Modelism - RHC Forum: Beaver trage stanga f rau - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Beaver trage stanga f rau

#1 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 12 June 2013 - 09:21 PM

Salut tocmai am achizitionat un Beaver Dhc 2, dupa ce l.am asmbalat i.am facut setarile tot am iesit la zbor si spre supriza mea avionul a luat.o f rau in stanga si nu l.am mai putut controla. La a2a incercare cu eleroanele drepta maxim am reusit sa il tin drept.. Are cineva idee de ce trage in halul acesta stanga?? (toate comenzile sunt ok la sol)
0

#2 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 12 June 2013 - 09:48 PM

Verifica echilibrarea, adica CG si echilibrul stanga - dreapta fata de axa longitudinala, unghiul motorului, aproximativ 2 grade spre dreapta in directia de inaintare si tot cam 2 grade in jos, planul intradosului aripilor sa fie acelasi pentru ambele aripi deoarece un decalaj foarte mic al unghiului de atac, de ordinul unui grad poate sa-l faca sa se comporte asa, pozitia corecta a ampenajelor......
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#3 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 12 June 2013 - 09:51 PM

E efectul unui cuplu motor prea mare: ori e supramotorizat ori are elice prea mare (pasul sau diametrul)
Incearca sa dai gaz progresiv (mai incet) si lasa-l sa ruleze mai mult se va schimba situatia.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#4 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 12 June 2013 - 09:59 PM

Vezi postareaAdi-GVA, la 12 June 2013 - 09:51 PM, a spus:

E efectul unui cuplu motor prea mare: ori e supramotorizat ori are elice prea mare (pasul sau diametrul)
Incearca sa dai gaz progresiv (mai incet) si lasa-l sa ruleze mai mult se va schimba situatia.


motorul, elicea sunt ok e varianta arf pe youtube am vaz zboara f bn... sper sa nu fie aripa torsionata putin pentru ca sigur nu o sa mi.o schimbe :|
0

#5 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 12 June 2013 - 10:08 PM

Vezi postareaGigiGL, la 12 June 2013 - 09:48 PM, a spus:

Verifica echilibrarea, adica CG si echilibrul stanga - dreapta fata de axa longitudinala, unghiul motorului, aproximativ 2 grade spre dreapta in directia de inaintare si tot cam 2 grade in jos, planul intradosului aripilor sa fie acelasi pentru ambele aripi deoarece un decalaj foarte mic al unghiului de atac, de ordinul unui grad poate sa-l faca sa se comporte asa, pozitia corecta a ampenajelor......


Acum m.am uitat la aripa si aripa dreapta este putin torsionata crezi ca asta poate fi cauza? cum pot sa o remediez? Avionul este nou luat de phoenixmodels asa a venit :(
0

#6 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 12 June 2013 - 10:27 PM

Multe nu poti face fara ceva experienta. Si oricum nu ai garantia succesului perfect. Daca e din doua bucati aripa o poti inalta la bordul de fuga pe suprafata de asezare a fuselajului pe cea care are bordul de atac torsionat in sus. O varianta mai pretentioasa dar nesigura este defolierea partiala a zonei torsionate, umezirea si mentinerea pe pozitia corecta (chiar si foarte putin peste pozitia dorita datorita elasticitatii lemnului) cateva zile pana la uscarea completa, urmata de reinfoliere.
Dar mai intatai as incerca torsionarea in sens invers si incalzirea cu fierul de infoliere a solarului zonei cu probleme, urmata de presarea si mentinerea cateva zile in pozitia dorita, poate foarte putin peste aceasta limita de deformare.
Nu ai multe optiuni, dar merita sa le incerci pe rand.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#7 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 12 June 2013 - 10:53 PM

Vezi postareaGigiGL, la 12 June 2013 - 10:27 PM, a spus:

Multe nu poti face fara ceva experienta. Si oricum nu ai garantia succesului perfect. Daca e din doua bucati aripa o poti inalta la bordul de fuga pe suprafata de asezare a fuselajului pe cea care are bordul de atac torsionat in sus. O varianta mai pretentioasa dar nesigura este defolierea partiala a zonei torsionate, umezirea si mentinerea pe pozitia corecta (chiar si foarte putin peste pozitia dorita datorita elasticitatii lemnului) cateva zile pana la uscarea completa, urmata de reinfoliere.
Dar mai intatai as incerca torsionarea in sens invers si incalzirea cu fierul de infoliere a solarului zonei cu probleme, urmata de presarea si mentinerea cateva zile in pozitia dorita, poate foarte putin peste aceasta limita de deformare.
Nu ai multe optiuni, dar merita sa le incerci pe rand.

este din EPO nu din lemn...
0

#8 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 13 June 2013 - 07:28 AM

Vezi postareaAndrey113, la 12 June 2013 - 10:53 PM, a spus:

este din EPO nu din lemn...

1: Inlocuire. Este viciu de fabricatie sau de depozitare la temperaturi ridicate si ar trebui sa ai garantie. Asta daca nu ai lovit-o.
2: Indreptare, dar vor ramane urme: Aripa torsionata introdusa in apa clocotita dupa ce o dezechipezi, o scoti dupa cateva minute cat se propaga caldura in interior si o tii torsionata invers pana la racire, apoi destul de repede cu o unealta plana apesi granulele de pe suprafata pentru a le tesi inapoi spre forma initiala. Atentie la maini! La cald ele expandeaza si devin bombate pe suprafata. Dupa apasare revin partial, dar suprafata nu va mai fi neteda ca la inceput.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 13 June 2013 - 07:32 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 June 2013 - 08:21 AM

Nu strica o poza sa vedem exact ce model este .. eventual si " defectul " de care spui desii ?? !!..

Eu m-as axa mai mult pe efectul de cuplu .. si as verifica, eventual ajusta, unghiurile motor ...
Daca are elice tripala cumva efectul este si mai accentuat.

Eu am modele care sunt trimate cu eleroane cabrate pe inclinat dreapta exagerat de mult ca sa poata zbura drept din cauza cuplului - motor puternic , elice tripala ( e vorba de modele mici de la StyroKit ).
La unul din modele (Spitfire) care a venit cu elice cu 4 pale nu se putea zbura .. am inlocuit-o cu 3 pale .. efectiv facea tonou pe stanga si in pamant se ducea daca nu erai atent ..

La decolare daca e lansat din mana sa nu dai full gas ca e si mai rau .. mamxim 60-70 % ..

Verifica ca si profundorul sa lucreze egal stanga/dreapta .. sa nu ramana unul "in urma" decalat ca isi face efect de eleron si se inclina ..

Incearca sa il zbori , sa il trimezi pe eleroane si pe ce mai trebuie asa incat sa zboare drept ,
vezi si directia sa fie setata corect ca sa nu drifteze intr-o parte ca si directia il inclina ( vezi avioanele fara eleroane care iau viraj doar din directie .. )

Sunt multe de verificat .. de asemenea sunt modele care au suferit un catralion de crash-uri, sunt pline de scotch , adezivi, ciano, epoxy si toate cele .. si desii sunt strambe si urate cu crengi , inca zboara acceptabil daca sunt asigurate cateva chestii elementare ..

P.S.

Sunt modele mari in constructie clasica care mai au cate o aripa torsionata de la infoliere .. si crezi ca nu zboara ? .. nu te grabii cu concluziile .. si nici nu te apuca sa il cufunzi in oala cu ciorba sa il bagi la fiert .. apeleaxza la un coleg mai dibaci din zona ta de zbor .. daca e pilot bun o sa fii uimit ca la el poate va zbura .. nici returnarea produsului nu trebuie facuta doar asa pentru ca .. SUNT CETATEAN EUROPEAN ! AM DREPTURI !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 June 2013 - 08:25 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 13 June 2013 - 08:46 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 13 June 2013 - 08:21 AM, a spus:

Nu strica o poza sa vedem exact ce model este .. eventual si " defectul " de care spui desii ?? !!..

Eu m-as axa mai mult pe efectul de cuplu .. si as verifica, eventual ajusta, unghiurile motor ...
Daca are elice tripala cumva efectul este si mai accentuat.

Eu am modele care sunt trimate cu eleroane cabrate pe inclinat dreapta exagerat de mult ca sa poata zbura drept din cauza cuplului - motor puternic , elice tripala ( e vorba de modele mici de la StyroKit ).
La unul din modele (Spitfire) care a venit cu elice cu 4 pale nu se putea zbura .. am inlocuit-o cu 3 pale .. efectiv facea tonou pe stanga si in pamant se ducea daca nu erai atent ..

La decolare daca e lansat din mana sa nu dai full gas ca e si mai rau .. mamxim 60-70 % ..

Verifica ca si profundorul sa lucreze egal stanga/dreapta .. sa nu ramana unul "in urma" decalat ca isi face efect de eleron si se inclina ..

Incearca sa il zbori , sa il trimezi pe eleroane si pe ce mai trebuie asa incat sa zboare drept ,
vezi si directia sa fie setata corect ca sa nu drifteze intr-o parte ca si directia il inclina ( vezi avioanele fara eleroane care iau viraj doar din directie .. )

Sunt multe de verificat .. de asemenea sunt modele care au suferit un catralion de crash-uri, sunt pline de scotch , adezivi, ciano, epoxy si toate cele .. si desii sunt strambe si urate cu crengi , inca zboara acceptabil daca sunt asigurate cateva chestii elementare ..

P.S.

Sunt modele mari in constructie clasica care mai au cate o aripa torsionata de la infoliere .. si crezi ca nu zboara ? .. nu te grabii cu concluziile .. si nici nu te apuca sa il cufunzi in oala cu ciorba sa il bagi la fiert .. apeleaxza la un coleg mai dibaci din zona ta de zbor .. daca e pilot bun o sa fii uimit ca la el poate va zbura .. nici returnarea produsului nu trebuie facuta doar asa pentru ca .. SUNT CETATEAN EUROPEAN ! AM DREPTURI !


Am pus o poza cu modelul este de la Pheonixmodels sper sa am vreo garantie(scris nimic) plus ca este f scump! De zburat a zburat cineva cu experinta de 8-9 ani de zile in asa ceva si cu mansa trasa maxim dreapta eleroanele la 45 grade el mergea dreapt motorul este ok si cu morol oprit in planare la fel se comporta...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 999880_659688174058066_1807511202_n.jpg

0

#11 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2013 - 08:57 AM

Vezi postareaAndrey113, la 13 June 2013 - 08:46 AM, a spus:

Am pus o poza cu modelul este de la Pheonixmodels sper sa am vreo garantie(scris nimic) plus ca este f scump! De zburat a zburat cineva cu experinta de 8-9 ani de zile in asa ceva si cu mansa trasa maxim dreapta eleroanele la 45 grade el mergea dreapt motorul este ok si cu morol oprit in planare la fel se comporta...


Se vede evident mai mult intradosul semiaripii din partea dreapta decat al celei din stanga, cred ca aripa e principala problema, e torsionata serios + cuplul de care ti-a spus RD = seconds to disaster !


0

#12 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 13 June 2013 - 09:09 AM

Vezi postareaANDUNG, la 13 June 2013 - 08:57 AM, a spus:

Se vede evident mai mult intradosul semiaripii din partea dreapta decat al celei din stanga, cred ca aripa e principala problema, e torsionata serios + cuplul de care ti-a spus RD = seconds to disaster !


Si crezi ca o sa reusesc sa le schimb la garantie ( nu am nici un act pt asa ceva) am doar factura?
0

#13 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 13 June 2013 - 09:12 AM

Subscriu la cele spuse de Andung. Fa-i un adaos in forma de pana ridicata spre spate pe suprafata de asezare a aripii dreapta, pe fuselaj, sa-i corectezi unghiul de atac in asa fel incat privit din fata sa ai acelasi unghi de atac al ambelor aripi. Va zbura sigur bine.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 13 June 2013 - 09:13 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#14 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 13 June 2013 - 09:18 AM

Aceeasi problema am avut-o la un model construit de mine, aparuta din cauza faptului ca la asamblarea aripilor nu am avut la dispozitie un plan perfect drept. Am rezolvat-o cum ti-am scris mai sus cu o pana din balsa pe suprafata de asezare a aripii pe fuselaj. Acum zboara bine cu corectii de trim rezonabile.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#15 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 13 June 2013 - 09:20 AM

In poza se vede foarte clar, ca semiaripa din dreapta are unghi de atac mai mare. Sigur nu este torsionata. Am multe modele din spuma, depozitate aiurea, in toate pozitiile posibile, la soare si la frig, in masina si in pod, dar pana acum nici unul nu s-a strambat. Iar astea noi, cum vin in cutie, chiar nu au cum sa se torsioneze.

Nu este cumva o eroare de asamblare? Nu s-a prins vreun cablu de servo sub semiaripa dreapta?
0

#16 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 13 June 2013 - 09:43 AM

Vezi postareaVasiM, la 13 June 2013 - 09:20 AM, a spus:

In poza se vede foarte clar, ca semiaripa din dreapta are unghi de atac mai mare. Sigur nu este torsionata. Am multe modele din spuma, depozitate aiurea, in toate pozitiile posibile, la soare si la frig, in masina si in pod, dar pana acum nici unul nu s-a strambat. Iar astea noi, cum vin in cutie, chiar nu au cum sa se torsioneze.

Nu este cumva o eroare de asamblare? Nu s-a prins vreun cablu de servo sub semiaripa dreapta?


nu a fost totul verificar de 10 ori inainte de zbor totul era ok :|
0

#17 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 13 June 2013 - 10:27 AM

Din imaginea atasata se vede clar ca, semiaripa dreapta are un unghi de incidenta mai mare. Ori este torsionata ori suprafata de sprijin are probleme. Fara a vedea modelul, este greu sa stabilesti cauzele.
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 June 2013 - 11:50 AM

E cumva asta ?

http://www.phoenixmo...les/beaver5.jpg

Daca da .. vad ca are niste tije care intra in aripi ..

Eu as verifica astfel ..

1 - As pune aripile pe ceva plan si le as apropia ca si cum as vrea sa le imbin .. daca tijele nu se potrivesc pe gauri sau ce au ele acolo si sa si ramana aripile lipite de masa .. e problema si trebuie rezolvat .. alte gauri .. nu stiu ..

Daca e totusi bine, continui cu cercetarile ... si sa verifci si hobanele de sub aripi sa nu impinga sau sa traga una din ele anormal de mult ..

Daca tijele alea intra si prin fuselaj, mai verifici pe rand fiecare aripa ... si vezicu se comprta cand o pui pe fuselaj .. dar pe rand ....

E de studiu .. prin " telefon " e mai greu .. poti doar comanda cu succes o Pizza eventual !

P.S.

Dar "expertul" cu multi ani in spate care a zburat avionul .. ce spune ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   Andrey113 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Urziceni

Postat 13 June 2013 - 12:26 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 13 June 2013 - 11:50 AM, a spus:

E cumva asta ?

http://www.phoenixmo...les/beaver5.jpg

Daca da .. vad ca are niste tije care intra in aripi ..

Eu as verifica astfel ..

1 - As pune aripile pe ceva plan si le as apropia ca si cum as vrea sa le imbin .. daca tijele nu se potrivesc pe gauri sau ce au ele acolo si sa si ramana aripile lipite de masa .. e problema si trebuie rezolvat .. alte gauri .. nu stiu ..

Daca e totusi bine, continui cu cercetarile ... si sa verifci si hobanele de sub aripi sa nu impinga sau sa traga una din ele anormal de mult ..

Daca tijele alea intra si prin fuselaj, mai verifici pe rand fiecare aripa ... si vezicu se comprta cand o pui pe fuselaj .. dar pe rand ....

E de studiu .. prin " telefon " e mai greu .. poti doar comanda cu succes o Pizza eventual !

P.S.

Dar "expertul" cu multi ani in spate care a zburat avionul .. ce spune ?



Aripa dreapta torsionata( cand a venit nici vopseaua nu era uscata p el se luat vopseaua pe foliile in care era ambalat si probabil nici lipiciul nu era f uscat si poate asta e problema) am trimis pozele la producator sper sa se rezolve in garantie asa ar fi normal
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro