Modelism - RHC Forum: Lubrifiere/Curatare Trex450 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Lubrifiere/Curatare Trex450

#1 Useril este offline   Cristian Luca1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 01-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 4

Postat 04 June 2013 - 09:40 PM

Ce produse imi recomandati ( si de unde sa le cumpar) pentru curatarea si lubrifierea componentelor metalice de la TRex450?

Vreau sa ii ung rulmentii cand desfac capul si vreau sa il si curat bine ca e mizerabil
0

#2 Useril este offline   Rapperul 

  • ••• Respect Me , NOOB •••
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 962
  • Inregistrat: 08-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Jiu , Gorj
  • Interests:> Bodybuilding <

Postat 04 June 2013 - 09:53 PM

Un compresor ar fi demential pentru aceasta treaba si ca metoda de ungere , cea mai practica mi se pare spray`u mai exact WD40 dar lubrefierea sa aiba loc dupa curatirea componentelor mobile / fixe , etc etc .

WD40`u il gasesti la orice magazin auto si nu numai .

MANU ! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Rapperul: 04 June 2013 - 09:55 PM

> > > Pro Bodybuilder < < <
________________________________________________________________________________________________________________________

~ Topicul meu cu Feed-Back ~
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2013 - 09:55 PM

WD40 nu lubrefiaza, din contra curata unsoarea care e in rulmenti.

Nu trebuie sa faci nimic, toti rulmentii sunt capsulati si au unsoare dedicata din fabrica, ii stergi cu o carpa si asta e tot.

Vezi postareaRapperul, la 04 June 2013 - 09:53 PM, a spus:

Un compresor ar fi demential pentru aceasta treaba si ca metoda de ungere , cea mai practica mi se pare spray`u mai exact WD40 dar lubrefierea sa aiba loc dupa curatirea componentelor mobile / fixe , etc etc .

MANU ! :drinks:

0

#4 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1170
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 04 June 2013 - 10:15 PM

Eu folosesc pentru rulmenti de la motor ulei de la scorpion,rulmenti din gripuri vaselina alba(pe baza de litiu) iar restul de rulmenti ii las cum vin de la masa....am incercat odata sa ii decapsulez(vin aproape fara vasilina in interior)der...nu mai poti capsa rulmentul(sunt prea firavi) solutia e sa ii schimbi cand se uzeaza sau sa le dai acelasi ulei de la scorpion(are o seringa) si sa ii stergi bine dupa(pentru ca se strange praf si nu ai facut nimic).Pe curea dau din cand in cand cu un sprei grafitat ca sa nu faca electricitate statica cu boomul.Pentru curatat cea mai buna solutie testata e spreiul de curatat discuri de frana(jet puternic,elimina praful si mizeria,elimina grasimea,unsoarea si cel mai important...se evapora imediat)nu ataca sau distruge materialul si in 5 minute chiar daca ai dat pe ESC sau RX poti fi sigur ca sa evaporat(dezavantajul la curatare e ca ai sense sa iti spele si rulmenti....mare grija).Bafta.

rulmenti de presiune
http://helidirect.co...001-p-28583.hdx

rulmenti motor
http://helidirect.co...-kit-p-9899.hdx

spreiul de curatat care il folosesc eu este fix asta de la BERNER :good:
http://www.pieseauto...-569805760.html



Ps.Hai ca am scris odata cu Stefan,W40 e un jeg...la propriu,iti umple modelul de praf la primul zbor pentru ca e si umpic uleios.
Curatarea cu spreiul EU o fac doar la NITRO dupa fiecare zbor.La electric dau cu pensula moale si doar la 5-10 zborusi curat cu jet dupa care ung rulmenti.

Aceasta postare a fost editata de furios: 04 June 2013 - 10:20 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#5 Useril este offline   Cristian Luca1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 01-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 4

Postat 04 June 2013 - 10:18 PM

Vezi postareastiganas, la 04 June 2013 - 09:55 PM, a spus:

WD40 nu lubrefiaza, din contra curata unsoarea care e in rulmenti.

Nu trebuie sa faci nimic, toti rulmentii sunt capsulati si au unsoare dedicata din fabrica, ii stergi cu o carpa si asta e tot.


Ma uit pe videourile lui Finless si el a desfacut capul T-Rexului Sport pe care l-a cumparat nou si zicea ca nu era uns deloc, si spunea ca trebuie uns. Dar chiar daca nu e asa de important aspectul asta, eu chiar as vreau sa curat piesele capului inainte sa le pun la loc, si evident ung rulmentii, si zonele de contact metal/metal. Cineva intr-un articol recomanda si lubrifierea legaturilor metal/plastic cu lubrifiant din silicon.

Uite si un articol interesant pe aceasta tema: http://www.helifreak...ad.php?t=162565
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2013 - 10:22 PM

furios zice bine, trust bearings din head sunt singurii care vin demontati si trebuie unsi. Uleiul de motor Scorpion e bun pentru motoarele Scorpion, motoarele astea mai banale gen Align se descurca foarte bine cu ce unsoare primesc din fabrica.

Finless se referea fix la trust bearings.

Iti faci de lucru, heliul ala nu o sa scartaie de ulei prea putin.
0

#7 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1170
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 04 June 2013 - 10:40 PM

Prietene.....sti ceva...pune mana si zboara taraba pe care o ai asa cum e....ITI GARANTEZ CA NU PATESTE NIMIC.iti trebuiesc ore bune de zbor ca sa prapadesti un rulment.Ce vezi tu prin Germania,America sunt povesti pentru a vinde produse....eu iti spun din experienta nu din citit sau povesti.
De cele mai multe ori un heli nu apuca sa inbatraneasca(cam 99% din cazuri)concluzia o tragi sungur ca am vazut ca esti bun la teorie.
Iti spun eu concluzia mea dupa 5 ani de heli si 100 de crashuri(asa la ochi)...un heli trebuie sa fie foarte bine reglat mecanic si sa ai setarile potrivite ca sa zboare bine,nu sa fie uns,nu sa fie frumos,nu sa fie scump/ieftin sau sa ai electronica nu stiu de care....punct.

Ps.Era sa uit cea mai importanta concluzie din cei 5 ani...un heli trebuie zburat...cat mai mult.

....Hai ca iar am scris odata cu Stefan.....

Aceasta postare a fost editata de furios: 04 June 2013 - 10:41 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#8 Useril este offline   Cristian Luca1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 01-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 4

Postat 04 June 2013 - 10:52 PM

Am inteles. Multumesc :)
0

#9 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 04 August 2013 - 12:28 AM

Salutare.
Eu ung heliurile cu... Nimic. :-)
Incerc sa le scot la aer cat mai des. Le curat si atata tot.
La un crash vad si ele o unsoare de rulmenti :-)
0

#10 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 07 October 2013 - 10:05 PM

O metoda foarte buna pentru intretinerea rulmentilor.

Se desfac rulmentii (se demonteaza), apoi, se incearca scoaterea capacelor acestora cu grija cu varful unui ac putin tesit.
In general, rulmentii, au o siguranta subtire care tine capacul, dar nu neaparat.
Odata ce se vad bilele (daca este posibil), se pun intr-un vas cu benzina usoara, sau alcool isopropilic pentru curatare.
Dupa 5-10 minute se invart, in asa fel incat bilele sa ruleze pe canal, asa umeziti apoi se scufunda de cateva ori fiecare.
Cam asta ar fi curatarea. Pentru ungere, se pun intr-un vas metalic cu o lingurita de vaselina grafitata, sau alta vaselina specifica rulmentilor.
Se incalzeste vasul pana cand vaselina devine lichida, miscand cu un betisor rulmentii, ca sa iasa aerul sa intre vaselina devenita lichida. Rulmentii nu trebuiesc fierti, deci procedura poate dura 1-2 minute, dupa care se lasa sa se raceasca cu totul. Se scot in momentul in care vaselina redevine "solida".
Se monteaza inapoi capacele rulmentilor, apoi se sterg de vaselina ramasa, dupa care se monteaza inapoi.

Nota: rulmentii incapsulati, au cantitatea de vaselina necesara unui ciclu natural de viata al rulmentului, aceasta metoda este valabila doar in cazul in care din diferite motive au ramas fara, adesea insa acest lucru este insotit de uzura fortata a bilelor rulmentului ramas fara ungere...

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 07 October 2013 - 10:06 PM

TEL: 0786.607.466
0

#11 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 09 October 2013 - 10:17 AM

Vezi postareamellbo, la 07 October 2013 - 10:05 PM, a spus:

Nota: rulmentii incapsulati, au cantitatea de vaselina necesara unui ciclu natural de viata al rulmentului, aceasta metoda este valabila doar in cazul in care din diferite motive au ramas fara, adesea insa acest lucru este insotit de uzura fortata a bilelor rulmentului ramas fara ungere...


Si atunci cumperi alti rulmenti...punct. :) :)
0

#12 Useril este offline   OldDan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa
  • Interests:Sa zbor cat cuprinde!

Postat 06 January 2014 - 05:55 PM

Vezi postareafurios, la 04 June 2013 - 10:40 PM, a spus:

Prietene.....sti ceva...pune mana si zboara taraba pe care o ai asa cum e....ITI GARANTEZ CA NU PATESTE NIMIC.iti trebuiesc ore bune de zbor ca sa prapadesti un rulment.Ce vezi tu prin Germania,America sunt povesti pentru a vinde produse....eu iti spun din experienta nu din citit sau povesti.
De cele mai multe ori un heli nu apuca sa inbatraneasca(cam 99% din cazuri)concluzia o tragi sungur ca am vazut ca esti bun la teorie.
Iti spun eu concluzia mea dupa 5 ani de heli si 100 de crashuri(asa la ochi)...un heli trebuie sa fie foarte bine reglat mecanic si sa ai setarile potrivite ca sa zboare bine,nu sa fie uns,nu sa fie frumos,nu sa fie scump/ieftin sau sa ai electronica nu stiu de care....punct.

Ps.Era sa uit cea mai importanta concluzie din cei 5 ani...un heli trebuie zburat...cat mai mult.

....Hai ca iar am scris odata cu Stefan.....


Intreb, se lubrefiaza cu ceva cureaua dintata de transmise de la rotorul anticuplu, inca nu am gasit nicaieri o explicatie care s afie sigura, tail bom este din Al, se poate incarca electrostatic in acest caz?!?!Exista vre-un reper pentru cat de tensionata sa fie cureaua? Trecerea la veriun cu pinioane la 90 grade si ax are dezavantaje?
(prima data a ras dintii de la pinionul curelei dintate cel ce cupleaza rotorul principal de pinionul curea dintata, e drept era din plastic, dupa inlocuire am pus versiune metalica pe ambele capete. de teama ca distrug rulmentii din supra tensionare a sarit de pe pinion fiind prea slaba).

Multumesc pentru atentia acordata!
CopterX class 450 FBL + FUTABA T-6EX
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
0

#13 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1170
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 06 January 2014 - 06:54 PM

Cureaua se poate unge cu ulei grafitat insa eu nu recomand ungerea componentelor care sunt expuse prafului.
In gripuri recomand vaselina speciala pentru rulmenti de presiune(are culoarea alba si imi scapa umele acum),daca poti sa decapsulezi rulmenti(toti de pe heli) merita si ei acelasi tratament,de cele mai multe ori rulmenti vin fara veselina,uni tin foarte bine chiar si asa.
In schimb la rulmenti din motor iti recomand ulei SCORPION la 10-20 de zboruri cel mult.

Pentru descarcarile electrostatice eu prefer sa fac un strap intre ansamblul de coada/boom si intre boom/frame(daca e conductor,daca nu direct pe suportul motorului)...e cel mai sigur(si mai curat)
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/3/6/8/3/1/a6376000-236-DSCN1746.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/3/6/8/3/1/a6376002-248-DSCN1747.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/3/6/8/3/1/a6376008-14-DSCN1755.jpg


Daca vrei sa treci la Torq Tube(transmisie cardanica) nu mai e valabila varianta antistatica,insa TT pentru incepatori are dezavantajul ca se barbieresc imediat pinioanele daca atingi cu palele de coada ceva(iarba,pamant)cureaua e mai iertatoare daca e intinsa bine si lasi palele de coada putin slabe.
Cu intinsul curelei e mai delicat de explicat,idea e ca daca o intinzi prea tare o sa ai frecare foarte mare(asta o sa simti la mana cand invarti)idea e sa nu ajungi in punctul ala dar nici sa sara peste dinti.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#14 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 January 2014 - 07:06 PM

Dan,

- cureaua se poate lubrefia, exista vazelina speciala antistatica si speciala pentru curele, de asemenea uleiurile de ungere nu par sa o afecteze. Totusi, eu o prefer uscata la electrice (la termice se unge singura), din considerente de praf.
- nivelul de intindere (determinarea empirica a tensiunii corecte) este aratata sugestiv in manualul elicopterului (eu am vazut in absolut toate manualele de heli cu curea pe care eu le-am cercetat). Chiar daca ai probleme de limba, imaginea i-ti sugereaza ce si cum sa faci (depinde de la elicopter la elicopter, eu nu stiu ce model ai tu).
- versiunea fara curea se numeste cu transmisie cardanica. Principalul avantaj: consuma mai putina energie (transmisia), deci ramine mai multa energie disponibila; principalul dezavantaj: aproape de fiecare data cind atingi cu palele de coada ceva, trebuie sa schimbi pinioane.
- nu in tot deauna metalica (chiar cind lucrezi cu metale mai dure ca Al) inseamna cu anduranta mai mare (banuiesc ca asta-i scopul tau) in cazul pinioanelor. Ca dovada, dupa ce inveti sa zbori, schimbi (din cauza uzurii) 2-3 pinioane motor, la un pinion principal.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 06 January 2014 - 07:08 PM

0

#15 Useril este offline   OldDan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa
  • Interests:Sa zbor cat cuprinde!

Postat 26 January 2014 - 01:25 PM

Vezi postareavlad1, la 06 January 2014 - 07:06 PM, a spus:

Dan,

- cureaua se poate lubrefia, exista vazelina speciala antistatica si speciala pentru curele, de asemenea uleiurile de ungere nu par sa o afecteze. Totusi, eu o prefer uscata la electrice (la termice se unge singura), din considerente de praf.
- nivelul de intindere (determinarea empirica a tensiunii corecte) este aratata sugestiv in manualul elicopterului (eu am vazut in absolut toate manualele de heli cu curea pe care eu le-am cercetat). Chiar daca ai probleme de limba, imaginea i-ti sugereaza ce si cum sa faci (depinde de la elicopter la elicopter, eu nu stiu ce model ai tu).
- versiunea fara curea se numeste cu transmisie cardanica. Principalul avantaj: consuma mai putina energie (transmisia), deci ramine mai multa energie disponibila; principalul dezavantaj: aproape de fiecare data cind atingi cu palele de coada ceva, trebuie sa schimbi pinioane.
- nu in tot deauna metalica (chiar cind lucrezi cu metale mai dure ca Al) inseamna cu anduranta mai mare (banuiesc ca asta-i scopul tau) in cazul pinioanelor. Ca dovada, dupa ce inveti sa zbori, schimbi (din cauza uzurii) 2-3 pinioane motor, la un pinion principal.

Raspund chiar pentru toti ce au incercat sa ma indrume si le multumesc,
In manual descrierea este imprecisa, CopterX 450 am, insa sarcul nu mai are mult si devine T-REX 450, deja transmisia curea , cureaua, rotor anticuplu si rotor principal este de T-Rex 450, sasiul si pinioanele principale mai sunt de CopterX 450.
Multumesc inca odata, incerc sa-nvat sa zbor, dupa cum se observa in jurnalul de zbor la Pucioasa.
CopterX class 450 FBL + FUTABA T-6EX
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro