"Solutii inovative pentru avioanele fara pilot miniaturizate" idei lucrare de licenta
#1
Postat 17 April 2013 - 05:26 PM
Sunt student la Academia Fortelor Aeriene din Brasov, anul 2, si mi-am ales titlul lucrarii pe care va trebui sa o prezint la sfarsitul anului 3: "Solutii inovative pentru avioanele fara pilot miniaturizate". Am deschis acest topic pentru a cere niste idei si pentru a prezenta evolutia lucrarii, atunci cand va incepe partea practica.
Pentru inceput, as vrea sa mentionez faptul ca dispun de un atelier aici in academie, materiale de constructie, aeromodele si pe langa radiocomanda, servo-uri, motoare si variatoare mai am si ceva senzori, tub pitot, gps, stabilizator de zbor, camera de filmat etc.
In anii precedenti s-au mai facut: un aeromodel cu o camera de filmat, unul cu grosimea profilului variabila si unul cu celule fotovoltaice (mai multe detalii nu stiu).
In prima faza m-am gandit ca as putea sa fac ceva legat de tractiunea vectorizata sau morfing (o aripa fara eleroane). Desi titlul suna pompos, la nivelul lucrarii de licenta nu trebuie sa inventez eu ceva. In materie de electronica, e clar ca nu am ce sa fac, mai ales din cauza costurilor si pentru ca nu ma pricep la programare. Mi-ar placea totusi sa fac un aeromodel care sa fie capabil de o misiune mai altfel decat celelalte, care ar putea sa fie util pe un anumit segment.
Astept ideile dvs. Va multumesc anticipat!
#2
Postat 17 April 2013 - 06:10 PM
#3
Postat 18 April 2013 - 05:32 PM
Ca idei de utilizare: FPV, fotografie aeriana, trafic de veverite, etc....
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#4
Postat 18 April 2013 - 06:53 PM
Una dintre ideile mele, la care probabil o sa raman daca nu gasesc altceva, este urmatoarea: as putea sa fac o aripa zburatoare biplana cu un sistem de culisare. Astfel, prin modificarea pozitiei aripii superioare fata de cea inferioara se modifica centrul de greutate si se poate renunta la profundor. In a doua faza as putea sa montez motorul astfel incat unghiul lui de incidenta sa se schimbe odata cu culisarea (sa fie montat intre aripi). Atunci cred ca ar scadea si cursa necesara obtinerii efectului dorit. Daca totul merge cum trebuie, pot sa trec la inlocuirea eleroanelor cu morfingul capetelor uneia dintre aripi. Pana aici eu zic ca e realizabil, mai greu ar fi cu partea de decolare-aterizare pe vertical, sau macar decolare. A vazut cineva asa ceva? Credeti ca e realizabil? La ce dimensiuni ar trebui sa ma gandesc ca sa ajung la o masa totala convenabila?
Multumiri celor care au raspuns!
#5
Postat 21 April 2013 - 05:08 PM
Prima data cred ca ar trebui sa incepi sa tai o aripa cu fir cald, sa o faci clasica si sa vezi cum se comporta.
Etapa 2 este sa incerci sa pui un stabilizator de zbor.
Etapa 3 sa pui tractiune vectoriala, sa o ridici sus in varianta clasica si apoi dintr-un comutator de pe telecomanda schimbi pe tractiune vectoriala
Parerea mea......
Aceasta postare a fost editata de tetea: 21 April 2013 - 05:09 PM
#6
Postat 21 April 2013 - 08:53 PM
Multumesc!
#7
Postat 22 April 2013 - 05:22 PM
www.aerodesign.de/english/.../profile_s.htm
La partea de electronica.....nu ma pricep, dar trebuie sa existe ceva.....mixaje intre canale, depinde de statie...oricum statia trebuie sa fie foarte buna si cu multe canale....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 22 April 2013 - 05:24 PM
#8
Postat 23 April 2013 - 04:07 PM
as putea sa fac o aripa zburatoare biplana cu un sistem de culisare. Astfel, prin modificarea pozitiei aripii superioare fata de cea inferioara se modifica centrul de greutate si se poate renunta la profundor. In a doua faza as putea sa montez motorul astfel incat unghiul lui de incidenta sa se schimbe odata cu culisarea (sa fie montat intre aripi). Atunci cred ca ar scadea si cursa necesara obtinerii efectului dorit. Daca totul merge cum trebuie, pot sa trec la inlocuirea eleroanelor cu morfingul capetelor uneia dintre aripi
Din cate stiu eu la o aripa eleroanele sunt si pe post de profundor (sunt mixate )deci daca ai eleroane ce rost are sa mai faci a doua aripa care printr-un sistem de culisare (complicat si greu)sa lucreze ca profundor.
La motor exista un unghi de calaj (ca de altfel la aripa si ampenaj orizontal) si care e fix daca tu vrei sa faci un sistem complicat care sa modifice unghiul de incidenta nu e nevoie el se schimba oricum in functie de evolutia aripii (la fel se schimba si la aripa si ampenaj) unghiul de incidenta e variabil in zbor .
Cu unghiurile de calaj e altceva alea sunt fixe din constructie oare nu s-a invatat asta la Academia Fortelor Aeriene Brasov?
Deci inventiile aste din start nu isi au rostul gandeste-te la altceva.
Ciao Sorin
#9
Postat 23 April 2013 - 08:07 PM
Nu intentionez sa inventez ceva sau sa obtin niste rezultate spectaculoase, vreau doar sa arat ca ar putea sa zboare si ceva facut un pic diferit de ce s-a facut pana acum, sau mai bine zis facut din combinarea mai multor elemente relativ noi.
p.s.: Multumesc tetea pentru linkuri, am ales mh60, sa vedem ce iese. Zilele astea sper sa reusesc sa tai aripile, o sa fac una simpla pentru inceput.
Aceasta postare a fost editata de Pinochio: 23 April 2013 - 08:08 PM
#10
Postat 23 April 2013 - 08:37 PM
Daca este diferit si la fel de performant, nu o sa schimbe nimeni un proces de fabricatie pus la punct cu greu doar de dragul de a fi original.
#11
Postat 23 April 2013 - 09:46 PM
Parerea mea este ca daca nu incerc, nu o sa stiu ce performante ar avea aceasta aripa.
In afara de faptul ca nu indeplineste scopul inovatiei si ca nu va schimba nimeni procesul de fabricatie pentru aripa asta, are ea sanse sa zboare in configuratia pe care am precizat-o? Daca nu, ce ar trebui sa iau in calcul, strict din punct de vedere constructiv? Sau ce altceva as putea sa fac, tinand cont de titlul ales si conditiile pe care vreau sa le indeplinesc?
Va multumesc!
#12
Postat 23 April 2013 - 10:31 PM
Nu e rau sa te inspiri din alta parte, originalitatea nu inseamna ca toata lucrarea trebuie sa fie ceva nemaivazut, dar acel ceva care sa te reprezinte sa nu fie pus la plezneala, ci sa dea sens cuvantului doi din titlu.
#13
Postat 24 April 2013 - 11:30 AM
In plus daca solutiile, macar una din cele propuse de tine, erau deja de mult facute de altii, care stiu ceva carte,de pe la ceva institute de cercetare pt. aviatie.
Cauta ceva realizabil nu fantezii, ca iti pierzi timpul.
Ciao Sorin
#14
Postat 24 April 2013 - 12:58 PM
Arata-ne si noua jucaria si, poate faci si un film cu zborul.........tare sunt curios........
La Brasov este o comunitate mare de modelisi, oameni de aur, care se intalnesc la Sanpetru la aeroclub...poate nu ar fi rau sa-i consulti si pe ei......parerea mea....
#15
Postat 24 April 2013 - 04:43 PM
Bravo tie ca iti urmezi visul.
#16
Postat 24 April 2013 - 07:31 PM
M-am apucat de constructia primei aripi, pe care voi testa stabilizatorul de zbor in prima faza si apoi o sa mai pun o aripa fixa deasupra. Problema care ma preocupa pe mine acum este cum voi face sistemul de glisare suficient de rigid si usor, astfel incat aripile sa nu se deplaseze pe lateral una fata de cealalta. Are cineva vreo idee strict pentru sistemul asta? Eu mi l-am imaginat ca un paralelogram prin de o parte si de cealalta a structurii centrale. Partea de comanda o sa o fac dupa, acum ma intereseaza ce materiale folosesc si cum asigur mobilitatea.
Din pacate urmatoarele 2 luni voi fi plecat la practica si nu voi putea sa fac mare lucru, dar oricum o sa fac poze pe parcurs si cand o sa se contureze ceva o sa postez. Sper sa ajung si la partea cu filmuletul :)).
Multumiri si celor care ma ambitioneaza, si celor care ma sustin! :)
#17
Postat 20 July 2013 - 12:25 AM
Daca tot glumim cu giroscoape si accelerometre pentru motoparapante as propune si un sistem laser pentru masurarea altitudinii corectat pentru efectele relativiste...
De ce e necesar stabilizare inertiala la o motoparapanta? Eu as zice ca o parapanta nu are nevoie decat de un simplu GPS pentru a fi zburata "autonom".
Pana una alta are o "greutate" atarnata de ea si asta e trucu' fatza de aripa fixa, nu?
MIG-29
MLGore, la 18 April 2013 - 05:32 PM, a spus:
Ca idei de utilizare: FPV, fotografie aeriana, trafic de veverite, etc....
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 July 2013 - 12:26 AM