HSP TRIBESHEAD 2 1:10 4WD RTR Truggy & imax b6 clone charger
#1
Postat 28 August 2013 - 09:53 AM
Postez un filmulet cu unboxingul si cum arata aceasta imensitate,ma asteptam totusi sa fie mai mic :))
La putin timp dupa sosirea automodelului mi-a ajuns si un smart charger si anume iMax b6 clona cumparata de pe ebay cu doar 20$ transport inclus .Pun un filmulet si cu acesta tot unboxing si un mic teardown deoarece am dorit sa vad cam cat de bine sunt lipite componentele la varianta pe care am primit-o eu.
As avea o intrebare pentru cei mai cu experienta, stiti vreo cutie de viteze sau ceva pentru a putea sa cresc raportul transmisiei? Eu nu o sa am nevoie de viteza la ceea ce doresc sa fac.
#3
Postat 28 August 2013 - 11:29 AM
Eu ma gandeam la un raport de crawler sau ceva in asa fel incat motorul sa se invarta la o viteza cat de cat acceptabila si masina sa nu zboare avand in vedere ca va trebui sa devina autonoma si deci are nevoie de ceva timp sa reactioneze si va cantari mai mult decat acum.
Poate daca mai schimb si rotile cu altele care sa aiba un diametru mai mic ar ajuta.
#5
Postat 28 August 2013 - 12:23 PM
Similey, la 28 August 2013 - 11:29 AM, a spus:
Eu ma gandeam la un raport de crawler sau ceva in asa fel incat motorul sa se invarta la o viteza cat de cat acceptabila si masina sa nu zboare avand in vedere ca va trebui sa devina autonoma si deci are nevoie de ceva timp sa reactioneze si va cantari mai mult decat acum.
Poate daca mai schimb si rotile cu altele care sa aiba un diametru mai mic ar ajuta.
pentru o viteza mai mica si pentru cuplu mai mare trebuie sa te orientezi spre un motor cu mai multe infasurari! nu e obligatoriu sa faci modificari masinii ca sa obtii o viteza mai mica!
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#6
Postat 28 August 2013 - 12:49 PM
hassel, la 28 August 2013 - 12:23 PM, a spus:
Merci de informatie nu am stiut.
Dar ca tot veni vorba de motor este posibil sa il schimb cu unul brushless la care ii voi face eu esc-ul. Avand in vedere ca motoarele brushless se controleaza diferit mai este valabila regula cu numarul de infasurari sau la astea cu cat e mai puternic, mai multi kw, cu atat ar fi mai potrivit pentru un cuplu mare la turatii mici.
#7
Postat 28 August 2013 - 01:04 PM
Similey, la 28 August 2013 - 12:49 PM, a spus:
Dar ca tot veni vorba de motor este posibil sa il schimb cu unul brushless la care ii voi face eu esc-ul. Avand in vedere ca motoarele brushless se controleaza diferit mai este valabila regula cu numarul de infasurari sau la astea cu cat e mai puternic, mai multi kw, cu atat ar fi mai potrivit pentru un cuplu mare la turatii mici.
cele cu multi kv au automat si un numar mai mare de rotatii sau mai bine zis kv = nr de rotatii x volt ! cele cu putini kv ar trebui sa se incadreze in cerintele tale!
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#8
Postat 28 August 2013 - 01:52 PM
daca vrei sa folosesti automodelul pe post de platforma pentru un robot autonom suna interesant. Banuiesc ca vrei tu sa comanzi motorul brushles cu un arduino ceva? Mai simplu e sa iti gasesti un combo motor+esc si sa trimiti semnal PWM din arduino.
Da mai multe detalii!
Aceasta postare a fost editata de Sere4uall: 28 August 2013 - 01:53 PM
Losi 8ight-T 2.0 - 4WD Truggy
Traxxas Summit
On-road: HPI Mirco RS4 -4WD 1:18
Mini-Z
Tamya MR-03 Alfa Romeo Giulieta -2WD 1:10
Spektrum DX-3E
Spektrum DX-3S
#9
Postat 28 August 2013 - 03:43 PM
Sere4uall, la 28 August 2013 - 01:52 PM, a spus:
daca vrei sa folosesti automodelul pe post de platforma pentru un robot autonom suna interesant. Banuiesc ca vrei tu sa comanzi motorul brushles cu un arduino ceva? Mai simplu e sa iti gasesti un combo motor+esc si sa trimiti semnal PWM din arduino.
Da mai multe detalii!
Da va fi autonom si va comunica cu un pc prin intermediul unui modul de bluetooth probabil.
Modul autonom va fi oarecum diferit de 2 feluri si anume:
1-la facultate avem o sala unde pe tavan este o camera si cu un algoritm facut in matlab masina va parcurge un traseu ocolind obstacolele (aici se va construi modelul matematic al masinii unde trebuie stiut cu precizie unghiul de bracaj al rotilor, dimensiunea robotului etc.)
2- va mai parcurge un traseu prin intermediul unor senzori ultrasonici si eventual se va opri cand va trece peste vreo bara metalica .
Daca voi ajunge in stadiul asta poate ma mai gandesc si la altele dar e doar inceputul acum.
Ca microcontroler am un arduino dar nu stiu daca va fi indeajuns de rapid in executarea unui cod mai complex,dar ar avea ca avantaj usurinta cu care se programeaza.As mai avea un raspberry pi B dar inca nu am facut mare lucru cu el..
Deci asta e motivul pentru care as vrea ca masina sa se miste cat mai incet posibil :D
#10
Postat 28 August 2013 - 04:11 PM
Cel mai repede si cel mai simplu pentru a controla masina cu un arduino este sa o controlezi prin semnal PWM , semnalul PWM este semnalul trimis de statie iar arduino este capabil sa transmita astfel de semnale.
De exemplu cu arduino poti controla servoul de pe masinuta si esc-ul deja existent. Cel mai bine pentru a face masina sa mearga mai incet este sa gasesti un spur mai mare. Nu merita inca sa investesti in combo brushless.
O placa foarte interesanta este ez-robot : http://www.ez-robot.com/ - ce o face asa speciala e faptul ca toata procesarea se face pe pc si ii sunt trimise direct indicatiile.
Eu am folosit o platform Zumo Robot de la Pololu care vine cu o punte H si cativa senzori, intial am folosit un arduino care primea semnale pwm de la o statie si le trimitea mai departe catre puntea h iar dupa am pus placa ez-robot pe robot i-am schimbat modul de comunicatie din bluetooth cu Xbee.
- aici e controlat cu Ez robot
- aici e controlat cu arduino si statie RC
si eu aveam ganduri sa incep sa il fac autonom, dar timpul si vremea frumoasa m-au facut sa caut alte proiecte pentru a iesi din casa :) in momentul de fata am facut un traxxas summit - FPV in fine alta poveste.
Aceasta postare a fost editata de Sere4uall: 28 August 2013 - 04:15 PM
Losi 8ight-T 2.0 - 4WD Truggy
Traxxas Summit
On-road: HPI Mirco RS4 -4WD 1:18
Mini-Z
Tamya MR-03 Alfa Romeo Giulieta -2WD 1:10
Spektrum DX-3E
Spektrum DX-3S
#12
Postat 28 August 2013 - 04:58 PM
Sere4uall, la 28 August 2013 - 04:19 PM, a spus:
ceva de genu ?
M-a amuzat maxim partea cu masinile autonome,era un mic haos superb pe acolo.
In cazul meu lucrurile astea se vor intampla indoor motiv pentru care cu siguranta va trebui sa modific la un moment dat sasiul masinii sa fie mai mic .
Ma gandeam la brushless pentru ca sunt motoare mai raspandite in industrie si cred ca ar fi mai apreciat, bine vreau sa si construiesc eu esc-ul din sa am ce scrie in documentatie si sa fie munca mea.
Am sa incep prin a-mi comanda un spur mai mare si un pinion mai mic dar spurul trebuie sa fie neaparat de la HSP sau au prinderi oarecum standard,la pinion cred ca trebuie sa am in vedere doar diametrul axului de la motor si sa aiba acelasi pas cu spurul.
#13
Postat 28 August 2013 - 05:33 PM
Te complici aiurea.
Din moment ce vrei sa fie autonoma, vei avea un microcontroler pe ea. Deci din soft o sa poti comanda puterea motorului de la 0 la 100%.
Nu e obligatoriu sa ii dai 100% putere.
Iar partea cu esc brushless home made nu e chiar usoara.
Mai intai controleaz-o asa cum este, apoi poti schimba motorul si esc-ul, pentru ca tot PWM o sa folosesti la controlul esc-ului, implicit a motorului.
VISTA = Virus Inside Switch to Apple
#14
Postat 28 August 2013 - 07:25 PM
GST 7.7, la 28 August 2013 - 05:33 PM, a spus:
Te complici aiurea.
Din moment ce vrei sa fie autonoma, vei avea un microcontroler pe ea. Deci din soft o sa poti comanda puterea motorului de la 0 la 100%.
Nu e obligatoriu sa ii dai 100% putere.
Iar partea cu esc brushless home made nu e chiar usoara.
Mai intai controleaz-o asa cum este, apoi poti schimba motorul si esc-ul, pentru ca tot PWM o sa folosesti la controlul esc-ului, implicit a motorului.
La partea de control al esc-ului stiu cum sta treaba cu PWM-ul ca am participat la un concurs la Continental (electromobility 2) si am mai invatat chestii.Dar atunci construisem ceva destul de penibil si improvizat care dealtfel a iesit pe primul loc :D dupa noroace si imense :)) ..
Spun ca are viteza mare deoarece acum ma joc cu ea asa cum este cu telecomanda si cu acceleratia la minim ori nu pleaca si cand pleaca isi ia viteza cam mare. Pana la urma tot trebuie sa mai caut sa vad cum sa construiesc o cutie de viteze in asa fel incat sa am raportul macar 1:70 sau mai mult.
#15
Postat 28 August 2013 - 07:48 PM
Daca tot nu merge nici asa, poti incerca cu un motor de 55T.
Sau ca sa scapi de complicati in privire de cutie.
Poti lua un motor cu reductor.
Uite niste variante aici http://www.ebay.com/...-gear-box-motor
Gasesti si pe la noi pe site-urile de robotica dar unele au preturi cam exagerate.
VISTA = Virus Inside Switch to Apple
#16
Postat 29 August 2013 - 09:32 AM
GST 7.7, la 28 August 2013 - 07:48 PM, a spus:
Daca tot nu merge nici asa, poti incerca cu un motor de 55T.
Sau ca sa scapi de complicati in privire de cutie.
Poti lua un motor cu reductor.
Uite niste variante aici http://www.ebay.com/...-gear-box-motor
Gasesti si pe la noi pe site-urile de robotica dar unele au preturi cam exagerate.
Mi se par cam mici motoarele alea totusi.
Intre timp am gasit o cutie care mi se pare interesanta dar problema e ca nicaieri nu scrie raportul.
Are careva idee cam ce raport are aceasta cutie? http://www.ebay.com/...=item20d2d53a31
#17
Postat 27 May 2015 - 03:12 PM
Eu iti dau alte solutii, caci stiu destul de bine despre ce proiect vorbesti. Pentru inceput, cauta pinionul cu cei mai putini dinti care se gaseste de cumparat. Poti sa cauti si un spur mai mare, dar fie nu vei nimeri prinderea de ax, fie va trebui sa frezezi in sasiul masinutii ca sa scoti spurul. Eu recomand la pasul doi sa iti cauti un motor brushless clasa 540 cu senzori HALL si cu un numar cat mai mare de spire per faza - T cat mai mare. Daca iti faci tu controlerul de motor, atunci poti sa comanzi motorul in mod hibrid, adica, cand vrei sa inaintezi, comuti cate o faza in modul stepper, monitorizand feedback-ul de la senzorii HALL si cand vrei sa te opresti, tii energizata faza pe care ai ramas cu minimul PWM-ului de care ai nevoie ca sa ramai acolo(pentru a nu incalzi inutil motorul). Deplasandu-te in mod stepper, vei avea controlul maxim asupra fiecarei comutatie a motorului si cuplul maxim, fara sa mai ai nevoie in felul asta de un reductor mecanic suplimentar. Daca viteza de deplasare este suficient de mare pe anumite manevre, atunci poti sa comuti din modul stepper in modul BLDC(este foarte recomandat pentru randament ridicat) si numai cand viteza scade din nou, comuti din modul BLDC in modul stepper. Modul BLDC trebuie sa fie sensored, folosind din nou feedback-ul de la senzori. Sper ca ai inteles despre ce vorbesc :)
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216