Cosford Large Model Association show ... and RAF museum
#1
Postat 24 July 2013 - 04:23 PM
Pagina de internet a evenimentului se afla aici: http://www.largemode...nfo/cosford.htm
Show-ul:
Evenimentul este cu intrare, costa 10 lire de persoana. In interior se poate manca decent cu pana in 10 lire de persoana, dacă nu adaugi si berea, care e scumpa! 7 lire. Toaletele sunt gratuite :)
Organizarea, adica parcarea, toaletele si păpica, impecabile, mai putin un detaliu, nu parea sa se gaseasca in incinta nicăieri apa curenta, de spalat, desi erau zeci de rulote, care trebuie sa se fi putut conecta undeva... dar nu am cautat prea mult, avand apa mea in masina.
Anul acesta prezenta mi s-a spus ca a fost mai redusa decat anul trecut, cand cica ar fi fost 10.000 de persoane... poate in ambele zile, nu cred sa fi fost mai mult de 2-3000.
Show-ul se termina la ora 17:30, iar de la ora 18 cei care au venit cu rulotele pot sa iasa la zbor pe terenul unde a avut loc show-ul.
Avand la mine cate ceva de zburat am intrebat organizatorii, ar nu am primit permisiunea de zbor pentru motivul simplu si sec ca nu am asigurare, neapartinand de nici un club.
Nu am inteles totusi prea clar cum asigurarea unei rulote putea acoperi un incident aviatic... :unsure:
Imaginile care urmeaza, de introducere, incearca sa creeze o prima imagine a dimensiunii evenimentului.
#2
Postat 24 July 2013 - 04:26 PM
Asa cum spune si numele, aici se pot vedea in special modele scale mari, cam de la 2m in sus.
Au fost si evolutii individuale, in special ale unor modele gigantice, pentru care trebuie sa ai un garaj la dispozitie, dar si multe evolutii in formatie, de pana la 10 avioane in aer, in special warbirds, zburand dupa scenarii care evocau bataliile aeriene purtate deasupra Angliei in cele doua razboaie mondiale. Cea mai impresionanta, replica istoricei Dawn Patrol, dar si o lupta aeriana intre avioane RAF si germane, care a inclus si efecte pirotehnice simuland bombardamente la sol.
Au fost si doua crashuri, unul la un low pass din care nu s-a mai putut redresa, si altul mai modest la o aterizare nereusita. Primul trebuie sa fi fost costisitor, la o asemenea scara...
Urmeaza imagini de modele participante... multe !
#10
Postat 24 July 2013 - 04:46 PM
Pe langa partea de spectacol, mai este si cea comerciala... coplesitoare. Puneti vreo 50 de Kele si Sierra in linie si veti avea o imagine aproximativa, dar numai cantitativa, ce se vindea era mult peste ce se gaseste in tara. Ajunge sa amintesc ca erau corturi/magazine specializate numai pe compozite (fibra si rasini) sau numai pe balsa, unde am putut vedea si lua in mana prima oara un bustean de balsa cu coaja cu tot.
Interesant si surprinzator cat de multe magazine vindeau produse HK, cu adaosuri comerciale consistente, si culmea, aveau clienti! Avand in vedere ca HK avea propriul pavilion, treaba pare cu atat mai ciudata... chiar sa circule informatia mai bine la noi ca la ei... :unsure:
Imaginile care urmeaza incearca sa surprinda cat mai mult...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 July 2013 - 04:47 PM
#16
Postat 24 July 2013 - 04:56 PM
Costul total ar fi aproximativ 125 lire (650 lei) de persoana, compus din: 80 avion wizzair Buc-Luton dus-intors, rezervat din timp, minim trei luni inainte, adica primavara, 10 lire intrarea, apoi cheltuielie comune, pentru tot grupul de 4, nu per persoana: 2*35 lire masina inchiriata pe 2 zile, aprox 40 lire benzina, 22 lire hotel 4 persoane in camera, nu fiti socati, nu e vreo bomba, ci peste media hotelurilor din tara, si eu am fost surprins cand am aflat cum se poate face turism ieftin in Anglia. Adaugati la astea mancarea si cam asta ar fi... am impresia ca unii cheltuiesc mai mult pentru o iesire la RR, nu vi se pare ?
#17
Postat 24 July 2013 - 04:58 PM
Muzeul este gratuit, numai parcarea costa, 2.5 lire trei ore, dar cum se afla la 15 minute de mers pe jos de campul unde se desfasoara show-ul, se poate lasa masina pe camp.
Un pic cam ciudata tematica uneia din cele 4 cladiri ale muzeului, singura care nu era un fost hangar aviatic, ci o constructie dedicata, de unde sunt majoritatea imaginilor care urmeaza... Razboiul Rece. Sa dedici atat spatiu pentru a prezenta dotarea a doua tabere imaginare, care nu s-au luptat niciodata mai mult decat se lupta unii pe calculator, pare un pic aiurea.
#22
Postat 24 July 2013 - 05:31 PM
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 July 2013 - 05:32 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 24 July 2013 - 06:29 PM
Se referea la asigurarea data de...nu stiu cum se cheama la ei. Aici este MAAC:
https://www.google.c....49641647,d.dmg
Multa, multa bafta si felicitari, inca o data.
#24
Postat 24 July 2013 - 06:43 PM
In UK forul tutelar este BMFA.
In afara clubului poti zbura pe riscul tau oriunde, ceeace am si facut.
Ce ziceam ca nu mi-e clar, este de ce ei asociau automat faptul de a campa cu rulota acolo cu existenta unei asigurari... nu mi se pare ca posesor rulota implica automat membru de club asigurat... :unsure:
Discutia s-a derulat la modul urmator, incerc sa imi reamintesc cat mai exact: sunteti campat aici ? nu, atunci puteti prezenta vreo asigurare de membru de club valida in UK? Adica daca veneam cu rulota in spinare din tara pana acolo se schimba situatia cumva ?
Voi vedea in weekend cum voi fi primit la doua cluburi din zona Glasgow care mi-am propus sa le vizitez... daca si ei au aceleasi cutume si le respect strict, e clar...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 July 2013 - 06:45 PM
#25
Postat 24 July 2013 - 06:48 PM
Multa, multa bafta.
#26
Postat 24 July 2013 - 07:05 PM
renatoa, la 24 July 2013 - 04:23 PM, a spus:
Avand la mine cate ceva de zburat am intrebat organizatorii, ar nu am primit permisiunea de zbor pentru motivul simplu si sec ca nu am asigurare, neapartinand de nici un club.
mi se pare f normal sa nu te lase sa zbori fara asigurare (sau fara sa fii afiliat vreunui club). probabil sulfa si-n iaurt, dar e mai bine asa.
altfel, am savurat fiecare imagine postata, multumiri pentru bunavointa de a imparti cu noi asemenea momente.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#27
Postat 25 July 2013 - 07:28 AM
,probabil proportionale.Apartenenta la un club,cam peste tot in lume,implica asigurare de accidente.Eu incerc de 3 ani sa gasesc asiguratori pentru daune produse cu aeromodelul...Slabe sperante.Refuzul asiguratorilor e de multe ori venit din necunoasterea fenomenului,implicatiilor si valorii despagubirilor.Primele solicitate sunt imense,peste valoarea,de exemplu,a modelului .Inca o data ,felicitari pentru ocazia de a fi acolo si pentru impartasirea experientei cu noi toti.
#30
Postat 25 July 2013 - 10:40 PM
Pentru inceput evolutia a doua jet-uri Hawk, pilotate in familie, de tata si fiu, Steve si Matt Bishop.
Au evoluat de doua ori in ziua de sambata, decolarea fiind de la al doilea zbor, de dupa amiaza.
Filmele vor veni in ritm mult mai lent ca imaginile, totusi...