September Fly Fest Sanpetru "parizerul dolofan" intalnire master si nu numai
#151
Postat 03 September 2013 - 07:25 PM
pentru DT: refacem gasca? pentru toti modelistii: am deschis pe FB eveniment. confirmati???
https://www.facebook...05748962841256/
o sa fie iar un eveniment beton, cu de toate. de fapt... e tipic pentru orice intalnire sau eveniment organizat de inimosii de la Sampetru.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#152
Postat 03 September 2013 - 07:56 PM
ALLEN, la 03 September 2013 - 07:25 PM, a spus:
pentru DT: refacem gasca? pentru toti modelistii: am deschis pe FB eveniment. confirmati???
https://www.facebook...05748962841256/
o sa fie iar un eveniment beton, cu de toate. de fapt... e tipic pentru orice intalnire sau eveniment organizat de inimosii de la Sampetru.
Lasa buey ca iti trece ! - la varsta noastra .. uitam repede ce vroiam de fapt in urma cu 5 min ...
Eu ti-am zis atunci sa ma inregistrezi, ca acu' ascultai si tu seara inainte de
culcare povesti ca lumea, nu S.F.- uri cu scufita rosie .. da tu nu .. Batman! Batman!
Ia si lupta-te cu lupu sub plapuma acu, s-o salvezi pe scufita .. si da'Ã la cap fara mila !
Da'Ã nenicule da'Ã ca ne mananca si pe noi :hi:
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 September 2013 - 07:59 PM
#153
Postat 03 September 2013 - 08:53 PM
Un elefant merge la nudisti si vede pe unul in p--a goala si il intreaba:bai tu pe unde dracu respiri!!:):):)
#154
Postat 03 September 2013 - 09:00 PM
revenind la oile noastre...de ce tati, sa ceri drepturi de autor, ai? pai da cum, pe alea 20 de cesne... sau pe luftul de la usile de bucatarie??? asa ceva nu se uita, si ma apuca rasul numai cand imi aduc aminte. da acu, noi sa fin sanatosi si cand oi sta la mult promisul foc de tabara, o sa beau o bere (radler) in cinstea ta.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#155
Postat 03 September 2013 - 09:23 PM
ALLEN, la 03 September 2013 - 09:00 PM, a spus:
ai grija cu berile astea, iti creste pasarica!
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Flying Kettle: 03 September 2013 - 09:26 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#156
Postat 03 September 2013 - 09:32 PM
ALLEN, la 03 September 2013 - 09:00 PM, a spus:
revenind la oile noastre...de ce tati, sa ceri drepturi de autor, ai? pai da cum, pe alea 20 de cesne... sau pe luftul de la usile de bucatarie??? asa ceva nu se uita, si ma apuca rasul numai cand imi aduc aminte. da acu, noi sa fin sanatosi si cand oi sta la mult promisul foc de tabara, o sa beau o bere (radler) in cinstea ta.
Beri .. fara numar! fara numar! ca o colivie mare gasim !
Nici gand de drepturi de autor mai copii .. tocmai .. inregistrarile erau la liber adica era permis accesul in zona de "show"
cu : camere, reportofoane, aparate foto etc etc .. nu ca la fitoasele alea de Madona, Lady Gaga etc unde nu ai voie cu electronica pa' tine ..
P.S.
Cred ca pana la urma trimit o poza in care sa am sapca, ca aia ma reprezinta, si in plus, poate isi aduce aminte iar un coleg din D.Team de cei doi mosnegi ca'n Muppets comentand pa'Chitila teoria statului la plaja ... si sa aiba pe ce sa isi descatuseze energiile .. dar sa iei aminte colegul :
" Caci moÅŸnegii ce priveÅŸti , nu-s papusi din Muppets
Ei sunt vrajitorii Ţării Româneşti !
Si nu ţi-aş dori vrodată să ajungi ca să'i cunoşti
Doua vorbe'n barba'si spun si MX-ul tau.. e dus !!
Ca in povesti - Sa traiesti ! "
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 September 2013 - 09:34 PM
#157
Postat 04 September 2013 - 07:20 AM
#158
Postat 05 September 2013 - 12:36 PM
Jurnal de campanie : Am pornit ieri Hurricanul dupa refacerea CG.Vant,temperatura 17 grade.
Motor CRRC 40cmc/Kit.Pana acum a mers superb cu elice 18x6 Xoar.
Am schimbat cu tripala Graupner 3x 16x8,con carbon/platou aluminiu.Motorul a pornit cu soc la 3 pale
apoi fara la 3 pale.Relantiul destul de rotund.Incalzesc 2 minute si turez.Apare fenomenul:
- se tureaza la 7000,se reduce la 3000 si o tine asa in ciclu de 1-2 secunde.
- carburatorul e lateral cu gura de admisie aer(efuzorul) iesit binisor din capota(Hurricanul are un bot
lung si ingust).Practic motorul sta tot afara .
Marele mester Giro face un experiment,cu mana simuleaza o palnie care sa impinga mai mult aer in efuzor.Merge! Rotund,turat.
ALLEN,care-i baiul,ca mester mai pedagog ca tine nu e. Tai la 45 grade tubul de plastic(efuzorul) ?
#159
Postat 05 September 2013 - 12:45 PM
"SeptemberBest Fly Fest"
In caz de frig seara putem"campa la shueta" in sala de curs(mese/scaune din plin) sau in noua bucatarie( daca promitem sa
sprijinim financiar(3lei) pe fatuca noastra care face curat dupa.Vantul de ieri dupa amiaza a fost de cupa mondiala,uniform,etajat,laminar...sa tot scotzi linerul de 3,5 m si sa-l tii pe loc la 40 m.Gazon perfect,verde,scurt,des.
Salut ANDUNG,zi ,care-i baiul cu motorul?
#160
Postat 05 September 2013 - 12:48 PM
#161
Postat 05 September 2013 - 01:09 PM
Inconvenientul era ca elicea 20x8 se apropia cam mult de sol ,trenul cu amortizoare,catastrofa iminenta.Tripala suna bine si avionul ia viteza repede.Ca tripala 16x8 e mica(ideal 18x6)insa tractiunea e suficienta iar Hurricanul are un hectar de aripa.
#162
Postat 05 September 2013 - 01:34 PM
flypol, la 05 September 2013 - 12:36 PM, a spus:
Marele mester Giro face un experiment,cu mana simuleaza o palnie care sa impinga mai mult aer in efuzor.Merge! Rotund,turat.
ALLEN,care-i baiul,ca mester mai pedagog ca tine nu e. Tai la 45 grade tubul de plastic(efuzorul) ?
daca asa merge mai bine, adica daca in mom in care maresti prize de aer cu mana, atunci clar va trebui sa tai la 45. nu gasesc acum clipul de pe YT, in care un nene a facut acest experiment si spunea, ca, in functie de elicea folosita, punea alta prize de aer. acelasi motor. la inceput am zis ca e cu capul, dar acum se confirma ca nu.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#163
Postat 05 September 2013 - 01:44 PM
#164
Postat 05 September 2013 - 01:46 PM
#165
Postat 05 September 2013 - 01:55 PM
ANDUNG, la 05 September 2013 - 01:46 PM, a spus:
good point:
http://www.rcunivers...ml#post11425764
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#166
Postat 05 September 2013 - 06:29 PM
Cotul ala va face ca admisia in motor sa fie direct proportionala cu viteza....si uite asa ma duce gandul la undele de soc drepte si oblice si la conul Mig-ului 21.
sincer, cred ca nu e cea mai buna solutie. Admisia in motor va fi dependenta de viteza, si intr-un picaj, la relanti (cum ar trebui facut un picaj...) notorul ar fi inundat de aer, si probabil se va opri! Zic si eu....dar merita incercat...pe modelele altuia.
Ideea e ca picajul sa fie facut pe panta de aterizare, si nitel mai departe, pe la "apropiata" in asa fel incat sa nu fie nevoie de multa "glisada" pentru a prinde pista...(sa ma ierte pilorii de IS28-B2 ca le vand secretele)
#167
Postat 05 September 2013 - 06:50 PM
Mihai_supy, la 05 September 2013 - 06:29 PM, a spus:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#168
Postat 05 September 2013 - 08:55 PM
Ciao Sorin
#169
Postat 05 September 2013 - 09:37 PM
Flying Kettle, la 05 September 2013 - 06:50 PM, a spus:
Ce e corect e corect si ce e incorect trebuie demonstrat...doar ca tovarasul Bernulli se va intoarce in mormant...daca o mai fi ceva de intors...
Ideea e ca o data cu cresterea vitezei va creste cantitatea de aer in admisie (presiunea dinamica)...si oare o fi bine? sincer habar nu am si de aia intreb si eu...uf..da mergem departe de subiectul topicului...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 05 September 2013 - 09:39 PM
#170
Postat 05 September 2013 - 09:39 PM
SORIN CAIUS, la 05 September 2013 - 08:55 PM, a spus:
Ciao Sorin
Oare poti uita vreodata prima decolare la mosor?...mi-e teama ca eu unul nu pot...Ca nu am mai fost intr-un B2 de vreo 25-30 de ani..e corect, dar brevetul ala...nu mi-l mai ia nimeni...iar bucuria primului zbor...aici nu incape discutie..
ALO...DEVIEM si ne ia nenea Fly la rost!...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 05 September 2013 - 09:40 PM
#171
Postat 06 September 2013 - 05:14 AM
Mihai_supy, la 05 September 2013 - 09:37 PM, a spus:
Ideea e ca o data cu cresterea vitezei va creste cantitatea de aer in admisie (presiunea dinamica)...si oare o fi bine? sincer habar nu am si de aia intreb si eu...uf..da mergem departe de subiectul topicului...
Acum, de ce oare ma bag in seama, zic si eu: viteza aerului in efuzor creste si cu turatia motorului, adica cu fluxul de aer trimis de elice. As zice ca influenta ar fi mai mare de cat viteza modelului. Sau sunt in balarii?
Multa, multa bafta.
#172
Postat 06 September 2013 - 08:09 AM
La OS GT 55cc e asa, ce-i drept nu e frontal, dar cred totusi ca preia ceva si din fluxul de aer care intra direct.
#174
Postat 06 September 2013 - 08:27 AM
La motoare de ultrausoare sau VLA am intalnit carburatoare care preiau fluxul de aer din fata printr-un efuzor .
La unele e carburatorul jos in fata (Continental, Lycoming) la altele se ia aerul din fata cu o priza de aer sau priza Naaca si se canalizeaza spre carburator unde e si un Air Box. Asa am facut si eu la motoarele Sauer si merg mai bine si parca si putin mai reci ( la chiulasa 5-10 grade), primesc mai mult aer si mai rece si mai dens dar a trebuit sa pun si alte jicloare de benzina mai mari si a crescut consumul.
Ciao Sorin
#175
Postat 06 September 2013 - 10:22 AM
In spatele elicei la nivelul efuzorului sunt diferite viteze ale aerului.Elicea 20x8 creeaza ,la aceeasi turatie,o viteza a aerului cam cu 16-17% mai mica decat elicea tripala de 16x8.Tripala ,incredibil,nu creeaza un curent laminar.Desi e foarte bine echilibrata,daca te uiti in planul de rotatie ,apar curbari ale palelor functie de turatie (plastic nu foarte rigid).
Problema e de "doctorat in mecanica fluidelor" :rolleyes: Cand motorul se tureaza elicea minunata de la Graupner creeaza un con de rotatie datorita flexibilitatii palelor.Curentul de aer ce trece prin fata efuzorului scade,motorul reduce turatie,elicea revine,se tureaza si se tot repeta cosmarul.
Concluzii: Elicea tripala nu este pentru acest tip de motor.O data ca e mica( ar fi trebuit cam 18 x8 sau 19x6) si in acelasi timp e mult prea flexibila si mai scrie pe ea max.7000 rot/min.Motorul urca usor la 8000.
Viteza aerului si deci implicit presiunea la gura efuzorului e mai uniforma cu cat ne apropiem de axul motorului
si oscilanta cu cat ne apropiem de extremitate
Concluzia : cumparam elice adecvata 18x6 sau 18x8 tripala insa de lemn ,mai rigide sau vorba lui Zod,"mareste pneurile cu 1 cm
si inalta jambele cu inca 2 cm".Lucru practic posibil la care lucrez acum. :D :huh: :nea: :wacko: :blink: Elicea 20x8 se indeparteaza de sol cu 3 cm.E suficient sa zbor pana vine tripala( care costa cat capra de SeptemberBest Fly Fest :ph34r:
#176
Postat 06 September 2013 - 10:55 AM
16x10 - http://shop.lindinge...oducts_id=55755
16x8 - http://shop.lindinge...ucts_id=9703293
Nici de pomana nu sunt .. dar .. lucru bun su ieftin ..??
P.S.
O daduram pe Tehnice in topic de .. intruniri si distractie .. da merge !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 September 2013 - 10:55 AM
#177
Postat 06 September 2013 - 12:44 PM
REAL DESIGN, la 06 September 2013 - 10:55 AM, a spus:
carcotas ce esti tu...
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#178
Postat 06 September 2013 - 01:11 PM
ANDUNG, la 06 September 2013 - 08:09 AM, a spus:
Doar ca OS a renuntat la acest model si, acum, toate motoarele OS au carburatorul in spate. Primul DLE 30 avea carburatorul pe lateral si au avut probleme. Au scos un kit de conversie pentru a-l aduce in spate. Acum toate motoarele DLE au carburatorul in spate.
Multa, multa bafta.
#179
Postat 06 September 2013 - 01:16 PM
ISTORIC: Cumparat acum 4 ani de la LINDI/ZOZO
Pregatit pentru motor PH 180FS 3CP elice 18x6
Greu de coada / CG de la ESM tiparit gresit.
Siria ARAD -il zboara Florin 100% si bine ca a fost el.L-a adus greu jos lipseau 730 grame in bot
Ca sa-l echilibrez cat de cat,pun motor de 1,24 kg. CRRC 40cmc elice 20x8
Il zbor pe Sanpetru si-l aterizez greu.
Mai pun 200gr. si-l zboara Camil la un HobbyConstruct. Inca e greu.Aterizat frumos,mana de acrobat.
Refac toata prinderea motorului,distantieri de inca 160gr .
Il zbor la HC 2013.In aer sta bine,motorul nereglat suficient de atent,nu se tureaza la 40-50m,il aduc jos
si observ problema: atata greutate in bot impinge amotizoarele mult si elicea da de iarba.
Pun elice de 16x8 plastic Graupner si.....ce ati citit mai sus.
Modelul e robust insa greu,6,3kg. A suportat impecabil 6 aterizari,4 la limita.
Am capota de rezerva.Ma bate gandul la un motor ingust Saito de 30 sau mai mare care sa incapa dar nu inca.
Mai trebuie schimbat distribuitorul pneumatic de la tren care scapa aer si risc sa nu pot scoate trenul dupa 10min.
#180
Postat 06 September 2013 - 02:20 PM
ALLEN, la 06 September 2013 - 12:44 PM, a spus:
Lasa Buey .. unsurosii cu chiuloase, bujii si piulite pline de vaselina si ulei .... la garaj !
Aici trebuie tinuta eleganta, ca pentru o intrunire de clasa, ca pentru un moment de sarbatoare !
Nu ?
Nu mai merg rapciugle ? .. simplu - pe focul de tabara cu ele .. ce atata chin si jale !
Vorba lui JiJi : Pac Pac Pac Pac si gata !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 September 2013 - 02:22 PM