Pagina 1 din 1
Legare motor masina spalat
#1
Postat 29 May 2013 - 09:53 PM
Am un motor de masina de spalat recuperat de pe o masina Zanussi pe care vreau sa-l folosesc la un polizor si nu stiu cum vin legate firele ca am vazut ca are 2 turatii una la 2800 rot/min si una pe la 300 rot/min
Firele sunt 7 la numar de culori diferite si am vazut ca au si numar pe ele dar nu am gasit pe net modul de conectare al acestora la ca sa mi-se invarta motorul la cele 2 turatii si sa-i leg si un condensator, ce am gasit pe internet se refera la mufa cu 5 fire sau 6 si nu reusesc sa-i dau de cap.
Daca stiti cumva modul de legare al acestuia va rog sa-mi raspundeti, am atasat si niste poze cu motorul si firele.
Firele sunt 7 la numar de culori diferite si am vazut ca au si numar pe ele dar nu am gasit pe net modul de conectare al acestora la ca sa mi-se invarta motorul la cele 2 turatii si sa-i leg si un condensator, ce am gasit pe internet se refera la mufa cu 5 fire sau 6 si nu reusesc sa-i dau de cap.
Daca stiti cumva modul de legare al acestuia va rog sa-mi raspundeti, am atasat si niste poze cu motorul si firele.
#3
Postat 01 June 2013 - 09:16 AM
Multumesc de raspuns,i-am dat de cap am gasit ca negru este firul comun iar rosu si albastru sunt pentru viteza mare in ambele sensuri , iar pentru viteza mica am vazut ca merge negru cu galben sau negru cu verde
Singurul lucru care mai trebuie sa-l aflu este cum leg condensatorul ca nu are pornire decat daca il invart cu mana.
Singurul lucru care mai trebuie sa-l aflu este cum leg condensatorul ca nu are pornire decat daca il invart cu mana.
#5
Postat 01 June 2013 - 11:02 PM
Marius, la 01 June 2013 - 09:16 AM, a spus:
Multumesc de raspuns,i-am dat de cap am gasit ca negru este firul comun iar rosu si albastru sunt pentru viteza mare in ambele sensuri , iar pentru viteza mica am vazut ca merge negru cu galben sau negru cu verde
Singurul lucru care mai trebuie sa-l aflu este cum leg condensatorul ca nu are pornire decat daca il invart cu mana.
Singurul lucru care mai trebuie sa-l aflu este cum leg condensatorul ca nu are pornire decat daca il invart cu mana.
Atentie ca la turatie mica infasurarile sant egale si motorul poate merge in orice sans ca masina spala si intr-un sens si in altul,la turatie mare la stors nu mai este asa ca este gandit ca intr-un sens sa nu mearga decat la urma cateva secunde cat sa sezvarta rufele ce au fost stoarse asa ca trebuie sa verifici ca sa stii sensul la piulita de strangere .
#6
Postat 03 June 2013 - 10:19 PM
Am legat condensatorul si la turatie mica merge in ambele sensuri si se incalzeste mai tare dacat la turatie mare unde am observat ca dupa ce am legat condensatorul motorul nu se invarte decat intr-un singur sens spre dreapta vazut din spate si mi-sa parut un pic turatia mai mica cand era legat la firul albastru iat de incalzit in 10 minute de functionare la turatie mare pe fiecare fir abia sa incalzit putin.
#11
Postat 11 July 2016 - 11:32 AM
Salutare tuturor,
Am si eu o problema similara cu a colegului de mai sus.
Detin un motor recuperat de pe o masina de spalat mai veche (nu stiu nici modelul din pacate si nici tipul motorului, deoarece e rupta eticheta si sta prin magazie de multa vreme). I-am gasit in sfarsit o intrebuintare si as avea nevoie de ceva ajutor in identificarea firelor si pornirea acestuia.
Atasat sunt pozele acestuia.
Mentionez ca valoarea condensatorului este de 12.5uF,isa cred ca mai era unul de valoare similara, dar nu l-am mai gasit. Presupun ca va trebui sa pun un altul de 20uF, um este inscriptionat pe motor.
Astept cu interes sugestiile voastre si va multumesc anticipat de ajutor!!
Am si eu o problema similara cu a colegului de mai sus.
Detin un motor recuperat de pe o masina de spalat mai veche (nu stiu nici modelul din pacate si nici tipul motorului, deoarece e rupta eticheta si sta prin magazie de multa vreme). I-am gasit in sfarsit o intrebuintare si as avea nevoie de ceva ajutor in identificarea firelor si pornirea acestuia.
Atasat sunt pozele acestuia.
Mentionez ca valoarea condensatorului este de 12.5uF,isa cred ca mai era unul de valoare similara, dar nu l-am mai gasit. Presupun ca va trebui sa pun un altul de 20uF, um este inscriptionat pe motor.
Astept cu interes sugestiile voastre si va multumesc anticipat de ajutor!!
#12
Postat 11 July 2016 - 11:56 AM
#16
Postat 12 July 2016 - 11:35 AM
#17
Postat 30 January 2017 - 12:17 AM
Pentru motoare universale(mai noi)
Control viteza si cuplu constant.
https://www.youtube....h?v=XPYzzBnEbtg
Control viteza si cuplu constant.
https://www.youtube....h?v=XPYzzBnEbtg
#19
Postat 31 January 2017 - 12:22 AM
znecula, la 30 January 2017 - 08:26 AM, a spus:
E frumos in film.
Interesant ar fi sa gasim schema.
Interesant ar fi sa gasim schema.
Poate va ajuta cu ceva: http: //tahmidmc.blogspot.ro/2013/06/power-control-with-thyristor-phase.html
http://tahmidmc.blog...pic16f877a.html
GabyYO9INU
Arata acest topic
Pagina 1 din 1