Modelism - RHC Forum: ORION V3 - planor / motoplanor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ORION V3 - planor / motoplanor Asamblare si diferite modificari:

#1 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 27 August 2013 - 11:21 PM

Orion V3 este o copie mai mult sau mai putin reusita dupa modelul "Ion" de la JP models varianta 2006
http://old.jpmodels.net/ion_eng.htm
In plus este destul de asemanator cu noul model "Ion Pro" de la JP models;
Am avut ocazia sa fac o comparatie reala:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  01.jpg (148.9K)
    Number of downloads: 95
  • Fisier atasat  02.jpg (135.05K)
    Number of downloads: 102
  • Fisier atasat  03.jpg (126.7K)
    Number of downloads: 107
  • Fisier atasat  04.jpg (84.76K)
    Number of downloads: 110

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#2 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 27 August 2013 - 11:44 PM

Modelul e mai vechi, il am de ceva timp, dar nu m-am apucat pana acum de el. Am adunat informatii din mai multe surse despre acest model, despre calitatile si problemele care le are:
Lumea se plangea pe forumurile de afara ca e greu de coada si are probleme la unghiul de incidenta a profundorului. De asemenea fuselajul este slabut in zona de incastrare a aripi la bordul de atac.
Desi e un ARF si ar putea fi gata de zbor intr-o zi, mie imi place sa mesteresc la modelele mele si sa fac diferite modificari pe care le gasesc utile;
Pentru a scapa de problema (greu de coada) si pentru ca am presimtirea ca in viitor o sa-i fac si directie am gandit o solutie care sa-mi permita aceste lucruri.

Si am inceput cu aripile:
Modificari:
- suporti pentru servouri (demontabile)
- ranforsarea aripilor cu teava de carbon de 4x3 montata pe canalul firului de servo

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  05.jpg (66.96K)
    Number of downloads: 85
  • Fisier atasat  06.jpg (89.95K)
    Number of downloads: 86
  • Fisier atasat  07.jpg (81.68K)
    Number of downloads: 92
  • Fisier atasat  09.jpg (77.08K)
    Number of downloads: 94
  • Fisier atasat  08.jpg (58.2K)
    Number of downloads: 83
  • Fisier atasat  10.jpg (65.24K)
    Number of downloads: 88

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#3 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 27 August 2013 - 11:46 PM

...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  11.jpg (125.65K)
    Number of downloads: 95
  • Fisier atasat  12.jpg (126.93K)
    Number of downloads: 92
  • Fisier atasat  13.jpg (116.17K)
    Number of downloads: 86
  • Fisier atasat  14.jpg (109.38K)
    Number of downloads: 90

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#4 Useril este offline   AdrianDim 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 29-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Deva
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 August 2013 - 07:44 AM

Orion V3
Adrian Dimitriu
Imagine postata
0

#5 Useril este offline   AdrianDim 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 29-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Deva
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 August 2013 - 07:48 AM

Sa sti ca eu am ambele modele .Poate seamana fizic ,dar in zbor difera total .Orionul are nevoie de viteza tot timpul daca nu se angajeaza violent , pe cand Ion-ul zboara si incet.Orionul nu are flapsuri .La aterizare este foarte dificil caci bine tare . Dar , sa-l stapanesti sanatos si zboruri line.
Adrian Dimitriu
Imagine postata
0

#6 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 08:36 AM

Diferenta apare din profilul de aripa, de aceea am zis ca e o copie mai mult sau mai putin reusita!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#7 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 07:40 PM

Continui cu modificarile aduse fuselajului:
- am intarit cu tesatura de fibra si epoxi suportul motor si zona din fata a fuselajului (botul pana la aripa si putin in spatele punctului de incastrare a aripii);
- am intarit cu doua straturi de tesatura de fibra si rasina acea zona de incastrare (poz. 2 in poza);
- am creeat un panou din placaj cu rol de suport a comenzii profundorului;
- am facut o chila din baghete de lemn sub suportul acumulatorului in urma careia s-a format o structura in forma de prisma foarte rigida;

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  17F.jpg (93.47K)
    Number of downloads: 56
  • Fisier atasat  18F.jpg (100.14K)
    Number of downloads: 58
  • Fisier atasat  19F.jpg (114.93K)
    Number of downloads: 73
  • Fisier atasat  16F.jpg (61.44K)
    Number of downloads: 76
  • Fisier atasat  15F.jpg (89.16K)
    Number of downloads: 72

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#8 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 07:43 PM

....

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  21F.jpg (96K)
    Number of downloads: 62
  • Fisier atasat  22F.jpg (111.56K)
    Number of downloads: 64
  • Fisier atasat  20F.jpg (81.54K)
    Number of downloads: 59
  • Fisier atasat  24F.jpg (94.82K)
    Number of downloads: 49
  • Fisier atasat  23F.jpg (63.15K)
    Number of downloads: 57

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#9 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 08:02 PM

Ca sa rezolv problema de centraj (greu de coada) am schimbat solutia originala a servoului pentru profundor, pozitionat in stabilizatorul vertical, cu aducerea in fata a servoului, prin realizarea unui suport pozitionat in centrul de greutate al modelului. Tot in acel suport am prevazut si un locas pentru un eventual servo pentru comanda de directie (daca o voi realiza in viitor). Suportul l-am facut demontabil astfel incat sa am o libertate mare in pozitionarea sa.
-Comanda profundorului am realizat-o cu un bowden cu tija de otel de 0,8 si dimensiune ext de 3mm pe care l-am trecut printr-o teava de carbon de 4x3mm pentru rigidizare, fixata in fuselaj si o a doua bucata de teava fixata in stabilizatorul vertical aliniata cu echia de pe profundor; La toate capetele tevilor de carbon am realizat matisări cu fibra de sticla si epoxi pentru a preveni fisurarea lor;

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  27F.jpg (78.52K)
    Number of downloads: 61
  • Fisier atasat  44M.jpg (88.62K)
    Number of downloads: 60
  • Fisier atasat  29F.jpg (67.5K)
    Number of downloads: 64
  • Fisier atasat  28F.jpg (76.35K)
    Number of downloads: 67
  • Fisier atasat  26F.jpg (101.95K)
    Number of downloads: 64
  • Fisier atasat  25F.jpg (86.5K)
    Number of downloads: 63

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#10 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 08:05 PM

.....

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  32F.jpg (97.3K)
    Number of downloads: 57
  • Fisier atasat  31F.jpg (85.38K)
    Number of downloads: 46
  • Fisier atasat  30F.jpg (82.95K)
    Number of downloads: 54
  • Fisier atasat  36F.jpg (98.09K)
    Number of downloads: 60

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#11 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 28 August 2013 - 08:20 PM

De ce ai mai pus si teava de carbon? ajungea sa fixezi bovdenul din loc in loc.

Pana la urma sa nu fie la fel de greu de coada ca si cu servo in spate.

Ciao Sorin

P.S. atat aripile cat si ampenajul orizontal sunt diferite la cele 2 modele .
0

#12 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 August 2013 - 08:32 PM

Am cantarit initial componentele in amandoua variantele, solutia castigatoare este aceasta care am realizat-o;
-este mai usoara si greutatea rezultanta are bratul de aplicare mai mic deci si moment mai mic.
Un alt motiv pentru care am pus teava de carbon este ca am redus la minim incovoierile bowden-ului, singura parte ramasa libera este exact in zona de curbura (unde urca spre profundor) si este minima posibil (cam 50mm), astfel incat sa nu am frecari foarte mari care sa solicite suplimentar servoul.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#13 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 29 August 2013 - 05:13 PM

Desi modelul se vrea motoplanor, dotat cu motor, con, elice etc, personal am ales sa-l transform in planor si sa ma distrez cu el in configuratia asta un timp;
Deci, cu un strungar priceput si o estimare atenta asupra lestului necesar echilibrarii modelului am trecut la actiune:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#14 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 September 2013 - 08:08 PM

Maidenul l-am facut saptamana trecuta, dar dupa 5-6 aterizari reusite am avut una mai dura cu impact intr-o denivelare de teren care s-a soldat cu avarierea aripii din dreapta in zona pinului de fixare in fuselaj. Mi s-a parut suspect de fragil acel pin, fata de viteza de aterizare avuta in momentul impactului. Ca rezultat; pinul dislocat, surubul de prindere din plastic rupt si ovalizata un pic gaura de centrare din aripa a acestuia.
Am studiat problema si asta am gasit:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 02 September 2013 - 08:08 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#15 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 September 2013 - 08:22 PM

Am tras concluzia ca lonjeronul acela de lemn in care a fost fixat pinul de otel avea vre-o fisura/crapatura (ceva de genul) de a cedat asa usor.
Ca solutie de remediere am ales sa bordez acel lonjeron cu doua placute de fibra de sticla prin care sa treaca si pinul metalic, astfel sa creez un sandwich fibra/lemn/fibra. Peste acest sandwich am lipit de asemenea o placuta de placaj de 2mm 4 straturi care inchide acel cheson format de placile de fibra. Ca adeziv am folosit epoxi de 24h. De asemenea am lipit cu epoxi si o placuta de placaj la bordul de fuga in zona de prindere cu surubul de plastic.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#16 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 September 2013 - 08:25 PM

Acelasi lucru l-am facut si la aripa stanga, pentru a evita surprizele pe viitor:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#17 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 September 2013 - 08:31 PM

Si rezultatul final:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#18 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 07 September 2013 - 09:24 PM

De astazi ne-am schimbat look-ul!
Am primit hainute noi si un accesoriu interesant:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#19 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 07 September 2013 - 09:30 PM

Accesoriul, ceva de genul: http://www.stolspeed...rtex-generators
and....

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 07 September 2013 - 09:31 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#20 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 07 September 2013 - 09:30 PM

Arata bestial ,dar dece ai capota deschisa de la masina ,asa il prinzi din aer .a fost gluma ,arata foarte fain si ma bate gandul la unul la anu,dar cum se comporta la panta planeaza ceva sau ai nevoie de vint de 25 km h
0

#21 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 07 September 2013 - 09:39 PM

Capota la masina era pe post de umbrar in principal si mai incarcam si un pack intre timp. :)
Astazi nu am avut vant deloc (zero) asa ca zborurile au fost scurte si rapide; totusi reuseam sa fac 3-4 viraje pana la baza.
Am folosit ziua asta ca sa definitivez pozitia finala a CG-ului si mici trimaje.
Azi nu a mai avut tendinta sa se angajeze la viraje stranse.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#22 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 07 September 2013 - 09:42 PM

Ai incercat pe plan drept care este finetea de planare ,lansat din mina si vezi cati pasi a planat?cu vint din fata
0

#23 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 07 September 2013 - 10:12 PM

Nu!
Nu am facut testul asta.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#24 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 07 September 2013 - 10:18 PM

De fapt daca stau sa ma gandesc nu stiu daca e concludent, pentru ca eu nu pot sa-l arunc cu viteza la care el zboara de fapt; intodeauna lasa un pic botul dupa ce-l arunc si apoi castiga viteza si intra pe panta de planare.
Sper ca m-am facut inteles!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#25 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 September 2013 - 06:01 AM

Salut, soluţia mult mai ieftină pentru vortex generatoarele montate era un fir de aţă întins pe toată aripa la 10% din profunzimea aripii.
Sultan Eduard
0

#26 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 September 2013 - 08:31 AM

Cam aşa arată soluţia pe o aripă de Ultron modificat. Creşterea de portanţă si comportamentul modelului cu "aţa" montată pe el este net superioară:
Fisier atasat  VG.jpg (355.95K)
Number of downloads: 84

Modelul arată superb. Să te bucuri de el cât mai mult. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 September 2013 - 09:57 AM

Astea vor sa fie asa numitele turbulatoare ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 September 2013 - 09:58 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 September 2013 - 12:57 PM

În cazul meu, da, este soluţia ieftină si rapidă. Rezultatele sunt în schimb deosebite.
Sultan Eduard
0

#29 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 08 September 2013 - 01:35 PM

Explicati va rog mai in detaliu ,defapt ce face acea ata pusa pe aripa?
0

#30 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 September 2013 - 02:38 PM

Rolul este acelaşi cu VG-urile numai că, o bucată de macrame este incomparabil mai ieftină. Explicaţia funcţionării acestora o găsiţi în link-urile ataşate de posesorul acestui planor deosebit.
Pe scurt schimbă modul în care se scurg fileurile de aer pe extradosul aripii.
Sultan Eduard
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro