Dupa o pauza destul de consistenta mi-a venit cheful sa termin acest depron. Intre timp au sosit si cele 2 EDF-uri de 55mm si accu de la Lindinger. Surpriza desi am cerut la Lindinger 2 accu de 1500 45C , 4 s, m-am trezit cu 2 accu de 3s 1500 si 45C. Nu are sens sa comentez.
dar iata si bijuteriile de propulsie:
![Imagine atasata: DSCFEDF.JPG](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_09_2013/post-13959-0-01850200-1380307567_thumb.jpg)
O ordinarie de plastic, motor cotat 3 s 5900kV cu carcasa super OK si elice centrata destul de bine si Dr MAD cu un inrunner de 3300kV.Le-am bagat pe amandoua in "priza" sa vad cum sunt. Plasticul s-a prezentat Ok pana la jumatate din mansa, peste a inceput sa trepideze formidabil. La maximul de gaz nu putea fi tinut in mana nu dein cauza vibratiilor ci din cauza caldurii. Cand am atins ESC-ul de 40A pielea de pe buricul degetului a ramas pe radiator. Nefiresc! Am trecut la 50A si am avut replay. Motorul a inceput sa aiba un sunet ciudat si intr-un final a scos fum. Am desfacut carcasa iar armatura era zburata de pe butuc si firele arse faceau scurt pe bucsa lipita in carcasa de plastic a EDF-ului. Buuun , 30 USD la gunoi!
![Imagine atasata: DSCF0056.JPG](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_09_2013/post-13959-0-64112200-1380308506_thumb.jpg)
Am testat si EDF-ul din Al. Alta viata-perfect echilibrat si incredibil foarte silentios. Dar cum motorasul era de 4 s si aveam deja doua baterii de 3 s am decis sa-l inlocuiesc cu unul 3 s de 4900kv . Dupa o noapte de adaptari si echilibrari am reusit sa scot un EDF rezonabil dar destul de zgomotos si fara vibratii.
Avand in vedere ca unitatea are 100g imi vine greusa cred ca avionul va zbura!
![Imagine atasata: DSCFEDF 4900.JPG](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_09_2013/post-13959-0-75836500-1380308251_thumb.jpg)
Si configuratia finala:
![Imagine atasata: DSCF0045.JPG](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_09_2013/post-13959-0-12387600-1380308168_thumb.jpg)
in fuselaj dupa ce am sapat vartos ca sa pot introduce noul EDF.
Ajustarea fuselajului a fost anevoioasa datorita imposibilitatii de a utiliza altceva decat cutterul si hartia abraziva. La pozitionare m-am orientat sa pot centra modelul fara a adauga plumb. Asta inseamna ca accu se muta chiar in bot peste gyro si toata electronica usoara am mutat-o spre spate.
Dupa alte cateva ore am injghebat totul si am adaugat un cadru de balsa si un suport pentru a sustine bateria.Pe acestea le-am asezat in asa fel incat sa pot inchide canopia.
![Imagine atasata: DSCF0060.JPG](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_09_2013/post-13959-0-42439500-1380308667_thumb.jpg)
Am cantarit pasaroiul si am ramas surprins de cele doar 525 g fata de 475g declarate de Hype. Pentru ca tractiunea mi s-a parut anemica am adaugat un carlig la 130mm de bot pentru coarda elastica.
Cursele: +/-6mm eleroane, +/-7 profundor si +/-10mm deriva, CG 45mm de la incastrarea aripii cu fuselajul.Expo de 40% la elevator si profundor 60% la deriva. Nu am luat in calcul nici un Dual rate.
Am reglat sensibilitatea gyro putin peste minim la eleroane si profundor si neutru pe directie. Comanda gyro am pus-o pe un comutator pe stick.
Primul zbor la camp pe vant moderat de pana la 13km/h. Incredibil a plecat ca din prastie.
Primul viraj , nu prea strans si am constatat ca pierde foarte multa inaltime in viraj. Are nevoie de curse mai mari pe profundor.
Viteza OK cu mansa de gaz pe maxim, si pentru ca era vant am comutat gyro. Imediat a aparut diferenta . Unde la inceput era destul de instabil din cauza vantului , cu gyro parca era pe ata...prima surpriza placuta..
Aterizarea dupa 5 minute a fost super OK , nesperat de lunga cu gazul aproape taiat. La final daca tragi de profundor tine sa ridice botul.
Recuperarea de pe sol cu peripetii - m-am impiedicat si am reusit sa dezlipesc stabilizatorul vertical. Maine incerc sa fac un filmulet.
Concluzia mea:
Kyosh a imbratisat proiectul pentru a inlocui jet ilusion-ul care avea manevrabilitate mult mai scazuta. Nu a reusit si diferentele sunt nete: spuma contra compozit si balsa 1:0 pentru compozit, pret spuma la 1/2 din pretul jet ilusion-ului = fals. Hype este 119 EUR neutilizabil datorita echiparii si ajunge la cam 200 Eur echipat decent. Jet Ilusion-ul este 180 Eur fara servo dar cu un EDF extraordinar si cu un motoras unic ca si constructie care chiar scoate 5500Kv.Practic Jet-ul poate fi zburat din cutie + 2 servo mini de calitate, Interceptorul nu. Cu servo de calitate sare putin de 200. Manevrabilitate 1-0 in favoarea lui Hype. Efectul Gyro poate fi neglijat pentru ca modelul este suficient de stabil la greutatea lui pe vant slab dar si Jet-ul iubeste vantul slab spre moderat deci 1-1.
In concluzie pentru ca Jet-ul nu mai este in productie sectorul ramane gol pentru ca ceea ce vinde Kyosh pe post de inlocuitor este o dezamagire pentru cel ce vrea sa zboare un model direct din cutie.
Pacat ca un brand mare, produce astfel de surprize neplacute distrugand si renumele pe care o firma mica (Hype) a reusit sa si-l faca cu cateva modele de succes.
Daca trag linie