Cafenea multicoptere
#1381
Postat 07 January 2016 - 10:12 AM
Am remarcat că siguranţele auto au cam 2g la 60A, fiind plastic şi aluminiu şi m-au scutit de unele, ce-i drept, cheltuieli inutile.
Le-am fososit doar la experimente dar nu văd de ce nu le-aş folosi la aparate mai mari ca protecţii permanente.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#1382
Postat 07 January 2016 - 10:45 AM
renatoa, la 07 January 2016 - 08:21 AM, a spus:
Daca ai 15 minute autonomie la masina aia, atunci as merge pe cele verzi de 10C, ai avea 600 (SASE SUTE !) de grame mai putin, printre altele...
Pusul in paralel si dormitul linistit e doar daca crapatul inseamna intrerupere pack... daca insa se face scurt o celula, cam cum e regula... pack-ul bun ramas se va descarca (un pic cam violent) pana se egalizeaza ambele la 5S, si in plus va trebui sa duca si manevra de aterizare...
Practic ce inseamna scurt pe o celula, ca diferenta de 4V va da nastere la un curent de aproximativ 4V/0.044mO = 90A, daca socotim rezistenta interna de 4mO per celula, 44mO este rezistenta cumulata a celor 11 celule ramase. 90A la 8000mAh inseamna peste 11C, la care se adauga si curentul consumat de copter... un pic cam mult peste cei 10C scrisi pe pack, pa care nu e bine sa pui baza oricum.
Asa ca, ori faci acolo un mini powerbox serios, macar 2 diode schottky care sa izoleze cele doua pack-uri complet, ori nu iti mai pune sperante in legarea in paralel.
Ar mai fi nano-tech-urile de 25C, si ele cu 100g mai usoare ca Zippy, si nu mult mai scumpe.
http://www.hobbyking...idProduct=18210
Zippy albastre am de 4S de 2 ani si n-am avut probleme.
Cu nanotechuri am avut experienta proasta la 3S 3.3 dar atunci mergeam cu KK2-ul si fara buzzer sau piezo-ul controllerului. Le-a picat cate o celula treptat, una din ele o foloseam la monitor pana s-a umflat si incarcatorul nu mai reusea sa o aduca din morti, evident ca mers fara buzzer. Cand vad pe toti ca merg cu Gens Ace ma gandesc ca trebuie sa aibe ceva in plus, pana mea, acum platforma complet echipata dar fara baterie ajunge cu aproximatie la 5kg.
#1383
Postat 07 January 2016 - 10:47 AM
Nu mai zic ca varful de 60A il poti atinge foarte usor, pe singurul pack ramas, si atunci ai "rezolvata" si problema cu aterizarea... prin "autorotatie" :D
Punerea in paralel nu o fi ea perfecta, dar te lasa macar sa il aterizezi, chiar in 5s...
Conectarea prin diode elimina orice problema, e 30 lei bucata si cateva grame una de 150A.
Nici eu nu sunt fan nanotech, enumeram doar posibilitatile.
La fel de bine pot sa iti dau lista de pro, chiar la noi, care nu mai vor sa auda de Gens... "...toti merg..." cand ai reprezentanta in Germania e usor sa faci impresie buna...
Nu ai decat sa incerci, oricum sunt consumabile :) Daca ai deja o istorie cu Zippy, vezi daca Gens iti aduce zboruri duble la pret dublu.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 January 2016 - 10:51 AM
#1384
Postat 07 January 2016 - 10:51 AM
Legat de timp de zbor nu ma dau in vant pentru zeci de minute, de curiozitate am studiat ce timpi au platformele pro care duc red, alexa, chiar si cele dji, cel mai jos hammer x8 de la kopterworx 9 minute, freefly alta 10 minute la greutate de 12kg si cel mai de sus s1000-le cu 18 minute presupunand 5d-ul pe el.
Eu vreau siguranta in exploatare sau macar sa am sentimentul de zburatoare sigura.
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 07 January 2016 - 10:55 AM
#1385
Postat 07 January 2016 - 10:59 AM
Dar nu am auzit ca ar fi prea laudate, pufaie prea repede si nu au curentul la descarcare ca in specificatii.
#1386
Postat 07 January 2016 - 11:18 AM
Dar si 600g in minus...
#1387
Postat 07 January 2016 - 02:55 PM
Andrei.N, la 07 January 2016 - 10:51 AM, a spus:
Legat de timp de zbor nu ma dau in vant pentru zeci de minute, de curiozitate am studiat ce timpi au platformele pro care duc red, alexa, chiar si cele dji, cel mai jos hammer x8 de la kopterworx 9 minute, freefly alta 10 minute la greutate de 12kg si cel mai de sus s1000-le cu 18 minute presupunand 5d-ul pe el.
Eu vreau siguranta in exploatare sau macar sa am sentimentul de zburatoare sigura.
Se poate, dar eu n-as exercita asupra picioarelor de semiconductori un efort sau sa le supun la vibratii...
#1388
Postat 07 January 2016 - 03:59 PM
#1389
Postat 07 January 2016 - 04:09 PM
http://www.dji.com/p...1200/info#specs
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 07 January 2016 - 04:10 PM
#1390
Postat 07 January 2016 - 04:13 PM
#1393
Postat 07 January 2016 - 07:22 PM
Fiecare baterie cu propria fuzibilă calibrată în zona consumului maxim tolerat pe acel copter. Două siguranțe de 60A în paralel vor ține 120A. greutatea lor echivalâmd tronsonul de 2cm din cablu, îndepărtat pentru a le face loc.
Diferența de rezistență în siguranțe e mult mai mică decât diferențele de impendanță între celule sau semiconductoare - deci merg puse paralel.
Dioda pică juma de volt. Ceea ce nu pare mult dar la 60A e 30w.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#1394
Postat 07 January 2016 - 07:27 PM
Pana la urma inclin balanta catre Nanotechuri de 8000 puse in paralel, cu aceeasi bani iau 4 si am doua de 16 fata de un singur Gens de 16.
#1395
Postat 07 January 2016 - 07:57 PM
Cu elici de 17" nu ai voie sa ai peste 100W/kg consum, deci 500W per total, la 6s 22V ai consum sub 25A.
Se poate face si cu mosfet-uri aceasi treaba, ai sub 0.1V cadere, dar deja se complica un pic.
Cert e ca asta e solutia industriala, se foloseste si in locomotive de cand e dioda pe lume.
#1396
Postat 07 January 2016 - 08:13 PM
Unii vad ca zic ca nu e neaparat nevoie, riscul ca o celula sa se puna in scurt e foarte mic, dar ... http://diydrones.com...rallel-question
Acuma, cati din pro guys au smecheria asta la utilizarea in paralel.
#1397
Postat 07 January 2016 - 08:34 PM
renatoa, la 07 January 2016 - 02:55 PM, a spus:
Daca fac din circuit imprimat o placuta impartita in 2 contacte jos si unul sus unde adun plusul de la fiecare dioda, tras in folie la final, mai are vreo treaba cu vibratiile ?
Ca in schema asta
http://upload.hattix.co.uk/files/isolationdiodes.png
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 07 January 2016 - 08:35 PM
#1398
Postat 07 January 2016 - 08:45 PM
La încărcare dai peste cap încărcătorul care sesizează o tensiune mai mică pe bornele de curent mare față de cele de echilibrare.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#1399
Postat 07 January 2016 - 08:49 PM
#1400
Postat 08 January 2016 - 10:47 AM
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
#1401
Postat 08 January 2016 - 10:59 AM
Din fericire, chestia asta se intampla la sfarsitul unui zbor in majoritatea cazurilor, asa ca va fi detectata la urmatoarea incarcare, cand chargerul va da alarma ca o celula are zero volti.
Depinde mult de managementul tensiunii de aterizare, daca i monitorizare la nivel de celula, esti precaut si cobori foarte devreme, la 3.6V, cu peste 20% ramasi in pack, atunci vor avea viata lunga si se vor duce de batranete, gradual, fara sa cada o celula de tot.
Dar la cei care trag de ele cat se poate, fara sa aiba detectie per celula, ci numai per total, si coboara din cer la sub 3.3V adica 10V pe pack, e simplu ca o celula sa scada sub 3V si se va duce repede.
#1402
Postat 08 January 2016 - 11:12 AM
renatoa, la 08 January 2016 - 10:59 AM, a spus:
Niciodata in zbor :p
Am zburat mult timp cu 2 x2200 in paralel fara probleme. Chiar si cu abuz ~maxim, le aduceam jos cu voltaj/celula apropiat.
Cred ca e important sa fie pack-uri identice, cu IR apropiat si folosite numai in pereche.
#1403
Postat 08 January 2016 - 11:15 AM
renatoa, la 08 January 2016 - 10:59 AM, a spus:
Experienta mea la heli zice altceva. Cu un pack batran de 3s 2200 20c zippy albastru simplu care trecuse deja prin 30 de cicluri pe un avion, a trait mult si bine pe heli unde trageam 70% din C-ul de pe eticheta si zbor de zbor bagam 2000mah in el. A crapat doar cand am trantit heli si am facut tot packul acordeon. Nema telemetrie, nema buzzer pe celula. Doar incarcat la 1c cu balansare de fiecare data. Nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi pice brusc o celula, ce citesc pe aici imi da fiori.
Acuma nici nu am "rulat" bateriile actuale(achizitie >2015) prea mult dar de tras trag binisor. Cea mai batrana baterie luata recent, pentru un racer 250, un 3s 1500 turnigy e pe la 40 cicluri toate muncite bine. Bag 1350-1400 mah in ea de fiecare data, si nema telemetrie, nema buzzer pe celula. Doar timer pe statie(ca sa stiu cat am zburat in total cu dracia nu cat are zborul actual :p)
De altfel ma avertizeaza camera FPV cand scade tensiunea, apune toata imaginea in cam 10 secunde http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 08 January 2016 - 11:16 AM
#1405
Postat 08 January 2016 - 11:30 AM
Daca stai in aer fara monitorizare, pana cand nu mai poate si vine el singur jos, ala e semn clar ca f...ti pack-ul si mult nu te va tine, vezi cazul de mai sus ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 January 2016 - 11:30 AM
#1407
Postat 08 January 2016 - 11:37 AM
Aceasta postare a fost editata de Tealk: 08 January 2016 - 11:40 AM
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
#1408
Postat 08 January 2016 - 11:44 AM
La cele in paralel mai e pericolul descarcari unul pe altul, daca nu le deconectezi la aterizare.
#1409
Postat 08 January 2016 - 12:03 PM
renatoa, la 08 January 2016 - 11:44 AM, a spus:
La cele in paralel mai e pericolul descarcari unul pe altul, daca nu le deconectezi la aterizare.
pai e la mintea cocosului sa le deconectzi la aterizare :)
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
#1410
Postat 08 January 2016 - 01:27 PM
https://www.youtube....h?v=gHFvz9yPEyM
Pe la sec 15 a murit camera de tot, se vede cum ma pregateam sa aterizez la vedere, imi scoteam ochelarii. N-a fost cazulhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 08 January 2016 - 01:28 PM