unghi motor
#1
Postat 24 July 2013 - 08:15 AM
am in proiect un aeromodel cu dimensiunea de 2.2 m si ma intereseaza daca unghiul motor dreapta este standard sau se calculeaza in functie de anumiti parametri? Din experienta merge cred 2-3 grade, dar eram curios daca exista vreo formula de calcul ceva, in functie de motor, elice utilizata, etc.Aici vorbim inca din timpul proiectarii nu dupa ce e gata avionul si faci zborurile de trimaj.
Ma intereseaza deoarece vreau sa fac unghiul direct din panoul de foc.
Stiu ca am avioane care nun au acest unghi si merge foarte bine, dar vreau sa evit eventuale erori inca de la inceput.
Merci anticipat pentru raspunsuri.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#2
Postat 24 July 2013 - 08:25 AM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 24 July 2013 - 08:25 AM
#3
Postat 24 July 2013 - 08:34 AM
oachidori, la 24 July 2013 - 08:15 AM, a spus:
am in proiect un aeromodel cu dimensiunea de 2.2 m si ma intereseaza daca unghiul motor dreapta este standard sau se calculeaza in functie de anumiti parametri? Din experienta merge cred 2-3 grade, dar eram curios daca exista vreo formula de calcul ceva, in functie de motor, elice utilizata, etc.Aici vorbim inca din timpul proiectarii nu dupa ce e gata avionul si faci zborurile de trimaj.
Ma intereseaza deoarece vreau sa fac unghiul direct din panoul de foc.
Stiu ca am avioane care nun au acest unghi si merge foarte bine, dar vreau sa evit eventuale erori inca de la inceput.
Merci anticipat pentru raspunsuri.
am avut un planor cu anvergura asa mare home made, si unghiu dreapta de 3 grade l-am dat, iar panoul de foc l-am lipit cu epoxy, poxipol bicomponent transparent, daca folosesti bison poliuretanic trebuie sa stai cu ochii pe el pana se intareste ca sa nu te trezesti cu panoul aiurea, cum a zis si ciprian.
#4
Postat 24 July 2013 - 08:44 AM
Iar teorie exista, dar ma tem ca e prea complicata ca sa fie postata aici... In principiu, simplificat, ar trebui calculata forta de contrarotatie a ansamblului motor-elice, iar unghiul rezulta din ceva trigonometrie, arcsin de raportul fortelor de tractiune si contrarotatie.
In practica, mai simplu as determina unghiul pe un banc de teste folosind un ansamblu tilt comandat de un servo, ca cel folosit la tricoptere.
#5
Postat 24 July 2013 - 09:22 AM
Cand faci un proiect de la 0, incerci sa te gandesti la toate.Cu toate ca pot sa il las si 0, si unghiul daca va fi cazul sa il fac din bucse distantiere, dar incercam sa facem ceva ingineresc pe cat posibil ... :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#6
Postat 24 July 2013 - 11:25 AM
In realitate, efectele elicii se pot combate si prin mixere, asa ca se poate pune cu un unghi oarecare (0-2 grade) si apoi mixezi din motor in profundor si directie, dupa necesitati. Asta daca statia suporta.
#7
Postat 24 July 2013 - 11:48 AM
oachidori, la 24 July 2013 - 09:22 AM, a spus:
Cand faci un proiect de la 0, incerci sa te gandesti la toate.Cu toate ca pot sa il las si 0, si unghiul daca va fi cazul sa il fac din bucse distantiere, dar incercam sa facem ceva ingineresc pe cat posibil ... :pardon:
Un proiect poat fi facut de catre un SPECIALIST sau GRUP de SPECIALISTI sau de catre un amator autodidact sau grup de amatori ( nu luam in calcul un profan care nu are in ce sa isi piarda vremea )
Asa cum o casa poate fi facuta in regim home made de catre conationalii nostrii din Bolintin ( fara calcule de rezistenta la dosar ) sau de catre o firma specializata cu arhitect, structurist etc - desii si astia cam dau copy paste de la un proiect la altul .. dar la un pod, tunel , apeduct , aeroport, hotel .. nu prea mai plagieaza si pun burta pe carte .
Acum functie de complexitatea proiectului se poate ajunge la o reusita sau nu .
In cazul de fata daca nu ai absolvit facultatea de aeronave ( si sa fi avut si note bune ) intram la categoria a doua - autodidacti .
Oricarui model cat de bine e proiectat TOT ii trebuiesc zborurile de trimaj , centraj etc .. etapa in care se verifica si
unghi motor, cu sau fara ajustari ulterioare.
Si atunci daca tot se vor face ajustari de ce atata inginerie cu bancuri de masurat cuplul motorului care oricum se va schimba functie de elice ( 2 pale - 3 pale - 4 pale ) ..
Modelele mele absolut toate au unghi motor dat din panoul de foc de 2-3 grade jos si dreapta de catre producatori/proiectanti .. la unele a fost totusi nevoie de ajustari dupa primele zboruri, fie mecanice fie mixaj .
Posibil sa avem un unghi perfect calculat dar in momentul constructiei din varii motive ( torsionari , incidente incorect
montate din lipsa de SDV-uri , etc ) sa ne trezim ca trage hais si ... ia de pune saibe Dorele ...
Cred ca pana la unghi motor ( cred pentru ca habar nu am ) sunt mult mai multe aspecte de proiectare prioritare si mai importante la un aeromodel .. ca sa iasa avion si
nu barca .
Spor la proiectare ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 July 2013 - 11:50 AM
#8
Postat 24 July 2013 - 11:49 AM
Dragos Avramescu, la 24 July 2013 - 11:25 AM, a spus:
In realitate, efectele elicii se pot combate si prin mixere, asa ca se poate pune cu un unghi oarecare (0-2 grade) si apoi mixezi din motor in profundor si directie, dupa necesitati. Asta daca statia suporta.
Dragos,
m-am gandit si eu la acest aspect.Ca s-ar putea rezolva totul din statie.Ca suporta fara probleme ce imi trece prin cap in materie de mixere.Dan, mi-a spus ca la toate modelele lui are 3 grade dreapta si ca sunt facute direct din panoul de foc, respectiv lateralele care tin acest panou.
Tocmai la aceasta problema m-am gandit, ca ori il fac cu 0 si capota la fel, axul motorului fiind pe aceeasi axa longitudinala a avionului si rezolv totul din statie, saul il fac cu 3 grade direct si capota deopotriva si asa intepeneste. :unsure:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#9
Postat 24 July 2013 - 11:57 AM
F3A .. adica ZBOR de PRECIZIE .. deci tot PRECIZIE ar trebui sa reprezinte un eventual punct de plecare ..
Trebuie doar intrebati colegii care au asa ceva cum sunt construite ... eu am vazut dar nu am, asa ca las pe cei care au astfel de modele sa impartaseasca din experienta lor .
Cel mai autorizat ( putand sa si explice din punct de vedere teoretic ) este colegul care a si conceput , proiectat si construit un astfel de model.