Incepator, Confuzie imperechere ESC cu motorul. Alegere ESC
#1
Postat 06 September 2013 - 07:36 PM
Incerc de ceva timp sa ma documentez despre motoarele brush-less pentru o aplicatie putin atipica, mai exact vreau sa folosesc motorul ca si motor de frezare la o mica freza CNC.
Fara o mare documentare am cumparat (mai mult atras de pret) urmatorul motor
Nu este foarte calitativ consider eu dupa ce am citit reviewrile dar acum l-am luat si asta e.
Acum apelez la bunavointa celor cunoscatori si dispusi sa ma ajute sa aleg un ESC pentru acest motor.
Va rog sa aveti in vedere ca motorul cat si ESC-u nu beneficiaza de fluxul de aer ca atunci cand este montat pe un aeromodel.
Tensiunea de alimentare va fi 24V, teoretic motorul nu va fi solicitat peste 1/2 din putere dar cine stie.
Multumesc anticipat.
#2
Postat 06 September 2013 - 08:15 PM
#3
Postat 07 September 2013 - 07:16 AM
fklco, la 06 September 2013 - 07:36 PM, a spus:
Incerc de ceva timp sa ma documentez despre motoarele brush-less pentru o aplicatie putin atipica, mai exact vreau sa folosesc motorul ca si motor de frezare la o mica freza CNC.
Fara o mare documentare am cumparat (mai mult atras de pret) urmatorul motor
Nu este foarte calitativ consider eu dupa ce am citit reviewrile dar acum l-am luat si asta e.
Acum apelez la bunavointa celor cunoscatori si dispusi sa ma ajute sa aleg un ESC pentru acest motor.
Va rog sa aveti in vedere ca motorul cat si ESC-u nu beneficiaza de fluxul de aer ca atunci cand este montat pe un aeromodel.
Tensiunea de alimentare va fi 24V, teoretic motorul nu va fi solicitat peste 1/2 din putere dar cine stie.
Multumesc anticipat.
Parerea mea e ca motorul ala n-ai sa-l poti folosi la ceea ce ti-ai propus, din mai multe considerente: alimentat la tensiunea de 24V nu va genera suficient cuplu pentru a putea invinge fortele de aschiere care apar si in acest caz nu vei avea turatie constanta . Nu ai turatie constanta la freza se rupe de nici n-o vezi. Pentru mentinerea turatiei constante ai nevoie de un tahogenerator care sa-l cuplezi pe controler.....
Racirea e o mare problema pentru aceste motoare, cu ventilatorul lui nu e sificient se va incalzi de se va arde respectiv controlerul care si el se incalzeste si trebuie racit, apoi din ce sursa il alimentezi sa dea constant 24V la 50A? Ca nu cred ca din baterii intentionezi sa-l alimentezi?
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 07 September 2013 - 07:17 AM
#4
#5
Postat 07 September 2013 - 08:18 AM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 07 September 2013 - 08:20 AM
#6
Postat 07 September 2013 - 08:27 AM
OldMann, la 07 September 2013 - 07:16 AM, a spus:
Racirea e o mare problema pentru aceste motoare, cu ventilatorul lui nu e sificient se va incalzi de se va arde respectiv controlerul care si el se incalzeste si trebuie racit, apoi din ce sursa il alimentezi sa dea constant 24V la 50A? Ca nu cred ca din baterii intentionezi sa-l alimentezi?
Am omis sa precizez, va fi o freza pentru cablaj imprimat, deci voi folosi freze si spirale mici de maxim 1.5 mm la frezare si 3mm la gaurire, pentru asa ceva din cate am citit mai mult de 500W nu trebuie.
Nu ma multe date despre motorul ales de mine dar in specificatii zice max 22V, banuiesc eu ca la 24 V (atat scoate sursa) si la maxim jumatate de sarcina nu vor fi probleme mari cu incalzirea, (e doar o presupunere ca nu ma pricep de loc la motoarele astea brush-less si le tratez ca pe un motor normal considerand P=U*I)
Ce spui despre tahogenerator ca aici sunt pierdut total, adica spui despre un control in bucla inchisa a turatiei (tahometru pe motor cuplat cu microcontroller si cuplat la ESC ???? ) pai ESC-u nu variaza turatia motorului prin variatia vitezei de alternare a fazelor (scuzati exprimarea) fapt ce ar trebui sa asigure o turatie constanta in plaja de putere a motorului ??? Eu nu mai inteleg nimic...
Banuiam eu ca racirea motorului va fi o problema, ventilatorul ala pare cam mic pentru gramada de amperi ce trece prin motorasu asta (cam ce randament o avea ?).
ESC-u il racesc in baie de ulei recirculat deci nu e problema zic eu.
Cu sursa ma descurc.
Multumesc pentru raspuns.
Cu stima
#7
Postat 07 September 2013 - 08:35 AM
fklco, la 07 September 2013 - 07:57 AM, a spus:
Cu respect
Nu strica sa afli cum e cu cumparatul de afara, in tara nu gasesti tot, si de multe ori la preturi neatractive.
Se gasesc si mai aproape, in Europa, de unde ajung intr-o saptamana.
#8
Postat 07 September 2013 - 08:39 AM
#12
Postat 07 September 2013 - 10:28 AM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 07 September 2013 - 10:32 AM
#13
Postat 07 September 2013 - 10:32 AM
catamures, la 07 September 2013 - 10:28 AM, a spus:
Pentru aceiasi problema ca mai sus, au rulmenti "varza", sunt scule de tinut in mana, eu vreau sa folosesc brushlesu doar pentru invartit , partea de lagaruire a mandrinei o fac separat, deci azul motorului nu primeste sarcini axiale si radiale.
Si mai e problema zgomotului.
#14
Postat 07 September 2013 - 06:58 PM