Garajul Prognosis machete modificate de mine
#211
Postat 01 November 2013 - 03:23 PM
Venita in vizita din colectia de Polonia, camioneta a fost supusa si ea unor mici interventii la “fatada”… Au fost vopsite canapelele, interiorul grilei de aerisire de pe capota, semnalizarile spate, stalpii geamurilor triunghiulare si oglinzile. Interesant modelul de geam de pe spatele cabinei :)
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Polonez_4.jpg
Mai multe poze http://arin.panait.n...de-la-slobozia/
#212
Postat 01 November 2013 - 03:28 PM
Ca tot e vremea interioarelor, iata inca o masina superba supusa imbunatatirilor in Atelierele PanArin. S-au vopsit scaunele si bordul la interior, chederul la luminator si oglinzile. Mici retusuri la chedere si manerele la usi!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/VW_Golf_5.jpg
Mai multe poze http://arin.panait.n...f-infrumusetat/
#213
Postat 01 November 2013 - 03:31 PM
Ultima steluta primita anul trecut de la amicul Ede din Brasov, a trecut si ea prin bankul de lucru al atelierelor Pan Arin pentru cateva retusuri. Din pacate ne lispeste un maner la o usa, fiind de tipul aplicat si abia acum am observat ca nu este la locul lui. Probabil s-a desprins la transport si s-a pierdut prin hartiile de umplutura din colet…. :(
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Mercedes_Benz_W115_2.jpg
Mai multe poze http://arin.panait.n...edes-benz-w115/
#214
Postat 02 November 2013 - 09:29 AM
Dupa cateva teste de rulare, am schimbat si motorul si sistemul de tractiune. Initial fusese ca la masinile slot originale, pinion pe pinion, dar rula prea tare si nu mi-a placut. Asa ca am modificat ca la ARO, ax melcat pe pinion. Acum ruleaza mai silentios si mai eficient din punctul de vedere al controlului vitezei. Oricum, macheta mea fiind metalica, deci mult mai grea decat modele standard SlotCar, eficienta tractiunii originale scade considerabil. Iar eu nu urmaresc intreceri cu masini care sar de pe drum din lipsa controlului. Oricum, transformatorul original s-a prajit fara motiv dupa ce a stat vreo ora in priza, asa ca am improvitat dintr-un alt redresor, mai puternic, ramas de pe la trenuletele mele. Ideea cu SlotCar-ul a venit de la amicul Cristian Butnariu, si a fost sustinuta si de Dragos Bora, prieteni care mi-au trimis piste de rulare si masinute de la care am luat motoare si alte piese. Nu sunt si nu am fost un fan al curselor de masini, deci sunt novice. Totusi am facut cateva machete care ruleaza dupa conceptia mea pe piste de SlotCar, cu tractiunea modificata pentru masini cu greutate mai mare. Aceasta Dacia Sport, nu reproduce un model real, ci este o pura fantezie de-a mea si ca atare imi insusesc criticile. Nu am urmarit sa reproduc un model anume, desi sunt sigur ca daca voiam, as fi reusit! Am vrut doar sa ma distrez si sa rulez niste machete functionale. Asta pentru ca imi este tare dor de diorama mea si de trenuletele umblatoare. Am mai schimbat si masca frontala, pentru ca am primit mesaje ironice la adresa mastii de 1320 cu care o dotasem initial. Desi, gusturile nu se discuta. Nici culorile. Fiecare este liber sa isi foloseasca imaginatia. Si am destula. Nu ma pot plange. Nu am nevoie ca cineva sa imi faca desenele inscriptionarilor pentru machetele mele. Mi le fac singur. La fel si cu aceasta macheta. Am lasat imaginatia sa lucreze si nu am urmarit un model anume. Probabil, ca daca fac rost de inca o Dacia 1100 si de un R12, le voi face si pe ele sa ruleze pe pista si apoi ma voi gandi la o mica diorama functionala cu o pista simpla, cu semafoare, functii, etc. Era super sa am piese de pista pentru incrucisari, depasiri etc. As fi facut o regie cum am facut la Diorama de la Slobozia. Din pacate, nici fonduri si nici machete nu mai sunt in depozitul meu, asa cum erau acum 2 ani… asa ca raman la vise!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Dacia_Sport_2.jpg
Apreciez like pe blog http://arin.panait.n...ar-la-slobozia/
#215
Postat 02 November 2013 - 11:21 AM
Macheta DeAgostini a tot asteptat sa puna cineva pensula pe interiorul ai macabru. Acum, ca a trecut “halovinul”, s-a terminat cu morbiditatea excesiva si la aceasta frumoasa masina clasica… http://arin.panait.n...u-imbunatatiri/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Mercedes_Ponton_2.jpg
#216
Postat 02 November 2013 - 11:34 AM
A venit randul si Renault-ului pentru ceva pensula pe canapele si prin locurile mai ascunse, pedale, bord, etc! Nu-i asa ca arata mult mai bine? http://arin.panait.n...0-imbunatatiri/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Renault10_2.jpg
#217
Postat 02 November 2013 - 12:06 PM
Ultima apariție de care nomenclatura de partid si de stat s-a bucurat in domeniul auto, a fost nobila Dacia 1320, o masina care aducea in acele vremuri o nota de futurism in prestanta consacratei Dacia 1300. Cu linii clare si oarecum sportive, masina a facut furori la aparitie. Masca moderna si dotarile speciale o faceau râvnită de șoferii români. In amintirea acelor reusite ale ingineriei românești, am incercat reproducerea din memorie a unei astfel de masini de legendă. Ultima vopsire pe sezonul acesta, un unicat, Dacia 1320 PCR, a pozat falnica alaturi de surata ei Dacia 1300 de partid, si a insotit pentru imagini ARO-ul presidential al lui Nicolae Ceausescu in ultima sa vizită pe malul lacului Amara! http://arin.panait.n...e-din-slobozia/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Dacia1320_PCR_07.jpg
#218
Postat 03 November 2013 - 02:28 PM
Dupa cum povesteam in prezentarea machetei Opel Rekord P2, de aceasta masina ma leaga amintiri multe.
..................................................................................
Asa ca a trebuit sa decupez una in memoria masinii din copilaria mea. Despre mașină nu mai stiu nimic. In vara aceea am plecat la mama la Constanta unde am ramas definitiv. Noile locuri, noii prieteni au inlocuit in mintea mea amintirile despre Opelul lui tata. Acum, cand a aparut la DeAgo exact in culorile celei avute in copilărie, amintirile m-au năpădit mai proaspete ca niciodată. Si iata ca am reusit să o reproduc pentru linistea sufletului meu!
........................................................................
Nu e perfecta, dar pentru mine inseamna foarte mult!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Rekord_Cabrio_1.jpg
Mai multe poze si detalii de lucru http://arin.panait.n...ibila-lui-tata/
#219
Postat 03 November 2013 - 03:36 PM
O macheta primita de la amicul Peter Tamas, aparuta in colectia DeAgo Ungaria, colectia Retroautok, Volga M24 a fost supusa unei operatii de decopertare dar a trebuit sa fie refacuta. Dupa cateva rectificari la incercarea altul modelist de a o decapota, macheta se prezinta acum ceva mai realist. Am refacut linia de taiere de la parbriz, am rectificat lipiturile vizibile si am confectionat prelata pliata la spate. Si masca a fost usor imbunatatita!
Iat-o alaturi de alte decapotabile de la Slobozia. http://arin.panait.n...4-convertibila/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/VolgaM24_cabrio_1.jpg
#220
Postat 06 November 2013 - 02:24 PM
Pentru mine este superba si imi aminteste ca marime de macheta Daciei comuniste de prin librarii, din care am avut chiar doua, dar care au fost instrainate de mama mea cat timp am fost in armata, pe principiul ca ar fi trebuit sa ma intorc maturizat de la militarie… Multumest din suflet Dragos Man pentru minunatia de pe masa mea de lucru!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/R12-118_1.jpg
Mai multe poze ale minunatiei http://arin.panait.n...-avem-noi-aici/
#221
Postat 07 November 2013 - 01:14 PM
Frumoasa macheta primita ieri a fost supusa unor operatiuni de curatenie generala, de reparatii si rectificari.
S-au indepartat praful si petele de peste tot, s-au curatat si rectificat chederele ciobite.
S-au demontat portierele din fata si s-au ajusta pozitiile geamurilor astfel incat sa stea in rama lor, in pozitie fireasca. Asezarea corecta nu era posibila din doua motive:
bavuri excesive neindepartate pa latura geamului in interiorul portierei;
gaurile de fixare prea mici si astfel geamul nu intra perfect in locasul sau, de unde si pozitia nefireasca in raport cu rama usii.
Din plastic am confectionat manerul lipsa la una din portiere, folosind numai traforajul si pila de carton.
Am rectificat si completat si pe interiorul ramei partea argintata la triunghiul nichelat de la portierele spate.
S-au rectificat ciobiturile argintate de pe ornamentele masinii. Mai sunt cateva puncte unde vopseaua portocalie este sarita, dar acestea se vor corecta dupa ce facem rost de vopsea identica.
La interior, am mascat zona aerisilor de pe stalpii din spate cu foaie de forex de 1 mm grosime, astfel ca nu se mai vad niturile si da un aspect realist de interior.
Pentru ca se vedeau imbinarile si vopseaua caroseriei prin stopurile din spate, am placat cu folie de aluminiu dosul lampilor pentru a da si o nota de realism semnalizatoarelor.
Lampile care incadrau numarul au fost imbunatatite prin aplicarea cu alb pe zona sticlei de iluminare.
Oglinda portierei a fost gasita in interior si a fost reparata. I s-a adaugat garnitura neagra de cauciuc de la geamul oglinzii.
S-au nichelat diuzele stropitoarelor de apa a parbrizului.
Pentru ca nu am inca alte stergatoare, am confectionat o iminatie a mustiucurilor in care se fixeaza lama stergatorului, pentru a nu se mai vedea gura din caroserie.
In bord am pictat corect manerele de la semnalizator si de la lumini si am refacut schimbatorul de viteze rupt.
S-a reparat si imbunatatit sistemul de directie, astfel incat unghiul de bracare al rotilor sa fie mai apropiat de realitate.
La final am reconditionat barile si bolturile de fixare pe caroserie si le-am montat la locul lor.
Dupa ultimul retus, frumoasa si legendara R12, a pozat mandra alaturi de surata R5 si apoi a trecut la locul de onoare in vitrina cu machete scara 1/18. Sunt foarte mandru de aceasta macheta minunata.
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Renault12_07.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Renault12_16.jpg
Mai multe poze din timpul restaurarii http://arin.panait.n...ini-solido-118/
#222
Postat 08 November 2013 - 09:37 AM
O steluta indragita de pasionatii de masini, care nu trebuie sa lipseasca dintr-o colectie, chiar daca e cu volan pe dreapta. Macheta Mercedes W115 sosita cu revista nr. 56 DeAgostini, si-a gasit loc in vitrina mea dupa cateva rectificari. Primul lucru a fost sa vopsesc capacele rotilor in culoarea masinii. Apoi, la interior, am tapitat scaunele intr-o culoare deschisa, placuta. Si oglinda transparenta de la interior a fost refacuta cu negru corpul si argintiu la sticla! Pentru ca din numeroasele mele modificari au ramas niste oglinzi de Dacia, le-am nichelat si apoi le-am montat pe macheta vaduvita de retrovizoare externe. Nu sunt ele de Mercedes dar arata bine pe macheta!
Așa-i ca e mai frumoasă steluța mea? http://arin.panait.n...i-mai-frumoasa/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/W115_2.jpg
#223
Postat 08 November 2013 - 12:31 PM
Cine ar putea rămâne indiferent la grațiile unei asemenea frumuseți ? Nici chiar un patriot împătimit si bătrân ca mine nu ar putea rezista acestei bijuterii. Macheta de vis este una din steluțele mele preferate și ca atare am supus-o unei operațiuni discrete, (asta dacă roșul ar putea fi considerată o culoare discretă), de înfrumusețare! Iat-o în splendoarea ei obraznică… un demon în negru și roșu, făcut să mănânce asfalt... în vitrina mea! http://arin.panait.n...8%9Ba-de-clasa/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Mercedes-McLaren-SLR_2.jpg
#224
Postat 10 November 2013 - 08:11 AM
Mai multe poze http://arin.panait.n...i-mai-frumoasa/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/W115_7.jpg
Pentru confectionarea numarului de Anglia accesati pagina http://www.licensepl...land-719.html?=
#225
Postat 10 November 2013 - 08:27 AM
ITC Constanta redeschide cursele regulate spre sudul litoralului!
Chiar in prag de iarna, Intreprinderea de Transport Constanta a decis redeschiderea traseelor prin statiunile de pe litoral. Cu acest prilej, pentru turistii nostalgici a fost restaurat un vechi si iubit autobuz al anilor de glorie a turismului romanesc, un vestit Skoda Karosa 706 RTO, masina de care nostalgici nu au cum sa nu isi aminteasca de ea. Invitam turistii sa ia parte la prima calatorie a magnificului autobuz prin amintirea vremurilor de mult apuse. http://arin.panait.n...-nou-pe-traseu/
Cu dedicatie speciala pentru Dragos Bora!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Skoda_Karosa_706_RTO_3.jpg
#226
Postat 10 November 2013 - 09:37 AM
http://arin.panait.n...anee-de-toamna/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Colectia_Prognosis_30.jpg
#227
Postat 15 November 2013 - 07:47 AM
Inca un lot de produse DeAgostini este livrat azi la export cu interioarele refacute si alte mici imbunatatiri aduse imaginii de ansamblu. Semnalizari, rame geamuri, chedere, esapari, maruntisuri care fac macheta mai realista...
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Atelierele-PanArin.jpg
Imagini detaliate http://arin.panait.n...-la-interioare/
#228
Postat 15 November 2013 - 08:37 AM
Curierul suna intotdeauna de trei ori. O data la telefon, o data la interfon si o data la usa!
Spre deosebire de postas, care de lene sa urce patru etaje, se face ca suna si lasa avizul in cutia postala. Asa am patit zilele acestea cu posta romana, care trebuia sa imi aduca la usa un coletel cu niste piese pentru R12-le meu scara 1/18. Am stat tot timpul acasa, si chiar daca pachetul a fost trimis cu specificatia “factaj” (ceea ce inseamna ca este adus la destinatar la usa), – asta pentru ca posta e departe in Slobozia, e coada mereu, nu exista in afara de taxi alt mijloc de transport, iar eu nu ma simt asa de bine incat sa umblu brambura prin oras si nici nu este rentabil da dau banii pe taxiu si sa pierd ore la coada la un ghiseu -, omul nu s-a mai ostenit sa urce pana la etajul patru. Asa ca, vreau nu vreau, trebuie sa fac azi efortul de a ma deplasa la Posta Ma-sii, tocmai la oficiul 3 de la Ialomita! Mai mare rasul Posta Romana, poate ca nu restructurare va trebuie voua ca sa va invatati sa va faceti treaba cum trebuie! Aveti nevoie de desfintare si de privatizare! Voi sunteti in slujba clientilor si nu invers! Ia sa vedem daca la patron mai faceti fite din astea, cum ca nu ati gasit clientul acasa…
Curierul insa, mi-a adus ieri o surpriza placuta de la amicul meu din Covasna, domnul Peter Tamas, care mi-a trimis trei machete superbe, din colectia Kultowe Auta, Polonia, DeAgostini, NR. 131. ARO 10, NRR.132. MERCEDES BENZ W110, si NR. 136. RENAULT R 6. http://arin.panait.n...ctia-prognosis/
Curierul insa, mi-a adus ieri o surpriza placuta de la amicul meu din Covasna, domnul Peter Tamas, care mi-a trimis trei machete superbe, din colectia Kultowe Auta, Polonia, DeAgostini, NR. 131. ARO 10, NRR.132. MERCEDES BENZ W110, si NR. 136. RENAULT R 6.
Si in plus, trimisa pentru documentare si reproducere, rulota niewiadów n126, aparuta in Numar special polonez, Kultowe Auta, deAgostini. Ia exemplu DeAgostini Romania si invata sa faci daruri clientilor tai, asa cum faci si in alte tari. Ca tot pe bani sunt, dar denota ca cel putin in Romania, nu te intereseaza clientul ci numai profitul…
ARO 10 arata foarte bine in doua culori. Trebuie insa umblat si la el la interioare si la alte maruntisuri.
Renault 16 este insa cam neglijent lucrat, cu stopuri strambe si retrovizor interior transparent…
Mercedes Benz W110 este insa superb. Desi are interiorul negru, se potriveste cu tinuta lui demna. Totusi voi interveni la interior pentru o tapiterie mai vie!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/ARO_10_1.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/R_16_2.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/W110_1.jpg
Mai multe poze http://arin.panait.n...ctia-prognosis/
#229
Postat 16 November 2013 - 09:51 AM
Ca ne dorim o vacanta, asta este foarte clar! Dar trebuie sa ne gandim si la sanatatea noastra. Drept urmare, meseriasii de la Atelierele PanArin au combinat aceste deziderate si au conceput Rulota cu Sauna! Astfel, rulota trimisa pentru documentare si reproducere, model niewiadów , aparuta in Numar special polonez, Kultowe Auta, deAgostini de catre amicul Peter, alias Ibek Saune, a fost mai intai supusa studiului amanuntit si dupa descoperirea si identificarea micilor neajunsuri de fabricatie deagostiniana, s-a trecut mai intai la scanarea si conservarea proiectului in vederea reproducerii in industria locala Slobozia. Apoi, s-a procedat la imbunatatirile aferente, asa cum sta bine unui atelier care se respecta si acre nu se multumeste cu o macheta morbida la interior. http://arin.panait.n...-ibek-la-amara/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Rulota_10.jpg
#230
Postat 18 November 2013 - 09:55 AM
ROMAN Diesel 10.FFP.1 10.215; 1:43;IXO/ ATLAS, DDR Truck Collection, o masina romaneasca facuta de chinezi dar cu erori cat cuprinde. Am o lista intreaga si ma surprinde foarte tare ca o firma care se respecta da cu mucii in fasole in stil DeAgostinian… deci sa o luam la puricat metodic http://arin.panait.n...lista-de-erori/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/PB120002.jpg
#231
Postat 20 November 2013 - 10:29 AM
Am asteptat cu sufletul la gura aparitia acestei machete in peisajul modelistic romanesc. Ca si prima impresie, macheta pare ok. Totusi, se vede desinteresul la montare si la finisare in procesul de productie. Chiar putina neglijenta si la proiectare… (scuze piniuli, dar am gura mare, poate si de aia am atat de putini prieteni, pentru ca nu rezist si spun ce am in cap)….
Apreciez tampografierea radiatoarelor fante de pe capota, amplasarea unei antene moderne, oglinzile dimensionate corect si rotile corecte. Apreciez si amplasarea piesei de pe capota separat, fapt care va usura munca machetistilor in modificarea machetei. Nu apreciez barile turnate cu caroseria.
In rest, sunt cam multe deficiente la montare si finisare. Dar asta nu e decat problema chinezului!
Lista de imperfectiuni semnalate la macheta mea http://arin.panait.n...cab-deagostini/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Dacia1307_4.jpg
In rest numai de bine! Trebuie insa subliniat efortul lui Iulian Pintea de a ne darui o alta macheta foarte indragita de soferii din Romania. Multumesc Iulian, voi profita la maxim si voi realiza cateva unicate cu aceasta minunata masina de colectie. De mentionat stupizenia distribuitorului DeAgostini, care la machetele ce nu reprezinta mare lucru pentru romanul colectionar, trimite la chioscuri cu zecile. Azi, la o macheta romaneasca indragita si asteptata, desi vorbisem cu vanzatoarea sa imi opreasca 2 bucati, nu am gasit decat una, pentru ca a primit in total…. 2~!!! Mai avea insa pe raft 2 mercedesuri si trei zastava, si era suparata ca nu i le primeste inapoi …. mare magarie mai DeAgostini! Ce faci tu cu noi aici?
#232
Postat 20 November 2013 - 07:19 PM
Gata! Mi-am facut damblaua! Am asteptat atat de mult aceasta macheta, dar am fost atat de socat de modul grosolan in care unele finisaje s-au facut, incat am lasat orice deoparte si am bagat masina in revizie generala…
Interventiile mele http://arin.panait.n...i-imbunatatiri/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Dacia1307_17.jpg
#233
Postat 21 November 2013 - 08:34 AM
Am dusmani putini, dar prieteni si mai putini! Asta pentru ca sunt cusurgiu, îcăpățânat și carcotas. Dar prietenii pe care îi am, sunt din clasa giganților! Unii au suflet mare, alții inima cât o catedrală, iar alții au talent uriaș. Unul dintre ei, întrunește toate calitățile enumerate mai sus. Are sufletul si inima mare, are talent cu carul și în -plus este un mare cârcotaș. La figurat firește, pentru Nicu Bîrsan, este omul care face tramvaiele să se miște la Cronica Cârcotașilor! Ei bine, acest om minunat, maestru al machetelor clasice si moderne, prietenul meu, a fost in vara asta in vizita la mine cu prietenii din Galati si Braila, si atunci, vazand incantarea mea pentru autobuzele TV 20 construite de el, mi-a promis ca pana de Craciun, un stfel de autobuz clasic va domina colectia mea la Slobozia. Intre timp eu am uitat de asta, dar am continuat sa urmaresc cu interes lucrarile maestrului gigantelor autobuze. M-a frapat zilele trecute o poza in care am distins un numar de inmatriculare cunoscut! 31 CT 1961…. Ei sa fie! Secretul plutea in aer, iar eu trageam aerul in piept! Știam! Simțeam ca mi se pregatește ceva! El, împreuna cu neobositul Titi baiat dulce, imi pregăteau o surpriză colosala... http://arin.panait.n...igan%C8%9Bilor/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Planeta-gigantilor_1.jpg
#234
Postat 25 November 2013 - 10:03 AM
Macheta a fost in sfarsit terminata. Durata lucrarii s-a marit din motive de sanatate, dar am reusit pe final sa imi fac aceasta mica placerea, aceea de a confectiona cu mana mea o rulota in conditii de manufactura. Am folosit numai materiale aflate pe la indemana, prespan, carton, cartele de telefon si forex, acetofan, bolduri si linie de pescuit, precum si alte maruntisuri. Cert este ca asa micuta cum pare, a inglobat un volum de munca imens, multa gandire pentru ca folosind tehnologia de acasa, sa pot reproduce cat mai fidel frumoasa rulota in detalii sale. In nici un caz nu voi incerca sa o multiplic! E prea multa munca! Probabil ca voi produce si un model Felicia, care sa mearga cu machetele Dacia!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Rulota_poloneza_02.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Rulota_poloneza_08.jpg
La final rulota a pozat la final alaturi de surata ei, modelul trimis de prietenul Peter din Covasna pentru documentare http://arin.panait.n...neza-home-made/ precumk si tractata de diverse modele modeste din colectia Prognosis!
#235
Postat 29 November 2013 - 06:13 PM
Scoși la rampa, doar pentru inspiratie și comparatie, cei șapte “papuci” asista neputinciosi la nasterea unui nou unicat. Si pentru ca lucrurile simple sunt in general cele mai complicate, Atelierele PanArin sunt puse pe infaptuiri marete. Pentru inceput, bula Daciei 1307 cu carosare a capatat prima mana de finisare! Usurel, pentru ca este si maine o zi! http://arin.panait.n...%99apte-papuci/
Macheta a fost supusa decuparii oblonului cu cateva zile in urma. Dupa o pauza de schimb de ulei la mecanic, azi s-a reluat timid lucrul la bula de carosare!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/11/Dacia1307-A-03.jpg
#236
Postat 01 December 2013 - 01:52 PM
Incet dar sigur, ultima mea lucrare incepe sa capete personalitate. Macheta Daciei 1307 produs DeAgostini, se va transforma intr-o legendara duba de jandarmerie. Am continuat cu bula carosata, confectionand ramforsarile specifice. Cu peretii simpli arata foarte bine, dar perfectionistul din mine m-a impins spre mai mult. In fapt, o masinuta devine MACHETA atunci cand reproduce un model real. Pana atunci nu e decat o jucarie. Sigur nu va iesi perfecta. Nu exista lucruri perfecte, dar orice lucru poate fi perfectionat. Si nici nu pot pretinde de la mine sa fac lucruri perfecte in conditii de manufactura. Resturi de acetofan, carton, forex, bond gel, smirghel si multa migala. Pe final, posibil, sa iasa ceva cat mai aproape de realitate. Nu sunt un profesionist, dar am mari pretentii de la cei care se pretind asa ceva. Nu am tehnologie, dar am mari pretentii de la cei care au acces la ea si nu profita...............................................................................................
Mai multe poze si o pledoarie pentru masinile romanesti... http://arin.panait.n...9apte-papuci-2/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/12/Dacia1307-A-07.jpg
#237
Postat 02 December 2013 - 03:47 PM
Armata celor șapte papuci – la final
De la bun inceput am stiut ca Dacia 1307 are potential. Am fost vehement in criticarea machetei originale DeAgostini pentru ca nu ma asteptam la erori atat de grosolane. Dar asta este un lucru bun. Fara erori, eu nu am nici ce critica si nici ce corecta. Pornind de la jucaria respectiva, prin “metode specifice”, folosind materiale la indemana, avand ca inspiratie o singura poza gasita pe internet, (dar cu multe amintiri in memoria de lunga durata), am incercat reproducerea unei dube de jandarmerie cu care am avut ceva legaturi in trecut. Daca am reusit sau nu, ramane de vazut. Cert este ca am incercat. Nu sunt un profesionist si cer ingaduinta dumneavoastra. Posibil sa nu fi iesit chiar ceea ce am vrut, dar sunt sigur ca m-am straduit cu mijloacele avute la dispozitie. Carosarea a fost proiectata de mine pe calculator si executata din forex si carton.
In timp ce macheta vopsita se odihnea pe calorifer la uscare, am trebaluit pe la interior. Ceva tapiterie, maruntisuri. Am incercat repararea farurilor, asa cum am putut. La final, inscriptionarea si pozele la grup si individual. E greu cu decalurile. Sunt cam groase dar altele costa mult si am folosit ce aveam ramase de pe la seria ARO. Am montat si un girofar, provizoriu, doar pentru foto, pentru ca la primavara, cand voi putea suporta vaporii de rasina, voi incerca sa fac matrita la bula. Tocmai de aceea nu am gaurit piesa pentru antena! Am multe solicitari pentru carosare. Cert este ca avand pasiune si rabdare, se poate obtine ceva frumos din machetele DeAgo. Zic eu!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/12/Dacia1307-A-12.jpg
Mai multe poze si detalii http://arin.panait.n...07-jandarmerie/
#238
Postat 04 December 2013 - 08:57 AM
Proiectul Autospeciala de pompieri
De ceva vreme am demarat un proiect drag sufletului meu. O masina de care ma leaga niste amintiri colosale. Pentru inceput se lucreaza in calculator la fetele machetei. Am adunat suficiente imagini pentru a obtine un proiect cat mai aproape de realitate. Voi combina cabina si sasiul de la macheta frigoriferei, rotile si alte accesorii. E un proiect abitios si vreau sa iasa perfect. De aceea am intarziat usor cu el. Sunt multe repere specifice pe care trebuie sa le gasesc. Atat fizic cat si ca imagini unde este cazul, ca sa fie reproduse fidel. Sper ca in curand sa prezint imagini de la primele lucrari de montaj. Inca e de munca pe calcularor si starea de sanatate ma cam tine pe loc. E drept ca sunt prins si in alte lucrari, dar incerc sa ma descurc cu cate putin la fiecare.
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/12/autospeciala-pompieri.png
Va voi tine la curent pe blog http://arin.panait.n...la-de-pompieri/
#239
Postat 09 December 2013 - 09:14 AM
TV-35 au intrat in productie din anul 1983, ca derivate ale modelelor TV-12 si TV-14, acestea fiind dotate cu roti jumelate la axa spate (1985), marind sarcina utila la 1900 kg. Erau echipate cu motorul D 127 de 68 CP sau cu varianta acestuia, avand cursa pistonului marita, ce dezvolta o putere de 85 CP. (Informatii de pe situl Automobile Românești).
Pasiunea mea pentru automobilele vechi romanesti, masini care mi-au incantat copilaria, adolescenta si tineretea, ma determina la fiecare lucrare a mea sa abordez cate un model care a facut istorie si care este aproape necunoscut pentru generatiile post-revolutionare. Acestea nu au fost masini prea performante in comparatie cu ce circula azi in tara noastra, dar au fost masini create de ingineria romaneasca, in conditiile impuse de regimul comunist, de austeritate, de economie, de compatibilitate a pieselor, de rezistenta la uzura si de utilizare a industriei autohtone in totalitate. Asa cum au fost, bune/rele, aceste masini au tinut economia tarii in picioare, au asigurat traiul romanilor si functionalitatea integrala a industriei romanesti. Drept urmare, isi merita locul in panoplia Masinilor de Legenda din Romania.
Toata povestea si mai multe poze http://arin.panait.n...r-semi-trailer/
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/12/TV35-FSR_12.jpg
#240
Postat 11 December 2013 - 07:49 AM
Realizata in vara lui 2012, http://arin.panait.n...-cisterna-peco/ macheta TV cisterna avea neajunsul esaparii incorecte. La vremea aceea am omis un amanunt, si anume acela ca la masinile cu potential inflamabil, esaparea era modifcata astfel incat sa elimine gazele fierbinti undeva in fata, sub cabina, catre axa drumului. Ieri, prilej de verificare la TV-uri, moment in care am dispus lucratorilor Atelierelor PanArin sa corecteze aceasta eroare, fapt implinit imediat!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/12/TV_cisterna_4.jpg
Va invit sa vizitati si blogul http://arin.panait.n...erna-corectura/ pentru un like daca va place!