Este cineva care are timp si disponibilitate sa frezeze niste placi de
#1
Postat 11 July 2013 - 01:33 PM
M-am apucat si eu de un router CNC 1300x960 dimensiuni exterioare, profile ITEM 80x80 si 120x80 heavy, ghidaje SNR 25 mm, dupa modelul lui Katran.
Am facut niste placi la un atelier din Bacau, fara prea mari pretentii de precizie, dar acum urmeaza greul.
Asa ca va intreb pe cei care aveti routere CNC, care este doritor sa ajute, bineinteles contracost.
Am dat comanda de niste placi de aluminiu 5083, grosime 15 si 25 mm, din care as vrea sa fac suportii de motoare si suportii pentru rulmentii suruburilor de pe axa Y (cea lunga).
In total sunt de facut in etapa asta 6 placi.
M-am gandit sa folosesc motoare nema 34 4.5Nm sau 8Nm, suruburi cu bile 2510 pe axa lunga (2 motoare sincronizate + 2 suruburi) si 1605 pe celelalte axe.
Ca motor de frezare, probabil un Hertz de 2,2 KW.
Nu stiu inca ce rulmenti sa pun la suruburile 2510, poate un sfat, ce ati folosit voi etc.
Cum ajung acasa pun si niste poze, sa va intreb concret.
Astept raspunsurile voastre !!
Marius
#2
Postat 11 July 2013 - 07:16 PM
Asta e o parte din proiectul routerului meu (cu ce este pana acuma)
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 11 July 2013 - 07:21 PM
#3
Postat 12 July 2013 - 07:06 AM
asta e prelucrarea standard de uzina pentru lagarele rulmentilor radiali axiali...cel putin asa e la ISEL .
Esti sigur ca placile alea suport sunt O.K ? Ai o schita completa pentru ansamblul motor / bloc rulmenti / surub / piulita ?
Alea trebuie sa fie perfect aliniate ... Cum prinzi blocul de rulmenti de structura ?
Daca vrei , i-ti trimit 3D-ul de la routerul meu ...
Aceasta postare a fost editata de katran: 12 July 2013 - 07:10 AM
#4
Postat 12 July 2013 - 09:23 AM
OK, am aflat ca folositi pe axa lunga suruburi 2505 si nu 2510, asa cum am crezut eu. Am vazut frezarea standard pt. suruburi de 25 si intradevar, rulmentii sunt de 17 la interior. Tot ce am ca informatie este "furat" din pozele de pe site si mi s-a parut ca parca rulmentii sunt mai mici.
Placa prezentata este pentru prinderea motorului si va fi de 15 mm grosime. Inca nu e gata, pt. ca nu toate motoarele respecta standardul Nema 34 si au un pic alte dimensiuni. In plus, placa are dublu rol, de prindere motor si de rigidizare intre profilele 120x80 (axa lunga) si cele 80x80. Am mai pus doua placi asemanatoare si pe partea cealalta a masinii. Am decupat si o poza de-a dumneavoastra pentru exemplificare. Coltarele pe o parte (la interior) si placile pe cealalta ar rigidiza destul de bine profilele si ar asigura si perpendicularitatea ansamblului.
Blocul de rulmenti va fi prins cam ca la masinile d-voastra, undeva pe lateralul profilelor 120x80, rulmentul fiind aliniat cu axul motorului. Spre deosebire de masina d-voastra, care are blocurile de rulmenti prinse in partea de sus a profilului, eu ma gandesc sa proiectez blocul de rulmenti cu latimea de 120 mm, exact cat inaltimea profilului si sa fac gaura de rulment exact pe mijlocul blocului (asa pentru frumusetea simetriei). Dumneavoastra ati folosit o placa suplimentara pentru prinderea blocului de profil, eu as renunta la ea si as prinde blocul direct pe canalele profilului. Cam ceva ca in desenul atasat. Cate 2 blocuri pe fiecare parte a masinii, unul cu un rulment si unul cu 2 rulmenti, pt. partea "fixa" a surubului.
Acum mi-a picat fisa si cred ca se pot reproiecta placile astfel incat una sa aiba gaura de rulment si una gaura de motor, eliminandu-se astfel cate un bloc de rulment de pe fiecare parte. Ce ziceti, ar fi OK ? As mai pune un singur bloc de rulment pentru partea fixa a surubului, dar placile trebuie aliniate perfect !!!!
Bineinteles ca as dori sa-mi trimiteti 3D-ul de la routerul dumneavoastra si va multumesc anticipat pentru aceasta initiativa. M-ar ajuta enorm si as afla niste dimensiuni pe care nu le pot afla din poze !!!!!!!!
Precizez ca sunt incepator (sau foarte incepator), dar sunt destul de motivat sa ajung sa am un router CNC !!!! Am ca fundal pe desktop o poza cu un router de-al dumneavoastra si il tot studiez zilnic. Din cand in cand mai schimb poza, sa vad masina din mai multe unghiuri.
Marius
#5
Postat 12 July 2013 - 11:23 AM
cu axul surubul. Asta inseamna ca blocul de rulmenti trebuie pozitionat la distanta corecta fata de structura , in asa fel incat rulmentii
sa se aseze corect , aliniat .
Depinde si de design ... daca montezi motoarele la capatul float al surubului ( acolo unde ai doar un singur rulment de sustinere ) , probabil ca
o sa poti proiecta o piesa care sa inghita si prinderea motorului , si rulmentul. Nu vad cum ai putea sa faci chestia asta la capatul conducator ,
unde ai 2 rulmenti ( radiali/axiali ) , si unde ar trebui sa faci un preload in vederea eliminarii jocului axial .
Momentan sunt la serviciu , deseara voi putea sa-ti trimit 3D-ul ala ... probabilin format stp ( neutru ) , ca sa poti sa-l citesti . Apropo ,
cu ce soft vrei sa deschizi fisierul ?
#7
Postat 12 July 2013 - 03:19 PM
Folosesc Solidworks
Masina mea va avea de asemenea motoarele in spate, doar snapshot-ul era rotit.
Singurele diferente ar fi:
- realizarea blocului float pe placa de rigidizare de pe fata masinii si nu ca bloc distinct prins pe lateralul profilului.
- d-voastra ati aliniat tot ansamblul asta cu marginea de sus a profilului, eu l-as face pe mijloc.
- d-voastra ati prins blocul fix pe o placa apoi aceasta pe profil, eu face blocul mai mare, exact cat inaltimea profilului si l-as prinde direct pe acesta. Cred ca un bloc gros de 25 mm pt. capatul conducator, prins in 4 suruburi M8 direct de profil e destul de rezistent.
Lucrez in seara asta neaparat la design, se poate discuta altfel pe desen.
Am facut rost si de cablu USB pt. aparatul foto si pun si poze.
Marius
#8
Postat 12 July 2013 - 03:31 PM
ar trebui sa fie aliniata concentric cu ansamblul motor / rulmenti / surub . De fapt , ma intereseaza
ce suruburi folosesti ... cu piulita standard FSU ( din alea cu fusta ) sau ISEL ... e o diferenta constructiva
destul de semnificativa intre cele doua piulite ... Trebuie cumva sa legi rulmentii liniari ai ghidajelor cu
blocul de piulita in asa fel incat sa nu ridici prea tare portalul , dar sa obtii totusi un clearance suficient
sub portal ( si in acelasi timp sa poti ajunge cu freza pe masa ... ) .
Cred ca cel mai bine dicutam pe desen , e mai practic ...
#9
Postat 13 July 2013 - 12:39 AM
Dupa cum se vede, am facut tot ansamblul motor-support motor-bloc fix-surub-bloc float pe mijlocul lateralei profilului de 120x80.
Aveam si ghidajele puse deasupra, dar am gresit ceva la pozitionare si cand vreau sa mut cate ceva din ansamblul asta, se muta si ghidajele (mai studiez cum e cu functia Mate in Solidworks, poate n-am cuplat eu ceva bine).
Maine fac si a doua varianta, cu suportul float incastrat in placa din fata, repun ghidajele si merg mai departe cu portalul.
Ca motoare cred ca am sa pun Leadshine Nema 34 de 8 Nm cu drivere digitale si suruburi 2505.
Pun si niste poze cu ce am pana acum - doar inceputul
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 13 July 2013 - 12:43 AM
#10
Postat 13 July 2013 - 05:47 AM
Marius Nevschi, la 13 July 2013 - 12:39 AM, a spus:
Aveam si ghidajele puse deasupra, dar am gresit ceva la pozitionare si cand vreau sa mut cate ceva din ansamblul asta, se muta si ghidajele (mai studiez cum e cu functia Mate in Solidworks, poate n-am cuplat eu ceva bine).
Click dreapta pe obiectul care vrei sa nu se miste si alegi din meniu "Fix". Probabil acum ghidajele sunt "Float".
#13
Postat 13 July 2013 - 11:23 AM
Cum as putea sa pozitionez profilele astfel incat gaurile sinei sai fie exact pe gaurile din profil, tinand cont de sunt in planuri paralele ?
Pun si un snapsot.
Intreb pt. a afla metoda corecta, ca ciobaneste se poate face.
Multiumesc anticipat
Marius
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 13 July 2013 - 11:24 AM
#14
Postat 13 July 2013 - 11:45 AM
Marius Nevschi, la 13 July 2013 - 11:23 AM, a spus:
Cum as putea sa pozitionez profilele astfel incat gaurile sinei sai fie exact pe gaurile din profil, tinand cont de sunt in planuri paralele ?
Eu am folosit o metoda destul de empirica ... stiu ce distanta ar trebui sa fie intre ghidaj si marginea profilului ( din proiect ) .
Daca reusesti sa masori corect , este posibil sa pui sina in pozitia corecta , apoi s-o aliniezi ...
Poate nu e corecta metoda , dar da rezltate ... Oricum , vei avea probleme sa pui ghidajul ala orizontal ... este posibil sa
nu se aseze corect ( profilul ar trebui rectificat plan ... ) .
Aceasta postare a fost editata de katran: 13 July 2013 - 11:46 AM
#15
Postat 13 July 2013 - 11:53 AM
Faci coincidente laturile marcate de mine cu rosu in poza atasata si undeva mai jos ai in meniu ai un buton care iti permite sa stabilesti o distanta intre cele doua laturi 'coincidente'.
Distanta o calculezi tu in prealabil masurand distanta de la latura din dreapta la centrul canalului. Poti alege oricare laturi, liinii, colturi pentru calcul sau aliniere, nu musai celemarcate de mine.
L.E.
Scuze Katran. Eu scriam in timp ce tu ai postat aproape acelasi lucru.
Aceasta postare a fost editata de cibserg: 13 July 2013 - 11:55 AM
#16
Postat 20 July 2013 - 10:21 PM
Trebuie sa mut gaurile de prindere intre placile orizontale.
Inca nu stiu dimensiunile exacte intre sinele axei X, dar mai sap. Cu o eroare de cateva zecimi le-am cam pozitionat.
Cred ca o sa ingrop sinele axei Y cam 3-5 mm. Ce ziceti ???
Am comandat si niste bucati de aluminiu 5083 frezat pe ambele fete....pentru placile orizontale
Marius
#17
Postat 07 September 2013 - 10:58 PM
Am luat de pe Ebay un set de 4 motoare Nema 34, 11Nm, 4 drivere 7.8 A, 4 surse 60V/350W si un BOB de la Long Motors - 524 Euro, trimise din Germania, transport inclus, livrare 1 saptamana
Le-am testat si functioneaza.
Probabil urmeaza montantii pt. axa Y (piese in forma de L , grosime 25 mm), suruburile pe axa Y - GTen 2505
Am placa pt. axa X, dar inca n-am gasit cine sa mi-o prelucreze, asa ca mai astept.
Maine pornesc motoarele montate pe masina, sa-mi fac o idee cam cat vibreaza, ca pe masa par OK.
Acum ma gandesc cum se pun electronica intr-o cutie.
Va mai tin la current
O seara buna
Marius
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 07 September 2013 - 11:03 PM
#18
Postat 07 September 2013 - 11:15 PM
#19
Postat 08 September 2013 - 11:42 AM
Marius Nevschi, la 07 September 2013 - 10:58 PM, a spus:
Cred ca cu motoarele de la long's te-ai cam fript.
Mai bine cautai de la altcineva (leadshine, americane, etc)
Am mai povestit eu despre un prieten cu motoare de 11Nm /3A, cam ce se intampla cu ele.
Dar sa speram ca nu o sa ai probleme.
Japonezul si americanul, inca nu au reusit sa scoata 11Nm cu 3A.
Chinezul vad ca da. Oare cum?
Uita-te pe youtube si o sa vezi niste filmari cu motoarele astea facute pe genunchi, cum ard driverele.
Prietenul asta al meu a ars 5 drivere ale lui, si unul al meu.
Apoi le-a vandut, si-a reparat driverele, si le-a pus alte motoare de 6Nm/4A bipolar serie.
Merg perfect.
#20
Postat 08 September 2013 - 06:06 PM
Se aduna destui bani care nu sunt mereu foarte usor de procurat.
Multumesc oricum de sfaturi, imi pare rau ca nu am putut citi tot forumul sa vad ce au patit altii - poate ar fi util un topic nou cu ce sa cumparam si ce nu. Asta pt. ca nu toti se pricep (printre care si eu). Multi raman la stadiul de dorinta, unii au curaj (prostesc) sa inceapa, chiar daca nu se prea pricep, unii sunt la prima masina, altii au ceva experienta. Am vazut ca exista un inceput pe tema asta, dar mai trebuie dezvoltat.
Din ce am inteles eu, cam toate driverele (astea uzuale) sunt facute in acelasi loc in China, doar etichetele se schimba, asa ca le-am luat si eu pe cele mai convenabile. Daca m-am pacalit, asta e, o sa le schimb cand s-or arde. Pana atunci mai e cale lunga pentru mine. Macar s-o vad miscand o axa (si as mai trai o viata !!!)
Sunt multe intrebari si putine raspunsuri concrete pe forum (sau poate nu stiu eu sa le gasesc printre randuri).
Multumesc,
Marius
#22
Postat 26 September 2013 - 03:09 PM
Am mai pus o bucata de placaj in partea de jos, astfel incat sa am ceva spatiu de depozitare.
Am si canalul de cablu, pe care o sa-l montez in weekend. Pun niste poze noi dupa ce il termin de montat.
Marius
#23
Postat 26 September 2013 - 03:46 PM
Marius Nevschi, la 26 September 2013 - 03:09 PM, a spus:
Am mai pus o bucata de placaj in partea de jos, astfel incat sa am ceva spatiu de depozitare.
Am si canalul de cablu, pe care o sa-l montez in weekend. Pun niste poze noi dupa ce il termin de montat.
Marius
ai probat driverele si motoarele, sunt ok?
#25
Postat 07 October 2013 - 11:15 PM
Marius Nevschi, la 08 September 2013 - 06:06 PM, a spus:
Din ce am inteles eu, cam toate driverele (astea uzuale) sunt facute in acelasi loc in China, doar etichetele se schimba, asa ca le-am luat si eu pe cele mai convenabile. Daca m-am pacalit, asta e, o sa le schimb cand s-or arde. Pana atunci mai e cale lunga pentru mine. Macar s-o vad miscand o axa (si as mai trai o viata !!!)
nu e chiar asa, China e mare si lucreaza la ce calitate vrei/platesti
problema nu e ca se vor arde motoarele, problema e ca nu vor merge in parametrii scontati (viteza/acceleratii/pasi pierduti)
de mers merg cam toate dar nu toate merg la fel
de exemplu eu am luat de la cativa furnizori din china si pana acum cel mai nemultumit am fost de motoarele de la "long", mai ales cele vandute din Germania
de mers merg dar se cam incalzesc (mult mai tare decat suratele lor similare ca si caracterisitici) si nici nu pot scoate din ele cam ce scot din alte motoare teoretic identice
Gone Sailing! S/Y Haimana
#26
Postat 10 October 2013 - 02:08 PM
As fi vrut si eu steppere hibride de la Leadshine dar nu m-a tinut punga. Din punctul meu de vedere nu e o problema majora ca nu obtin nu stiu ce viteze. O sa mearga mai incet, ca nu fac productie de serie. Cu pierdutul pasilor e mai nasol, dar cred ca avand 2 motoare pe axa Y n-ar trebui sa fie asa naspa. La testarea in gol a trebuit sa setez kernelul Mach3 la 35KHz, ca nu putea sa invarta destul de repede motoarele pt. cat puteau ele duce.
Si alta intrebare pt. cei mai avansati: ghigajele pt. axa Y sunt de la SNR. E vreo problema (calitativ vorbind) daca pt. axa X iau ghidaje Hiwin ? - acelasi tip (25 mm). Am vazut destule masini cu astfel de ghidaje. E OK sau sa mai strang bani tot pt niste SNR-uri ?
Dar un gantry (1013x200x25) poate sa frezeze cineva ? Ca aici m-am cam blocat. Am proiectul (Solidworks 2013), am materialul si nu gasesc pe cineva care sa aiba o masina asa mare pt. piesa mea.
Am montantii, maine vin suruburile si o sa incerc sa misc axa Y!!!! Alinierea motor-lagare rulmenti e relativ OK (ochiometric si la pipait), asa ca n-ar trebui sa dureze prea mult.
Mai am nevoie si de 2 cuplaje Oldham de 10Nm, gauri 14mm la ambele capete si unul cu 14mm pt. motor si 12mm pt. surub. Daca are cineva......
Astea fiind spuse, imi urez (singur) spor la treaba :pardon: si va mai tin la current.
Marius
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 10 October 2013 - 02:08 PM
#29
Postat 10 October 2013 - 10:19 PM
Marius Nevschi, la 10 October 2013 - 02:08 PM, a spus:
Dar un gantry (1013x200x25) poate sa frezeze cineva ? Ca aici m-am cam blocat. Am proiectul (Solidworks 2013), am materialul si nu gasesc pe cineva care sa aiba o masina asa mare pt. piesa mea.
Daca folosesti pentru gantry decat placa de dural de 25 grosime, o sa ai mari surprize pe vibratii. Fiind placa lisa, nu se comporta ca un profil. Este bine sa o intaresti cu profile de 40/40 pe spate, sau renunta la placa de 25mm si ia-ti un profil de 40/160 sau pe 200 si ai rezolvat si problema de aliniere la sine.