Modelism - RHC Forum: unghi motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

unghi motor

#1 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 24 July 2013 - 08:15 AM

Salutare,
am in proiect un aeromodel cu dimensiunea de 2.2 m si ma intereseaza daca unghiul motor dreapta este standard sau se calculeaza in functie de anumiti parametri? Din experienta merge cred 2-3 grade, dar eram curios daca exista vreo formula de calcul ceva, in functie de motor, elice utilizata, etc.Aici vorbim inca din timpul proiectarii nu dupa ce e gata avionul si faci zborurile de trimaj.
Ma intereseaza deoarece vreau sa fac unghiul direct din panoul de foc.
Stiu ca am avioane care nun au acest unghi si merge foarte bine, dar vreau sa evit eventuale erori inca de la inceput.
Merci anticipat pentru raspunsuri.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3949
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 24 July 2013 - 08:25 AM

Salut.Este cel mai bine sa faci panoul de foc drept,fara unghiuri.Asa,ce te faci daca i-ai dat unghi dreapta din panou 3 grade si el nu are nevoie?Pui distantieri pana compensezi?Mai bine lasi totul drept si pentru maiden dai grade cum vrei,cum simti.Desi am vazut multe kit-uri cu panoul de foc cu grade deja date,aici nu stiu daca este home-made sau kit.Daca kitul nu are iti faci unghiurile cum vrei.Daca faci home made e mai sigur si mai simpu sa lasi totul drept(am patit-o odata cand incercam sa fac un panou de foc cu unghi,la lipire a expandat adezivul si a iesit unghi prea mare :blink:)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 24 July 2013 - 08:25 AM

0

#3 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 24 July 2013 - 08:34 AM

Vezi postareaoachidori, la 24 July 2013 - 08:15 AM, a spus:

Salutare,
am in proiect un aeromodel cu dimensiunea de 2.2 m si ma intereseaza daca unghiul motor dreapta este standard sau se calculeaza in functie de anumiti parametri? Din experienta merge cred 2-3 grade, dar eram curios daca exista vreo formula de calcul ceva, in functie de motor, elice utilizata, etc.Aici vorbim inca din timpul proiectarii nu dupa ce e gata avionul si faci zborurile de trimaj.
Ma intereseaza deoarece vreau sa fac unghiul direct din panoul de foc.
Stiu ca am avioane care nun au acest unghi si merge foarte bine, dar vreau sa evit eventuale erori inca de la inceput.
Merci anticipat pentru raspunsuri.


am avut un planor cu anvergura asa mare home made, si unghiu dreapta de 3 grade l-am dat, iar panoul de foc l-am lipit cu epoxy, poxipol bicomponent transparent, daca folosesti bison poliuretanic trebuie sa stai cu ochii pe el pana se intareste ca sa nu te trezesti cu panoul aiurea, cum a zis si ciprian.
Fly it, like you stole it!
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2013 - 08:44 AM

Cred ca Olivian intreba de teorie, daca exista ceva calculabil, nu cum se pune la ochi, in functie de cum simte fiecare. Eu cel putin asa am priceput... :unsure:
Iar teorie exista, dar ma tem ca e prea complicata ca sa fie postata aici... In principiu, simplificat, ar trebui calculata forta de contrarotatie a ansamblului motor-elice, iar unghiul rezulta din ceva trigonometrie, arcsin de raportul fortelor de tractiune si contrarotatie.
In practica, mai simplu as determina unghiul pe un banc de teste folosind un ansamblu tilt comandat de un servo, ca cel folosit la tricoptere.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 24 July 2013 - 09:22 AM

Eu am intrebat asa cum Renato a inteles foarte bine, teorie, calcule,..Ca sa fim mai exacti motorul folosit este DLE55 si elicea 22X8 sau 22X10.
Cand faci un proiect de la 0, incerci sa te gandesti la toate.Cu toate ca pot sa il las si 0, si unghiul daca va fi cazul sa il fac din bucse distantiere, dar incercam sa facem ceva ingineresc pe cat posibil ... :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: olive.JPG

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#6 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 24 July 2013 - 11:25 AM

Problema principala este ca axul elicii trebuie sa fie centrat, chiar daca se foloseste unghi. Daca construiesti cu unghi 0 si apoi te gandesti sa pui un sidethrust de 2 grade, elicea va fi deplasata in dreapta (in functie de dimensiunile motorului, batiului etc).
In realitate, efectele elicii se pot combate si prin mixere, asa ca se poate pune cu un unghi oarecare (0-2 grade) si apoi mixezi din motor in profundor si directie, dupa necesitati. Asta daca statia suporta.
0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 July 2013 - 11:48 AM

Vezi postareaoachidori, la 24 July 2013 - 09:22 AM, a spus:

Eu am intrebat asa cum Renato a inteles foarte bine, teorie, calcule,..Ca sa fim mai exacti motorul folosit este DLE55 si elicea 22X8 sau 22X10.
Cand faci un proiect de la 0, incerci sa te gandesti la toate.Cu toate ca pot sa il las si 0, si unghiul daca va fi cazul sa il fac din bucse distantiere, dar incercam sa facem ceva ingineresc pe cat posibil ... :pardon:


Un proiect poat fi facut de catre un SPECIALIST sau GRUP de SPECIALISTI sau de catre un amator autodidact sau grup de amatori ( nu luam in calcul un profan care nu are in ce sa isi piarda vremea )

Asa cum o casa poate fi facuta in regim home made de catre conationalii nostrii din Bolintin ( fara calcule de rezistenta la dosar ) sau de catre o firma specializata cu arhitect, structurist etc - desii si astia cam dau copy paste de la un proiect la altul .. dar la un pod, tunel , apeduct , aeroport, hotel .. nu prea mai plagieaza si pun burta pe carte .

Acum functie de complexitatea proiectului se poate ajunge la o reusita sau nu .
In cazul de fata daca nu ai absolvit facultatea de aeronave ( si sa fi avut si note bune ) intram la categoria a doua - autodidacti .

Oricarui model cat de bine e proiectat TOT ii trebuiesc zborurile de trimaj , centraj etc .. etapa in care se verifica si
unghi motor, cu sau fara ajustari ulterioare.
Si atunci daca tot se vor face ajustari de ce atata inginerie cu bancuri de masurat cuplul motorului care oricum se va schimba functie de elice ( 2 pale - 3 pale - 4 pale ) ..

Modelele mele absolut toate au unghi motor dat din panoul de foc de 2-3 grade jos si dreapta de catre producatori/proiectanti .. la unele a fost totusi nevoie de ajustari dupa primele zboruri, fie mecanice fie mixaj .

Posibil sa avem un unghi perfect calculat dar in momentul constructiei din varii motive ( torsionari , incidente incorect
montate din lipsa de SDV-uri , etc ) sa ne trezim ca trage hais si ... ia de pune saibe Dorele ...

Cred ca pana la unghi motor ( cred pentru ca habar nu am ) sunt mult mai multe aspecte de proiectare prioritare si mai importante la un aeromodel .. ca sa iasa avion si
nu barca .

Spor la proiectare ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 July 2013 - 11:50 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 24 July 2013 - 11:49 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la 24 July 2013 - 11:25 AM, a spus:

Problema principala este ca axul elicii trebuie sa fie centrat, chiar daca se foloseste unghi. Daca construiesti cu unghi 0 si apoi te gandesti sa pui un sidethrust de 2 grade, elicea va fi deplasata in dreapta (in functie de dimensiunile motorului, batiului etc).
In realitate, efectele elicii se pot combate si prin mixere, asa ca se poate pune cu un unghi oarecare (0-2 grade) si apoi mixezi din motor in profundor si directie, dupa necesitati. Asta daca statia suporta.

Dragos,
m-am gandit si eu la acest aspect.Ca s-ar putea rezolva totul din statie.Ca suporta fara probleme ce imi trece prin cap in materie de mixere.Dan, mi-a spus ca la toate modelele lui are 3 grade dreapta si ca sunt facute direct din panoul de foc, respectiv lateralele care tin acest panou.
Tocmai la aceasta problema m-am gandit, ca ori il fac cu 0 si capota la fel, axul motorului fiind pe aceeasi axa longitudinala a avionului si rezolv totul din statie, saul il fac cu 3 grade direct si capota deopotriva si asa intepeneste. :unsure:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 July 2013 - 11:57 AM

Si pentru ca tot s-a vorbit de calcul ingineresc ceea ce presupune PRECIZIE pot doar sa mai completez ca modelele profi de
F3A .. adica ZBOR de PRECIZIE .. deci tot PRECIZIE ar trebui sa reprezinte un eventual punct de plecare ..
Trebuie doar intrebati colegii care au asa ceva cum sunt construite ... eu am vazut dar nu am, asa ca las pe cei care au astfel de modele sa impartaseasca din experienta lor .
Cel mai autorizat ( putand sa si explice din punct de vedere teoretic ) este colegul care a si conceput , proiectat si construit un astfel de model.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro