Buna dimineata si bine v-am gasit.
Va rog sa ma luati usor ca sunt mai mult decat novice. :blush:
M-a pus nasul meu sa iau o dracovenie 1:10 Nitro (auto). E la mana a 3-a cel putin si un model vechi: Carson Thor editia a 10-a. Am inteles ca modelele Carson sunt divizia nitro de la Tamiya.
Tot ce am aflat este ca sasiul este un Tamiya CV-10, iar motorul de 2,5.
El vine in tara la sfarsitul lunii, sta 1 zi si pleaca iar 1-2 luni.
Pe mine ma mananca degetele, dar ma uit la ea ca oaia la sudura.
Ultima oara nu a pornit: probabil din cauza ca nu avea incalzitorul incarcat cum trebuie sau pentru ca era motorul calat.
Ajutati-ma si pe mine cu niste sfaturi (ca pentru retarzi daca se poate :D ), va rog.
Conditii:
- nu a fost folosita de fostul proprietar (doar pornita de vreo 2-3 ori si plimbata de nici jumatate de rezervor)
- de atunci a stat cu combustibilul in rezervor (si cred ca nu numai in rezervor)
- nu i s-a pus ulei after run dupa utilizari (vorbesc tot de ultimul utilizator)
- filtrul de aer pare ok si este umezit cu ulei
Ce vreau eu sa fac:
1. sa spal filtrul de aer si sa-i pun din nou ulei (am inteles ca se spala cel mai bine cu combustibil; e ok? sfaturi in acest sens?)
2. sa incarc toti acumulatorii (emitator RC, receptor RC, incalzitor)
3. sa verific bujia (o scot si vad daca se inroseste cand o pun la incalzitor)
4. sa verifica daca e motorul calat (ca tot scot bujia; cum scot combustibilul de acolo?)
5. sa golesc rezervorul de combustibilul vechi ramas (presupun ca si-o fi pierdut din proprietati tinand cont ca a stat 1 an acolo si este pe baza de alcool); presupun ca nu trebuie spalat rezervorul. Sper.
5. sa iau o bujie noua ca nu imi dau seama ce fel de bujie are pe ea acum; ma gandeam la un O.S. A3; e ok?
6. Nitrometan-ul o sa fie de 20% (asta are nasul meu acasa); presupun ca o sa mearga si la asta bine merci (eventual schimb bujia cu cea de mai sus decat sa iau alt combustibil); ce ziceti?
Mi-au iesit ochii din cap uitandu-ma la tutoriale pe net si ma intereseaza niste sfaturi, raspunsuri, confirmari.
I. Pornire
a. pompez manual combustibil pana ajunge la carburator; presupun ca ma opresc cand ajunge pentru ca inec motorul daca insist mai mult
b. am citit ceva de o cota a pasului din carburator 1-2 mm; scot filtrul de aer ca sa verific chestia asta? e chiar asa importanta? (presupun ca a fost facuta deja daca a mers pana acum)
c. o scot de la caldura si o pornesc imediat sa nu se raceasca afara (acum iarna)
d. am vazut pe undeva ca ar fi bine sa franezi inainte pentru a nu pierde compresie; e ok sau e valabil la alte tipuri?
II. Reglaje motor (presupun ca e ca la drujba si nu prea vreau sa ma bag la asta, mai ales la low)
e. cum imi dau seama ca low nu e reglat? daca stangulezi conducta de combustibil si se preste imediat e prea sarac iar daca se opreste prea tarziu (ex: 8-10 sec) e prea bogat? Eu stiam ca e prea bogat doar daca se opreste in momentul cand scoti incalzitorul sau trebuie accelerat ca sa porneasca si ca este prea sarac atunci cand am turatie mare in relanti sau se invart rotile in relanti.
f. la high eu stiu ca trebuie sa iasa suficient fum la accelerare mare; daca moare la accelerare e prea sarac amestecul iar daca nu prea pleaca si are rotatii putine in accelerare este prea bogat.
Ceva hint-uri aici?
III. Manevrare
g. nasul meu mi-a spus ca ar fi bine sa pun un fail safe pentru a se opri cand nu mai e telecomanda in raza de actiune; problema mea este ca nu stiu ce tip de fail safe imi trebuie si cum aflu chestia asta; ceva ajutor aici se poate?
IV. Oprire
h. pe net am vazut o groaza de moduri de oprire: se optureaza esapamentul, se stranguleaza furtunul de alimenrate, de opreste nu ceva plastic sau cauciuc tare roata de transmisie
Acoperirea evacuarii este cea mai safe (cu conditia sa nu te frigi ca fraierul), corect?
La intretine ma uitam ca sunt destul de scumpe uleiurile si am cautat alternative
- pentru ulei after run ma gandeam la ulei de masina de cusut Singer de la o matusa:
http://www.bizoo.ro/...-0-100-l-singer
- pentru ulei de filtru aer ma gandeam sa pun ulei de filtru enduro de la un amic cu moto:
http://www.motobikes...-air-filter-oil
- de curatat sa folosesc compresorul (substantele de curata sunt foarte scumpe am vazut si nu stiu ce cum ataca); am citit pe undeva ca se poate folosi spray pentru discurile de frana; e bun sau ataca plasticele?
Va multumesc in avans pentru eventualele raspunsuri si scuze pentru postul kilometric (mi-ar rupt ochii in google de 3 zile si imi este greu sa filtrez balastul)
Aceasta postare a fost editata de kretzu77: 18 January 2014 - 01:52 AM