SAAB JA 37 VIGGEN - va zbura sau nu va zbura? de la placa la zbor ... sper
#31
Postat 15 August 2013 - 09:54 PM
Poate fi asezarea aripii o problema ?
din cate am vazut prin documentare aripile trebuie sa creeze o presiune negativa deasupra lor iar din felul in care este asezata aripa la modelul meu pare sa faca aceasta presiune negativa jos
http://i.imgur.com/a0PptQ5.png
#32
Postat 16 August 2013 - 08:48 AM
#33
Postat 16 August 2013 - 12:36 PM
acum cu siguranta nu a cazut din cauza centrului de greutate gresit. a cazut din cauza mea si vantului (mai mult a mea :D)
oricum a zburat la incercarea a doua cam 20 metri
la prima incercare s-a rupt varful aripii din stanga , iar la a doua canardul din dreapta
chiar e alt model dupa centrare
nasul e ok
o sa il repar si iar la probe
#34
Postat 16 August 2013 - 01:04 PM
Succes!
#35
Postat 16 August 2013 - 01:40 PM
aici sunt cateva poze cu noul canard care va fi intarit cu fibra (si celalalt va fi tratat identic) , admisiile care au fost taiate pentru ca se facusera franjuri de la prima tentativa de zbor (prima tentativa a fost pe un teren unde a fost plantata rapita si au ramas multe bete uscate si foarte dure care au rupt partile mai fine ale admisiei) si coltul rupt al aripii dupa reparatie
http://i.imgur.com/mM22mIO.jpg
http://i.imgur.com/R7IY7Vb.jpg
http://i.imgur.com/URCMORR.jpg
http://i.imgur.com/hYN1lWG.jpg
macar din toata povestea asta am invatat ca pentru urmatorul model pot sa iau baterii de 1800-2000mAh 3S
#36
Postat 17 August 2013 - 03:51 PM
#37
Postat 17 August 2013 - 08:09 PM
dar am incercat sa zbor o jucarie chinezeasca la 200 lei care i-am facut-o cadou nepotului meu acum vreo 2-3 ani. avea doua motoare , cate unul pe fiecare aripa cu elici pusher si se ghida turand un motor (stanga dreapta) dar nu avea nicio suprafata de comanda. se tinea in aer doar cand era turat la maxim si cadea imediat ce dadeam stanga sau dreapta.
conform planului aripa trebuia sa fie din depron de 6mm (pt edf de 70mm) dar nu am avut la indemana depron si am facut din polistiren. oricum mie mi se pare ca arata mult mai bine asa
Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 17 August 2013 - 08:11 PM
#38
Postat 18 August 2013 - 04:33 PM
Analizind, mai atent, imaginile postate, am observat o incidenta pozitiva la canard. De ce?
Mult succes!
#39
Postat 18 August 2013 - 07:33 PM
aeromax, la 18 August 2013 - 04:33 PM, a spus:
conform planului , canardul trebuia sa fie tot din depron de 6 mm pentru edf 70mm.
am aflat destul de tarziu (dupa ce facusem fuselajul si canardurile , chiar inainte sa fac aripa) ca este greu de invatat pe edf ... acum nu am decat sa repar, sa mai incerc , sa mai repar etc.
poate kk2 din al doilea model ma va ajuta sa zbor modelul (nu sa invat)
http://i.imgur.com/hKl2tLv.png
Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 18 August 2013 - 07:36 PM
#40
Postat 18 August 2013 - 08:10 PM
Pune deoparte modelele astea si fa-ti un trainer simplu pe 3 canale si invata sa zbori.Dupaia ii faci eleroane si inveti si zborul cu 4 canale.IZICRAFT e o baza buna,se face usor si zboara bine,la crash ii faci intr-o zi alt fuselaj si muti electronica.Cu ce ai acum nu o sa inveti decat la al 3241512345 crash si al 3241512344 model rupt. si nu o sa ai nicio satisfactie.
Cauta pe google izicraft si gasesti destule.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 August 2013 - 08:10 PM
#41
Postat 18 August 2013 - 08:44 PM
#42
Postat 18 August 2013 - 08:55 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 August 2013 - 08:57 PM
#43
Postat 19 August 2013 - 12:48 PM
SilviuStefan, la 18 August 2013 - 07:33 PM, a spus:
am aflat destul de tarziu (dupa ce facusem fuselajul si canardurile , chiar inainte sa fac aripa) ca este greu de invatat pe edf ... acum nu am decat sa repar, sa mai incerc , sa mai repar etc.
poate kk2 din al doilea model ma va ajuta sa zbor modelul (nu sa invat)
http://i.imgur.com/hKl2tLv.png
OK, canardul are incidenta pozitiva, cam 10 grade. In felul acesta, modelul ridica botul (cabreaza). Probabil, pentru a zbura, are nevoie de acea incidenta! Incearca sa faci noul model cu aripa si canardul la 0. Centreaza-l corect!.
Si... daca vrei totusi sa incepi cu un jet, cel mai indicat pentru debut, un model cu anvergura de minim 1000 mm. Modelul pe care l-ai construit are o anvergura mica (500 mm).Un model, cu anvergura mica, poate avea un zbor deosebit de critic, stresant si cere o anumita abilitate din partea pilotului.
Un model nu te va ajuta niciodata sa zbori pentru ca nu poate zbura singur. Tu!trebuie sa-l pilotezi si pentru acest lucru este nevoie sa inveti.
Succes!
#44
Postat 19 August 2013 - 06:33 PM
din pacate nu am dovada pentru ca am ramas fara memorie la camera si am filmata doar prima lansare in care modelul a cazut in iarba.
in seara asta o sa il repar si cel mai probabil maine seara voi face inca o incercare.
aici este clipul (fara sunet , asa am filmat):
si metoda de filmat:
http://i.imgur.com/1dEWYJ5.jpg
#45
Postat 20 August 2013 - 01:39 PM
Esti ambitios! Mergi inainte si...mai ales, nu renunta!
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 20 August 2013 - 01:43 PM
#46
Postat 20 August 2013 - 05:54 PM
se comporta total diferit dupa centrare. dupa lansarea aia am modificat din comanda pozitia elevoanelor dar inainte de zborul reusit am ramas fara memorie.
nu renunt , mai ales ca acum sunt sigur ca e capabil de zbor.
Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 20 August 2013 - 05:55 PM
#47
Postat 20 August 2013 - 07:26 PM
priviti si judecati:
zborul a fost mai lung decat ieri si am facut o singura lansare. avionul l-am lasat sa vina usor in iarba care se vede la sfarsitul clipului la vreo 20-25 de metri distanta de mine.
nici nu am mai scos avionul din masina. am luat doar bateria sa o incarc , iar maine am sa iau incarcatorul cu mine ca sa incarc bateria de la masina in caz ca e nevoie.
P.S. am modificat si bascain asa fel incat sa stea camera mai lasata pe spate.
Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 20 August 2013 - 07:28 PM
#48
Postat 21 August 2013 - 11:03 AM
Toate bune!
#49
Postat 21 August 2013 - 05:11 PM
pana luni e gata
#50
Postat 21 August 2013 - 07:06 PM
#51
Postat 21 August 2013 - 08:40 PM
În momentul în care execuţi virajul, nu lăsa modelul să "pună botul în jos". Zboruri line.
#52
Postat 22 August 2013 - 12:49 PM
SilviuStefan, la 21 August 2013 - 05:11 PM, a spus:
pana luni e gata
Se pare ca, modelul zboara! Ai dat comanda eleron dreapta (pt. a vira, banuiesc) iar Saab-ul, asa cum se vede, din clip, s-a angajat. Cind virezi, dai comanda eleron + o usoara comanda de cabrare. Asa cum am mai spus, este nevoie de foarte mult antrenament! Poate, un simulator, ar fi de folos...
Acum, esti nevoit sa construiesti o noua aripa sau un nou model. Atentie la profil!
Iti urez zboruri cit mai reusite!
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 22 August 2013 - 12:52 PM
#53
Postat 22 August 2013 - 01:40 PM
sau
2 - Construit un model nou tinand cont de experienta de pana acum
3 - Cautat un pilot cu experienta si solicitat sa il zboare .. ii va regla CG-ul dinamic dupa cum cere la zbor , va regla cursele suprafetelor de comanda, il va trima sau ...... il va pica daca modelul nu este zburabil.
4 - daca modelul zboara .. pus bine pe raft la conservare si inceput acest hobby in mod corect .. simulator ( mult ) un trainer , sau un motoplanor , eventual daca se poate si cu statia cuplata in mod profesor/elev alaturi de un coleg cu experienta si ...... rabdare ..
Altfel .. riscam sa nu mai gasim depron in magazine si nici Epoxy ..
Bafta !
#54
Postat 22 August 2013 - 02:14 PM
Ciprian97, la 21 August 2013 - 07:06 PM, a spus:
eu nu ti-am criticat nicio creatie. daca nu poti sa te comporti civilizat te rog sa te abtii si sa nu mai postezi.
celorlalti care chiar au dat sfaturi utile le multulesc si o sa tin cont de sfaturile voastre. de reparat nu se mai pune problema , e deja foarte greu. fac alt model.
va tin la curent.
#55
Postat 22 August 2013 - 02:56 PM
Pilotul va sta cu manutele pe stick-uri si cu ochi pe model, ca pe butelie, pregatit de orice miscare neprevazuta .
Daca se poate, modelul trebuie ridicat la o inaltime care sa asigure un confort de siguranta ( sa ai timp sa redresezi )
dar nu dus prea departe caci nu se mai vede bine si nu vei mai stii daca modelul vine sau se duce.
La decolare lansat musai contra vantului ( aterizarea daca se ajunge la ea de asemenea contra vantului ) si exclus statul cu fata in soare ca nu se mai vede nimic ..
#57
Postat 22 August 2013 - 04:54 PM
Cauta o zona cu iarba mare,mare de tot,care sa amortizeze socul cazaturii
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 22 August 2013 - 04:54 PM
#58
Postat 22 August 2013 - 07:31 PM
SilviuStefan, la 22 August 2013 - 04:50 PM, a spus:
Nu este o idee rea - trebuie dupa zbor insa sa fie asezat pe o suprafata dreapta pentru aterizare , in panta este mai greu.
Si va fi si efortul coborarii in vale dupa model daca nu se reuseste aducerea lui pe zona de unde este lansat.
Trebuiesc comenzi extrem de mici mai ales la eleroane , evitat cabrarea brusca a profundorului pentru a nu scadea viteza sub limita - dozat motorul corespunzator ca sa ii asigure viteza mai ales pe viraje - de preferat virajele facute cu usoara dar usoara coborare pentru ai asigura viteza
minima necesara.
Cum s-a mai spus parca , neavand elice in fata care sa ii asigure un flux de aer pe suprafetele de comanda daca nu are viteza suficienta se va
angaja..
Dupa decolare trebuie ajustat din trim asa incat sa zboare drept fara sa se incline pe o aripa si de asemenea la diferite regimuri de
accelerare sa continue zborul in linie dreapta fara tendinte de urcare sau coborare .. aici si CG-ul are un cuvant greu de spus ..
Modelele mici ( nu numai cele cu turbina ) sunt foarte agile , cu schimbari bruste de traiectorie daca nu sunt manuite cu blandete .. un fel de musca fara cap si implicit greu de zburat dar mai ales de aterizat .. nu vii cu viteza suficienta la aterizare .. hopa se inclina brusc pe o aripa , da cu varful ei de pamant , se propteste in bot si gataaaaaa .. te ai ales cu mai multe bucati de avion .. daca nici nu este echilibrat , reglat etc e si mai greu ..