Ajutor la un aeromodel model termic
#1
Postat 04 May 2013 - 11:55 AM
Rugamintea mea este catre cei mai experimentati dintre dvs. , sa ma ajute cu schema sau sa-mi explice cum se face alimentarea servourilor, a motorului , adica cum se echipeaza din punct de vedere electric un avion cu motor termic .Mentionez ca este primul avion cu motor termic pe care il asamblez.Pana acum am doar modele electrice. Va multumesc de ajutor.!
#2
Postat 04 May 2013 - 12:05 PM
In mare,pentru un model cu ubec +lipo vine cam asa:
baterie-intrerupator ubec-ubec-canal liber pe rx(unele au dedicat locas batt.
Eu am facut toate conexiunile intre ele cu mufe servo(cei drept nu am consum asa de mare ca tine)
Daca totusi vrei 2 lipo,pui ubecurile(iesirile lor)in serie cu un cablu Y si vine cam asa:
baterie1-intrerupator ubec1-ubec 1-
(cablul Y pe iesirile lor)........ - cablu Y-receptor
baterie2-intrerupator ubec2-ubec 2-
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 04 May 2013 - 12:06 PM
#4
Postat 04 May 2013 - 01:42 PM
#6
Postat 04 May 2013 - 02:28 PM
http://www3.towerhob...p?&I=LXYAS7&P=0
sau:
http://www.hobbyking...iver_Pack_.html
Bun venit pe Bulevardul Metanolului si multa, multa bafta.
#7
Postat 04 May 2013 - 02:54 PM
alimentare cu doua cai ( doi acumulatori) exemplu Rccskj verde (vezi la Phoenix Models) alimentata de 2x A123 6,6V sau 2 x alt tip ieftin LiFePO4.Vei avea max 6V la receptor si 6,6V servouri pe direct
deci curenti mari. Foarte simplu este un comutator -regulator cu intrare de la 2 x LiPo si o iesire de 5,8V.
#8
Postat 04 May 2013 - 03:47 PM
dan_mitea, la 04 May 2013 - 02:28 PM, a spus:
http://www3.towerhob...p?&I=LXYAS7&P=0
sau:
http://www.hobbyking...iver_Pack_.html
Bun venit pe Bulevardul Metanolului si multa, multa bafta.
Multumesc de sfaturi !
flypol, la 04 May 2013 - 02:54 PM, a spus:
alimentare cu doua cai ( doi acumulatori) exemplu Rccskj verde (vezi la Phoenix Models) alimentata de 2x A123 6,6V sau 2 x alt tip ieftin LiFePO4.Vei avea max 6V la receptor si 6,6V servouri pe direct
deci curenti mari. Foarte simplu este un comutator -regulator cu intrare de la 2 x LiPo si o iesire de 5,8V.
Multumesc de sfaturi !
#10
Postat 05 May 2013 - 08:24 AM
AdrianDim, la 04 May 2013 - 04:08 PM, a spus:
Motorul tau e pe benzina, deci UBEC-ul mai mare va alimenta receptorul si servourile, iar cel mai mic aprinderea electronica a motorului care cere sub 1A, SEPARATE galvanic, deci fiecare pack cu UBEC-ul lui. Daca vrei sa comanzi aprinderea prin statie-receptor, ai nevoie de un switch opto in locul intrerupatorului de pe aprindere, care sa separe electric receptia/comanda de aprinderea electronica pentru evitarea interferentelor. Este bine ca cele doua circuite sa fie fizic distantate intre ele iar batiul motorului sa fie legat la masa aprinderii electronice cu un fir flexibil gros. Nu-ti rcomand sa folosesti aprinderea pe alimentare la 6V, ii ajung 5V daca UBEC-ul permite setarea tensiunii de iesire.
Cipriane, daca vrei sa le prajesti, leaga-le iesirile in paralel! (UBEC-urile) Au mai incercat si altii si au reusit! E aproape imposibil sa ai doua din doua-trei cumparate cu aceeasi tensiune de iesire si caracteristica curent/tensiune identice.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 05 May 2013 - 08:28 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#11
Postat 05 May 2013 - 08:42 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#13
Postat 05 May 2013 - 08:48 AM
se pot folosi ambele fara sa fie unite si alimenteaza receptorul pe 2 canale diferite
eu la iak asa folosesc si nu am nici cea mai mica problema din contra la primul zbor am ramas doar intr-un pack si sa dovedit a fi eficienta alimentare duala :good:
bafta si minuni
#14
Postat 05 May 2013 - 08:56 AM
Ciprian97, la 05 May 2013 - 08:42 AM, a spus:
Da-i Lipo direct pe aprindere, 8,4V si ai rezolvat-o instant. Nu accepta decat max 6,1V. Si te rog sa nu mai induci omul in eroare cand nu stii EXACT despre ce este vorba. Ce crezi tu este una, REALITATEA este alta. Am zeci de ani in urma cu electronica, tu abia ai vazut cateva electrice si NICI UN TERMIC, mai ales benzinar, care are probleme specifice diferite fata de motoarele nitro. Nu mai zic nimic de faptul ca in afara de cateva gogoloaie de plastic negru, tu nu VEZI nimic in acele module electronice - principiu de functionare, proiectare, constructie, parametri.....
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#15
Postat 05 May 2013 - 09:20 AM
#17
Postat 05 May 2013 - 09:30 AM
GigiGL, la 05 May 2013 - 08:56 AM, a spus:
Multumesc mult de sfaturile utile date .
#18
Postat 05 May 2013 - 09:39 AM
AdrianDim, la 05 May 2013 - 09:30 AM, a spus:
Pentru putin! Multe zboruri frumoase si aterizari ca la carte!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#22
Postat 05 May 2013 - 10:19 AM
... Nu-mi iese din minte faza vazuta pe viu acum o saptamana la Rapa cand un YAK 54 mare (2,2m) de la PILOT RC a cazut ca bolovanul cu tot cu powerbox..... M-a durut sufletul.... Prefer varianta mai simpla, UNA, dar BUNA! Verific legaturile, starea acumulatorului - de asta am zis de voltmetru - si nu ma doare capul! Nu il ridici daca simti o cat de mica neregula, fie si un tremurat de servo. Remediezi si apoi il zbori.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#24
Postat 06 May 2013 - 01:31 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 May 2013 - 01:31 PM
#25
Postat 10 May 2013 - 09:25 PM
Datorita sfaturilor voastre am reusit sa deslusesc si sa rezolv partea electronica(mii de multumiri tuturor).
Dar am o alta dilema : Rezervorul primit cu avionul are 3 stuturi la iesire din el. Motorul este cel de sus (pe benzina) .Imi explica cineva si mie cum se face alimentarea cu combustibil la un asemenea tip de motor? As fi multumit si cu o mica "schita" sa ma lamuresc si cu acest aspect (uneori am impresia ca am intrat intr-o hora care nu era inca pentru mine), dar AMBITIE si PASIUNE am cat sa trec de aceste aspecte (sper eu minore). :)
Multumesc tuturor ce-si vor pierde vremea cu mine ! :))
#26
Postat 11 May 2013 - 03:36 AM
Multa, multa bafta.
#27
Postat 11 May 2013 - 05:18 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#29
Postat 11 May 2013 - 06:18 AM
Ciprian97, la 11 May 2013 - 05:25 AM, a spus:
Banuiesti bine. O mica diferenta: Nu au pompa de combustibil si pe toba exista un stut pe care se baga furtunul care la benzinare ramane in aer. Prin el intra presiunea din toba in rezervor pentru a impinge combustibilul spre carburator, direct. Nu mai exista stutul de puls de pe carter ca la benzinare, folosit la actionarea pompei. Benzinarele au pompa de combustibil, cele pe metanol nu au. Benzina e mai inflamabila si nu se poate folosi acest sistem. Metanolul se aprinde prin compresie, ajutat de temperatura bujiei calde cu rezistenta electrica, asemanator motoarelor Diesel, iar benzina prin scanteie cu bujie clasica si aprindere electronica.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#30
Postat 11 May 2013 - 06:32 AM