Modelism - RHC Forum: Probleme motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Probleme motor termic RC FORCE .21

#1 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 01 June 2013 - 10:57 PM

Salutare. Am cumparat de aici de pe forum un motor RC FORCE .21, l-am montat pe un Trophy Buggy de la HPI si imi tot arde bujiile... Folosesc nitro 25%, si pana acum mi-a ars doua bujii tip 8, recomandate de baietii de la auto rc.
Nici una dintre bujii nu m-a tinut mai mult de un rezervor...
P.S. Este prima termica, tratati-ma ca pe un newbie...
Multumesc.

Fisiere atasate


Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#2 Useril este offline   soarece 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2860
  • Inregistrat: 03-January 13
  • Gender:Male

Postat 01 June 2013 - 10:59 PM

pune-i HPI nr 3...bujia se mai arde si de la amestecuri bogate/ulei mult...zic si eu...

PS Glow-starterul se tine maxim 20 secunde pe ea,desi e mult si atat....
Ma-ncalt cu tenesii pe dos,am un tricou nike patat de gaura,in cap palarie de paie si pe ochi rayban replica iar pe cheia de la logan scrie renault!
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
0

#3 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 01 June 2013 - 11:02 PM

pune o bujie rece! e cald afara, am ars si eu una calda, noua nouta fara a merge nici macar jumate de rezervor! cu cat e mai cald afara cu atat e mai bine ca bujia sa fie mai rece!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#4 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 June 2013 - 08:08 AM

amestecul bogat nu arde bujia, din contra. Amestecul sarac face motorul sa se incalzeasca mai tare, si sa se arda bujia. Functionarea cu incalzitorul uitat prea mult arde bujia. Combustibilul cu prea mult nitro arde bujia. Sunt asa de multi factori...
0

#5 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 02 June 2013 - 03:27 PM

De obicei imi lua mai mult de 20 de secunde sa pornesc motorul, asa cred ca s-au ars... Azi am incercat sa o pornesc iar si s-a blocat pistonul, nu mai vrea sa se miste... N-am avut timp sa il desfac sa vad ce are...
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#6 Useril este offline   sandrei 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1510
  • Inregistrat: 16-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 04 June 2013 - 11:11 AM

Poate acest tabel te ajuta. O sa iti dai seama din acesta ce e bine si ce nu sa folosesti.




http://www.osengines.com/glowplugs/glow-plug-chart.png
TEAM DURANGO DESC210 2WD
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T

Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM

0

#7 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 11:17 PM

bujia se alege in functie de procentajul de nitro si temperatura mediului.
procentaj mare de nitro, aprindere mai usoara --- bujie medie, rece
precentaj mai mic de nitro --- bujie calda
rece afara --- bujie calda
cald afara --- bujie medie,rece

eu pe sh .21 am peste 10 litri consumati si folosesc cu succes bujie calda a3 cu 16% nitro, merge si cu medie dar cel mai bine merge cu asta calda de la OS.
daca motorul e mai nou poti folosi o bujie medie sau rece cand e foarte cald afara.
bujia cel mai probabil se arde din cauza ca e prea sarac amestecul si ajunge la o temperatura foarte mare motorul. in regimul asta de functionare nu o sa aiba viata lunga motoru ala.
ai termometru ? daca nu ... incearca sa atingi racitoru, daca e foarte fierbinte si nu poti sa tii cateva secunde mana pe el, imbogateste amestecul.
toate reglajele se fac dupa ce motorul e cald, niciodata la rece.

Aceasta postare a fost editata de e.cata: 04 June 2013 - 11:18 PM

mai fac o baie!
0

#8 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 08 June 2013 - 11:20 PM

Pistonul nu se mai poate deplasa in camasa... Asa arata pistonul si chiuloasa... E primul motor termic pe care am pus mana, nu ma pricep la reglaje, dar problema asta nu este cumva din cauza ca nu avea suficiente garnituri la chiuloasa? (doar una)
http://s12.postimg.org/guo37lzp9/IMG_0762.jpg

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Mishu-Ptm: 08 June 2013 - 11:22 PM

Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#9 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 08 June 2013 - 11:32 PM

cred ca ai avut lejer peste 150 grade la motorul ala ai mers extrem de sarac, si nu ai avut lubrifiere corespunzatoare! asta era probabil cauza si pentru care ardeai atat de repede bujia! nu cred ca mai afaci ceva din motorul ala, pistonul arata jalnic!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#10 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 08 June 2013 - 11:37 PM

Am mai gasit o problema cu pistonul...
http://s16.postimg.org/p5j85dj79/IMG_0763.jpg
E posibil sa fi facut eu atatea pagube cu un rezervor si jumatate, sau mai probabil sa il fi cumparat asa de la domnul NOVAC?

P.S. Amestecul nu a fost sarac, scotea destul fum... Temperatura nu am monitorizat-o ca n-am avut cu ce...

Aceasta postare a fost editata de Mishu-Ptm: 08 June 2013 - 11:39 PM

Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#11 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1559
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 08 June 2013 - 11:46 PM

imi pare sincer rau prin ce treci...
0

#12 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 10 June 2013 - 09:44 AM

Deci? Se poate face atata damage la un motor cu un rezervor si jumatate?
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#13 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 10 June 2013 - 09:52 AM

e posibil, dar daca zici ca scotea fum ok ...nu cred! are multe lovituri pe piston ..... ciudat avand in vedere ca ar trebui sa arate perfect, in motor nu trebuie sa ajunga absolut nimic....

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#14 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 10 June 2013 - 10:51 AM

loviturile ce le vezi pe piston si chiuloasa, sunt de la bujiile arse. (mai exact de la filamentul ce explodeaza in motor)
nici motorul nu cred ca era in cea mai buna stare tehnica, prea multe depuneri, chiuloasa si pistonul isi schimba culoarea cand mergi foarte sarac..
acuma ca scoate fum, nu inseamna ca e ok..
poate sa fie amestecul bogat pe low si foarte sarac pe Hi, fumul trebuie sa fie albastru, daca nu e albastru nu e OK.
principala ta vina aici e ca dupa prima bujie arsa nu ai verificat motoru.
deja la a doua bujie motoru trebuia curatat si indepartate toate resturile de filament.
DAR cea mai mare vina ce o ai e ca nu ai desfacut si curatat motorul cand l-ai primit..
NU poti da vina pe vanzator daca nu stii cum arata in interior motoru cad l-ai cumparat!

Aceasta postare a fost editata de e.cata: 10 June 2013 - 10:56 AM

mai fac o baie!
0

#15 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 10 June 2013 - 03:49 PM

Am optat pentru un motor intreg tocmai pentru ca nu ma pricep, si mi-era teama sa nu il stric daca il desfac... Filamentul a ramas in bujie, chiar daca asta s-a ars...
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#16 Useril este offline   soarece 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2860
  • Inregistrat: 03-January 13
  • Gender:Male

Postat 11 June 2013 - 12:18 AM

uite-asa patiti daca luati motoare termice la ghici,fara poze ,detalii etc....imi pare rau sincer dar greseala ta te invata desi era mai ok sa inveti din greseala altora!
nu prea as crede sa fie asa urma dintr-un biet filament totusi(mai ales loviturile mari de pe marginea pistonului),desi dupa fiecare ardere de bujie ar trebui curatat motorul ,sper sa n-am parte de asa ceva !
stima !

Aceasta postare a fost editata de soarece: 11 June 2013 - 12:23 AM

Ma-ncalt cu tenesii pe dos,am un tricou nike patat de gaura,in cap palarie de paie si pe ochi rayban replica iar pe cheia de la logan scrie renault!
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
0

#17 Useril este offline   soarece 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2860
  • Inregistrat: 03-January 13
  • Gender:Male

Postat 11 June 2013 - 12:25 AM

http://www.rhcforum....850#entry658850

nu e regula,uite-asa ar trebui sa se vanda un motor termic....tot la vedere !!!
Ma-ncalt cu tenesii pe dos,am un tricou nike patat de gaura,in cap palarie de paie si pe ochi rayban replica iar pe cheia de la logan scrie renault!
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
0

#18 Useril este offline   adi1234 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 870
  • Inregistrat: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti-dristor

Postat 11 June 2013 - 07:16 AM

Saut.
Si eu am patit la fel ca tine.
Problema la mine era ca sareau aschii de pe marginea pistonului pe nichelina bujiei si o rupea.
Cu bujia noua pornea o data si cat statea motorul pornit nu era nici o problema, dar cand o opream nu mai pornea decat cu o alta bujie noua.
Aschiile din piston au inceput sa se rupa din cauza filtrului de aer care nu a fost curatat la timp. (adica dupa fiecare cursa).
Extra 330l.
IAR 80
JU-A702.
YAR832
Tlf.0744493927
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro