Fantastic articolul si pozele din tunelul de vant. De ce nu sunt in stare sa faca si producatorii seriosi aceste teste inainte de a lansa un model nou pe piata este un mister pentru mine.
Una e sa pui dupa ureche turbulatoare dupa care evaluezi ochiometric, in zbor, rezultatul si alta e sa petreci cateva ore in tunel.
Dupa cum se vede din articol conteaza forma, marimea, pozitia, etc. Sunt din ce in ce mai sigur ca producatorii de aeromodele/planoare proiecteaza modelul (fac ceva calcule si eventual aleg chiar si un profil), il lanseaza pe piata dupa care vad daca zboara bine sau nu. Zboara bine - se vinde bine, zboara rau - se vinde ce se vinde dupa care il ingroapa. Oricum atat de putini pot face distinctia intre un model care zboara bine si unul care zboara rau incat e nevoie de mult timp sa se cearna cele bune de cele naspa. Peste asta pretul, ambalarea, reputatia, finisajul si 1000 de alte chestii care nu au legatura cu zborul conteaza mai mult decat felul in care zboara modelul (pentru ca sunt mai usor de cuantificat decat calitatile de zbor).
Gata, mi-am ventilat frustrarea.
Adi-GVA, la 08 September 2013 - 09:13 PM, a spus: