Extra 300 - 170 cm anvergura de la planșetă la aerodrom
#1
Postat 06 January 2016 - 09:23 PM
Ideea e următoarea.
Există un proiect demarat pentru construirea unui model, de 1,7m anvergură, construit în jurul unui motor de 26cc.
Din experiența mea în modele de 70 inci - modelul va trebui să aibă undeva sub 4,5kg ca să fie ok. Dacă îl va construi cineva vom vedea. Ideea e să încercăm să îmbunătățim proiectul în așa fel încât, la demararea etapei de construire să avem cam toate etapele clare.
#4
Postat 06 January 2016 - 10:08 PM
Mihai_supy, la 06 January 2016 - 09:26 PM, a spus:
Cred ca nu ai văzut proiectul. Din ce am văzut in desene Robert nu a folosit tuburi. In plus la dimensiunea asta amp.oriz.este lipit.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#5
Postat 06 January 2016 - 10:13 PM
Fisiere atasate
-
desen_capota_motor.rar.txt (67.68K)
Number of downloads: 258 -
desen_cockpit.rar.txt (66.07K)
Number of downloads: 185
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#7
Postat 06 January 2016 - 10:14 PM
oachidori, la 06 January 2016 - 10:08 PM, a spus:
Tocmai ce-am vb.cu Mihai pentru a reface ampenajele - profilate cu NACA 007 . De aici si tuburile de care pomenea .
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 06 January 2016 - 10:14 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#8
Postat 06 January 2016 - 10:25 PM
Mihai_supy, la 06 January 2016 - 09:26 PM, a spus:
In masura in care imi furnizati diametrele exterioare ale tecilor refac piesele corepunzatoare ale aripilor .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#9
Postat 06 January 2016 - 10:28 PM
Mihai_supy, la 06 January 2016 - 09:23 PM, a spus:
Din experiența mea în modele de 70 inci - modelul va trebui să aibă undeva sub 4,5kg ca să fie ok. Dacă îl va construi cineva vom vedea. Ideea e să încercăm să îmbunătățim proiectul în așa fel încât, la demararea etapei de construire să avem cam toate etapele clare.
la 170 cm anvergura - suprafata alara este de ~ 51 dm2
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#10
Postat 06 January 2016 - 10:37 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#12
Postat 06 January 2016 - 11:26 PM
bogdan.motrici, la 06 January 2016 - 11:16 PM, a spus:
lungime totala ~ 160 cm la 170 cm anvergura .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#13
Postat 07 January 2016 - 06:56 AM
Foarte fain modelul ! Ai mana extraordinara in a proiecta,felicitari Robert!
Sunt foarte tentat sa il fac si eu si sa fac si capotele inclusiv cea transparenta , dar toate astea doar din martie pentru ca am de terminat ceva proiecte si o capota pentru Lasercut care mi-e si rusine de cand tot fac pe ea si trebuie sa o termin ,daca cineva pana in martie se apuca sa faca un calapod pentru capote din extrudat m-ar ajuta foarte mult daca nu il voi face eu.😊
Astept constructia aici ,va iesii frumoasa !
#16
Postat 07 January 2016 - 11:49 AM
fly, la 07 January 2016 - 07:15 AM, a spus:
La ce motor ( specific ) te referi ?....poate ii gasesc ceva desene si-l pot modela si plasa pe panoul de foc .
fly, la 07 January 2016 - 06:56 AM, a spus:
Foarte fain modelul ! Ai mana extraordinara in a proiecta,felicitari Robert!
Sunt foarte tentat sa il fac si eu si sa fac si capotele inclusiv cea transparenta , dar toate astea doar din martie pentru ca am de terminat ceva proiecte si o capota pentru Lasercut care mi-e si rusine de cand tot fac pe ea si trebuie sa o termin ,daca cineva pana in martie se apuca sa faca un calapod pentru capote din extrudat m-ar ajuta foarte mult daca nu il voi face eu.😊
Astept constructia aici ,va iesii frumoasa !
Multumesc frumos !!!...cu ajutorul vostru sper sa si iasa un kit bun !!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#17
Postat 07 January 2016 - 12:27 PM
La asta m-am gandit ! Nu imi place cum suna cele in doi timpi ,doar chestie de gust.
#18
Postat 07 January 2016 - 03:37 PM
A facut la el aripile si fuselajul, mai trebuie capota , cabina si ampenajul.
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 07 January 2016 - 03:47 PM
#21
Postat 07 January 2016 - 04:37 PM
Cred că între P4 și coadă mai trebuiesc introduse niște coaste, și eventual baghete longitudinale ceva de genul 3x8, sau chiar mai late pentru a fi un suport sub îmbinările plăcilor de balsa folosite la placare. Și la cupolă cred că trebuie făcut cam același lucru. câte o coastă în plus nu strică, doar adaugă câteva grame...
#22
Postat 07 January 2016 - 04:50 PM
sa va spun din experienta :
am fost primul din RO care a construit Extra 300 in 1999 planul fiind de la Arh.Mihai Andrei, dupa planul avionului adevarat.
Extra este un cal naravas ar trebui sa scoti anv = cu lungimea sau cat mai aproape... altfel va batai coada in sus si in jos cu toata maiestria pilotului.
Marea majoritate a avioanelor kit sau ARF de Firma buna studiate sunt asa anv = cu lung sau ff apropiate .
Eu unul as face lungimea mai mare...in fond nu este macheta se vrea a fi un aeromodel foarte bun de ZBURAT
stima
Aceasta postare a fost editata de sandu62: 07 January 2016 - 04:53 PM
#23
Postat 07 January 2016 - 07:38 PM
sandu62, la 07 January 2016 - 04:50 PM, a spus:
sa va spun din experienta :
am fost primul din RO care a construit Extra 300 in 1999 planul fiind de la Arh.Mihai Andrei, dupa planul avionului adevarat.
Extra este un cal naravas ar trebui sa scoti anv = cu lungimea sau cat mai aproape... altfel va batai coada in sus si in jos cu toata maiestria pilotului.
Marea majoritate a avioanelor kit sau ARF de Firma buna studiate sunt asa anv = cu lung sau ff apropiate .
Eu unul as face lungimea mai mare...in fond nu este macheta se vrea a fi un aeromodel foarte bun de ZBURAT
stima
Consider ca e corect asa, mai toate modelele acrobate pe la mai toate firmele mari lungimea este egala cu anvergura sau diferente infime, la sukhoiul meu diferenta e de cativa centimetrii.
#24
Postat 07 January 2016 - 07:58 PM
sandu62, la 07 January 2016 - 04:50 PM, a spus:
sa va spun din experienta :
am fost primul din RO care a construit Extra 300 in 1999 planul fiind de la Arh.Mihai Andrei, dupa planul avionului adevarat.
Extra este un cal naravas ar trebui sa scoti anv = cu lungimea sau cat mai aproape... altfel va batai coada in sus si in jos cu toata maiestria pilotului.
Marea majoritate a avioanelor kit sau ARF de Firma buna studiate sunt asa anv = cu lung sau ff apropiate .
Eu unul as face lungimea mai mare...in fond nu este macheta se vrea a fi un aeromodel foarte bun de ZBURAT
stima
Initial am facut modelul pt.jymmy - dupa un dwg mai vechi . L-am scalat la 170 cm anvergura si am constatat ca laterale din placaj usor ( de 3mm ) deabia se incadreaza intr-o lungime de foaie de placaj - 120x 30 cm . La un acrobat anvergura si lungimea se doresc cat mai apropiate insa lungirea fuselajului ar duce la :
- nerespectarea proportiile modelului lui Jymmy
- innadirea lateralelor din placaj
- model "greu de coada" -CG mi se pare destul de avansat chiar si asa
Insa , daca se doreste il lungesc ...
Mihai_supy, la 07 January 2016 - 04:37 PM, a spus:
Cred că între P4 și coadă mai trebuiesc introduse niște coaste, și eventual baghete longitudinale ceva de genul 3x8, sau chiar mai late pentru a fi un suport sub îmbinările plăcilor de balsa folosite la placare. Și la cupolă cred că trebuie făcut cam același lucru. câte o coastă în plus nu strică, doar adaugă câteva grame...
OK !!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#25
Postat 07 January 2016 - 08:05 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#26
Postat 07 January 2016 - 08:09 PM
Proiectul ăsta va trebui să fie cât mai, hai să zicem, încadrabil pe materialele de la noi. Eventual cred că e mai eficient să/i mărim puțin ampenajele...dar asta, după primele teste în zbor...
Deci, dimensiunile vor fi cele care se încadrează în material, că vrem un proiect în care să nu tocăm prea mult lemn, că nu mai e de unde!!!...
#27
Postat 07 January 2016 - 08:50 PM
pccdtk, la 07 January 2016 - 07:58 PM, a spus:
- nerespectarea proportiile modelului lui Jymmy
- innadirea lateralelor din placaj
- model "greu de coada" -CG mi se pare destul de avansat chiar si asa
Insa , daca se doreste il lungesc ...
OK !!!
Mihai_supy, la 07 January 2016 - 08:09 PM, a spus:
Proiectul ăsta va trebui să fie cât mai, hai să zicem, încadrabil pe materialele de la noi. Eventual cred că e mai eficient să/i mărim puțin ampenajele...dar asta, după primele teste în zbor...
Deci, dimensiunile vor fi cele care se încadrează în material, că vrem un proiect în care să nu tocăm prea mult lemn, că nu mai e de unde!!!...
Zic si eu, nu dati cupietre, daca spe coada continuam cu baghete e balsa sau brad? la firmele mari cam asa se face, si la sukhoiul meu la fel e, baghete la spate.
#28
Postat 07 January 2016 - 09:34 PM
Cam de o luna de zile am intrat in posesia unul motor de 26 cc (De la Mircea de la Brasov).
Tot am cautat modele dar sunt scumpe pt buzunarul meu. Nu sunt o fire zgarcita. Dar familia este pe primul loc si ce mai ramane sau daca mai ramane ceva aloc si eu avioanelor mele.
Kitul va fi taiat maine si dupa ce intru in posesia lui voi face un calcul la restul de materiale sa pot sa ma apuc de el.
La Ct se zboara doar electrice. Singurul care are termice este Dl Stefan cu care eu intr-un an de zile de cand zbor l-am vazut de doua ori la zbor si o data ne-am intalnit in oras.
Oricum vreau sa le multumesc colegilor mei de la Ct ca mi-au pus statia in mana si au avut rabdare sa ma invete.
Sunt constient ca v-or intra si in acest proiect bani dar in timp si nu se simte.