Cessna 182 Skylane 1.8m
#1
Postat 05 June 2013 - 11:25 PM
#2
Postat 05 June 2013 - 11:42 PM
Daca zici ca nu are destula rezistenta poti sa bagi niste contrafise intre baghetele din coada.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 06 June 2013 - 12:03 AM
#5
Postat 06 June 2013 - 07:16 AM
Eu tocmai am luat un kit de la TopFlite, cel de 2055 metri si majoritatea baghetelor si a placajelor sunt balsa si liteply iar ca motorizare imi sugereaza 120 4T, cred ca voi merge pe un ASP 4T FS120AR sau un TunderTiger 130FS si il voi inveli in balsa dupa care fibra de sticla caci vreau sa-l vopsesc la final.
Bafta la construit.
#7
Postat 06 June 2013 - 12:34 PM
#8
Postat 17 June 2013 - 07:45 AM
#9
Postat 17 June 2013 - 08:15 AM
catamures, la 17 June 2013 - 07:45 AM, a spus:
Intrucit il imbraci 'in aer', te sfatuiesc:
- lipesti placi drepte pe suprafete opuse. Drepte, fara curburi, si cu foarte mare atentie sa aiba liniile laterale (canturi) PERFECT drepte. Mate atentie la torsionare, sa folosesti suport.
- cind placile sunt lipite, si fuselajul netorsionat, poti lipi curburile (colturile sectiunii). Acolo trebuie sa deformezi (curbezi) balsa, si sa o lipesti pe cant de placile drepte. Daca lipesti placile pe cant, si apoi le aplici pe fuselaj (cu curburi), acesta se va torsiona.
- la aripa TREBUIE sa pui fibra paralel cu lonjeronul sau unul din borduri (de atac sau de fuga)
#10
Postat 17 June 2013 - 10:00 AM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 17 June 2013 - 10:04 AM
#11
Postat 17 June 2013 - 12:05 PM
catamures, la 17 June 2013 - 10:00 AM, a spus:
Daca ai material suficient, partile drepte dintr-o bucata, taiate evident trapezoidal.
Invelirea cu balsa cu deformare (mulare la colturi), da fuselaje usoare, dar trebuie sa ai mare atentie sa nu se torsioneze. Rigiditatea este data de ansamblu, nu ma pronunt pentru ca nu l-am vazut gata (modelul tau). Daca ai un plan, respecta-l altfel sunt mari sanse sa cazi in extreme (prea moale, sau prea rigid).
Eu prefer constructia din placi drepte si obtinerea curburilor (rotunjirilor) prin debitare.
#12
Postat 17 June 2013 - 02:06 PM
#15
Postat 19 June 2013 - 07:49 AM
http://www.modelflyi...sp?th=63321&p=3
http://forum.medwaym...um_id=46&page=2
#16
Postat 19 June 2013 - 02:31 PM
#17
Postat 19 June 2013 - 02:42 PM
#18
Postat 19 June 2013 - 03:01 PM
Teo-Costin, la 19 June 2013 - 07:49 AM, a spus:
http://www.modelflyi...sp?th=63321&p=3
http://forum.medwaym...um_id=46&page=2
Ambele modele sunt construite in jumatate (tehnica).
Practic se construieste cite o jumatate de fuselaj, pentru a avea o suprafata (sectiune) dreapta. La imbracare cu balsa, se sprijina bine si se aliniaza pe o placa dreapta. La sfirsit se lipesc cele doua jumatati, si obtii in fuselaj netorsionat.
#19
Postat 19 June 2013 - 03:10 PM
catamures, la 19 June 2013 - 02:42 PM, a spus:
Cred ca fuselajul din plan, iesea cel mai sigur pe grebla.
Pe marginea unei placi drepte, se pun rigid baghete pe o laterala, la distante precise unde trebuie sa pui fiecare panou, se face un fel de grebla. Apoi pe aceste baghete se trage o linie dreapta (care va fi axa de simetrie a fuselajului) in afara placii. Pe fiecare bagheta se marcheaza in laterala liniei, laterala panoului respectiv (unele sunt mai late, altele sunt mai inguste. Apoi se asambleaza fuselajul (panourile si baghetele interioare), agatate (si aliniate) pe baghete suport (grebla). Obtii un fuselaj, drept si aliniat in laterala placii de lucru. Apoi se poate inveli in balsa, mulat pe curburi, dar cu intreg ansamblul rigid fixat in grebla. Ramin doua fisii goale (pe unde sunt baghetele). Apoi se poate scoate de pe suport (din grebla).
#20
Postat 19 June 2013 - 11:05 PM
#22
Postat 22 June 2013 - 10:33 PM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 22 June 2013 - 10:33 PM
#23
Postat 26 June 2013 - 03:48 AM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 26 June 2013 - 03:53 AM
#25
Postat 26 June 2013 - 02:40 PM
#27
Postat 19 July 2013 - 08:39 AM
catamures, la 26 June 2013 - 02:40 PM, a spus:
Cum mai arata cessna? M-ar tenta si pe mine un plan pentru o cessna elecrica anv. cca 140 cm.
#28
Postat 22 July 2013 - 10:52 AM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 22 July 2013 - 10:53 AM