Robbe Comtesse intrebari
#1
Postat 18 April 2007 - 09:45 PM
Sunt incepator in ale velierelor.
Are careva dintre voi acest model?
Care este unghiul maxim pe care trebuie sa il faca velele cu linia mediana a puntii? Nu prea stiu cum sa le reglez.
Ce se recomanda: folosirea unui vinci cu tambur sau cu lever?
Multumesc.
#2
Postat 19 April 2007 - 10:05 AM
La servoul de vele ar fi bine probabil cea ce recomanda producatorul. Nu de altceva, dar poate alt sistem nu incape in locul prevazut. Servoul cu levier ocupa spatiu mult mai mare decat cel cu tambur, insa de obicei este o sulutie mai ieftina. Planul ce zice?
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#3
Postat 19 April 2007 - 07:21 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de sunrise_ro: 19 April 2007 - 07:24 PM
#6
Postat 19 April 2007 - 11:57 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#7
Postat 20 April 2007 - 08:21 AM
#8
Postat 20 April 2007 - 12:21 PM
Ideal ar fi sa gasesc un tambur mai mare. Dar de unde?
#9
Postat 20 April 2007 - 01:39 PM
Un tambur mai mare potzi sa-ti confectionezi din trei discuri suprapuse, in care discul unu si trei sa aiba diam ceva mai mare decat discul doi (cel din mijloc). Fixarea acestuia pe vinci nu cred sa fie o problema daca ai un burghiu, un surub, o pila si ceva indemanare. Eventual poti fixa acest tambur home made chiar pe-o cruce de servo, care se potriveste pe vinciul tau
Bafta
Soare
#10
Postat 20 April 2007 - 05:24 PM
Azi am iesit pe balta. A fost o cu totul alta mancare de peste fata de data tecuta. Am inceput sa ma deprind cu tovarasa mea. E mult mai frumos decat cu motorizatele.
Problema observata de mine este ca barcuta nu merge sub nici o forma cu vant din pupa. Sa fie oare din cauza unghiului < 90?
Am sa incerc un tambur home made pentru a putea deschide ghiul in maxim care nu cred ca va depasi 75-80 de grade datorita sarturilor.
#13
Postat 23 April 2007 - 08:58 AM
In legatura cu "vantul din pupa" nu dezamagi, Dl. Gyula ar putea sa-ti spuna mai multe, in mare ideea este ca diferenta dintre forta care impinge barca si rezistenta velelor la inaintare este destul de mica, in plus, la barca mea, apare si o tendinta de "aprovare" adica: <baga botu in apa>
Bafta
#16
Postat 25 September 2007 - 11:58 PM
Am si eu o problema legata de Comtesse (o pun aici ca sa nu mai deschid alt subiect, cer scuze initiatorului): am cumparat, odata cu barca, si bulbul ala de tip talpa. Are ca 0,9 kg. In planul barcii, Robbe recomanda umplerea derivorului cu ca. 1,8 kg de balast. Are sens, prin folosirea bulbului creste bratul fortei si este necesara o greutate mai mica, centrul de greutate coboara. DAR: folosirea bulbului are si 2 mari dezavantaje, este o frana hidrodinamica serioasa si ai ocazia sa aduni o gramada de bradis din apele noastre "ecologizate".
Ce parere aveti: in ce parte inclina balanta avantajelor si dezavatajelor? Bulb sau derivor umplut?
Multumesc pentru raspunsuri, pe cat posibil, argumentate
Stima si consideratiunea
#17
Postat 28 September 2007 - 08:34 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#18
Postat 29 September 2007 - 12:29 PM
M-am mai gandit si cred ca o sa incerc intai cu derivor umplut, apoi, daca se va dovedi ca vreau mai multa viteza, o sa scot plumbul de acolo (sper sa fie si posibil http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ) si montez bulbul
Multumesc mult
Szima si consideratiunea
#20
Postat 29 September 2007 - 05:55 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#21
Postat 30 September 2007 - 07:53 AM
Nu, pentru ca bulbul, in afara de lipire de derivor, se mai prinde si in suruburi. Daca e sa-l montez INAINTE, raman apoi acele 2 gauri prin care intra apa (MULTA, cred)
@gyula
Asa voi face, voi urma planul si apoi, daca nu sunt multumit, montez bulbul.
#23
Postat 25 October 2007 - 09:16 PM
Imagini atasate
#24
Postat 01 April 2013 - 04:18 PM
Desi nu s-a mai postat de mult aici, poate totusi mai vede cineva. In toamna am achizitionat si eu acest velier, si acum l-am scos la apa. Poate ma puteti ajuta in rezolvarea urmatoarelor probleme:
1) Am optat pentru bulbul de plumb atasat de derivor. Barca bandeaza exagerat de mult, ceea ce duce si la pierderea directiei prin iesirea carmei din apa. Credeti ca ar trebui sa completez in derivor cu ceva alice, si daca da, cu ce cantitate (pasi din cate in cate grame?)
1) Prova are tendinta sa se afunde in apa, ceea ce duce la pierderea de viteza. Ce solutie sugerati?
Atasez si pozele ambarcatiunii.
Multumesc.
#25
Postat 02 April 2013 - 03:16 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#26
Postat 02 April 2013 - 04:03 PM
Gyula, la 02 April 2013 - 03:16 PM, a spus:
Da, pluteste pe linia de plutire. Fenomenul se manifesta la rafale de vant moderate aparute pe vant slab. De asemenea, daca vantul se inteteste, dar nu foarte tare. (sa-mi fie scuzata ignoranta, dar sunt la inceput).
#27
Postat 03 April 2013 - 08:41 PM
http://vimeo.com/34192156
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#29
Postat 12 April 2013 - 09:13 AM
Sarturile fixate in punte mult in spatele catargului sunt un tribut adus originalului si elimina necesitatea straiului pupa.
Pastrarea aspectului proportional cu originalul conduce la aceste performante.
E un model bun pentru castigat experienta in constructie si partial in navigatie.
Nu pot sa nu recomand inca odata Micromagic pentru cei care vor o barca cu calitati navigante onorabile, neasteptate pentru un model atat de mic.