ORK Model de la 0
#1
Postat 29 September 2016 - 06:19 PM
Cum nimeni nu prea mai activeaza pe aceasta sectiune si cum vreau sa imi documentez constructia undeva, m-am gandit sa incep un nou topic.
Am de gand sa imi construiesc o racheta de la 0. Tot ce inseamna tuburile pentru fuselaj, ampenaj, varf, motor etc. Altimetru electronic cu dual deployment.
Am luat matrita pentru tuburile de carton, care este o sectiune de 650 mm cu diam. ext. de 67.2 mm. Cred ca o sa mai vina un strat de fibra peste carton sa intaresc un pic totul.
O sa fie din doua sectiuni + varf + cuplaj in care o sa fie toata electronica.
Pt motoare am teava de aluminiu de 35 diam ext cu 30 diam interior lunga de 350 mm. Probabil o sa fie 3 grain engine si o sa testez cu zahar si dextroza.
Vreau sa incep testarea motoarelor si pentru asta mi-am factu deja schimta ajutajului care este la nea strungarul ... sa vedem ce iese.
Am ales un diametru de evacuare de 8.5 mm ... mai mult pentru siguranta. La un moment dat o sa incec sa fac un dispozitiv pentru a masura presiunea produsa de motor.
In paralel o sa incep constructia tuburilor; am mai incercat si mi-au iesit niste tuburi superbe dar de diametru mai mic. Sper sa se aplice ce am facut pentru ala mic la cel mare.
Pana data viitoare, cat mai sus :)
#2
Postat 30 September 2016 - 04:22 PM
#6
Postat 05 October 2016 - 04:12 PM
M-am gandit si la tipul asta de sigurante dar nu foarte serios.
O siguranta de 32-33 cred ca ar merge.
Am zis ca mai bine merg pe ceva ce pot face/gasi repede si usor.
Cred ca as gasit la magazinele de piese auto sau ceva asemanator.
Sper si din punct de vedere tehnic sa nu fie o problema pentru strungar.
Va tin la curent cu decizia pe care o voi lua.
#7
Postat 05 October 2016 - 05:25 PM
Ai electronica necesara pentru zbor?
#8
Postat 05 October 2016 - 07:15 PM
Stiu cam ce diametru o sa aiba dar nu stiu din ce material o sa fie.
Vreau sa fiu capabil sa imi fac singur tuburile. Vreau sa fac tubul din hartie kraft
cum ziceam, intarit cu fibra. Daca nu reusesc o sa folosesc ce tuburi gasesc
(carton, plastic, hibride, ziare etc :) ).
In mare ar fi doua sectiuni de 60 cm (motor si upper body) cuplaj la mijloc cu loc
minim pentru electronica (deci inca 10 cm) iar conul sa fie de maxim 20 de cm lungime.
Ar iesi undeva la 1.3 metri. Greutate ... habar nu am. Vreau sa fac un stand de test pentru
motoarele mele sa vad cam ce forte dezvolta. Imi trebuie un design simplu si ;,
Mai multe ... nu stiu sa zic acum.
Electronica este cumparata de la un tip din franta, dual deployment, cu drag la apogeu si
main la 50,100,150 sau 200. Am testat, sa spun asa, sistemul si este functional (am tas cu paiul
pe senzorul barometric si am asteptat declansarile). Sunt multumit de el. Vor urma si alte teste
inclusiv cu sistemul de recuperare activ si la locul lui (testul cu aspiratorul :)) )
#9
Postat 05 October 2016 - 07:24 PM
Pentru estimarile initiale nu e nevoie decat de schematica exterioara a rachetei cu ceva dimensiuni.
Pentru motor daca ai deja dimensiunile si ce batoane vrei sa folosesti iti pot trimite eu curba de tractiune pe care sa te astepti sa o obtii. Alternativ poti folosi SRM-ul lui Nakka. Eu am un model de balistica interioara in Fortran calibrat pe mai multe motoare cu compozit/dubla baza/sorbitol etc.
Ar fi interesant sa comparam rezultatele pe care le obtin cu cele din zbor.
#10
Postat 05 October 2016 - 09:46 PM
O sa fac maine in openrocket o schema bruta a rachetei si o sa spun exact si ce dimensiuni o sa aiba batoanele.
Acum nu am nimic la indemana si nu vreau sa dau date eronate.
Da, aceste simulari sunt foarte bune preflight. Am mai studiat SRM-ul si in trecut dar nu am facut niciodata o simulare completa.
Am sa reiau maine si comparam si simularile.
#11
Postat 06 October 2016 - 07:49 AM
Motor: lungime totala 350 ; ED: 35 ; ID: 30 ; spatiu alocat grain maxim 310 (3 grain de 100 probabil) greutate estimata a motorului 500-750 gr.
Am atasat si o schita a rachetei. Cam pe acolo ma invart cu dimensiunile. Lucrurile o sa fie mai precine pe masura ce inaintez cu etapele
de productie :)
#12
Postat 06 October 2016 - 08:58 PM
Cum ard batoanele? Ai vreo suprafata inhibata?
MIG-29
Ralex, la 06 October 2016 - 07:49 AM, a spus:
Motor: lungime totala 350 ; ED: 35 ; ID: 30 ; spatiu alocat grain maxim 310 (3 grain de 100 probabil) greutate estimata a motorului 500-750 gr.
Am atasat si o schita a rachetei. Cam pe acolo ma invart cu dimensiunile. Lucrurile o sa fie mai precine pe masura ce inaintez cu etapele
de productie :)
#13
Postat 06 October 2016 - 09:16 PM
Suprafata inhibanta pe exterior dintr-o hartie mai groasa (0.2).
As vrea sa pastrez o distanta de 5 mm intre batoane (sau mai mult -
o sa fac niste teste) , mai putin ultimul care o sa aiba partea
ce atinge bulkhead-ul inhibata (data cu ceva sau o bucata de carton.
Tocmai am terminat matrita de turnare, sunt foarte incantat de cum
a iesit, o sa vina si pozele cu ea.
Pana la urma, datorita tie MIG-ule, m-am interesat un pic de sigurantele
alea si chiar o sa le folosesc. Am si cumparat, mai trebuie doar facute
locasurile in carcasa. E mult mai bine asa, nu stiu de ce imi era asa teama.
#16
Postat 06 October 2016 - 10:10 PM
Drept date de combustibil am utilizat datele furnizate de Nakka pentru KNSB coarse- pentru ambele runde de simulare.
Trebuie sa fii atent ca inhibarea chiar sa aiba efect. Altfel, daca inhibarea inceteaza sa lucreze atunci vei trece din acest regim in regimul prezentat in mesajul anterior unde presiune se duce in 100 bari- lucru nedorit pentru carcasa aleasa de tine.
Sectiunea critica este sectiunea cea mai mica din ajutaj (gatuirea maxima). Am mers pe valoarea sugerata de tine in ambele simulari 8.5 mm diametru.
Intrebare: 8.5 mm e sectiunea critica cum am inteles eu sau prin diametru de evacuare te referi la sectiunea de iesire? (partea finala a palniei)? Mai bine pune un desen cu ajutajul si dimensiunile alese de tine pentru ca simularile sa corespunda cu situatia reala. Dimensiunile ajutajului sunt foarte importante in dimensionarea motorului.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 06 October 2016 - 10:12 PM
#17
Postat 06 October 2016 - 10:25 PM
Nu am acum un desen la indemana, sunt pe calculatorul de la serviciu.
O sa postez cat pot de repede.
Cum as putea sa fac un inhibator eficient. Din hartie/carton sau folie de aluminiu
un pic mai groasa ca cea alimentara?
Am pus si pozele cu matritele...
Incep sa cred ca va trebui sa o iau de la capat cu totul (materiale pentru inhibator,
matrite de formare, ajutaj .... :)
In principiu, daca inhibatorul este eficient, pot merge in continuare cu 8.5 sectiune critica?
P.S. am mers dupa modelul A-100M marca Nakka ...
Aceasta postare a fost editata de Ralex: 06 October 2016 - 10:28 PM
#18
Postat 06 October 2016 - 10:33 PM
Carton cu epoxy dar sa fie bine si uniform lipit PESTE TOT.
Recomand carton duplex.
O alta varianta ar fi fibra de sticla pe exteriorul batoanelor- tot la fel cu rasina epoxidica si lipita PESTE TOT.
Daca se desprinde pe o parte (la presiunea din motor) prinde foc foarte repede pe acolo.
Nu te descuraja. Da-i inainte cu actualele dimensiuni.
MIG-29
Ralex, la 06 October 2016 - 10:25 PM, a spus:
Nu am acum un desen la indemana, sunt pe calculatorul de la serviciu.
O sa postez cat pot de repede.
Cum as putea sa fac un inhibator eficient. Din hartie/carton sau folie de aluminiu
un pic mai groasa ca cea alimentara?
Am pus si pozele cu matritele...
Incep sa cred ca va trebui sa o iau de la capat cu totul (materiale pentru inhibator,
matrite de formare, ajutaj .... :)
In principiu, daca inhibatorul este eficient, pot merge in continuare cu 8.5 sectiune critica?
P.S. am mers dupa modelul A-100M marca Nakka ...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 06 October 2016 - 10:34 PM
#19
Postat 06 October 2016 - 10:48 PM
O sa incerc sa fac cat mai de bine pot stratul care inhiba.
Si sa duc la bun sfarsit acest motor.
Dupa care, mai mult ca sigur, o sa cresc diametrul motorului (45-50).
Si tot ce invat acum voi aplica cu atentie la urmatorul nivel :)
P.S. O SURSA BUNA DE UNDE SA CUMPAR RASINA GASIM?
Aceasta postare a fost editata de Ralex: 06 October 2016 - 10:50 PM
#21
Postat 11 October 2016 - 10:57 AM
Eu as zice insa sa mergi pe motorul curent deoarece poti obtine rezultate bune- asa cum ziceam singurul element critic este aplicarea izolatorului termic.
MIG-29
Ralex, la 07 October 2016 - 09:32 PM, a spus:
#22
Postat 11 October 2016 - 05:17 PM
Cat despre izolator ... o sa folosesc carton de 0.3 (suprapus un pic) iar pe bulkhead o sa pun un disc
de 30 diametru de 2.5 mm (pentru protectie la temperatura).
Desenul dupa care s-a executa piesa este atasat.
Si motorul asamblat cu sigurante elastice pana la urma :) mersi MIG de imbold (sper sa tine la teste).
#23
Postat 11 October 2016 - 05:37 PM
Observ ca ai prins ajutajul atat prin inele de blocare cat si prin suruburi la 90 de grade. Suruburile nu mai era necesare. Este suficient inelul de blocare.
Neaparat sa utilizezi O-ring si cu silicon de inalta temperatura dat din plin pe langa el.
Ce grosime are peretele camerei de ardere?
Banuiesc ca la capac ai grosime cel putin egala cu cea de la peretele camerei de ardere, da?
Ce material ai utilizat pentru capac/carcasa? Otel?
Izolatorul nu este atat important pentru capacul camerei de ardere cat pentru a preveni aprinderea capatului combustibilului - lucru ce ar duce la o modificare a suprafetei de ardere.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 October 2016 - 05:39 PM
#24
Postat 11 October 2016 - 05:51 PM
Oringuri sunt, silicon de chiuloasa. E bun? Recomandari?
Peretele camereu de ardere 2.5 mm.
Capacul are 2 mm grosime. Sper sa fie ok. Mai ales ca urmatoarele motoare o sa aiba peretele de 2 mm.
Ambele sunt din inox.
Da, pentru a nu se aprinde capatul si pentru a proteja cat se poate capacul.
Sursa de rasina are cineva? Pt fibra si pt alte aplicatii
#25
Postat 11 October 2016 - 07:18 PM
Ideal ar fi sa ai capacul de grosime cel putin egala cu peretii camerei de ardere. Ce-i drept e posibil sa nu ai nevoie de 2.5 mm la camera de ardere si, deci, capacul sa fie suficient de gros. Te anunt eu tot pe forum inainte de week-end.
Inhiba combustibilul. Cu capacul si cu carcasa nu vei avea probleme termice. Asta daca sunt facute din otel.
Pentru O-ring-uri foloseam un magazin de undeva de pe langa fostele pompe Aversa- de la Obor.
Aveau toata gama de O-ringuri si din diferite materiale. Cele din NPR au dat rezultate foarte bune.
Important este ca O-ring-ul sa fie potrivit pe canalul practicat - sunt niste standarde pentru O-ringuri si diametre.
Vezi pe MI sursa de rasina fibra.
Ralex, la 11 October 2016 - 05:51 PM, a spus:
Oringuri sunt, silicon de chiuloasa. E bun? Recomandari?
Peretele camereu de ardere 2.5 mm.
Capacul are 2 mm grosime. Sper sa fie ok. Mai ales ca urmatoarele motoare o sa aiba peretele de 2 mm.
Ambele sunt din inox.
Da, pentru a nu se aprinde capatul si pentru a proteja cat se poate capacul.
Sursa de rasina are cineva? Pt fibra si pt alte aplicatii
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 October 2016 - 07:20 PM
#26
Postat 11 October 2016 - 08:15 PM
Ce am gasit eu de cumparat, la aluminiu ma refer, am gasit cu maxim 2.5 mm grosime perete. La otel nu stiu. Stiu doar ca as trebuie sa fie trasa nu sudata ca daca e sudata are nervura aia pe interior care incomodeaza groaznic. Dar nu am cautat nimic despre tevi de otel deci se poate sa fie mai simplu de atat.
O-ringul se potriveste in tot canalul si este de 25. Daca puneam mai mare nu mai putea introduce piesele in carcasa, se deforma prea mult o-ringul. De 25 se potriveste foarte bine in cazul meu si deocamdata sunt clasice.
La silicon nu m am lamurit. E bun ala de chiuloasa?
#27
Postat 11 October 2016 - 09:58 PM
ajutaj=inox
capac= inox
teava= inox sau aluminiu?
Silicon e bun cel de inalta temperatura. Habar nu am ce se foloseste la chiulasa.
Ai aici un link: https://www.gtools.r...eraturi-inalte/
Ralex, la 11 October 2016 - 08:15 PM, a spus:
Ce am gasit eu de cumparat, la aluminiu ma refer, am gasit cu maxim 2.5 mm grosime perete. La otel nu stiu. Stiu doar ca as trebuie sa fie trasa nu sudata ca daca e sudata are nervura aia pe interior care incomodeaza groaznic. Dar nu am cautat nimic despre tevi de otel deci se poate sa fie mai simplu de atat.
O-ringul se potriveste in tot canalul si este de 25. Daca puneam mai mare nu mai putea introduce piesele in carcasa, se deforma prea mult o-ringul. De 25 se potriveste foarte bine in cazul meu si deocamdata sunt clasice.
La silicon nu m am lamurit. E bun ala de chiuloasa?
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 October 2016 - 10:00 PM
#29
Postat 14 October 2016 - 01:56 PM
Am terminat si cu BP pentru ejectarea parasutelor ... sunt foarte incantat de rezultat.
O sa fac si un filmulet, poate e cineva interesat.
MIG ... ce zici de un ajutaj DE 53.9 si o sectiunea critica de 15 cu o carcasa din teava trasa de 60.3 cu perete de 3.2 din otel?
Se pupa?