Rascal 1,2m scratch build
#32
Postat 22 May 2013 - 07:57 AM
ATENTIE MAXIMA!
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 22 May 2013 - 07:59 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#33
Postat 22 May 2013 - 08:11 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 22 May 2013 - 08:13 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#34
Postat 22 May 2013 - 08:13 AM
Oricum voi aduce ceva shimbari... in sensul ca planul acesta este pentru un model cu anvergura mai mare si exista cate 12 nervuri in fiecare semiaripa, insa pentrul cazul meu mi se pare ca este greutate in plus... Daca nu ma insel Rascalul de la Sig avea 6 - 7 nervuri / semiaripa.
Ma voi conforma si sunt convins ca dupa experienta neplacuta de ieri, zilele astea voi face o aripa de invidiat!!!
Va voi tine la curent, cu prima ocazie cu care voi putea sa mai mesteresc cate ceva.
O zi faina, Alex!
Aceasta postare a fost editata de Alex99: 22 May 2013 - 08:14 AM
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#35
Postat 22 May 2013 - 08:19 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#36
Postat 22 May 2013 - 08:33 AM
GigiGL, la 22 May 2013 - 08:19 AM, a spus:
Un plan de aici de pe forum. Era in format Corel Draw. L-am dat jos mai demult si l-am regasit acum pe PC. Voi incerca sa imprim poza de la Sig, cu forma aripii, chiar daca nu e la dimensiuniile corecte, macar voi putea sa observ proportiile acesteia.
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#38
Postat 22 May 2013 - 11:21 AM
Bordul de atac al aripii cum l-ati facut? O baghtea la care i-ati dat forma necesara? Prin lipirea celor doua foi de balsa (superioara si inferioara)? daca este cea de-a doua varianta se poate explica putin, daca va rog?
Eu as merge pe prima varianta numai pentru ca mi se pare mai usoara.
Va multumesc, Alex.
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#39
Postat 22 May 2013 - 12:31 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#40
Postat 22 May 2013 - 12:33 PM
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#41
Postat 22 May 2013 - 12:53 PM
De asemenea, am crestat pe interior bordul ca nervurile sa intre cam 2 mm in el la lipire.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 22 May 2013 - 12:54 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#42
Postat 22 May 2013 - 01:02 PM
E foarte buna ideea cu crestarea bordului pentru a lasa nervurile sa intre in acesta, voi incerca sa o pun in aplicare.
Apreciez raspunsurile foarte prompte :)
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#43
Postat 23 May 2013 - 05:22 PM
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#44
Postat 23 May 2013 - 05:31 PM
#45
Postat 23 May 2013 - 06:14 PM
#47
Postat 23 May 2013 - 06:35 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 May 2013 - 06:36 PM
#48
Postat 23 May 2013 - 06:43 PM
Mai strang niste banuti, mai incerc odata.
Cel mai important e sa invat eu "meserie". Oricum sansele de reusita al modelului erau reduse de la bun inceput.
Numai bune!
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#50
Postat 23 May 2013 - 08:12 PM
Mihai_supy, la 23 May 2013 - 07:18 PM, a spus:
Ba da, dar mai vrei si "actiune" dupa ore de facut pluta. Mai "grav" e ce citesc aici...
Alex99, la 23 May 2013 - 06:43 PM, a spus:
Pai cu asa moral facem Rascal ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2013 - 08:14 PM
#51
Postat 23 May 2013 - 08:42 PM
Moralul meu este foarte bun, daca as fi fost cu moralul la "parter" as fi renuntat dupa primul set de aripi :))
Al doilea set e aproape gata si arata mult mai bine decat primul :)
(acelasi principiu se aplica si la avion, fiind primul meu proiect, inainte de asta nu am mai construit nici din kit nici in lemn... deci experienta = mutimea vida!!!.. deci daca asta nu va iesii cum trebe, nu-i bai, facem altu, cu mai multa intalepciune la bord.)
Cu moralul stau bine, cu construitul mai greu, da ajungem noi unde trebe, la final :)
Cat despre model cu eleroane, nu neg ca devine mai greu si isi pierde din proprietatile care "l-au fac faimos", dar am avut un rascal cumparat gata facut, nu era cel mai stralucit, avea eleroane si dupa ce l-am zdruncinat nitel si l-am peticit, avea aproape 900 gr echipat de zbor, iar cu un motor care tragea undeva la 1200 cu elicea ce o avea montata era o minunatie (cel putin pentru mine)... Iar in momentul cand la Bv a ramas fara motor (la propriu (deci si putin greu de coada)) dl Flypol l-a planat gratios la sol fara nici cea mai mica problema si fara emotii :)
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#52
Postat 24 May 2013 - 03:03 AM
In primul rand, ar fi bine sa construim avionul care stie sa faca ceea ce asteptam noi de la el. De la un Rascal asteptam un zbor maiestuos. Asta stie sa faca si asta face. Vrem actiune? Alegem altceva, de exemplu, un Ultimate.
In al doilea rand, al meu are , RTF, 610g si este cam dolofan, din cauza foliei groase. Puteam castiga ceva cu o folie mai usoara. Dar si asa, pur si simplu nu vrea sa aterizeze. Trebuie sa opresti motorul si sa mai dai un tur de pista. In nici un caz nu-i pasa sa planeze daca i se opreste motorul. 900g este imens. Incepi sa te invarti in cercul vicios: greu, motor mai mare, deci mai greu, un motor mai mare, etc. Finalul este o ghiulea care sfarseste, in general, in sacosa. Tu, daca imi permiti, ar trebui sa faci, exact contrarul. Cat mai usor pentru a zbura cu un motor cat mai mic si pentru a fi albatrosul la care s-a gandit proiectantul de geniu care l-a zamislit.
Sper ca nu te-ai suparat pentru ca am insistat atat.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 May 2013 - 03:05 AM
#53
Postat 24 May 2013 - 07:30 AM
Aveti dreptate legat de zborul Rascalului, exact asa trebuie sa fie. Lin, maiestuos si Scale.
Exact asa va fi si Rascalul meu de 1,8m, atunci cand voi fi pregatit sa incep un asemenea proiect.
Din pacate inca nu am reusit sa gasesc modelisti prin timisoara, modelisti care sa mai si construiasca si peste toate astea sa mai ma si invete... asa ca invat singur...
Pentru aia este menit acest proiect... Dupa acesta va spun sigur ca va urma un Telemaster cam de aceeasi anvergura (intai trebuie sa imi construiesc atelierul). Stiu ca poate trebuia sa le iau in ordine inversa, intai telemasterul si apoi rascalul, dar am ales asa din 2 motive, si anume, planul de la Rascal il aveam deja si mai aveam ramasite (sectiuni de aripa, jumatate de fuselaj) de la veciul model, deci aveam cu ce compara ceea ce construesc eu.
Legat de cele 900 de gr, in nici un caz nu este targetul meu. Spuneam numai ca si asa de greu vine f frumos la aterizare, astfel incat un incepator ca mine sa nu il sparga din prima incercare.
O zi buna, Alex!
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#55
Postat 26 May 2013 - 09:01 AM
2 intrebari mici mici de tot, dar foarte foarte importante...
1. Cum sa fac la imbinarea aripilor pentru a nu se misca aripa fata de sectiunea centrala dupa ce le pun pe pozitie?
2. Epoxy e bun ptr asta?
Multzam fain, Alex
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#56
Postat 26 May 2013 - 10:01 AM
Alex99, la 26 May 2013 - 09:01 AM, a spus:
2 intrebari mici mici de tot, dar foarte foarte importante...
1. Cum sa fac la imbinarea aripilor pentru a nu se misca aripa fata de sectiunea centrala dupa ce le pun pe pozitie?
2. Epoxy e bun ptr asta?
Multzam fain, Alex
In spatele piesei pentru unghiul diedru, la circa 25% din latimea aripii fata de bordul de fuga, pe profilul de capat la jumatatea grosimii lui in acel loc, introduci un bolt cilindric din lemn de fag (diblu) de 6mm in cazul tau, iesit cam alti 6mm si cu varful rotunjit putin, fixat cu epoxy pe una din semiaripi si cu o gaura corespondenta pe a doua semiaripa. In acest fel vei avea doua puncte de sprijin, piesa pentru diedru si boltul, ce nu vor permite rotirea semiaripilor una fata de cealalta. Daca ai profilul de capat din balsa, impregneaza conturul interior al gaurii cu putin cianoacrilat fluid ca sa nu se largeasca gaura in timp.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 26 May 2013 - 10:02 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#57
Postat 26 May 2013 - 10:12 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#59
Postat 26 May 2013 - 11:09 AM
2. Cablurile servourilor le introduci prin gauri corespondente ca pozitie in piesa centrala spre interiorul fuselajului unde se vor cupla cu cablul Y al eleroanelor.
3. Ghidarea o poti face cum am scris mai sus, dar cu gaurile in lateralele piesei centrale. Sau in oglinda, bolturi in piesa centrala si gauri in semiaripi.
4. Prinderea semiaripilor pe piesa centrala pentru zbor ai putea-o face cu niste suruburi introduse prin gauri date perpendicular in piesa centrala spre margini in fata piesei pentru diedru.
Aceste suruburi vor traversa centrat cate o fasie de placaj de 3-4mm grosime si lata de 15-20mm, iesita din semiaripa cam 20mm. Aceste piese de placaj se vor fixa pe profilul de capat al semiaripilor, paralel cu suprafata piesei centrale, iar la montaj vor intra in piesa centrala.
In interiorul piesei centrale trebuie facut locas din placaj cu piulita captiva pentru surub cat mai exact ca dimensiuni pentru aceste fasii de placaj folosite la prinderea semiaripilor.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#60
Postat 26 May 2013 - 11:17 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS