Siguranta la intalnirile RC este si nu prea
#1
Postat 08 July 2013 - 09:09 AM
Pornind de la acest clip mi-am adus aminte ca din cand in cand se discuta despre siguranta la intalnirile RC (cu eventuala categorisire in intalniri sigure si mai putin sigure).
Nu doresc sa pornesc discutia cu care intalnire e mai sigura si mai buna.
Nu vreau sa zic ca displina si organizarea nu sunt foarte importante. Fara asta ar fi un haos total cu siguranta zero (de la o miuta pe camp pana la un funfly cu sute de participanti).
Vreau doar sa subliniez inca o data ca, dupa umila mea parere, zborurile/intalnirile RC nu sunt prea sigure indiferent de cine participa.
Lasand la o parte indemanarea pilotilor modelele noastre nu sunt sigure. De la partea de emisie pana la ultimul surub intepenit cu loctite orice poate ceda cand nu te astepti si asta se intampla in mod constant.
Oricum asta e nimic pe langa ce se poate intampla la show aeronautic adevarat:
http://en.wikipedia....r_show_disaster
Am postat asta aici pentru a nu continua cu realdesign discutia la galerie foto-video unde sigur nu isi are locul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 08 July 2013 - 09:46 AM
Tot un raspuns ramane si asta de mai jos :
- Pe strada esti in siguranta 100 % fie ca pieton, biciclist sau in vre-un mijloc de transport ?
Cred ca nici pe trotuar - oricand poate pica un ghiveci de flori de la etajul 8 fie ca il arunca un copil mult prea mic sa inteleaga ce face fie ca porneste o furtuna din senin si multe ferestre sunt deschise ..
- La cursele de raliuri au iesit masini in decor si au murit spectatori care erau gura casca
- La cursele moto au ajuns cu bolizii pe doua roti in spectatorii de pe margini
Trebuie avut in vedere ca la astea doua nu erau tribune amenajate ci priveau de pe marginea drumului .. caci cursele nu se desfasurau pe un circuit ci pe drumuri publice .
- Nici in lift nu esti in siguranta .. oricand poti fi surprins de reactia celui care s-a urcat odata cu tine in lift .. acum ca unora s-ar putea sa le placa .. e altceva
Idea este sa se sufle in iaurt si sa se aiba in vedere toate scenariile posibile si imposibile, sa se ia masuri de organizare ( distante, linie de zbor, ordine la zbor, numar maxim de modele in aer etc etc etc .. chiar si un sut in fund unuia care freaca planoru, zmeu sau ce are el in cap de pista in timp de vine la aterizare un 1:1 sau un model RC ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 July 2013 - 09:49 AM
#3
Postat 08 July 2013 - 10:18 AM
La showurile mai mari am vazut ca se practica ca spectatorii sa stea dupa un gard din plasa de sarma.
Singura chestie sigura in RC e sa nu zbori prea aproape, daca modelul e la o distanta rezonabila de tine si spectatori riscul este minim. De pilda felul in care se zboara la concursurile de F3A este foarte sigur.
Maximum de zbor periculos este la elicopterele RC zburate de profesionisti (profesionisti pe bune, care traiesc din chestia asta precum Bert Kammerer). Ma mir ca inca nu a fost facut unul bucati.
Cu cat e modelul mai mare, cu cat e zburat mai aproape de tine/public cu atat e mai periculos indiferent cat de profesionist esti.
un clip dintre mii care dupa mine sunt extrem de periculoase.
Si cum ziceam cei din primul clip cu machetele nu par deloc incepatori - a fost ghinion.
Elisha Graves Otis a inventat "safety elevator" - de aia e liftul sigur - daca te urci singur in el bineinteles.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 08 July 2013 - 10:18 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 08 July 2013 - 10:31 AM
stiganas, la 08 July 2013 - 10:18 AM, a spus:
La showurile mai mari am vazut ca se practica ca spectatorii sa stea dupa un gard din plasa de sarma.
Singura chestie sigura in RC e sa nu zbori prea aproape, daca modelul e la o distanta rezonabila de tine si spectatori riscul este minim. De pilda felul in care se zboara la concursurile de F3A este foarte sigur.
Maximum de zbor periculos este la elicopterele RC zburate de profesionisti (profesionisti pe bune, care traiesc din chestia asta precum Bert Kammerer). Ma mir ca inca nu a fost facut unul bucati.
Cu cat e modelul mai mare, cu cat e zburat mai aproape de tine/public cu atat e mai periculos indiferent cat de profesionist esti.
au fost si la show-urile cu heli rc belele, cu ceva ani in urma chiar o mega firma din rc a avut de "tras" si mai ales de platit despagubiri deloc mici, cind la o demonstratie un copil a fost accidentat si a ramas cu sechele ...
in general, e bine sa se tina cont mai ales de acele reguli de PREVENTIE si masuri dedicate a DIMINUA semnificativ riscurile; nu exista eliminare definitiva sau absoluta, dar citeva lucruri elementare trebuie sa le respecte si sa le aplice TOTI organizatorii de reuniuni/evenimente rc...si mai ales nu trebuie trecute cu vederea aspectele care nu au fost respectate atunci cind se mai intimpla cite ceva, ca altfel nu invatam nimic...
s-a discutat foarte mult pe marginea subiectului, eu cred ca fata de acum citiva ani s-au imbunatatit foarte mult lucrurile, chiar daca la inceput erau si multi "destepti" carora nu li se parea ok abordarea problemelor de siguranta specifice la diferite locuri de zbor sau reuniuni rc, uite ca timpul a dat irevocabil dreptate celor care au semnalat importanta regulilor de siguranta in rc, iar azi putem sa ducem si spectatorii mai "neavizati" sau copiii la reuniunile rc fara a genera pentru ei pericole ridicate/iminente, in mod evident s-a schimbat cite ceva.
ramine de tinut stacheta sigurantei cit mai sus,TREBUIE ca insisi participantii la aceste reuniuni rc sa constientizeze si sa ceara organizatorilor cit mai multa siguranta, eu cred ca nu e greu, si astfel se va putea dezvolta fara impedimente miscarea rc p-acilea.
bafta si minuni
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 08 July 2013 - 10:36 AM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#5
Postat 08 July 2013 - 10:52 AM
mizzone, la 08 July 2013 - 10:31 AM, a spus:
TREBUIE ca insisi participantii la aceste reuniuni rc sa constientizeze si sa ceara organizatorilor cit mai multa siguranta, eu cred ca nu e greu, si astfel se va putea dezvolta fara impedimente miscarea rc p-acilea.
bafta si minuni
Oare ? .. atunci de ce interminabila disputa RR vs "Fitosii" care vor reguli ? .. unii prefera adrenalina .. exact ca in bancul cu vulturii si ursu' :
" - Ursuleeee ! tu nu stii sa zbori ?
- Nu !
- Moamaaa ce de adrenalinaaaa !! "
Poti sa te opui ?
Raspunsul e ca al ursului : NU !
Deci :
Moamaaaa ce de adrenalina !
#6
Postat 08 July 2013 - 11:16 AM
E marketing curat, chiar daca au pretentia ca ofera ceva in plus (exclud aici ceaunele), realitatea statistica este 10/1 cel putin.
#7
Postat 08 July 2013 - 11:56 AM
de altfel, nu prea mai vad rostul acestui topic. de discutat s-a tot discutat si degeaba, unii fac tot cum ii taie pe ei capul.
Vlad, unde vezi tu marketing???
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 08 July 2013 - 11:57 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#8
Postat 08 July 2013 - 01:44 PM
ALLEN, la 08 July 2013 - 11:56 AM, a spus:
de altfel, nu prea mai vad rostul acestui topic. de discutat s-a tot discutat si degeaba, unii fac tot cum ii taie pe ei capul.
Vlad, unde vezi tu marketing???
Pai topicul nu isi are rostul, e doar un troll care nu se mai bucurase de prea mult timp de un pic de racaiala.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#9
Postat 08 July 2013 - 02:36 PM
vlad1, la 08 July 2013 - 11:16 AM, a spus:
E marketing curat, chiar daca au pretentia ca ofera ceva in plus (exclud aici ceaunele), realitatea statistica este 10/1 cel putin.
Io nu am inteles nimic din ce ai vrut sa spui .. nici cu procentele, nici cu marktingul curat murdar, nici cu cine si ce pretentii are la oferta .. despre ceaune pot doar sa le remarc utilitatea ..
Si intradevar .. subiect fasait din start .. se mai intampla .. dupa atatea ploi si vijelii ...
#10
Postat 08 July 2013 - 03:52 PM
Dar sa zbori un rc asa la rasul populatiei ca meh tu esti profi si al tau nu cade da dovada de iresponsabilitate / bravada / infantilism
E suficient o singura data in viata sa ranesti pe cineva pentru ca ai fost prea zorro
Aia care stau la raliu pe marginea traseului ori stiu la ce se expun ori sint idioti
Dar aia care se uita in elicea unui rc ca meh uite ce mic e poate chiar nu au de unde sa stie. Ia bagati-va un mcpx in freza ca e mic si usor. Mi se pare datoria pilotului sa fie responsabil la faza asta.
#11
Postat 08 July 2013 - 04:17 PM
Pur si simplu am observat ca cel mai des se intampla accidente cu incepatori si cu profesionisti/experti.
Incepatorii ca sunt incepatori si ceilalti pentru ca forteaza. Peste asta modelele RC au o aparenta de siguranta (la fel ca o masina de spalat, televizor, etc) dar de fapt sunt extrem de nesigure (inclusiv cele scumpe).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 08 July 2013 - 07:06 PM
stiganas, la 08 July 2013 - 04:17 PM, a spus:
Nu m-am gandit la intalnirile de la noi...
Corect .. si pe mine de ceva vreme ma tot roade, chiar as putea spune ca ma nelinisteste un gand .. mai ca nu pot sa dorm ziua la birou ..
Eschimosii frate .. astia .. or putea sa practice aeromodelismul sau macar navomodelismul cu d'alea de plantat ? .. mai plantezi un peste
doi la foca , o mana de boabe la morsa .. asta in timp ce le distragi atentia cu un avionas pe cer .. vorba aia : cu
o mana pilotezi barcuta, cu alta avionul si cu ultima filmezi ..
Nu d'alta da cica e un frig acoloooo, de crapa pietrele .. iti dai seama cate probleme .. se abureste afisajul statiei , se depune gheata pe suprafetele de comanda , ramane barcuta prizoniera intre banchize, ... naspa rau !
Nu stiu .. parca as da o fuga sa vad si sa ma conving ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 July 2013 - 07:07 PM
#13
Postat 08 July 2013 - 07:53 PM
Singurul risc era ca un concurent prea infierbantat sa te impinga in apa din neatentie.
Revenind la aero am vazut la multi (mai ales la heli) atitudinea: sunt bun, controlez modelul. Asta in conditiile in care nu trece WE fara un surub desfacut, fara o pala sarita.
O sa incerc sa ma abtin sa deschis subiecte la aero (avioane), caci vad ca se interpreteaza. Oricum de zburat zbor doar planoare si heli.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 08 July 2013 - 08:20 PM
acolo e problema, zic eu, faptul ca sunt destui IDIOTI care nu constientizeaza riscul.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#15
Postat 08 July 2013 - 08:46 PM
http://www.rhcforum....ti-pot-fi-unii/
ca tot am sarit de la una la alta. Am auzit ca WE trecut, la Chitila (eu nu am fost) au zburat unii cu camera (sau FPV) peste unitatea militara si au prabusit planorul in curtea unitatii. Se pare ca nu au primit nimic inapoi.
Recunosc ca nu am fost foarte atent la poveste ca imi vedeam de ale mele si nu stiu alte amanunte dar daca e asa e destul de naspa.
ALLEN, la 08 July 2013 - 08:20 PM, a spus:
acolo e problema, zic eu, faptul ca sunt destui IDIOTI care nu constientizeaza riscul.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 08 July 2013 - 08:48 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 08 July 2013 - 08:56 PM
ALLEN, la 08 July 2013 - 08:20 PM, a spus:
acolo e problema, zic eu, faptul ca sunt destui IDIOTI care nu constientizeaza riscul.
tineretului ca tineretului, eu am vazut in herastrau un 600 nitro(prin 2012 am vazut eu, nu stiu daca era acelasi din 2011 care l-a vazut si stefan :rolleyes:), zburat super haotic si necontrolat deloc, si lume + paznicii publici stateau si aplaudau, si cand ma adus reprosuri ca e haotic si periculos am fost luat la huiduit ca sunt invidios.....
atasat sunt poze de cand mi-a scapat un extra 300, depron electric de 500 grame in mana, cand ii asiguram bateria in bot, numai o saptamana de spitalizare, refacerea degetului aratator la chirurgie plastica si o luna de medical.
Fisiere atasate
-
IMAG0082.jpg (154.07K)
Number of downloads: 71 -
IMAG0086.jpg (187.76K)
Number of downloads: 77 -
IMAG0087.jpg (156.12K)
Number of downloads: 74
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 08 July 2013 - 08:57 PM
#17
Postat 08 July 2013 - 09:44 PM
stiganas, la 08 July 2013 - 07:53 PM, a spus:
Singurul risc era ca un concurent prea infierbantat sa te impinga in apa din neatentie.
Revenind la aero am vazut la multi (mai ales la heli) atitudinea: sunt bun, controlez modelul. Asta in conditiile in care nu trece WE fara un surub desfacut, fara o pala sarita.
O sa incerc sa ma abtin sa deschis subiecte la aero (avioane), caci vad ca se interpreteaza. Oricum de zburat zbor doar planoare si heli.
Daca stai sub copaci ca e umbra si incepe din senin furtuna poate sa te si trazneasca chiar si la MicroMagic in Herastrau .. subiectul era despre intruniri RC organizate si riscul de accidente, asta asa, ca tot ne facem probleme esentiale despre cum o sa dea Futaba faliment iar JR/Spectrum vor avea probleme de legalitate cu te miri ce protocoale de emisie si bineinteles ca Aurora deja va devenii istorie odata cu aparitia FrSky-ului ..
P.S.
Decat sa inchiriem barcute in Herastrau mai bine mergem in Mall .. au niste locuri de joaca super safe .. pereti moi, stalpii imbracati in burete, mingiute cate vrei si foarte foarte multe culori care am inteles caaaa ....relaxeazaaaaaa ..
Cu putina imaginatie te poti distra super .. chiar daca afara ploua si e urat ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 July 2013 - 09:46 PM
#18
Postat 08 July 2013 - 10:09 PM
De altfel nu eu am gasit/postat clipul, doar am comentat pe langa el.
Dar se pare ca destui au vazut in comentariul meu altceva, fiecare cu ce il rontaie.
E drept ca pierd destul timp frecand tastele dar azi am si zburat 4 ore cu planoarele asa ca pentru mine ziua a fost excelenta ceea ce va doresc si voua.
Zboruri sigure si noapte buna.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 09 July 2013 - 07:00 AM
stiganas, la 08 July 2013 - 08:46 PM, a spus:
Gre-s(h)it!
Subiecte de-astea, deschise ca la sport.ro, nu iti consolideaza pozitia de om cu cativa neuroni; mai degraba, ne faci impresia ca te uiti prea mult la Capatos. Mai lipseste sa scrii in titlu "Senzational!"
Ce naiba, poti mai mult!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#20
Postat 09 July 2013 - 08:08 AM
stiganas, la 08 July 2013 - 10:09 PM, a spus:
De altfel nu eu am gasit/postat clipul, doar am comentat pe langa el.
Dar se pare ca destui au vazut in comentariul meu altceva, fiecare cu ce il rontaie.
E drept ca pierd destul timp frecand tastele dar azi am si zburat 4 ore cu planoarele asa ca pentru mine ziua a fost excelenta ceea ce va doresc si voua.
Zboruri sigure si noapte buna.
Nu racaie pe nimeni nimic Stefan .. facem si noi discutii ..
Cate rapoarte au fost publicate despre intruniri RC cu incidente ?
Cate au fost despre alte competitii organizate din cu totul alte domenii ?
Cred ca mult in favoarea RC-ului si in defavoarea altora .. si la o cursa de ciclism am vazut un concurent
"impins" de o masina a presei sau a organizatorilor, intr-un gard de sarma ghimpata .. era crosetat ca o vesta din
lana printre sarmele alea cu tepi .. cred ca au cusut la el o zi intreaga cu o armata de medici .. jale !
Eu am bataut un pic de apropos poate si a sunat a racaiala caci am observat un apetit deosebit inspre prognoze astrale
( globul de cristal ) despre ce fac sau ce vor face altii acum si peste o mie de ani, mai mult decat sa ne concentram pe ce facem noi .. ne aia grija la maxim despre politicile firmelor gen Futaba, Spectrum etc de parca aia ar tine seama de opinia mea sau a ta .. poate de ce or discuta pe alte forumuri in tari unde vand la greu sa tina seama si sa le analizeze ca reactii de feedback, dar nu ce spunem noi prin Romanica .. ne aia grija de securitatea la intrunirile lor dar ne doare undeva de ce se intampla la unele intruniri de la noi .. ba chiar parca ne place nesiguranta ...
Revenind la filmulet raman la parerea mea ca niste piloti de machete cu poate destul de multa experienta in a-si pilota propriul model au facut-o de oaie in incercarea unui haos de mai multe modele in aer fara un antrenament in aceeasi formatie
de multe ori inainte de eveniment .. asta nu e profesionalism ..
Spor la zbor si in urmatorii 1000 de ani ca nu cred ca te-ai suparat de la atata lucru !
#21
Postat 09 July 2013 - 09:24 AM
Dar na noi sintem mai destepti, _stim_ ca nu ni se poate intimpla niciodata. Nu noua. Doar la luzerii aia de pe yutub.
Aceasta postare a fost editata de DanB: 09 July 2013 - 09:24 AM
#22
Postat 09 July 2013 - 11:08 AM
- pilotii, depun eforturi mari in constructie si pregatirea modelului, nu in zborul lui. Foarte rar sun pliotate de piloti avansati, in general le zboara constructori avansati.
- sunt modele bibelou nu tirsite, cirpite, cu ani de zbor in spate. Sansa de defectiuni mecanice e mai mare.
- modelele, fiind la scara, nu au neaparat performantele (capacitatea de guvernare) a modelelor gindite si incercate RC
- din cauza nivelului de detaliere, modelele sunt in general mai grele (incarcate) ca suratele lor RC de aceleasi dimensiuni
Va recomand sa vedeti concursuri de machete (chiar captive). Show-ul la zbor, este la fel de spectaculos ca prezentarea statica.
#23
Postat 07 September 2013 - 06:27 PM
Un accident nefericit poate avea loc, chiar si la un antrenament.