Postat 28 June 2013 - 07:42 AM
Am ravazut aseara cam toate constructiile de acest fel din ultimii 3 ani.Yak54 Florin,Extra 260 DJAndrei,Sbach mare ,Florin.
Cand urmaresti cate o constructie, asa mare si frumoasa ,nu bagi de seama toate detalile.Ce am remarcat:
- Extra 260 Andrei: simplitatea si corectitudinea alegerii servourilor de 7,4V si alegerea unui receptor care sa suporte
curenti considerabili.La 7,4V servourile lucreaza pe LiPo 2S pe direct.Daca si receptorul suporta tensiunea e ideal.
- Complicatiile electronice cu multe Bec-uri,mufari,prelungitoare sunt de evitat.
- Eu sunt adeptul placilor de distributie cu stabilizator pentru receptor(5,5-6V) si alimentare servouri pe direct(la 7,4 V daca servourile suporta sau la 6,6 pe LiFe la cele de tensiune mica-vezi sfatul lui Dan Mitea).
- Placa Evolution pe LiPo lucreaza sigur pe doua din modelele mele mari si...inspira incredere.Nu e o parere Cristanu are un Sbach mare cu aceeasi dotare si n-am vazut la evolutii vreo ezitare.
- O problema a fost reglarea CG-ului.Modelul fiind mare nu a incaput pe balanta mea clasica.
L-am vazut pe Florin 100% folosind o cordelina pe tubul de fixare a aripilor Sbach-ului.Balanta perfecte ! Nu ma ducea mintea la asa metoda simpla de echilibrare a avionului.
- Ma uit cu atentie la ce a facut Andung cu Cardenul sau.Aerisirea rezervorului am facut-o cu preaplin scos sub motor.
- Dupa ultimul reglaj servourile 7955 de pe eleroane functioneaza bine.La cursa maxim sus si jos nu se jeneaza si nu fac zgomot
- Sfatul lui Adyc ,legat de pozitia elicei fata de senzorul aprinderii, a fost excelent.Motorul s-a amorsat surprinzator de usor dupa numai 6 pale.Socul pus, aprindere si...cel mai fioros (si placut)rateu care l-am auzit in viata mea.Fum mult.Am uitat ca Stefano a conservat motorul cu ulei in el. Socul scos....5 pale.Nimic.Soc ,3 pale ,rateu lung.Soc scos,doua pale si a pornit cu acceleratia impinsa cam 15%. Suna bine vreo ....20 secunde si se opreste.Low putin mai mare si acum merge.
De la primul meu acrobat,Extra Graupner de 1,6m Wagstaff cu motor ASP 91in 4timpi zburat pe Sanpetru cu Red Baron ,au trecut 4 ani.Mult,putin ? De atunci am prapadit un Giles 1,8m un Giles 1,6 Krick,Extra 1,6,Cap232 2m Hangar9,toate din lipsa de
experienta si pricepere.Niciunul din aeromodele din motive tehnice.
Bine ca zboara si....insectele !