Cel mai indicat ar fi ca esc-ul sa stea afara sus pe "cocoasa", deasupra aripii, la o distanta de motor atat cat ii permite lungimea firelor din fabrica de la ESC + ale motorului.
Apoi, daca de acolo nu iti ajung firele ESC-ului pana la firele bateriei, poti prelungi putin, cat sa nu depaseasca 25cm totalul de la baterie la ESC, pentru atat este calculat condensatorul de la intrarea ESC-ului, care are un rol foarte important, valoarea lui, corelata cu inductanta firelor pana la baterie formeaza un circuit acordat, si orice prelungire semnificativa a firelor intr-un avion impune adaugarea de condensatoare suplimentare, aceasi valoare din ESC la fiecare 25cm suplimentari.
De asta intotdeauna este mai bine sa prelungesti spre motor decat spre baterie.
Lui Ciprian cred ca i s-a parut ca a vazut el reducere de putere cand a prelungit, sau nu a folosit conductor corespunzator, se poate prelungi si peste 1m fara sa se simta nimic. La multicoptere se folosesc 40cm de fir intre ESC si motor frecvent fara nici o reducere sesizabila, ba din contra, in anumite circumstante, daca maresti grosimea firului durata de zbor poate sa scada ! Consumi mai mult ca sa tii in aer cupru inutil de gros decat s-ar consuma ca pierdere in caldura la un fir mai subtire...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 June 2013 - 01:57 PM
... cu picioarele pe pamant ...