Cafenea multicoptere
#1351
Postat 28 December 2015 - 12:54 PM
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
#1352
Postat 29 December 2015 - 03:22 PM
http://copter.ardupi...8.jpg?width=350
Nu ar fi mai eficient sa aiba acelasi sens?
Intreb pentru ca vreau sa pun pe un avion doua motoare, unul in fata altuia (push-pull), similar cu octa quadul.
Distanta in cazul meu e de 30cm.
Aceasta postare a fost editata de icsss: 29 December 2015 - 03:23 PM
#1353
Postat 29 December 2015 - 03:42 PM
Daca ar fi in acelasi sens, cuplul antirotatie, insumat de la doua motoare, ar induce o tensiune inutila in brate. Asa se anuleaza ...
In cazul tau zic ca e cam musai sa fie contrarotative, ca sa se anuleze cuplul de rotatie, alfel o sa calculezi la unghiuri de o sa iti treaca cheful.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 December 2015 - 03:43 PM
#1354
Postat 29 December 2015 - 04:45 PM
renatoa, la 29 December 2015 - 03:42 PM, a spus:
Daca ar fi in acelasi sens, cuplul antirotatie, insumat de la doua motoare, ar induce o tensiune inutila in brate. Asa se anuleaza ...
In cazul tau zic ca e cam musai sa fie contrarotative, ca sa se anuleze cuplul de rotatie, alfel o sa calculezi la unghiuri de o sa iti treaca cheful.
nu chiar, e un quad plane :) am perechi de doua motoare pe aripa.
singura intrebare e daca le pun in acelasi sens sau nu :)
#1356
Postat 29 December 2015 - 05:24 PM
Pune poze, altfel nu exista :p
#1358
Postat 29 December 2015 - 05:41 PM
DO 335.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 29 December 2015 - 05:42 PM
#1359
Postat 29 December 2015 - 05:43 PM
cu ceva modificari si setul 2 de motoare puse in spatele celor care se vad in poze, dupa aripa.
#1362
Postat 29 December 2015 - 06:35 PM
http://aeroquad.com/...et.php?pid=1843
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 29 December 2015 - 06:39 PM
#1363
Postat 29 December 2015 - 08:07 PM
#1365
Postat 29 December 2015 - 08:29 PM
Nu pana la rupere, dar de ce sa soliciti inutil... :unsure:
#1366
Postat 29 December 2015 - 09:03 PM
La un elicopter coaxial cum se rotesc seturile de pale si daca mai are nevoie de rotor de coada si daca da, de ce ?
#1367
Postat 29 December 2015 - 09:18 PM
Tinand cont ca elicile sunt la 300 mm efectul contrarotativ se cam anuleaza , cum zic eu crde ca ai mai putine turbioane per total , in plus ce ajunge pe ampenajul orizontal e egal stanga dreapta si cat de cat laminar, far unghiuri stanga dreapta la motoare doar in jos.
Dar merita investitia? 4 motoare, 4 ESC,... si un avion care va zbura cum va zbura oricum nu fenomenal.
Ciao Sorin
#1368
Postat 29 December 2015 - 09:35 PM
Andrei.N, la 29 December 2015 - 09:03 PM, a spus:
La un elicopter coaxial cum se rotesc seturile de pale si daca mai are nevoie de rotor de coada si daca da, de ce ?
nu inteleg unde bati.. acolo e clar ce se intampla.
SORIN CAIUS, la 29 December 2015 - 09:18 PM, a spus:
Tinand cont ca elicile sunt la 300 mm efectul contrarotativ se cam anuleaza , cum zic eu crde ca ai mai putine turbioane per total , in plus ce ajunge pe ampenajul orizontal e egal stanga dreapta si cat de cat laminar, far unghiuri stanga dreapta la motoare doar in jos.
Dar merita investitia? 4 motoare, 4 ESC,... si un avion care va zbura cum va zbura oricum nu fenomenal.
Ciao Sorin
asa ma gandeam si eu, mai putine turbioane...
#1369
Postat 29 December 2015 - 09:50 PM
Singurul motiv pentru care le-as pune pe fiecare axa sa se roteasca la fel, ar fi ca sa creeze un cuplu invers greutatii fuselajului, care sa usureze sarcina pe imbinarea aripi fuselaj. In rest...
#1370
Postat 29 December 2015 - 10:32 PM
#1371
Postat 30 December 2015 - 11:43 AM
Cum am zis eu mai sus cred ca e solutia optima.Nu mai intru in detalii tehnice acum ca nu-si au rostul.
Ciao Sorin
#1372
Postat 30 December 2015 - 12:29 PM
ampenajul vertical cu servo e intre motoare, in afara turbulentelor; plus ca am thrust diferential.
O sa pun poze zilele astea, dupa ce-l termin.
Aceasta postare a fost editata de icsss: 30 December 2015 - 12:30 PM
#1373
Postat 30 December 2015 - 03:28 PM
astept sa vedem ce iese, oricum sa stii ca turbulentele cauzate de elici sunt ca un con cu varful spre botul avionului.
Acuma mai ramne sa stabilesti sensurile de rotatie pe cele 2 parti , cred ca ar fi bine ca pe fiecare parte elicile sa se rotesca spre exteriorul aripi. Asta deoarece pe extrados fileurile de pe aripa tind sa fuga de la capete spre interior iar elicile ar ajuta cred ca fileurile de aer sa fuga aproximativ perpendicular pe aripa adica mai drept , nu stiu daca explic destul de clar ca sa ma fac inteles.
Oricum poti exerimenta ambele variante si vezi care e mai buna dar cred ca asta de mai sus te va satisface.
Bafta .
La Multi Ani!!! La toata lumea.
Sorin
#1374
Postat 30 December 2015 - 03:31 PM
astept sa vedem ce iese, oricum sa stii ca turbulentele cauzate de elici sunt ca un con cu varful spre botul avionului.
Acuma mai ramne sa stabilesti sensurile de rotatie pe cele 2 parti , cred ca ar fi bine ca pe fiecare parte elicile sa se rotesca spre exteriorul aripii. Asta deoarece pe extrados fileurile de pe aripa tind sa fuga de la capete spre interior iar elicile ar ajuta cred ca fileurile de aer sa fuga aproximativ perpendicular pe aripa adica mai drept , nu stiu daca explic destul de clar ca sa ma fac inteles.
Oricum poti exerimenta ambele variante si vezi care e mai buna dar cred ca asta de mai sus te va satisface.
Bafta .
La Multi Ani!!! La toata lumea.
Sorin
#1376
Postat 03 January 2016 - 03:06 PM
icsss, la 29 December 2015 - 05:38 PM, a spus:
Poze si maiden aici: http://www.rhcforum....-scratch-build/
#1378
Postat 07 January 2016 - 01:53 AM
Ce recomandati, una bucata Gens Ace Tattu de 16A care costa cat costa sau doua din astea in paralel http://www.hobbyking...h_6S1P_30C.html
Cunosc avantajele utilizarii lor in paralel, crapa una ramai cu cealalta si aduci copterul jos dar totusi diferenta mare de pret trebuie sa mai sugereze si alte chestii, vorbim de 1500 lei vs 633 lei acelasi curent si tensiune.
Gens Ace are 15C iar Zippy 30C rata descarcare
#1379
Postat 07 January 2016 - 08:21 AM
Daca ai 15 minute autonomie la masina aia, atunci as merge pe cele verzi de 10C, ai avea 600 (SASE SUTE !) de grame mai putin, printre altele...
Pusul in paralel si dormitul linistit e doar daca crapatul inseamna intrerupere pack... daca insa se face scurt o celula, cam cum e regula... pack-ul bun ramas se va descarca (un pic cam violent) pana se egalizeaza ambele la 5S, si in plus va trebui sa duca si manevra de aterizare...
Practic ce inseamna scurt pe o celula, ca diferenta de 4V va da nastere la un curent de aproximativ 4V/0.044mO = 90A, daca socotim rezistenta interna de 4mO per celula, 44mO este rezistenta cumulata a celor 11 celule ramase. 90A la 8000mAh inseamna peste 11C, la care se adauga si curentul consumat de copter... un pic cam mult peste cei 10C scrisi pe pack, pa care nu e bine sa pui baza oricum.
Asa ca, ori faci acolo un mini powerbox serios, macar 2 diode schottky care sa izoleze cele doua pack-uri complet, ori nu iti mai pune sperante in legarea in paralel.
Ar mai fi nano-tech-urile de 25C, si ele cu 100g mai usoare ca Zippy, si nu mult mai scumpe.
http://www.hobbyking...idProduct=18210