Quick Flick 2 scratch-build
#31
Postat 09 September 2013 - 10:49 PM
Ce ziceam era ca dupa ce termini ce ai facut in postul #5 trebuia sa placezi si extradosul cu balsa si trebuia sa termini capatul la aripa plus placarea pe extrados la baza aripii desupra si dedesubt. Deci aripa este terminata minus impinzirea.
Acuma daca ai un diedru de sa zicem 10grade total atunci trebuie sa slefuiesti la baza aripii la unghi de 5 grade in fiecare parte. la asta ma refeream cind ziceam "corespunzator cu unghiul diedru".
Eu sint de parerea aici ca instructiunile sint cam rele. Eu intotdeauna citesc instructiunile dar uneori daca vad ceva ma i usor nu ma duc dupa ele. Daca incerci sa fai asa cum zic ei este mult mai greu de facut si complica treaba degeaba. Mai usor este sa faci aripa complect pune unghi la baza aripii (jumatate din unghiul diedru) ca atunci cind unesti cele doua jumatati vor fi plat pe plat si gata. Aici este usor de lipit cele doua jumatati si ai deja blocuri interioare care vor accepta suruburi si toate cele.
Dupa instructiuno acuma trebuie sa te ingrijesti sa nu torsionezi aripa cind plachezi extradosul si cind lucrezi la zona centrala o sa fie mult mai greu. Dar deja cred ca ai aflat toate astea.
Traian
#32
Postat 09 September 2013 - 10:53 PM
#33 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 09 September 2013 - 11:18 PM
De torsionat spre norocul meu nu s-au torsionat deloc aripile.Nervurile acelea de la baza nu le am pus tot din cauza ca asa scria in manual si nu mergeau puse decat dupa ce puneam bratele care formau diedrul.Abia acum spre final am putut sa le pun, 2 pe o parte si 2 pe cealalta.
Asa luand aripa in mana si "tragand de ea" imbinarea aripilor cred ca este ultimul lucru de care ma ingrijorez ca ar ceda(are 3 randuri de sandwich-uri cu platbanda de carbon intre ele) si nu asta ar fi chestia dar se simte ca este rigida.Mai repede mi se pare ca ar ceda capatul de aripa, care are nervuri subtiri si deocamdata wingtip-urile (tot ansamblul) nu este deloc rigidizat, urmeaza cu fibra de sticla si continuare cu carbon dinspre lonjeron.Asa cum este in starea de fata nu cred ca ar rezista sa tin aripa de wingtip, sper sa fie cu mult mai rigida dupa ranforsare.
#34
Postat 10 September 2013 - 07:20 PM
#35 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 10 September 2013 - 07:22 PM
#36 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 10 September 2013 - 07:28 PM
ilie F1A, la 10 September 2013 - 07:20 PM, a spus:
As putea face asta, dar nu o sa ma duca multe grame in plus?
#37 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 11 September 2013 - 03:30 PM
Momentan am taiat ampenajele si le-am imbracat in fibra de sticla.Mai trebuiesc putin slefuite ca au facut niste cute, exista vreo metoda mai buna pt asta?Masa in starea actuala 13g, cred ca sunt in schema.Urmeaza sa tai tubul de carbon si sa montez ampenajele pe el.
Fisiere atasate
-
100_1663.JPG (274.72K)
Number of downloads: 75 -
100_1668.JPG (215.93K)
Number of downloads: 80
#38
Postat 11 September 2013 - 05:15 PM
Eu am trafalet pentru operatia asta, intinde bine fibra si elimina surplusul de rasina. Evidenta ca ruloul este de unica folosinta, dar e 1-2 lei...
#39 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 11 September 2013 - 05:37 PM
As fi facut un efort si as fi luat rasina dar daca tot nu mi-a iesit aripa cum trebuie am zis sa nu investesc aiurea, mai bine pastrez banii pt urmatorul.
Nu stiu cat de vascoasa este rasina pt laminat, dar trafaletul nu face cam multa risipa?In sensul ca se imbiba si nu merge folosit inapoi...
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 11 September 2013 - 05:39 PM
#40
Postat 11 September 2013 - 06:52 PM
Rasina de laminat nu se intareste prea repede, si dupa 20 minute se poate lucra cu ea, asa ca in cazul tau dai cu rasina doar pe profundor, si folosesti surplusul ce este absorbit in trafalet la directie.
In documentul din primul post scrie ceva de "... clear water based polyurethane paint..." care la noi se gaseste sub denumirea generica de lac ecologic poliuretanic pe baza de apa, ca de exemplu Ekolac de la Kober. Cu totul alta viata sa lucrezi cu asa ceva...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 September 2013 - 06:57 PM
#41 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 11 September 2013 - 07:27 PM
#42
Postat 12 September 2013 - 10:04 PM
#43 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 12 September 2013 - 11:49 PM
ilie F1A, la 12 September 2013 - 10:04 PM, a spus:
Nu doream sa enervez pe nimeni punand o intrebare...am intrebat doar, asta era scopul thread-ului sa invat ce gresesc si sa intreb.Nu o sa iasa un model de competitie si nici pe departe nu mi am propus asta, este al 2 lea model de balsa care il fac (primul a fost un mini-trainer, mult mai permisiv la greseli).De altfel eu vroiam un DLG pentru placerea zborului in principal, m-am hotarat sa-l construiesc pentru ca nu am buget de unul nou.
Pentru acest DLG gasisem si instructiuni pas cu pas ceea ce m-a incantat(ca altfel alegeam Manta care imi placuse mai mult), parea lucrat ingrijit si se spunea ce se face pas cu pas.In review-uri pe rcgroups arata doar imagini si explicatii intermediare, ca si cum cel care citeste a mai facut inaite alte zece DLG-uri ceea ce pe mine nu ma ajuta deloc.Incepator fiind nu am avut de unde sa stiu care metoda e buna si care nu, in general pt planoare si in particular si cu atat mai mult pt DLG (care sunt sigur ca sunt mai pretentioase).Asa ca am urmat instructiunile pana mi s-a zis ca nu sunt bune dar era prea tarziu.Acele instructiuni le citisem cap-coada de 2 ori inainte sa dau comanda de balsa si ce mai era nevoie.Deci teoretic m-am documentat, ca nu am ales corect de unde asta e alta greseala.Domnul care a facut instructiunile a mai construit si alte DLG-uri si m-am gandit ca are experienta...
Ampenajul este "in schema" asa cum este acum,ranforsat, in sensul ca are 13g(ei recomandau 12)deci teoretic nu ar trebui sa adaug greutate in bot din cauza lui, din alta cauza tot ce e posibil(cum ar fi sistemul de control).Ca daca iesea mai usor era si mai bine, asta asa e.Dar nu dispun de rowing si de alta comanda nu mai am buget, iar alta metoda nu stiu.De lasat asa cum sunt ele sunt sigur ca nu se procedeaza, balsa de 1.5mm se rupe si daca suflu...
Stiu ca pt cei in domeniu par niste greseli banale dar eu nu am de unde sa le stiu, fiti mai rabdator :)
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 12 September 2013 - 11:52 PM
#44
Postat 14 September 2013 - 02:00 PM
#45 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 19 September 2013 - 07:35 PM
Ce am facut azi:
-am luat decizia ca ii voi pune PEG, in principiu il voi zbura la panta dar vreau sa duc planul pana la capat si sa il zbor din cand in cand si pe teren drept.
-am ranforsat capatul stang de aripa cu fibra de sticla si am dat apoi gaura pt peg.
-am ranforsat cu carbon si intradosul sapand un mic canal in lonjeron
-am dat gaurile pentru sistemul de prindere intre aripi si fuselaj
-din fuselaj cam 50% as zice ca am facut
Urmeaza sa termin fuselajul, sa pun electronica si sistemul de comanda si sa impanzesc aripile, daca nu termin in seara asta probabil doar in weekend il voi finaliza...
Ps: 183g in poza 2
Fisiere atasate
-
100_1673.JPG (264.64K)
Number of downloads: 93 -
100_1676.JPG (222.47K)
Number of downloads: 102
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 19 September 2013 - 07:37 PM
#46
Postat 19 September 2013 - 09:31 PM
Ciao Sorin
#48
Postat 20 September 2013 - 09:50 AM
#49
Postat 20 September 2013 - 01:20 PM
Eu as duice ampenajul orizontal cat mai inspre spate. e planor, si are nevoie de stabilitate.
Bafta la zbor cu el!.
#50 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 20 September 2013 - 08:28 PM
@Mihai_supy
In poza ampenajele erau deja lipite si nu prea mai am cum sa le dezlipesc decat rupandu-le probabil...daca nu am masurat gresit ar trebui sa fie ca si in plan.(Apropo de asta nu imi pare deloc rau ca am ranforsat ampenajele cu fibra de sticla, sunt foarte rigide si o sa fiu mai linistit si cu transportarea lui la camp, plus de asta punand totul in balanta posibil sa nu fie nevoie de greutate in plus pe bot, probabil am economisit greutate folosind pt tijele de comanda carbon+otel la capete)
Sper sa fie un zbor reusit, n am pretentii la nu stiu cate secunde de stat in aer, vreau doar sa l vad ca zboara si mai ales ca nu se dezintegreaza dupa cateva aruncari :D
O sa mai fac poze cu el RTF si apoi un film cu primul zbor :)
#51 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 21 September 2013 - 08:49 PM
-prins servorui, tijele de comanda cu parghii si etc
-lipit boom-ul de fuselaj
-facut casetute pt prinderea aripilor, gaurite, ranforsate cu fibra (nu scria dar imi da mie mai multa siguranta asa), lipite in locas, ranforsate din nou si prinse de fuselaj sa fiu sigur ca nu pleaca din loc, prins piulita dedesubtul lor pentru a nu se desface surubul (din pacate cand am facut comenzile am luat doar suruburi de plastic, piulite nu, asa ca a trebuit sa folosesc din cele de otel :( ) Stiu ca exista metoda cu elastice dar niciodata nu mi a placut.
-facut sandwich pt bot si lipit
-canopia doar taiata
Ce ar mai fi de facut:
-slefuiesc botul
-de facut un sistem pentru prinderea canopiei (ma gandesc sa prind in fata cu scobitori, paralele cu fuselajul si in spate cu magneti neodym) sau o las asa si o prind cu scoci la fiecare zbor .Sugestii?
-unpic slefuit pe ici pe colo doar pentru a arata mai bine
-lipit peg-ul (nu stiu daca sa il lipesc inainte de impanzire sau dupa, si cu ce?dispun de epoxy 5 min, super glue mediu si moment fix wood) Sugestii?
-nu in ultimul rand impanzirea (doar a aripilor, fuselajul cred ca il las asa), sa impanzesc si fuselajul, ar mai rigidiza cat de cat?
Am facut si testul de CG (banuiesc ca impanzirea nu o sa faca mari diferente) si cu toata electronica din poza, practic RTF, se echilibreaza perfect, nici daca ma chinuiam nu cred ca iesea asa :yahoo:
Masa RTF (fara aripi impanzite) 252g (din care electronica are 55g)
Pe cantar, in poza este RTF fara receptor,booster si acumulatorul 1s 600mah.
As zice ca am iesit aproape conform manualului ca si greutate, in instructiuni iesise la 208g fara electronica si fara impanzire, deci e bine :D
...
Fisiere atasate
-
100_1677.JPG (198.55K)
Number of downloads: 94 -
100_1680.JPG (216.13K)
Number of downloads: 86 -
100_1683.JPG (152.67K)
Number of downloads: 87 -
100_1687.JPG (254.86K)
Number of downloads: 99
#52
Postat 22 September 2013 - 05:23 PM
Ar fi bine să infoliezi şi apoi să montezi PEG-ul, acest lucru te va scuti de eventualele neplăceri generate de o eventuală imprecizie la alinierea foliei.
Balsa nu e renumită pentru rezistenţă, dacă ţi se pare mai sigur, poţi înfolia şi fuzelajul.
Spor la treabă si zboruri line.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 22 September 2013 - 05:25 PM
#53 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 27 September 2013 - 01:26 PM
Greutate finala RTF 287g.Cu folie usoara si electronica micro probabil ca l-as fi scos la 250g.
Fisiere atasate
-
100_1691.JPG (180.19K)
Number of downloads: 122 -
100_1692.JPG (201.27K)
Number of downloads: 124
#54
Postat 27 September 2013 - 05:31 PM
#55 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 27 September 2013 - 05:49 PM
O manta (sau nu neaparat manta, dar un DLG de 1.5m cu eleroane) probabil ca numai spre primavara voi face.Iarna asta o sa zbor qf2-ul cat de mult pot.
#56
Postat 27 September 2013 - 11:00 PM
#57 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 29 September 2013 - 03:20 PM
In mod sigur va urma o manta sau poate un TOPSKY 2.0 daca reusesc sa strang atatia bani.
Despre zbor/lansari:
-nu am putut filma nimic ca am uitat ca am acumulatorii descarcati
-renunt la lipo/booster si trec pe nimh, din nu stiu ce motive a cedat acumulatorul lipo, noroc ca a cedat la sol, l-am gasit umflat(posibil boosterul sa fi fost de vina sau din cauza servo-ului care timp de vreo 5 minute bazaia in continuu si consuma muuult curent, zic si eu)
-teoretic stiu sa lansez, practic nu prea imi iese: cand ma invart cu aeromodelul el se ridica de aripa opusa pegului ceea ce face sa ajunga in aer dupa lansare pe o parte (cu aripa cu pegul in jos) si sunt nevoit sa il indrept eu, care ar fi cauza?
-de planat planeaza super chiar sunt multumit, cred ca la panta va fi excelent
#58
Postat 30 September 2013 - 07:22 AM
- daca aripa din exterior se ridica inainte de lansare, ai unghi de incidenta mare la aripa, la DLG este foarte mic (0,5 grade)
- verifica si unghiul de incidenta de la profundor, datorita tubului de carbon conic, o greseala frecventa este sa lipesti direct aprofundorul pe tub... ai din start unghi pozitiv datorita conicitatii.
- verifica sa nu ai torsiuni la aripa, la cele cu nervuri daca nu lucrezi pe planseta pana la final risti sa o faci elice la infoliat
Citeste cat mai multe posturi pe RcGroups sa te lamuresti: http://www.rcgroups....hand-launch-96/
Mult succes si sa ne tii la curent cu viitoarele proiecte DLG. Bine ai venit in club :)
#59 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 03 October 2013 - 07:33 PM
Zippo, la 30 September 2013 - 07:22 AM, a spus:
- daca aripa din exterior se ridica inainte de lansare, ai unghi de incidenta mare la aripa, la DLG este foarte mic (0,5 grade)
- verifica si unghiul de incidenta de la profundor, datorita tubului de carbon conic, o greseala frecventa este sa lipesti direct aprofundorul pe tub... ai din start unghi pozitiv datorita conicitatii.
- verifica sa nu ai torsiuni la aripa, la cele cu nervuri daca nu lucrezi pe planseta pana la final risti sa o faci elice la infoliat
Citeste cat mai multe posturi pe RcGroups sa te lamuresti: http://www.rcgroups....hand-launch-96/
Mult succes si sa ne tii la curent cu viitoarele proiecte DLG. Bine ai venit in club :)
Multumesc de raspuns.M-am uitat si intr-adevar unghiul de incidenta al aripii este mai mare decat trebuie, va trebui sa pun un inaltator la surubul din spate ca sa nu se mai stranga asa mult.Din pacate in Brasov a nins si acolo unde mi-era la indemana sa zbor nu prea mai pot ajunge.Voi face o proba si un filmulet cat de curand pot. :)
#60 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 07 October 2013 - 03:34 PM