pai anu trecut am desfacut o masina de spalat ruseasca ca sa ii iau motoru, sa imi fac ball mill. pana de vreo 2 zile a stat motoru degeaba ca nu am avut timp(cand termin ball mill-u pun poze in alt subiect :D). si fac eu un suport tot montez motoru leg firele si cand ii dau drumu nu prea mergea. adica facea un sfert de tura se oprea mai sarea un pic etc. si eu ce zic ca tot romanu il demontez de pe suport, il desfa sa ii pun un pic de vaselina sa ii curat colectoru' si daca trebuie sa ii pun alte perii. zis si facut. dau jos capacu din fata de la motor ala din spate si ma uit pe amandoua perii... ba. da stai asa scot rotoru colector pe el...ba. rotoru era axul pe care era un cilindru(in care cred ca era o bobina pt ca magnet cu era, doar ca era acoperita cu ceva) si de un capat si de altu la cilindru niste aripioare(7 la numar) ca un ventilator. statoru avea 2 bobine una cu sarma mai groasa si alte cu sarma subtire(motoru are 2 viteze). upa ce m-am uitat la el vo 5 min ca mata-n calendar l-am uns si l-am pus la loc. il pun pe suport leg firele si ii dau drumu... facea la fel. si ce imi trazneste mie prin cap: hai sa il invart eu putin(ca in spate pe ax avea o elice de racire) si ii dau eu un impuls si o ia motorul la vo 300-400 rpm. de abia il auzeai. un motoras din ala mic face mai mult zgomot :D. opresc prima treapta si dau pe al doilea set de fire. aici a pornit direct ca se invartea din inertie inca, doar ca se invarte pe la vo 600 rpm si face zgomot mare
acum din el ies 4 fire. cand l-am desfacut am vazut ca 2 intra in bobina mica 2 in aia mai mare. faza e ca oricum le-as lega motorul merge la fel: 2 trepte una mai incet silentioasa si una mai tare cu zgomot
motoru l-am pornit de vo 10 ori prin aceiasi modalitate: invart o data de elicea aia si apoi ii dau drumu de la intrerupator si merge brici
motorul este de 100W, e dintr-o masina de spalat ruseasca si pe motor mai scrie ceva dar in rusa plus ca mai scrie 1370m^-1 din cate mi-am dat eu seama
intrebarea de 1 milion $ este: Ce dumnezeu de motor e asta?? :D
PS in masina avea ceva circuite cu niste condensatori mari cu care cred ca era pornit nu stiu. condensatorii sunt cam cat un tub de deodorant si sunt 2
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 05 August 2005 - 08:29 AM