Fournier RF 4 Primul meu avion (kit de construit)
#1
Postat 19 September 2013 - 10:22 PM
De mult timp imi doream un avion si iata ca mi-am luat.
Am vazut ca mai este un kit al acestui avion aici dar as dori sa il prezint si pe al meu. Poate asa mai primesc cate un sfat si de ce nu sa ajut si pe altii.
Kit-ul il am de o saptamana, iar in weekend avand timp liber din pricina ploii, am avut timp de mesterit.
Vineri: am desfacut complet pachetul si am umplut sufrageria cu el. M-am minunat de precizia cu care au fost taiate componentele, apoi repede cu instructiunile pe masa am inceput cu fuselajul.
Aproximativ 5 ore de lucru la fuselaj.
Duminica: am lucrat la o aripa de dimineata pana seara, incet dar sigur.
Pentru ca pozele au mai mult de 500k cat e maxim admis pe forum, am pus un link unde puteti vedea pozele.
Poze
Voi adauga cate un post cu progrese. Astept pareri :rolleyes:
#2
Postat 20 September 2013 - 05:37 AM
Daca imi permiti, ti-as sugera sa nu te grabesti. Nu este, zic si eu, o cursa contracronometru. Il faci din placere si trebuie sa savurezi fiecare etapa.
Ti-as mai sugera sa nu folosesti CA. Incearca adezivul aliphatic si nu vei regreta.
Daca vrei, poti arunca un ochi si aici:
http://www.airfieldm...g/adhesives.htm
Multa, multa bafta, mestere.
#3
Postat 20 September 2013 - 06:23 AM
Inca ceva. Probab il nu ti-a spus nimeni. Cel mai bine e da dai aripa jos de pe planseta cand nu mai poti lipi nimia pe ea. Asa nu risti torsiuni. Cand crezi ca esti gata, ia un smieghel foarte fin si la praf...Imbinarile nu trebuie sa se simta si sa fie perfete. Se vor vedea mai frumos sub folia transparenta!.
PS - poate-l vedem la zbor cu noi, ca nu e asa departe....
#4
Postat 20 September 2013 - 06:37 AM
Am unul de 1800mm anvergura si zboara foarte frumos, dar este rapid avand profilul aripii subtire si destul de instabil pentru un incepator, aripa fiind amplasata jos pe fuselaj. Daca iti place, tii la el si nu vrei sa-l distrugi dupa primele secunde de zbor, in timp ce-l construiesti lucreaza pe simulatorul aero, cumpara-ti un Easystar sau Bixler si joaca-te cu el pana poti sa-l pilotezi fara greseala, mai ales aterizarile si mai apoi treci la alte modele, de preferat tip trainer. Fournierul ar fi in etapa a treia de pregatire practica. Si macar inceputul in pilotaj sa-l faci insotit de cineva cu experienta in pilotajul aero rc. Daca nu ma asculti, vei pati ca mine care am distrus un SBACH 340 -1000mm, fiind la fel de grabit, asa cum esti tu acum. Si eu deja zburam bine cu Bixlerul cand am facut prostia.
Al meu este ARF si il poti vedea aici
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 20 September 2013 - 06:41 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#8
Postat 20 September 2013 - 03:16 PM
mix, la 20 September 2013 - 09:15 AM, a spus:
Deocamdata ma gadeam la un tren de aterizare, sa le fac o prindere inainte de a termina fuselajul si aripile. Am 2 roti de 4cm. Sunt ok, sau nu e cazul sa ma gandesc la asta momentan?
Daca e ca la mine, trenul de aterizare este montat in aripi si structura lor de rezistenta nu se impaca cu terenurile noastre cu iarba, putandu-le fractura la aterizare. Eu am sectionat tijele trenului la 20mm sub aripa si am inlocuit portiunea de brat cu elemente de amortizare speciale, ca astea, doua buc., inclinate spre fata modelului cu aproximativ 20 grade. Rotile pot fi putin mai mari, 45mm, dar depinde de anvergura modelului. Ale mele au 50mm, la 1800mm anvergura. Depinde si de terenul de aterizare. Ideal ar fi asfaltul, pentru asta a fost gandit acest tip de tren. La Galati si Braila nu avem, asa ca am adoptat solutia amortizoarelor. Zonele in care se incastreaza trenul in aripa si zona de la el spre fuselaj a lonjeroanelor trebuie consolidata si lipita bine, nu in exces, cu epoxy. De asemenea, conteaza piesa de imbinare a semiaripilor care da unghiul diedru. Eu am refacut-o din placaj mesteacan de calitate lipit in straturi cu epoxy pentru rezistenta. Originalul era din lemn simplu de fag si cu jocuri mari in locasuri.
Modelul este un motoplanor de viteza mai mare, cum am scris mai sus si necesita pista de aterizare mai lunga si un unghi de intrare pe pista foarte mic. Este si motivul pentru care nu-ti recomand sa incepi cu el, ai nevoie de experienta sa il poti ateriza in siguranta. Poti folosi functia flaperon la aterizari, adica transformi eleroanele partial in flapsuri din mixurile statiei, caz in care aterizeaza mai scurt si mai domol.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#9
Postat 20 September 2013 - 03:34 PM
renatoa, la 20 September 2013 - 08:35 AM, a spus:
Ar putea cineva care poate le-a avut pe ambele, sau doar din vedere si experienta sa imi spuna cum se compara acest Fournier la zbor cu Super Dimona ?
Super Dimona am pilotat doar pe simulator, negasind ceva mai aproape de Fournier la vremea cand ma pregateam sa il zbor. Zbor elegant, de planor performant. Fournierul se comporta undeva intre planor si un acrobat in genul Sbach300 cu aripa jos. Poate face si figuri de acrobatie, dar mai larg decat un acrobat consacrat. Are aliura de acrobat, dar suprafete de comanda si motorizare mai putin eficiente.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#10
Postat 02 October 2013 - 10:55 AM
Odata cu kit-ul am luat si un set de roti, fara sa ma mai gandesc daca si cum le folosesc. Sunt ca acelea din poza si au diametrul de 4cm. Ce tren de ateriazare pot face cu ele?
#11
Postat 02 October 2013 - 01:14 PM
http://www3.towerhob...p?&I=LXK113&P=7
sunt excelente. Lipite cu adeziv pe baza de poliuretan...cel care expandeaza...sunt fara moarte.
Multa, multa bafta.
#12
Postat 02 November 2013 - 11:07 AM
#13
Postat 02 November 2013 - 11:52 AM
Denumirile astea cu nano si micro nu spun acelasi lucru la toata lumea.
Totusi, nano la mine suna sub 9 grame si sub un kg forta, par anemice la asemenea avion... nu gasesc in descriere cat de mare va fi... :unsure:
Exista servo de 8 grame, MG si 1.5kgf, la 8mm grosime, pe la 10$.
#15
Postat 02 November 2013 - 03:30 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#17
Postat 02 November 2013 - 08:26 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 02 November 2013 - 08:28 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#18
Postat 02 November 2013 - 08:43 PM
Chestia trista este ca mie mi s-au barbierit de firma, Hitec... e adevarat, si niste SG90. Nu mai vreau nylon, asta este...
Chestia cu pretul e altceva... acum 5 ani cand a explodat hobby-ul prin aparitia EZ*, ziceam ca sunt chilipir servo-urile de 25-30 lei, 10$, pentru ca ce propunea MPX erau cat un salariu. Acum la 10$ iei servo-uri si mai bune decat acum 5 ani, dar am o bariera mentala in a lasa un avion chiar de 50-100 pe bratul unor servo-uri de 3$... poti sa imi zici ca sunt fasonat, asta daca nu ai stii cat de jidan sunt :)
BMS-urile au carbonit la 7$, macar atat daca nu MG... 371 ar fi modelul care are marimea de care zici ca i s-ar potrivi.
#19
Postat 02 November 2013 - 09:03 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 02 November 2013 - 09:04 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#20
Postat 30 January 2014 - 04:37 AM
Sper sa nu se supere initiatorul topicului daca pun si eu o intrebare aici...
Mi-am cumparat si eu chitul (West Wings, anvergura 1500mm) nu m-am apucat de construit dar asi vrea sa-mi cumpar intre timp cele necesare pt. completarea modelului. M-ar interesa ce tip de motor au folosit cei care l-au construit si zburat, ce tip de elice, pliabila sau nu, dimensiune. Eu asi vrea sa-mi cumpar un brushless outrunner dar nu prea stiu ce marime si ce turatie. Multumesc!
Aceasta postare a fost editata de danpin: 30 January 2014 - 04:38 AM
#21
Postat 30 January 2014 - 10:05 AM
danpin, la 30 January 2014 - 04:37 AM, a spus:
Sper sa nu se supere initiatorul topicului daca pun si eu o intrebare aici...
Mi-am cumparat si eu chitul (West Wings, anvergura 1500mm) nu m-am apucat de construit dar asi vrea sa-mi cumpar intre timp cele necesare pt. completarea modelului. M-ar interesa ce tip de motor au folosit cei care l-au construit si zburat, ce tip de elice, pliabila sau nu, dimensiune. Eu asi vrea sa-mi cumpar un brushless outrunner dar nu prea stiu ce marime si ce turatie. Multumesc!
In principiu ai avea nevoie de un motor cu o putere de 150-max.200W si KV 1100-1200, elice 9x5 , regulator 20-25A si pack 3S 1600-2000mAh. Elice plianta nu cred ca poti pune din cauza designului capotei motorului.
Sierra zice chiar si 120W, dar nu stiu daca e suficient, depinde si de greutatea finala a modelului.
Bineinteles, ceea ce zic este orientativ, nu fix ce trebuie. Este posibil cu mici modificari pe KV si elice sa se comporte mai bine.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#23
Postat 31 January 2014 - 05:09 AM
Ca sa-ti dai seama aproximativ cat trebuie sa cantareasca ansamblul motor - elice - con - sistem prindere, cu toate celelalte elemente montate probizoriu pe model tragi cu un cantar dinamometric de undeva din fata panoului de foc la 30-max 40mm in fata lui folosind o tija usoara de prelungire, pe unde ar veni centrul de greutate al ansamblului motor - elice - con ( din acela cu arc ), cu modelul sprijinit pe un dispozitiv de echilibrare in doua puncte in zona centrulul de greutate al modelului si vezi ce forta ai nevoie ca sa stea orizontal. Tii cont si de greutatea capotei. Avand aripile jos, testul se face cu modelul pozitionat cu burta in sus, ca centrul de greutate al modelului sa fie sub linia punctelor de sprijin. Forta masurata in punctul de aplicatie al cantarului si distanta de la el pana la centrulul de greutate al modelului sunt informatiile de care ai nevoie, tinand cont ca acea forta si acea distanta creeaza un cuplu de basculare ce compenseaza cuplul de basculare al cozii pentru echilibrare. Poti trage cu cantarul si din dreptul panoului de foc, vei avea distante diferite pentru punctul de aplicatie al dinamometrului si centrul de greutate ansamblu motor dar greutatea necesara o calculezi tinand cont de raportul distantelor de la punctul de aplicatie al fortelor pana la centrul de greutate al modelului, deci nu va fi o valoare masurata direct, ci una corectata cu raportul acestor distante. Cuplul de compensare ramane acelasi, forta x distanta. Mai mult de scris decat de facut.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#30
Postat 27 June 2023 - 01:01 PM
Ce ai utilizat pentru lipit folia? Da-mi un link daca se poate.