Modelism - RHC Forum: Lungimea firelor alimentare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Lungimea firelor alimentare

#1 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2013 - 07:36 PM

Salut!
Am trecut la brushless la un easy star şi vreau să montez afară regulatorul, sub aripă, să se răcească mai bine. Aşa mă gândesc eu. Dar astfel au ajuns firele de la baterie la regulator să aibă vreo 20-25 cm. Se pierde prea mult curent? În schimb de la regulator la motor au acum mai puţin, vreo 18 cm.
Singura chestie e că regulatorul e măricel, e de 40 A, burst 50 A, şi să nu opună multă rezistenţă la înaintare.

Aceasta postare a fost editata de Lev: 22 June 2013 - 07:37 PM

0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 22 June 2013 - 08:00 PM

Rezistenta la inaintare e ultima ta grija.
Eu la easy starul meu am prelungit initial firele motor-esc si a scazut mult puterea motorului.Dupa am lasat 10 cm intre motor-esc(asa cum era din fabrica) si am prelungit firele baterie-esc si nu am avut probleme,desi se sugera pe undeva sa pui condensatori mai mari pe alimentare,dar nu ma bag pe partea asta.Eu l-am lasat asa cum era si nu am avut nicio problema.

Esc-ul il poti pune mai bine pe fuselaj,acolo unde se prind aripile,pe acea fasie de elapor de deasupra.Asa la un crash in care sar aripile nu risti sa smucesti firele si sa crapi esc-ul(placa lui,eu sunt patit).
0

#3 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2013 - 09:03 AM

OK. Mulţumesc!
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2013 - 01:56 PM

Cel mai indicat ar fi ca esc-ul sa stea afara sus pe "cocoasa", deasupra aripii, la o distanta de motor atat cat ii permite lungimea firelor din fabrica de la ESC + ale motorului.
Apoi, daca de acolo nu iti ajung firele ESC-ului pana la firele bateriei, poti prelungi putin, cat sa nu depaseasca 25cm totalul de la baterie la ESC, pentru atat este calculat condensatorul de la intrarea ESC-ului, care are un rol foarte important, valoarea lui, corelata cu inductanta firelor pana la baterie formeaza un circuit acordat, si orice prelungire semnificativa a firelor intr-un avion impune adaugarea de condensatoare suplimentare, aceasi valoare din ESC la fiecare 25cm suplimentari.
De asta intotdeauna este mai bine sa prelungesti spre motor decat spre baterie.
Lui Ciprian cred ca i s-a parut ca a vazut el reducere de putere cand a prelungit, sau nu a folosit conductor corespunzator, se poate prelungi si peste 1m fara sa se simta nimic. La multicoptere se folosesc 40cm de fir intre ESC si motor frecvent fara nici o reducere sesizabila, ba din contra, in anumite circumstante, daca maresti grosimea firului durata de zbor poate sa scada ! Consumi mai mult ca sa tii in aer cupru inutil de gros decat s-ar consuma ca pierdere in caldura la un fir mai subtire...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 June 2013 - 01:57 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 23 June 2013 - 02:39 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 June 2013 - 01:56 PM, a spus:


Lui Ciprian cred ca i s-a parut ca a vazut el reducere de putere cand a prelungit, sau nu a folosit conductor corespunzator, se poate prelungi si peste 1m fara sa se simta nimic. La multicoptere se folosesc 40cm de fir intre ESC si motor frecvent fara nici o reducere sesizabila, ba din contra, in anumite circumstante, daca maresti grosimea firului durata de zbor poate sa scada ! Consumi mai mult ca sa tii in aer cupru inutil de gros decat s-ar consuma ca pierdere in caldura la un fir mai subtire...


foarte corecta observatia,dji S800 are pe alimentare fire de sub 1mm sectiune trase prin brate si sustine fara probleme necesarul de curent al zburatoarei si asta fara condensatori suplimentari sau alte artificii.
0

#6 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 23 June 2013 - 04:37 PM

La un consum de sub 20A am folosit AWG 18.De ce o fi necorespunzator?
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2013 - 05:05 PM

E corect ca grosime. Stiu eu... lipituri incorecte, dar nici vorba sa simti efectul a cativa zeci de cm la prelungire.
Chiar daca prelungesti intre baterie si ESC, nici atunti nu simti, se vede in timp, mult mai parsiv, ti se duce intai condensatorul de pe ESC, si apoi ESC-ul si chiar motorul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 23 June 2013 - 05:22 PM

Sa mai zici ca nu inveti nimic util la scoala. Fizica de clasa a 7-a parca, legile lui Ohm.

Prima data il intrebam pe gogu care sint caracteristicile sirmei de cupru, awg18. In unitati europene, e sirma de 1,024 mm diametru sau 0.823 mm^2

Ce ne intereseaza e rezistenta pe unitate de lungime - 20.95 miliohm pe metru, aproximam la 21

La 20 de amperi calculam atunci

- pierderea de tensiune U=R*I 0.021 * 20 = 0.42 volti/metru
- pierderea de putere P=U*I 0.42*20 = 8.4 watti/metru

Daca avem fire de 25cm, cele doua fire (plus si minus) au impreuna 0.5 metrii de fir, pe care

- pierdem 0.21 volti, prea putin ca sa simti pierdere de putere la motor
- disipam 4.2 watti, ceea ce in regim continuu e prea mult, se infierbinta sirma prea mult. Daca vorbim de regimuri scurte, nu e o problema. In regim continuu ar fi nevoie de fir de 2mm^2 (AWG14), dar nu e cazul, nu vorbim de o racheta care trebuie sa iasa din atmosfera :) Asa ca trebuie sa calculezi pierderea de putere pe baza consumului mediu, care il calculezi din timpul de zbor raportat la capacitatea bateriei.
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro