 1,1 kg, cu noulframe garantat va fi sub 1kg, motoarele au 60 grame bucata, brate patrat de aluminiu de 10mm, frame sticlotextolit. LG de t-rex 600 la care am renuntat la talpici, am taiat toate suruburile sa nu ramana peste piulite :)
#185
Postat 26 February 2014 - 01:06 PM
#186
Postat 26 February 2014 - 08:25 PM
renatoa, la 26 February 2014 - 01:06 PM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=BqpVLgxq_1M
blheli, da nu e aceiasi treaba si cu simonk? raspuns mai bun la turatii, asta vad eu, dupa vreo 5 vizualizari:D
#187
Postat 26 February 2014 - 09:08 PM
Lovit de pasiunea aeromodelismului am început acum mai bine de un an lucrul la un quadcopter. Am următoarele componente: motoare BC2836-11 750KV, regulatoare RcTimer 30A, controller Crius Lite, (barometru și magnetometru - componente nefolosite încă), acumulator 60C- 5000mAh dar am o mulțime de probleme. Am pus pe controller Multiwii 2.3( la fel cu 1.8, 1.9, 2.0...) dar am neregularități mari în funcționarea motoarelor (diferențe de peste 150 de rotații), am calibrat ESC-urile, am sensurile bune la motoare, elicile le montez corespunzător, dar nu m-am ridicat deloc de jos.Cu manșa la maxim un motor îmi stă la 100%(față stânga) în timp ce altul cam pe la 60%(spate dreapta), celelalte două merg relativ constant pe la 90%. Configurația este QuadX, telecomanda Turnigy 9x. Telecomanda nu îmi dă pe GUI poziția de 1500 pentru comenzi, ci valori mai mici sau mai mari. Minimul la turație este 1078 și maximul este 1930. Ce greșesc? Vibrații, eu sau amândouă?
Am tot căutat soluții dar nimic nu iasă. V-aș fi extrem de recunoscător pentru un eventual ajutor.
#188
Postat 26 February 2014 - 09:25 PM
cosminrus, la 26 February 2014 - 09:08 PM, a spus:
Lovit de pasiunea aeromodelismului am început acum mai bine de un an lucrul la un quadcopter. Am următoarele componente: motoare BC2836-11 750KV, regulatoare RcTimer 30A, controller Crius Lite, (barometru și magnetometru - componente nefolosite încă), acumulator 60C- 5000mAh dar am o mulțime de probleme. Am pus pe controller Multiwii 2.3( la fel cu 1.8, 1.9, 2.0...) dar am neregularități mari în funcționarea motoarelor (diferențe de peste 150 de rotații), am calibrat ESC-urile, am sensurile bune la motoare, elicile le montez corespunzător, dar nu m-am ridicat deloc de jos.Cu manșa la maxim un motor îmi stă la 100%(față stânga) în timp ce altul cam pe la 60%(spate dreapta), celelalte două merg relativ constant pe la 90%. Configurația este QuadX, telecomanda Turnigy 9x. Telecomanda nu îmi dă pe GUI poziția de 1500 pentru comenzi, ci valori mai mici sau mai mari. Minimul la turație este 1078 și maximul este 1930. Ce greșesc? Vibrații, eu sau amândouă?
Am tot căutat soluții dar nimic nu iasă. V-aș fi extrem de recunoscător pentru un eventual ajutor.
incepand cu inceputul, in ce localitate locuiesti, eu am avut ceva ca asta dar era de la vibratii la motoare si fc-ul compensa aiurea. daca completezi locatia la profil se pot gasii oameni mai aproape de tine sa te ajute, fata in fata e mai usor decat pe net, pe ne-ve-u
#189
Postat 26 February 2014 - 09:26 PM
cosminrus, la 26 February 2014 - 09:08 PM, a spus:
Cum ai masurat? Nu cumva te referi la semnalul pwm din interfata mwii pt cele 4 motoare?
cosminrus, la 26 February 2014 - 09:08 PM, a spus:
Ce povestesti tu sunt simtomele clasice ale esc-urilor necalibrate. Ai incercat calibrare individuala? Pornesc toate simultan? Ai facut level-ul la ACC?
cosminrus, la 26 February 2014 - 09:08 PM, a spus:
Poti sa mai explici. Eu nu inteleg...
PS:Ce elici folosesti si ce greutate are quad-ul?
PPS: trece si orasul la profil.. poate gasesti pe cineva care poata sa-i puna un diagnostic "live".
Aceasta postare a fost editata de icsss: 26 February 2014 - 09:28 PM
#190
Postat 26 February 2014 - 09:28 PM
Testul minimal care il fac in casa intotdeauna este sa apuc zdravan zburatoare de mijloc, pe deasupra, turez pana o simt ca sta in hover, adica imi impinge in podul palmei, si incep sa o balansez pe cele 4 axe sa vad ca stabilizeaza corect. Asa detectezi din fasa orice tendinta de rasturnare, cu motive... fara numar.
Daca totul e ok si pare ca in mana ar sta level, afara cu ea !
#191
Postat 26 February 2014 - 09:46 PM
Locație Petroșani Hunedoara.
Diferențele de peste 150 unități le-am luat din interfața GUI.
Motoarele pornesc toate simultan dar apoi funcționează cu neregularități.
Partea cu levelul la ACC nu am facut, cum trec in diferite moduri de zbor? La receptor am legat throtle, yaw, roll, pitch;- mai trebuie să mai leg ceva la mode?
Esc-urile le-am calibrat individual cu stația (full throtle, alimentare esc, min throtle,gata)
Greutate fix 1Kg cu tot cu acumulator (și eu m-am mirat, măsurat cu cântar electronic de mână), elicii de 10x4,5.
Nu pot calibra gyro-ul din stick-utile TX (nu răspunde ledul de control de pe placă)
La mine nu se ridică deloc.
#192
Postat 26 February 2014 - 09:57 PM
Gyro-urile se calibreaza automat la fiecare initializare. E important sa nu misti FC in acest timp.
Modurile de zbor se pun pe ch5 si/sau ch6 de la RX, in GUI ar trebui sa fie AUX1 si AUX2. Sunt pe net o groaza de tutoriale, de exemplu unul pentru level:
Aceasta postare a fost editata de icsss: 26 February 2014 - 10:00 PM
#193
Postat 26 February 2014 - 09:59 PM
Cum nu se ridica ? nu are putere destula sau ce ? Aerul il impinge in sensul corect ?
#194
Postat 26 February 2014 - 10:00 PM
Este împins in sensul corect, motor 3 si 10 (fata) au sensuri diferite si elici diferite (L și R)
motor 11 și 9 (spate)au sensuri diferite si elici diferite (L și R)
Aceasta postare a fost editata de cosminrus: 26 February 2014 - 10:03 PM
#195
Postat 26 February 2014 - 10:06 PM
icsss, la 26 February 2014 - 09:57 PM, a spus:
Gyro-urile se calibreaza automat la fiecare initializare. E important sa nu misti FC in acest timp.
Modurile de zbor se pun pe ch5 si/sau ch6 de la RX, in GUI ar trebui sa fie AUX1 si AUX2. Sunt pe net o groaza de tutoriale, de exemplu unul pentru level:
Am urmat o grămadă de tutoriale... acum cred că eu am o problemă... fac ceva prost.... sau totul.
renatoa, la 26 February 2014 - 09:59 PM, a spus:
Cum nu se ridica ? nu are putere destula sau ce ? Aerul il impinge in sensul corect ?
Putere are.
Este împins in sensul corect, motor 3 si 10 (fata) au sensuri diferite si elici diferite (L și R)
motor 11 și 9 (spate)au sensuri diferite si elici diferite (L și R)
#196
Postat 27 February 2014 - 09:50 AM
Motoarele/elicile din spate trebuie sa aiba sens invers decat cele din fata, adica cele de pe diagonala (diametral opuse) trebuie sa se invarta in acelasi sens.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 February 2014 - 09:50 AM
#197
Postat 27 February 2014 - 10:05 AM
renatoa, la 27 February 2014 - 09:50 AM, a spus:
Motoarele/elicile din spate trebuie sa aiba sens invers decat cele din fata, adica cele de pe diagonala (diametral opuse) trebuie sa se invarta in acelasi sens.
ceva de genul asta: http://www.multiwii....ecting-elements
#198
Postat 27 February 2014 - 02:58 PM
#199
Postat 27 February 2014 - 03:17 PM
Doar deschidere mai mare in fata pentru camere, sau posibilitate de elici mai mari, din acelasi motiv.
Yaw mai anemic ca la quad, e tot pe baza de diferenta de cuplu, dar nu actioneaza decat un bratz in loc de 4 simultan combinate.
Mai puternic poate fi, pentru ca ai potential sa maresti elicea.
#200
Postat 27 February 2014 - 03:28 PM
renatoa, la 27 February 2014 - 03:17 PM, a spus:
Doar deschidere mai mare in fata pentru camere, sau posibilitate de elici mai mari, din acelasi motiv.
Yaw mai anemic ca la quad, e tot pe baza de diferenta de cuplu, dar nu actioneaza decat un bratz in loc de 4 simultan combinate.
Mai puternic poate fi, pentru ca ai potential sa maresti elicea.
deci decat y4 ar fi mai bun un v-tail?
#202
Postat 27 February 2014 - 06:23 PM
renatoa, la 27 February 2014 - 04:33 PM, a spus:
filmat, un tri are yaw bun, dar are o buba, servo :) un v-tail cum raspunde pe yaw?
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 27 February 2014 - 06:27 PM
#203
Postat 27 February 2014 - 06:34 PM
De stabil e stabil, cel putin Y6-ul a fost cea mai stabila chestie de am avut, cine se gandeste ca "sta" doar in 3 puncte si asta l-ar deranja... sa se gandeasca mai bine de ce in foto avem trepiede si nu mai multe picioaroange ;)
#204
Postat 27 February 2014 - 08:17 PM
renatoa, la 27 February 2014 - 06:34 PM, a spus:
De stabil e stabil, cel putin Y6-ul a fost cea mai stabila chestie de am avut, cine se gandeste ca "sta" doar in 3 puncte si asta l-ar deranja... sa se gandeasca mai bine de ce in foto avem trepiede si nu mai multe picioaroange ;)
nu ma refeream la viteza, ci raspuns bun, quadu cand ii dau de yaw se intoarce da greoi, daia eu nu il folosesc niciodata, e si un pic aiurea, la tri am vazut pe net ca intoarce imediat, viteza de reactie daca e sa o transpunem asa
#205
Postat 02 March 2014 - 10:14 PM
#206
Postat 03 March 2014 - 08:25 AM
dfg, la 02 March 2014 - 10:14 PM, a spus:
Daca ai log-uri, nu are sens sa ne dam cu parerea. Posteaza-le aici si/sau pe forumul diydrones.com
De "desincronizare esc" nu am auzit.
PS: eu nu stiu sa le citesc dar poate sunt altii mai luminati ca mine.. :)
Aceasta postare a fost editata de icsss: 03 March 2014 - 08:27 AM
#207
Postat 03 March 2014 - 08:36 AM
icsss, la 03 March 2014 - 08:25 AM, a spus:
De "desincronizare esc" nu am auzit.
PS: eu nu stiu sa le citesc dar poate sunt altii mai luminati ca mine.. :)
eu am pati-to cu esc-urile, apare cand nu se face calibrarea cum trebuie
#208
Postat 03 March 2014 - 08:46 AM
RedDevil, la 03 March 2014 - 08:36 AM, a spus:
Dar "dfg" a zis ca a facut vreo 30 de zboruri fara incidente cu arducopter 3.0.
Ce a patit el acolo seamana f. bine cu un GPS glitch.. trebuie verificat ce HDOP-ul avea.
Totusi in althold, cu 11 sateliti, putin probabil sa fie un glitch. Probleme mecanice? Vibratii? Cel mai simplu ar fi sa se citeasca logurile.
#209
Postat 03 March 2014 - 09:09 AM
icsss, la 03 March 2014 - 08:46 AM, a spus:
Ce a patit el acolo seamana f. bine cu un GPS glitch.. trebuie verificat ce HDOP-ul avea.
Totusi in althold, cu 11 sateliti, putin probabil sa fie un glitch. Probleme mecanice? Vibratii? Cel mai simplu ar fi sa se citeasca logurile.
si eu am zburat mult pana sa ma prind, am observat ca nu sunt calibrate bine dupa ce am recomentat linia cu motor_stop (multiwii) si porneau pe rand dupa cum aveau chef.
#210
Postat 03 March 2014 - 12:39 PM