Extra 330 depron si balsa
#1
Postat 08 August 2013 - 05:31 PM
Vreau sa construiesc acest model de Extra 330 http://www.baroneros...depron-55.html.
M-ar interesa parerea cuiva care poate a construit modelul sau a mai construit din depron. Este un topic bogat in planuri, foto si video. Daca cineva are rabdare sa rasfoiasca cele 59 pagini... De remarcat constructia userului Gizer, precum si imbunatatirile ulterioare aduse dupa fiecare test de zbor.
Ceea ce nu imi este clar este faptul ca aripa nu are unghi diedru. Este normal? In toate planurile din balsa care le-am mai adus de pe net aripile au unghi diedru.
Este cineva interesat de constructia modelului? Pentru traducerea din Italiana am folosit google translate.
Multumesc.
Turnigy 9x -Er9x
#2
Postat 08 August 2013 - 08:27 PM
gyany_eugen, la 08 August 2013 - 05:31 PM, a spus:
Vreau sa construiesc acest model de Extra 330 http://www.baroneros...depron-55.html.
M-ar interesa parerea cuiva care poate a construit modelul sau a mai construit din depron. Este un topic bogat in planuri, foto si video. Daca cineva are rabdare sa rasfoiasca cele 59 pagini... De remarcat constructia userului Gizer, precum si imbunatatirile ulterioare aduse dupa fiecare test de zbor.
Ceea ce nu imi este clar este faptul ca aripa nu are unghi diedru. Este normal? In toate planurile din balsa care le-am mai adus de pe net aripile au unghi diedru.
Este cineva interesat de constructia modelului? Pentru traducerea din Italiana am folosit google translate.
Multumesc.
extra 330 este acrobat si prin definitie e normal sa aiba aripa dreapta, fara diedr.
P.S.: pune linku din nou ca nu merge
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 08 August 2013 - 08:27 PM
#3
Postat 08 August 2013 - 10:20 PM
La inceutul topicului sunt si planurile. Am listat pe A4, le-am lipit, am inceput sa decupez in depron, apoi am constatat ca nu are diedru. In video se poate vedea modelul cum evolueaza, dar nu stiu cum sa ma exprim... parca un pic lipsit de viata. http://www.youtube.c...d&v=_61jh2VhkYI
Turnigy 9x -Er9x
#4
Postat 08 August 2013 - 10:28 PM
Turnigy 9x -Er9x
#5
Postat 09 August 2013 - 01:49 PM
Intreb de altii mai avizati deoarece nu vreau sa incep o constructie pe un plan gresit.
Turnigy 9x -Er9x
#6
Postat 09 August 2013 - 02:20 PM
Stima,
Alex
#7
Postat 09 August 2013 - 08:35 PM
alexu`, la 09 August 2013 - 02:20 PM, a spus:
Stima,
Alex
si extra 300/330 are roata pe coada, nu in bot :)
#8
Postat 09 August 2013 - 11:16 PM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 09 August 2013 - 11:18 PM
#9
Postat 10 August 2013 - 09:52 AM
catamures, la 09 August 2013 - 11:16 PM, a spus:
Din pacate nu am gasit niciun topic cu constructia unui Extra 300, de fapt doar unul singur de acum vreo sase ani, inceput si nefinalizat.
Turnigy 9x -Er9x
#10
Postat 11 August 2013 - 08:26 PM
alexu`, la 09 August 2013 - 02:20 PM, a spus:
Stima,
Alex
Multumesc mult pentru raspuns, m-am edificat. M-am uitat si la pozele cu extra 300 si intradevar nu are diedru.
Turnigy 9x -Er9x
#11
Postat 14 August 2013 - 07:08 PM
Intai de toate am listat pe format A4, am decupat am lipit. Ceea ce am observat este ca la lipire, din cele 25 pagini A4 ale planului, primele 10 s-au potrivit perfect apoi progresiv pe fiecare pagina aparea o diferenta in plus 0,5 mm, 1 mm, 1,5 si tot asa ... pana ce diferenta maxima a fost de 3 mm. Listarea a fost facuta pe un HP Laser Jet 1200. Singura explicatie care am gasit-o este ca la trecerea hartiei prin cuptor, odata cu cresterea temperaturii, probabil se dilata hartia. Am mai folosit aceeasi metoda pe un DeskJet si nu a aparut aceasta problema. Am incercat sa corectez acele diferente, dar liniile nu s-au potrivit exact. Voi lista direct pe format A0 pentru a elimina aceste erori din start.
A doua problema a fost gasirea polistirenului extrudat de 3 mm pentru fuselaj si aripa.
Ceea ce am gasit este acesta de 5 mm iar pentru nervuri si structura fuselajului acesta de 6 mm .
Am taiat piesele din structura fuselajului din izoflor de 6mm iar fuselajul din 5 mm. Bineinteles ca diferenta de 2 mm a facut ca totul sa nu se mai potriveasca. Trebuiau redimensionate celelalte piese. Pentru teste a mers destul de bine prelucrarea. Peste partea exterioara a fuselajului am aplicat un strat de scotch transparent care a inlesnit curbarea polistirenului si care a conferit o rezistenta foarte mare. Aplicarea a fost facuta cu o spatula cu care se aplica folia pe geamurile auto in timp ce incalzeam usor cu un uscator de par. Am cantarit inainte de aplicare si dupa. La cantar, mare lucru nu s-a putut vedea, arata doar 1 gram in plus care banuiesc ca este nesemnificativ.
Ce doresc sa va intreb:
1. Unde se pot gasi alte materiale decat cele din foto de 3 mm si 6 mm, verdele asta ma imi scoate ochii, ca in reclama cu lavabila (pe net sau daca este cineva din Botosani care a cumparat din magazin)
2. Se poate folosi in loc de scotch folie de laminare?
Foto nu am facut, caci nu prea am avut ce fotografia, dar odata ce voi gasi materialele potrivite si voi incepe lucrarea propriuzisa le voi posta.
Va multumesc.
Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 14 August 2013 - 07:09 PM
Turnigy 9x -Er9x
#12
Postat 19 August 2013 - 04:32 PM
Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 19 August 2013 - 04:34 PM
Turnigy 9x -Er9x
#13
Postat 20 August 2013 - 09:18 PM
#16
Postat 23 October 2013 - 07:41 PM
Echiparea originala cu care vine kit-ul este:
Motor Hacker A20-20L
ESC 25Amp brushless
Acumulator 1200-1500mA 3S (12-20C) Lipo batteries -cel mai des folosit TP1320 Prolites
Elice APC 10x4.7 SF
Imi poate recomanda cineva un motor pentru elice 10 x 4,7, un ESC si un acumulator?
Multumesc
Turnigy 9x -Er9x
#17
Postat 25 October 2013 - 08:23 PM
gyany_eugen, la 23 October 2013 - 07:41 PM, a spus:
Echiparea originala cu care vine kit-ul este:
Motor Hacker A20-20L
ESC 25Amp brushless
Acumulator 1200-1500mA 3S (12-20C) Lipo batteries -cel mai des folosit TP1320 Prolites
Elice APC 10x4.7 SF
Imi poate recomanda cineva un motor pentru elice 10 x 4,7, un ESC si un acumulator?
Multumesc
Date tehnice motor Hacker A20-20L :
-Putere max. 200W
-Tensiune 11,1v ( 3s Li-Po )
-Elice 9x4,7 - 10x4,7
-RPM 1022/v
-Diametru ax 3,175 mm
-Diametru carcasa 28 mm
-Lungime 32 mm
-Greutate 57g
-ESC 25 - 30A
-Tractiune 500-1100g
Se poate folosi si A20-22L ( RPM 924/v )
Echivalente Hobbyking :
-Turnigy Park 450 /1200kv, ESC 30A
-Turnigy TR 2209/26/1130kv, ESC 30A
-Turnigy TR 2830B/1050 (este OK ), ESC 30A
Sau, orice motor care sa aibe caracteristici asemanatoare cu A20-20L
Mult succes !
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 25 October 2013 - 08:26 PM
#18
Postat 11 December 2013 - 06:41 AM
Intre timp am mai facut canopia din sticla PET si trenul de aterizare.
Initial am facut cateva matrite din polistiren extraudat, dar nu am fost multumit de rezultate, asa ca am facut una din lemn de brad. Ceea ce m-a deranjat la matritele din polistiren extrudat a fost deformarea lor din cauza fortei de strangere a PET-ului, rezultand o canopie deformata fata de matrita initiala.
In foto se poate vedea o canopie transparenta, apoi am facut alta pentru a da o pata de culoare. Inca nu stiu care o voi folosi.
http://i42.tinypic.com/6gvccz.jpg
http://i39.tinypic.com/azi2cz.jpg
http://i44.tinypic.com/9q8jtz.jpg
http://i40.tinypic.com/b48ab6.jpg
http://i40.tinypic.com/2u8cemq.jpg
http://i43.tinypic.com/2q0tx87.jpg
http://i41.tinypic.com/291cnlz.jpg
http://i41.tinypic.com/2hh38s5.jpg
http://i39.tinypic.com/167qnhj.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#19
Postat 11 December 2013 - 10:57 PM
http://i41.tinypic.com/1zxl6x5.jpg
http://i41.tinypic.com/1zxl6x5.jpg
http://i43.tinypic.com/14ucqw0.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#21
Postat 13 December 2013 - 09:18 AM
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 13 December 2013 - 09:18 AM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#22
Postat 14 December 2013 - 10:36 PM
gabidani8, la 12 December 2013 - 11:50 PM, a spus:
OK.
In masura timpului disponibil si cand construiesc ceva mai substantial mai postez negresit.
Toate bune.
Turnigy 9x -Er9x
#23
Postat 14 December 2013 - 11:17 PM
oachidori, la 13 December 2013 - 09:18 AM, a spus:
Multumesc pentru sugestie.
Sincer si mie mi se pare un pic cam mare pentru acest model, dar asta aveau pe stoc la mine in oras la momentul respectiv si am facut un compromis de moment la recomandarea cuiva si asta am cumparat Linkul meu. Initial pendulam intre bechia cu roata de 30 si cea de 25 care nu era in stoc Linkul meu.
Nu stiu ce inseamna ,,Aeromodele clasa 60-120", nu am mai construit un model din 1991 si am ramas in urma cu multi termeni si multe definitii, acum, fata de acel moment.
Ocazional, am mai cochetat cu modelismul (navo si aero), citind cu interes anumite rubrici ale acestui forum, fiindu-mi cunoscute multe id-uri, topicuri etc.
Acum, am inceput doar cu cunostintele de baza in aero, experienta destul de consistenta in electronica, iar materiale-dotare = zero.
Inafara de ceea ce am postat aici am mai realizat: rescriere soft ER9X pe Turnigy 9x, backlight display alb in regim DIY, acumulatori 2S LI-ION 18650 DIY, tot pentru aceeasi statie, incarcator(e) pentru acesti acumulatori si alte lucruri mai marunte, care nu cred ca are rost sa le incarc la Kit Review.
Sugestiile referitoare la postarea lor in anumite topicuri sunt binevenite precum si orice sugestie referitoare la realizarea si/sau imbunatatirea acestui model.
Toate bune,
Eugen
Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 14 December 2013 - 11:21 PM
Turnigy 9x -Er9x
#24
Postat 14 December 2013 - 11:28 PM
Turnigy 9x -Er9x
#25
Postat 14 December 2013 - 11:52 PM
gyany_eugen, la 14 December 2013 - 11:17 PM, a spus:
Sincer si mie mi se pare un pic cam mare pentru acest model, dar asta aveau pe stoc la mine in oras la momentul respectiv si am facut un compromis de moment la recomandarea cuiva si asta am cumparat Linkul meu. Initial pendulam intre bechia cu roata de 30 si cea de 25 care nu era in stoc Linkul meu.
Nu stiu ce inseamna ,,Aeromodele clasa 60-120", nu am mai construit un model din 1991 si am ramas in urma cu multi termeni si multe definitii, acum, fata de acel moment.
Ocazional, am mai cochetat cu modelismul (navo si aero), citind cu interes anumite rubrici ale acestui forum, fiindu-mi cunoscute multe id-uri, topicuri etc.
Acum, am inceput doar cu cunostintele de baza in aero, experienta destul de consistenta in electronica, iar materiale-dotare = zero.
Inafara de ceea ce am postat aici am mai realizat: rescriere soft ER9X pe Turnigy 9x, backlight display alb in regim DIY, acumulatori 2S LI-ION 18650 DIY, tot pentru aceeasi statie, incarcator(e) pentru acesti acumulatori si alte lucruri mai marunte, care nu cred ca are rost sa le incarc la Kit Review.
Sugestiile referitoare la postarea lor in anumite topicuri sunt binevenite precum si orice sugestie referitoare la realizarea si/sau imbunatatirea acestui model.
Toate bune,
Eugen
clasa 60-120 reprezinta motorizarea termica in inch cubi.. 120 practic 1.20 care ar fi 20 cmc... din ce stiu eu :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#26
Postat 15 December 2013 - 07:50 AM
http://i44.tinypic.com/2j133ow.jpg
http://i42.tinypic.com/2uza4yd.jpg
http://i40.tinypic.com/18ixz6.jpg
http://i41.tinypic.com/2vdmwzc.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#27
Postat 17 January 2014 - 09:31 AM
La piesele afisate in posturile de mai sus am renuntat in totalitate, asa ca am inceput constructia de la zero.
Ca si timp de lucru, cred a au fost in jur de 10 zile puse cap la cap.
Nu o sa intru prea mult in amanunte, cred ca pozele sunt sugestive.
Ampenajul orizontal si cel vertical, ranfostate cu platband carbon 5x1mm.
http://i43.tinypic.com/iymy3m.jpg
http://i43.tinypic.com/jv4w02.jpg
http://i43.tinypic.com/2vb05td.jpg
Fuselajul
Intai am infoliat materialul dupa care a urmat decuparea acestuia.
http://i41.tinypic.com/308z5zd.jpg
Aripa, intarita cu o teava carbon 6mm
http://i39.tinypic.com/2dkbqfp.jpg
http://i44.tinypic.com/14bjjoj.jpg
http://i43.tinypic.com/x1kn0j.jpg
http://i39.tinypic.com/1zx1mk3.jpg
http://i39.tinypic.com/2lbolmc.jpg
Greutate aripa 72 gr
http://i40.tinypic.com/16jm0jo.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#28
Postat 17 January 2014 - 09:38 AM
http://i42.tinypic.com/2ql92cz.jpg
http://i44.tinypic.com/3357ez5.jpg
http://i43.tinypic.com/2irutyd.jpg
http://i41.tinypic.com/29awfv6.jpg
http://i43.tinypic.com/59yd80.jpg
http://i43.tinypic.com/262bb50.jpg
http://i40.tinypic.com/rmnz1x.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#29
Postat 17 January 2014 - 09:45 AM
http://i43.tinypic.com/242fsk0.jpg
http://i40.tinypic.com/nxuctl.jpg
Detaliu interior fuselaj
http://i40.tinypic.com/2ds0jk5.jpg
http://i43.tinypic.com/2j4ptvs.jpg
Pozitionare tren aterizare
http://i44.tinypic.com/2elt2rc.jpg
Turnigy 9x -Er9x
#30
Postat 17 January 2014 - 09:56 AM
Pentru fixarea trenului de aterizare am folosit un material folosit la ambalarea aparatelor electronice.
Nu stiu exact cum se numeste, s-a mai discutat intr-un post pe forum despre acesta (cineva a cumparat sub forma de rola). Este poros, destul de elastic, foarte rezistent si este format din mai multe straturi, fiecare avand grosimea de cca 9 mm. Pentru prinderea trenului de acest material am folosit niste clipsuri de plastic auto. Trenul de aterizare este detasabil, intra foarte bine in compartimentul fuselaj.
http://i41.tinypic.com/2s91spd.jpg
http://i43.tinypic.com/ip9xqq.jpg
http://i44.tinypic.com/28tj6md.jpg
http://i42.tinypic.com/2dtztwk.jpg
http://i39.tinypic.com/n3l07l.jpg
http://i44.tinypic.com/2lkr18n.jpg
http://i41.tinypic.com/2u596r8.jpg
Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 17 January 2014 - 09:57 AM
Turnigy 9x -Er9x