ARO M461 – standard DeAgostini – imbunatatiri
http://trenulete.info/aro-m461-standard-de...i-imbunatatiri/
Cum era si firesc, dupa ce am facut primul model in varianta militara decapotat, am trecut la imbunatatirea celui de-al doilea exemplar, lasat si el militar, dar cu prelata pusa. Mai intai am schimbat rotile cu unele de ARO 240. La toate rotile am pus sorturi anti-noroi facute din banda de coletarie. Peste zonele pline de adeziv scurs am dat cu vopsea kaki, macar am acoperit rusinea, cu toate ca nuanta este diferita. Vopseaua am luat-o de la Revell, cand am rectificat ARO 240. La el se potrivea perfect. La M461 nu prea se potriveste. Se vede diferenta.
La exterior am vopsit cu bronz aluminiu clantele la usi si carligele de pe bara frontala. Am facut cu negru balamalele la capota motorului. Pe spate am facut cu rosu ochiurile de pisica. Sub masina am vopsit argintiu teava de esapament si toba. Farurile au primit dispozitive de camuflare antiaeriene.
La interior, am corectat volanul si am facut spitele acestuia cu argintiu. Scaunele au capatat culoarea maro a tapiteriei de vinilin, podeaua argintie si pe bord s-au evidentiat aparatele de bord si butoanele cu argintiu. Cam atat la acest model, in prezent este programata confectinarea unei antene radio si a canistrelor de pe bara din spate.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/P3300006.jpg
<span>31 Mar 2012, 17:33:</span>
ARO M461 DeAgostini – pompieri
http://trenulete.inf...stini-pompieri/
Vehiculul numarul 3 era predestinat unui exemplar tip POMPIERI, vehicul pe care l-am vazut cu ochii mei in copilarie. El nu avea nici girofar si nici scari pe acoperis, dar imi amintesc clar ca erau niste lopeti pe lateralele prelatei. Acestea vor fi urmatoarele repere ce se vor lucra in Atelierele PanArin in urmatoarele zile. Deocamdata luam o pauza de la ARO M 461, pentru clarificarea viziunii in ceea ce priveste exemplarul numarul patru, care a fost deja selectionat spre a reprezenta echipajul de MILITIA pe pista nou creata de SlotCarAro DeAgostini. Oricum am nevoie de timp de reflectare la carosarea lui, si in acest interval, pentru a-mi lipezi ideile, voi lucra pentru amicul meu Alex88 un exemplar de Dacia Papuc Posta Romana.
Asadar, am pastrat la saramura de nitrodiuluant partea metalica a unui ARO M461, in timp de in borcanul cu lichid de frana s-a curatat partea frontala, aripile si partea de parbriz. Atentie ca nu trebuie tinuta aripa din fata prea mult in lichid de frana, pentru ca se inmoaie ca Dracu. Pana acum nu am intalnit asa ceva, desi am decapat cu lichid de frana zeci de vagoane si multe locomotive reconditionate pentru pasiunea mea feroviara…
Dupa decaparea corespunzatoare si curatarea cu alcool izopropilic a reperelor murate, am trecut la vopsirea lor. Mai intai am facut jentile machetei cu rosu si galeria de evacuare cu argintiu. Aripa fata nu a prins spray auto, asa ca am recuratat-o cu alcool si am dat-o cu rosu acrilic. Parbrizul a capatat si el noua nuanta de rosu acrilic, plus conturarea chederelor cu marker negru.
Prelata a trecut pe sub spray Primer Kit si apoi la pensula, a luat nuanta de gri corespunzatoare. Fireste, dupa ce am protejat micul geamlac din spate cu o bucatica de hartie autoadeziva. Ulterior s-a conturat si chederul cu negru. La interior a fost un festin. Canapele maro, bari nichelate, aparate de bord si spite volan argintate, manere prtiere la fel. Burtiera de pe interiorul portierelor si ea a fost maronizata. Tija schimbatorului metalizata, podeaua aluminizata… Bordul aranjat conform stasului in vigoare.
Oglinzile innegrite, proiectorul ajustat. Farurile au fost debavurate, corectate si aranjate corespunzator. Suplimentar, pe bara din fata s-au mai montat doua proiectoare de ceata. Sorturi anti-noroi la rotile din spate, carlige de remorcare metalizate, lampa de mers inapoi alba si colorarea corespunzatoare a carcasei si a geamului lampilor din spate au completat interventia exterioara. Stergatoarele de parbriz s-au conturat cu negru acrilic, balamalele la capota motorului de asemeni. Manarele usilor s-au aluminizat. Semnalizatoare de directie fata si centrul lampi spate au primit culoarea galbena corespunzatoare.
La final s-au montat numere noi, de Constanta anilor ‘70. Astefel a rezultat un vehicul ce poate fi expus atat cu prelata, cat si fara aceasta. Urmeaza confectionarea unor lopeti si a unor furtunuri auxiliare montate ca si accesorii externe.
Desi prezentat destul de neglijent ca si produs final de catre DeAgostini, aceasta minunata macheta imi trezeste amintiri deosebite. Nu voi uita niciodata sunetul inconfundabil al motorului sau, silentiozitatea cu care se deplasa pe cele mai proaste drumuri si robustetea acestui vehicul. Va fi vesnic locul numarul UNU in sufletul meu de automobilist. Sunt recunoscator lui DeAgostini ca a editat acest vehicul, chair daca nu la calitatea la care ar fi meritat-o ca si vehicul care a facut istorie in tara noastra! Urmeaza MILITIA in varianta carosata si SlotCarAro.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/P3310014.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/P3310020.jpg
<span>1 Apr 2012, 06:46:</span>
Colectia mea de ARO DeAgostini
http://trenulete.inf...aro-deagostini/
Cu bune si rele, cu defecte sau nu, colectia DeAgostini creste vazand cu ochii. Mandria mea, fireste, pentru ca sunt roman, si pentru ca am fost crescut cu iubire de tara si sunt patriot, o reprezinta modele neaose. Cel putin numai si pentru ca s-au gandit sa le editeze, celor de la DeAgostini ar trebui sa le fim recunoscatori. Sunt un carcotas si recunosc. Nu mi-a placut niciodata si nici nu voi agrea vreodata ideea ca un client trebuie prostit numai pentru ca e roman si pentru ca e fraier, si pentru ca iubeste ceea ce este romanesc si atunci trebuie sa facem rabat de la calitate. Asta nu imi place mie la DeAgostini. Faptul ca, desi a avut o idee geniala de a editta masinile de suflet ale romanilor, totusi scapa pe piata o cantitate prea mare de machete montate in deradere, cu multe defecte si lucrate neingrijit. Una peste alta, supararile trec atunci cand deschid vitrina si vad minunatiile. Iata mai jos micuta mea colectie de ARO-uri, originale sau modificate. Am omis din poza Politistul ARO 243, dar nu-i bai, ca le adun iar impreuna dupa ce termin si M461 SlotCarAro Militia!
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/04/P3310032.jpg