Modelism - RHC Forum: Conversie Nitro-Electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Conversie Nitro-Electric

#1 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 June 2013 - 05:44 PM

Hehe, am aflat pana la urma ce masinuta am. Nu-i Carson ci ii XTM Racing Baja Blade 4wd. Din intamplare am dat de ea pe youtube cand ma uitam la o conversie nitro-electric :D

Am incercat sa o vand aici pe forum si vad ca nimeni nu-i doritor. Intre timp m-am uitat si pe la masinutele voastre si am vazut ca am cam tot ce aveti si voi. Sasiu aluminiu, fuzete fata aluminiu, cardane din otel, motor decent de 2.5cc, cap-bara sau cum le zice le-am facut la strung din aluminiu. Deci nu prea merita sa o dau cu banii aia si sa-mi iau una toata din plastic. Plus ca nu are un gram de uzura.

Am facut rost de alte roti si acu mai arata a XTM :p
http://img716.imageshack.us/img716/7272/20130603172432.jpg



Bun si acuma sa revin la ce am de gand. Vreau sa o convertesc in electric. Doar ca am o mica problema. Atasez poza:

http://imageshack.us/a/img521/7514/20130603172118.jpg

Diferentialul meu are un rulment unisens. Deci, daca pun un motor electric se intampla doua chestii:
1. Nu am reverse
2. Nu am frana

Rulmentul arata ca cel de la pullstart, ii exact la fel. Exista rulment care blocheaza pinionul pe ax in ambele directii? sau cum as putea face sa blochez pinionul pe ax?
Eu as avea vreo doua variante...

1. Sa gauresc pinionul, rulmentul, axul si sa bag un boltz care sa blocheze rotirea.
2. Diferentialul meu central are doua pinioane (doua viteze). M-am gandit sa las un pinion cu rulmentul unisens pe el pus intr-o directie, la celalalt pinion sa adaug un rulment unisens pus in directie opusa apoi sa insurubez pinioanele intre ele. In felul asta am un ax blocat

Ce idei mi-ati mai putea da?

Restul ar fi floare la ureche. Eventual as putea face la strung un suport pt diferential din aluminiu si un suport tot din aluminiu pt motor si asa stiu ca nu are moarte.
0

#2 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 06:09 PM

1. ala nu e diferential ci ax cu doua viteze.
2. incerca sa blochezi viteza a 2-a si apoi sa treci un bolt prin cele doua pinioane.
nu vad in poza cum se cupleaza a 2-a treapta.. pune o poza cu pisele ce compun viteza a2-a si poate te ajut, cu o idee!
mai fac o baie!
0

#3 Useril este offline   hamsterik 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 05-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Automodelism , offroad,
    onroad/drifting.
    Ciclism XC.

Postat 03 June 2013 - 07:57 PM

Din ce vad , basculele sunt mult mai scurte decat la modelul mentionat de tine si tind sa cred ca e tot un xtm dar alta varianta.
Cu rotile acelea nu se va comporta prea bine.
Cauta pe youtube rezolvarea , vei vedea ca multi au convertit savage 2-3 speed la electric , nu stiu cum dar vezi tu :) .
Auto : Hpi firestorm flux.
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
0

#4 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 June 2013 - 08:24 PM

Rectific atunci: modificare ax cu doua viteze

Uite aici poza ceruta

http://imageshack.us/a/img59/9416/20130603210519.jpg

Deci pinul ala la rotatie mare se ridica in sus si cupleaza pinionul cel mic care la urma ii cuplat la al doilea pinion de la motor.
Nu e greu sa-l tin cuplat in sus, dar exista o problema. Risc sa rup buza aia de la pinion la acceleratii bruste sau la franari si totul se duce pe pluta. Deci varianta asta pica
0

#5 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 June 2013 - 08:26 PM

@ hamsterik, in principiu cam stiu ce trebuie sa fac sa rezolv cu "cutia de viteze" dar as vrea sa ma ajutati sa gasesc varianta in care, prin absurd, vreau sa revin inapoi la motorul termic.

Rotile inca nu le-am incercat ca nu mai am gram de combustibil si nici n-am gand sa iau. deci va cam sta pe tusa juma de an pana o termin. dupa calculele mele intra ceva bani in ea si pe langa piticania asta de masina, mai am una care ma cara peste tot si mai trebuie si aia intretinuta :D.

Aceasta postare a fost editata de beni.tomososchi: 03 June 2013 - 08:29 PM

0

#6 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 08:38 PM

Vezi postareabeni.tomososchi, la 03 June 2013 - 08:24 PM, a spus:

Rectific atunci: modificare ax cu doua viteze

Uite aici poza ceruta

http://imageshack.us/a/img59/9416/20130603210519.jpg

Deci pinul ala la rotatie mare se ridica in sus si cupleaza pinionul cel mic care la urma ii cuplat la al doilea pinion de la motor.
Nu e greu sa-l tin cuplat in sus, dar exista o problema. Risc sa rup buza aia de la pinion la acceleratii bruste sau la franari si totul se duce pe pluta. Deci varianta asta pica


poi e foarte simplu... dai o gaura prin suportul ambreaj in pinioanele de plastic si bagi o tija sau un surub cu cap inecat, daca ai loc. si ai blocat pe ax toate pinioanele ;)
mai fac o baie!
0

#7 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 June 2013 - 08:58 PM

Asa ma gandeam si eu sa fac, doar ca voi baga surubul prin suportul discului de frana ca am mai multa "carne" in el ca sa pot ingropa capul surubului sa nu frece in suportul cutiei. Va tin la curent si sper ca ce voi face sa fie de folos si altora. Voi refeni cu poze. Multumesc de sfaturi ;)
0

#8 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 09:06 PM

Vezi postareabeni.tomososchi, la 03 June 2013 - 08:58 PM, a spus:

Asa ma gandeam si eu sa fac, doar ca voi baga surubul prin suportul discului de frana ca am mai multa "carne" in el ca sa pot ingropa capul surubului sa nu frece in suportul cutiei. Va tin la curent si sper ca ce voi face sa fie de folos si altora. Voi refeni cu poze. Multumesc de sfaturi ;)


noi iti dorim "succesuri"
mai fac o baie!
0

#9 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 June 2013 - 06:38 PM

Am reusit sa blochez pinionul pe ax. Pe ponion scrie 42. sa inteleg ca ii 42T. Ce pinion pt motor imi trebuie? Se calculeaza in vreun fel?
0

#10 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 08:30 PM

Vezi postareabeni.tomososchi, la 04 June 2013 - 06:38 PM, a spus:

Am reusit sa blochez pinionul pe ax. Pe ponion scrie 42. sa inteleg ca ii 42T. Ce pinion pt motor imi trebuie? Se calculeaza in vreun fel?


nope. invers proportional cu kv motorului...
mai fac o baie!
0

#11 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 June 2013 - 08:54 PM

@e.cata, inca nu m-am decis ce motor sa iau. Problema e alta. Din ce am mai citit, se pare ca spurul la nitro ii diferit decat cel de electrica. Deci trebuie sa fac rost de un pinion pt motor compatibil cu spurul meu. De care trebuie oare? Am gasit undeva pe un forum ca pinionul modul 1 ar fi compatibil cu majoritatea spururilor pt nitro. Si am gasit asta pe net: Spur Nitro-Electric.
Aveti idee daca asa ceva imi trebuie sau altceva? Si inca o intrebare...vad ca asta ii pt ax de 5mm. Se gasesc greu motoarele astea cu ax de 5mm?
0

#12 Useril este offline   Superman 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 16-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu-Poiana Tapului-Brasov
  • Interests:Berea,femeile si masinile ;)

Postat 04 June 2013 - 09:42 PM

poti sa iei un adaptor de la 3.2 la 5mm si da acel tip de pinion iti trebuie ca sa ii faci conversie
http://www.fxmodells...id/1677/page/94

Aceasta postare a fost editata de Superman: 04 June 2013 - 09:42 PM

0

#13 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 11:08 PM

Vezi postareabeni.tomososchi, la 04 June 2013 - 08:54 PM, a spus:

@e.cata, inca nu m-am decis ce motor sa iau. Problema e alta. Din ce am mai citit, se pare ca spurul la nitro ii diferit decat cel de electrica. Deci trebuie sa fac rost de un pinion pt motor compatibil cu spurul meu. De care trebuie oare? Am gasit undeva pe un forum ca pinionul modul 1 ar fi compatibil cu majoritatea spururilor pt nitro. Si am gasit asta pe net: Spur Nitro-Electric.
Aveti idee daca asa ceva imi trebuie sau altceva? Si inca o intrebare...vad ca asta ii pt ax de 5mm. Se gasesc greu motoarele astea cu ax de 5mm?


hai k sa ne intelegem...
masina e scara 1/8 ? daca da e mod 1 si la electrice si la termice. la 1/8 a nevoie de forta, deci numai motoare cu ax de 5mm o sa faca fata.
daca masina e scara 1/10 atunci poate fi .48 .64 spurul. la 1/10 e mai simplu, fiind mai mica si masina si masa merge un motor mai mic cu un kv mai mare si cu ax de 3.17mm.
mai fac o baie!
0

#14 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 June 2013 - 07:47 PM

imi puteti zice cam ce motor sa cumpar pt ea? de cati T si kv? si pinionul pt motor de cat? 11,12,13,14 sau 15?
0

#15 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 June 2013 - 07:15 PM

Se pare ca nimeni nu stie... :)

Partea de transmisie ii gata. Singura problema este ca nu stiu ce pinion se potriveste la spurul meu de 42 dinti si n-as da 40lei pe unul care nu stiu sigur ca va merge.
http://imageshack.us/a/img849/6551/20130605164133.jpg
http://imageshack.us/a/img163/6284/20130605164202.jpg
0

#16 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 June 2013 - 07:24 PM

http://imageshack.us/a/img835/3958/20130613201735.jpg
0

#17 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 29 June 2013 - 11:06 PM

Salut. Spune-ne intai ce scara este modelul.
Rotile nu sunt bune, din moment ce nu ai diferential central, cele de pe spate vor derapa, pentru ca au diametrul mai mare. Daca e 1/8 se recomanda undeva in jur de 2200kv
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#18 Useril este offline   beni.tomososchi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 30 June 2013 - 07:48 AM

salut. este scara 1/10. pana la urma mi-am luat un gtb novak si un lrp x12 de 3600kv. vedem cum se va comporta.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro