toate intr-una BARCAVION idei,le cernem si le punem pe hartie
#181
Postat 06 August 2005 - 09:20 PM
programelul se poate downloada de la adresa: http://www.freebyte.com/hjsplit/#win32
URL-ul direct catre locatia de download este: http://freebyte.swmi...com/hjsplit.zip
Astept sa-mi zici daca ai reusit sa rezolvi ceva. Pana la urma trimiti filmul fragmentat pe email sau il urci pe serverul de care vorbeau ceilalti aici pe forum?
MIG-29
#182
Postat 06 August 2005 - 09:21 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#184
Postat 06 August 2005 - 09:42 PM
domnu_doctor, la 6 Aug 2005, 21:21, a spus:
Stima,
:D Datorita tie! Multumesc!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#185
Postat 06 August 2005 - 09:50 PM
Dar nu am inteles daca MIG-29 l-a luat sau nu....
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 August 2005 - 09:51 PM
#186
Postat 06 August 2005 - 09:56 PM
Calu2, la 5 Aug 2005, 19:17, a spus:
Pai Calu2 voia sa-l restaureze, ca-l stersese din greseala!
Si Migu' a aparut ulterior!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#188
Postat 06 August 2005 - 10:12 PM
Se poate si asa ?, la 6 Aug 2005, 22:10, a spus:
Si clopoteii....tilinga....tilinga....
:D
Care clopotei? :o
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#189
Postat 07 August 2005 - 07:29 PM
MIG-29, la 6 Aug 2005, 21:20, a spus:
programelul se poate downloada de la adresa...
Multumesc pt ajutor!
Stima,
PS: Am descarcat si trebe sa verific functiile! :D
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#190
Postat 12 August 2005 - 01:27 PM
Deci sa discutam in contextul pe care l-am dedicat subiectului! ;) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Ai zburat barcuta?
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 12 August 2005 - 01:28 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#191
Postat 12 August 2005 - 03:38 PM
Zboara excelent pt. o barca si navigheaza excelent pt. un avion...
Dar zboara prost pt. un avion si navigheaza prost pt. o barca.
Clar?
Acuma chestia e ca mai tre sa trimez la ea. I-am pus pana la urma si o carma in apa. Tre sa testez.
Deci, de zburat zboara. Nu e f. relaxant inca, in sensul ca sunt cu bucile stranse si simtzurile ascutite. Dar o sa ma mai obisnuiesc cu ea. Nu am decolat-o decat de pe apa.
Mai vedeti si
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....=394990&page=10
mesajele 141 si 143
Sictir!
#192
Postat 12 August 2005 - 06:16 PM
Ca la suprafata maaaaaaaare pe care o are se cam indoaie sub propria greutate! :(
2. Si scochu-rile alea cu bull-ii rosii ...? :( Le-ai facut tu, sau le-ai GASIT?
3. Cat are RTF?
4. Si "spoileronu' " nu-i intarit cu nimic?
Daca poti sa raspunzi pe rand!'
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#193
Postat 12 August 2005 - 06:32 PM
5. Chiar e nevoie de carma pe apa? Nu ajung cele doua suprafete de comanda de pe laterale? Sau vrei viraje pe apa "in ac de par" ?
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#194
Postat 12 August 2005 - 07:14 PM
Valteras, la 12 Aug 2005, 15:38, a spus:
Hai ca m-am dumirit un pic din pozele alea!
Din ce-s tijele alea ? :(
In doc-urile anteroare CG-ul era la 80 mm. Tu acolo zici 60 mm! :o O luam pe-a ta de buna!
"AXI 2208/34, Jeti Advance 12 plus, 3s 860 mAh Tanic LiPo, 8x3.8 APC.
CG is 60 mm from the "leading edge".
AUW is 280 g."
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#195
Postat 15 August 2005 - 08:37 AM
Vad ca te-ai mai lamurit. Sa mai clarificam:
Tijele de comanda sunt din carbon, de 1mm si de 1,5mm. Tevile de ranforsare a "aripii" sunt fi 3 cu interior de 2. Motorul sta pe una principala de fi 3 cu 2 si doua laterale de fi 2 cu 1mm. Poa sa fie si altceva, ce are omul p-acasa. Poa sa fie si alt soi de batiu. Pe RC Groups si p-aiurea vedeti sute de mii de sisteme...
Atentie, primul thread se continua cu #2 si #3, ca sunt o tona de pagini. Mai sunt subiecte deschise pe un forum olandez, belgian, german, plus cate or mai fi... Au aparut deja kituri la vanzare.
Da, "AO" are "spanwise" un carbon fi 1mm pe intrados, dar e sustinut si de un vertical suplimentar, ala din mijloc.
Da, CG tre sa fie cam pe la 60 mm de la "BA", nu la 80 cum se specifica initial in subiectul de pe RC Groups. Ulterior, toti cei dupe acolo au ajuns cu CG (pe la) 60 si m-am luat si io dupa ei, ca e mai multzi.
Da, ii cam trebe carma in apa. Vireaza si fara, dar greu, larg. Tre sa-i dai scurt blana si sa si virezi in acelasi timp, ca sa aibe eficacitate directiile aero. Cand insa vii "acasa" pe apa, cu acumulatorii storsi, nu prea mai poti sa o directionezi cu usurinta. Io am facut o carma hidro rabatabila, pt. a proteja structura la aterizari pe uscat si pt. a usura pozitionarea "chestiei" pe masa pt. service si pt. a o introduce usor in "hangarul" ce i l-am facut pt. transport. Pun poze, daca intereseaza pe cineva.
....................
Am vazut in subectul cu "Ve si elice in coada" ca Se poate si asa? se speria pt. ca am zis io ca o zbor "cu bucile stranse".
Una la mana: nu sunt "Valterasu', care este meserias intre meserisi" ! E gresit! Sunt doar un "average pilot". Altii sunt meseriasii adevarati!
Doi la mana: nu zboara chiar asa de "penal"! Atata tot ca e ciudata. Nu o cunosc si nu o pot "zbura" relaxat, inca. Mai tre sa toc multi amperi pana sa poci sa ma relaxez la buci. E usor instabila pe axa de ruliu, ceea ce e explicabil, tinand cont de alungirea mica, no diedru, elice mare, CG sus, etc. Dar chiar si fara motor, "planeaza" cinstit. Adica se infunda destul de stabil. Face un soi de "deep stall" o meserie!
Ceea ce am observat este ca daca de la full power se taie motorul brusc, are o tendinta violenta de ruliu pe dreapta, combinat cu intrare in zbor pe spate si redresare in juma de looping. Mai bine zis ca intentia mea este de a o redresa cumva... Asadar, toate variatiile de motor le fac cu blandete, deocamdata.
"Rulajul" pe apa e o placere. La 30-40% gaz, se ridica deja in "efect de sol" si "ricoseaza" pe apa - o dulceatza! Acum, profundorul trimat in jos o ajuta sa stea pe apa. Altfel, decoleaza singura, insa e relativ stabila in urcare.
Ascensiunea e nelimitata (tractiune/greutate mult supraunitara) dar nu tre dusa prea departe ca nu se vede bine. Nu are anvergura, nu are ampenaje. O recunosti greu pe cer. Dar asta e deliciul celor cativa (multi) gura-casca de pe mal! Show, nenica! De fapt asta e clenciul! De WE viitor tai bilete!
A! Mai era ceva! Decoratiile cu Red Bull le-am facut ad-labam. Adica am facut sabloane si am vopsit cu spray de polistiren si markere de alea "permanent", care se cam sterg. Am tras peste un spray fixativ de la colega de apartament, si parca e mai bine. Cred ca la faza asta am muncit cel mai mult, bagamiash. Vroiam sa merg cu ea la Red Bull Flugtag sa fac circ, dar fix in perioada aia o sa fiu in Germania la Aspach (cel mai mare meeting de electrice, etc., etc.).
Sictir, nene, cu scrisul asta! Tre sa-mi iau secretara si reportofon!
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 23 August 2005 - 08:08 AM
#196
Postat 22 August 2005 - 07:59 PM
Am venit din VACANTA! :(
Nu m-am rabdat si am si trecut pe forum sa vad ce mai e p-aici! :D
Multe, multe de citit! :o
Mersi oricum pt suplimentul date de la BARCUTZA!
Sunt prea rupt acum sa stau sa ma documentez!
Sper sa pot rezolva si eu OZN-ul, ca-l vreau si eu la zbor!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#197
Postat 23 August 2005 - 03:51 AM
Sa nu uiti sa ne povestesti noutatile :D
#198
Postat 23 August 2005 - 08:03 AM
Am de rezolvat unele trebi urgente si revin cu detalii si jurnal de zbor!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#199
Postat 23 August 2005 - 01:51 PM
Valteras, la 15 Aug 2005, 08:37, a spus:
Mai intrebi?
Ce n-am inteles si poate traduci! Ce rost are "X-ul" ala din scotch de pe suprafata mare, ca nu-i pot zice altfel ? :D
Pe flotoare, nu i-ai pus nika de protectie, impotriva efectului de polizor, la aterizari (rulari) pe suprafete mai dure? Ceva fibra de sticla, carbon, plastic ???
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#200
Postat 23 August 2005 - 03:18 PM
Daca vorbim de probleme de rezistenta si de stabilitate dimensionala, atunci un factor major de ingrijorare este rezitenta de/la torsiune.
In cazul unei config. ortodoxe, cu aripa cu profil ortodox, mare parte din solicitarile de torsiune sunt preluate de oarece structuri gen cheson.
Adica de catre zona bordului de atac care este carenat si carenajul se inchide taman cu (inima) lonjeronului; de catre lonjeronul propriu-zis care e deja alcatuit ca un soi de cheson sau in cel mai bun caz de insasi toata aripa daca este carenata cu balsa, de exemplu. Nu mai zic de aripile din polistiren placate.
In cazul acesta (placa plana), nu prea avem elemente de rigidizare torsionala. Cele doua tevi de carbon nu fac decat oficiul de a prelua doar solicitari de incovoiere. Structura va fi "bleaga" dpdv torsiune.
Atunci, ca sa mai indulcesc situatia, am tras x-ul din scoci cu fibra. Din pacate este doar pe intrados. Un x geaman pe extrados ar fi rigidizat si mai mult dar nu era fezabil.
Ca justificare "stiintifica" a x-ului: atunci cand structura se torsioneaza, apar tensiuni de forfecare de gen "tau" (adica litera greceasca "tau") si nu de gen "sigma", care apar in cazul solicitarilor de incovoiere si intindere. Asta se traduce grobian in felul urmator: o diagonala a "aripii" se intinde iar cealalta se comprima. Repet: grobian!.
Putem compensa in oarecare masura acest efect al torsionarii (si impiedica torsionarea, ca aia ne intereseaza), plasand elemente structurale diagonale care sa preia solicitarile de intindere (mai simplu) sau/si compresiune (mai complicat). Zic "mai simplu" pt. ca cel mai la indemana element structural ce preia f. bine intinderea este... firul. De sfoara, coarda de pian, cablu multifilar, etc. Asa se rigidizeaza structuri la biplane, de exemplu. Asa se rigidizeaza, cu cabluri, structuri interne de aripa (ma rog, mai pe vremuri...).
Aceasta este ratiunea pt. care au f. puse la punct complicatele structuri geodetice (nu geodeZice!!). Bine, astea au elemente diagonale "rigide", adica nervuri care sunt plasate in diagonala, formand mute-multe x-uri.
A! Mai era ceva. Da, pe "intradosul" flotoarelor am pus fibra de sticla de 25 gr/mp. Fix pe "capatul" flotorului (pe prag sau "step" cum se cheama intr-o limba streina), fibra e dublata. Fix pe capatul de la "pupa" am pus din nou sticla. Greutate suplimentara: 1,8 gr. Fix-pix.
Fisiere atasate
-
underside.JPG (79.4K)
Number of downloads: 99
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 23 August 2005 - 03:23 PM
#201
Postat 23 August 2005 - 03:24 PM
Fisiere atasate
-
Hydro_Foam_top.JPG (78.82K)
Number of downloads: 130
#202
Postat 23 August 2005 - 03:24 PM
Fisiere atasate
-
Hydro_Foam_front.JPG (62.07K)
Number of downloads: 109
#203
Postat 23 August 2005 - 05:07 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#204
Postat 24 August 2005 - 10:44 AM
Pe ce "ape" mai zbori...ca sa vedem si noi bizdigania http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Bafta
#205
Postat 24 August 2005 - 10:49 AM
Daca ai drum pe la Piata Scanteii, bd. Expozitiei, poti sa o vezi si poate ne dumiresti si cu un elicopere mititel, 'zgura ma-si!
#206
Postat 24 August 2005 - 07:11 PM
Comentarii ?!?
Poze ??
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#207
Postat 24 August 2005 - 09:55 PM
exista o posibilitate (mica) ca erorile semnalizate de receptor cand veneai la mal sa fie tocma din cauza perechilor de magneti pe care i-ai montat sa-ti tina capacul de la compartimentul cu electronice .
si oricum cand a fost sa fie magnetii tot nu au tinut si a sarit capacu. daca era o bucatica de velcro nu sarea sigur capacu.plus ca sigur velcro e ceva mai usor.mai castigi 2-3 g ;)
zic si eu....
#208
Postat 25 August 2005 - 12:14 AM
Magneti permanenti=camp magnetic constant adica inductie 0.
#209
Postat 25 August 2005 - 08:43 AM
Valteras, la 23 Aug 2005, 16:18, a spus:
...ete-asha, doar dintr-o carte!
Fisiere atasate
-
lonjeroane.jpg (1.1MB)
Number of downloads: 122
Cu rabdare si ciocan.
#210
Postat 25 August 2005 - 10:28 AM
Saptamina asta sunt prins ca draqu dar next week iti dau de stire.
Lamurim noi si cu heli-ul ala mic si daca nu mere-l facem submarin :D
Bafta-n zbor, navigare & rulare :D