Modelism - RHC Forum: "Solutii inovative pentru avioanele fara pilot miniaturizate" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Solutii inovative pentru avioanele fara pilot miniaturizate" idei lucrare de licenta

#1 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 17 April 2013 - 05:26 PM

Buna ziua!

Sunt student la Academia Fortelor Aeriene din Brasov, anul 2, si mi-am ales titlul lucrarii pe care va trebui sa o prezint la sfarsitul anului 3: "Solutii inovative pentru avioanele fara pilot miniaturizate". Am deschis acest topic pentru a cere niste idei si pentru a prezenta evolutia lucrarii, atunci cand va incepe partea practica.
Pentru inceput, as vrea sa mentionez faptul ca dispun de un atelier aici in academie, materiale de constructie, aeromodele si pe langa radiocomanda, servo-uri, motoare si variatoare mai am si ceva senzori, tub pitot, gps, stabilizator de zbor, camera de filmat etc.
In anii precedenti s-au mai facut: un aeromodel cu o camera de filmat, unul cu grosimea profilului variabila si unul cu celule fotovoltaice (mai multe detalii nu stiu).
In prima faza m-am gandit ca as putea sa fac ceva legat de tractiunea vectorizata sau morfing (o aripa fara eleroane). Desi titlul suna pompos, la nivelul lucrarii de licenta nu trebuie sa inventez eu ceva. In materie de electronica, e clar ca nu am ce sa fac, mai ales din cauza costurilor si pentru ca nu ma pricep la programare. Mi-ar placea totusi sa fac un aeromodel care sa fie capabil de o misiune mai altfel decat celelalte, care ar putea sa fie util pe un anumit segment.

Astept ideile dvs. Va multumesc anticipat!
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 April 2013 - 06:10 PM

Vezi pe diydrones.com, ai acolo idei pentru toata promotia.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2013 - 05:32 PM

Daca am fi avut ceva solutii inovative, eram buni de tot! Era bine daca aveai tu o idee si noi sa incercam sa te ajutam sa o pui in practica. Eu as incerca sa fac ceva superportabil gen motoparapanta sau motodelta, adica ceva ce merge impachetat. Ca stabilizare as merge pe solutia consacrata de 3 accelerometre+ 3 giroscoape+ altimetru + tub pitot iar pt. misiuni GPS+magnetometru.

Ca idei de utilizare: FPV, fotografie aeriana, trafic de veverite, etc....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 18 April 2013 - 06:53 PM

Din pacate titlul este deja ales si trebuie sa ma incadrez in limitele unui avion, iar drone demontabile am mai vazut pe diydrones.com. Partea de stabilizare, gps, etc., probabil o voi lasa la sfarsit.
Una dintre ideile mele, la care probabil o sa raman daca nu gasesc altceva, este urmatoarea: as putea sa fac o aripa zburatoare biplana cu un sistem de culisare. Astfel, prin modificarea pozitiei aripii superioare fata de cea inferioara se modifica centrul de greutate si se poate renunta la profundor. In a doua faza as putea sa montez motorul astfel incat unghiul lui de incidenta sa se schimbe odata cu culisarea (sa fie montat intre aripi). Atunci cred ca ar scadea si cursa necesara obtinerii efectului dorit. Daca totul merge cum trebuie, pot sa trec la inlocuirea eleroanelor cu morfingul capetelor uneia dintre aripi. Pana aici eu zic ca e realizabil, mai greu ar fi cu partea de decolare-aterizare pe vertical, sau macar decolare. A vazut cineva asa ceva? Credeti ca e realizabil? La ce dimensiuni ar trebui sa ma gandesc ca sa ajung la o masa totala convenabila?
Multumiri celor care au raspuns!
0

#5 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 21 April 2013 - 05:08 PM

Salut,
Prima data cred ca ar trebui sa incepi sa tai o aripa cu fir cald, sa o faci clasica si sa vezi cum se comporta.
Etapa 2 este sa incerci sa pui un stabilizator de zbor.
Etapa 3 sa pui tractiune vectoriala, sa o ridici sus in varianta clasica si apoi dintr-un comutator de pe telecomanda schimbi pe tractiune vectoriala
Parerea mea......

Aceasta postare a fost editata de tetea: 21 April 2013 - 05:09 PM

0

#6 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 21 April 2013 - 08:53 PM

Sunt de acord cu lucrul pe etape, dar nu imi dau seama cum as putea sa pun in practica modificarea modului de guvernare in timpul zborului :-?. Exista vreun soft care poate sa imi dea un tip de profil potrivit pentru o configuratie pe care o introduc eu? Pentru ca ma gandeam sa fac ceva la maxim 1m anvergura si as vrea sa sa fie cat mai mica grosimea profilului la capatul de plan, sa fie suficient de flexibila pentru morfing.
Multumesc!
0

#7 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 22 April 2013 - 05:22 PM

Pentru profil de aripa cauta aici: (zagy airfoil)
www.aerodesign.de/english/.../profile_s.htm
La partea de electronica.....nu ma pricep, dar trebuie sa existe ceva.....mixaje intre canale, depinde de statie...oricum statia trebuie sa fie foarte buna si cu multe canale....

Aceasta postare a fost editata de tetea: 22 April 2013 - 05:24 PM

0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 23 April 2013 - 04:07 PM

Pinochio@

as putea sa fac o aripa zburatoare biplana cu un sistem de culisare. Astfel, prin modificarea pozitiei aripii superioare fata de cea inferioara se modifica centrul de greutate si se poate renunta la profundor. In a doua faza as putea sa montez motorul astfel incat unghiul lui de incidenta sa se schimbe odata cu culisarea (sa fie montat intre aripi). Atunci cred ca ar scadea si cursa necesara obtinerii efectului dorit. Daca totul merge cum trebuie, pot sa trec la inlocuirea eleroanelor cu morfingul capetelor uneia dintre aripi

Din cate stiu eu la o aripa eleroanele sunt si pe post de profundor (sunt mixate )deci daca ai eleroane ce rost are sa mai faci a doua aripa care printr-un sistem de culisare (complicat si greu)sa lucreze ca profundor.
La motor exista un unghi de calaj (ca de altfel la aripa si ampenaj orizontal) si care e fix daca tu vrei sa faci un sistem complicat care sa modifice unghiul de incidenta nu e nevoie el se schimba oricum in functie de evolutia aripii (la fel se schimba si la aripa si ampenaj) unghiul de incidenta e variabil in zbor .
Cu unghiurile de calaj e altceva alea sunt fixe din constructie oare nu s-a invatat asta la Academia Fortelor Aeriene Brasov?
Deci inventiile aste din start nu isi au rostul gandeste-te la altceva.

Ciao Sorin
0

#9 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 23 April 2013 - 08:07 PM

Aripa mea biplana nu o sa aiba suprafete de comanda (respectiv eleroane, care sunt si profundor). Rolul eleroanelor va fi preluat de capetele de aripa, care vor fi torsionabile (asta se numeste morfing), iar rolul profundorului va fi preluat de aceasta variatie a centrului de greutate. Daca motorul va fi unul tractiv, montat cumva pe sistemul de glisare, cand aripa de sus s-ar deplasa in fata, de exemplu, tractiunea s-ar orienta usor catre in jos si as obtine efectul profundorului coborat. Prin aceasta variatie a unghiului motorului, deplasarea necesara a aripii superioare ar trebui sa fie mai mica, cred. Asa am gandit eu. Considerand ca problema este clara, acum astept criticile. Sau alte idei mai bune.

Nu intentionez sa inventez ceva sau sa obtin niste rezultate spectaculoase, vreau doar sa arat ca ar putea sa zboare si ceva facut un pic diferit de ce s-a facut pana acum, sau mai bine zis facut din combinarea mai multor elemente relativ noi.

p.s.: Multumesc tetea pentru linkuri, am ales mh60, sa vedem ce iese. Zilele astea sper sa reusesc sa tai aripile, o sa fac una simpla pentru inceput.

Aceasta postare a fost editata de Pinochio: 23 April 2013 - 08:08 PM

0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 April 2013 - 08:37 PM

Sorin a zis bine, scopul inovatiei nu e de a face ceva altfel doar ca sa fie diferit, ci sa prezinte avantaje clare, palpabile.
Daca este diferit si la fel de performant, nu o sa schimbe nimeni un proces de fabricatie pus la punct cu greu doar de dragul de a fi original.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 23 April 2013 - 09:46 PM

Nu vreau sa obtin vreun brevet de inventie si nici sa implementez un nou proces de fabricatie. Ar trebui sa ma uit pe youtube sa vad ce au mai facut altii si sa fac si eu? Sau sa cumpar un UAV si sa arat comisiei ce frumos zboara? Am precizat inca de la inceput despre ce e vorba si unde as vrea sa ajung.
Parerea mea este ca daca nu incerc, nu o sa stiu ce performante ar avea aceasta aripa.
In afara de faptul ca nu indeplineste scopul inovatiei si ca nu va schimba nimeni procesul de fabricatie pentru aripa asta, are ea sanse sa zboare in configuratia pe care am precizat-o? Daca nu, ce ar trebui sa iau in calcul, strict din punct de vedere constructiv? Sau ce altceva as putea sa fac, tinand cont de titlul ales si conditiile pe care vreau sa le indeplinesc?
Va multumesc!




0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 April 2013 - 10:31 PM

Deci prin incercare se afla lucrurile astea ? :) Poate la ARCA ...

Nu e rau sa te inspiri din alta parte, originalitatea nu inseamna ca toata lucrarea trebuie sa fie ceva nemaivazut, dar acel ceva care sa te reprezinte sa nu fie pus la plezneala, ci sa dea sens cuvantului doi din titlu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 April 2013 - 11:30 AM

Eu zic ca nici teoretic nu vei putea face sa functioneze asa un proiect, darminte practic , la ce ai vrea tu problema e mult mai complexa decat pare la prima vedere.
In plus daca solutiile, macar una din cele propuse de tine, erau deja de mult facute de altii, care stiu ceva carte,de pe la ceva institute de cercetare pt. aviatie.
Cauta ceva realizabil nu fantezii, ca iti pierzi timpul.

Ciao Sorin
0

#14 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 24 April 2013 - 12:58 PM

Daca iti iese treaba,
Arata-ne si noua jucaria si, poate faci si un film cu zborul.........tare sunt curios........

La Brasov este o comunitate mare de modelisi, oameni de aur, care se intalnesc la Sanpetru la aeroclub...poate nu ar fi rau sa-i consulti si pe ei......parerea mea....
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 April 2013 - 04:43 PM

Daca nu ma insel ( si de obicei nu ma insel) Pinochio nu este un strain al acestui hobby.A fost elevul lui Mobi la Urziceni in urma cu ani de zile,daca caut atent gasesc poze cu el la jurnalul de zbor de pe vremea cand inca era copil.

Bravo tie ca iti urmezi visul.
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 24 April 2013 - 07:31 PM

Intr-adevar, nu va inselati. Pe vremea aceea aveam o deviza: "orice zboara!". Voi merge mai departe pe ideea asta momentan, timp este destul si daca nu va functiona asa cum sper eu imi voi reduce obiectivele pe parcurs. Problema este ca sunt limitat si financiar, asa ca tot pe partea constructivea trebuie sa ma axez.
M-am apucat de constructia primei aripi, pe care voi testa stabilizatorul de zbor in prima faza si apoi o sa mai pun o aripa fixa deasupra. Problema care ma preocupa pe mine acum este cum voi face sistemul de glisare suficient de rigid si usor, astfel incat aripile sa nu se deplaseze pe lateral una fata de cealalta. Are cineva vreo idee strict pentru sistemul asta? Eu mi l-am imaginat ca un paralelogram prin de o parte si de cealalta a structurii centrale. Partea de comanda o sa o fac dupa, acum ma intereseaza ce materiale folosesc si cum asigur mobilitatea.
Din pacate urmatoarele 2 luni voi fi plecat la practica si nu voi putea sa fac mare lucru, dar oricum o sa fac poze pe parcurs si cand o sa se contureze ceva o sa postez. Sper sa ajung si la partea cu filmuletul :)).
Multumiri si celor care ma ambitioneaza, si celor care ma sustin! :)



0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2013 - 12:25 AM

Salut,

Daca tot glumim cu giroscoape si accelerometre pentru motoparapante as propune si un sistem laser pentru masurarea altitudinii corectat pentru efectele relativiste...

De ce e necesar stabilizare inertiala la o motoparapanta? Eu as zice ca o parapanta nu are nevoie decat de un simplu GPS pentru a fi zburata "autonom".
Pana una alta are o "greutate" atarnata de ea si asta e trucu' fatza de aripa fixa, nu?

MIG-29

Vezi postareaMLGore, la 18 April 2013 - 05:32 PM, a spus:

Daca am fi avut ceva solutii inovative, eram buni de tot! Era bine daca aveai tu o idee si noi sa incercam sa te ajutam sa o pui in practica. Eu as incerca sa fac ceva superportabil gen motoparapanta sau motodelta, adica ceva ce merge impachetat. Ca stabilizare as merge pe solutia consacrata de 3 accelerometre+ 3 giroscoape+ altimetru + tub pitot iar pt. misiuni GPS+magnetometru.

Ca idei de utilizare: FPV, fotografie aeriana, trafic de veverite, etc....

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 July 2013 - 12:26 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro