HK(art tech)Decathlon
#1
Postat 06 December 2012 - 05:52 PM
Acum,e la of.postal vamal din Bucuresti si sper sa il am in mana pana vinerea asta.
Din cate am observat eu la model ar fi cam asa bubele:
1)compartimentul bateriei care trebuie modificat
2)hobanele aripii care mai mult sunt decorative trebuie ori intarite ori eliminate
3)prinderea aripii trebuie fixata mai sanatos,poate chiar lipita caci vorbim de un trainer de 1 metru ce incape in orice masina
4)intarirea aripii cu carbon caci din fabrica e slaba
5)eleroanele nu par a fi zdravan conectate la servo deci si aici trebuie facut ceva
6)flambare pe directie/profundor
Astea le face orice in maxim 1 ora de lucru si 10 minute de gandire care daca au loc inaintea orei de lucru va scapa de multe ciopartiri prin model.
De altfel e un model frumos care va primi la mine de toate,tot ce am mai bun.Led-uri,flapsuri,carling de bannere sau panglici colorate....va fi un fel de favoritul flotei chiar peste mult-iubitul meu MX2 de care n-am putut sa ma despart in ciuda unei oferte foarte avantajoase.Pur si simplu,fata de unul stock,al meu zboara mult mai bine.
Mai multe detalii cand ajunge modelul.
#3
Postat 06 December 2012 - 10:24 PM
#4
Postat 06 December 2012 - 10:32 PM
NAVOMARIUS, la 06 December 2012 - 10:24 PM, a spus:
La hk este momentan backorder (am luat eu ultima bucata)dar este exorbitant transportul.Daca chiar il vrei se merita.
Tot in spiritul cessnei l-am luat si eu,sa vad daca vorbeam aiurea cand ziceam de cessna ca zboara ca o cizma sau eu nu stiam.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 06 December 2012 - 10:34 PM
#5
Postat 06 December 2012 - 10:39 PM
NAVOMARIUS, la 06 December 2012 - 10:24 PM, a spus:
..subscriu MARIUS :good: ..cu asta am inceput si eu.. Nu am inceput cu clasicul EZ..direct cu DECATLON apropoo chiar nu stii ca lucrurile frumoase nu se mai fabrica?
#6
Postat 06 December 2012 - 10:50 PM
#7
Postat 07 December 2012 - 07:00 AM
NAVOMARIUS, la 06 December 2012 - 10:50 PM, a spus:
Nu le mai are pentru ca au suportat diverse modificari de la motor termic la crashuri cu stalpii.Nu e ceea ce cauti tu.
Astepti sa vina pe stock la hk,asta daca nu ma razgandesc eu si il pun la vazare de nou.
#8
Postat 10 December 2012 - 07:45 PM
Profundorul si directia se pun rapid cu 2 suruburi si bechia cu unul.Dupa ce am centrat echiile servourilor(au venit puse rau de tot) m-am ocupat de aripa.Am taiat capetele la toate 4 ca sa pot baga surubul sa se fixeze.Montantul de pe fuselaj va trebui din pacate lipit ca sa aibe efect hobanele(dau zic eu ceva rezistenta).
Piulitele din fuselaj sunt un chin.Nu stau acolo deci trebuie sa pui suruburile cu modelul cu rotile in sus ca sa nu iasa din locas si sa zboare prin fuselaj.Aripa nu se prinde in fata,ramane un spatiu orice i-as face.Defect de turnare,la 70$ arf nu poate fi perfect.
Am inlocuit jegul ala de elice cu care vine cu un APC frumos de 9x5 cu care trage frumos tare.Pacat ca capota e lipita si nu e prinsa cu suruburi ca aruncam o privire pe la batiu si pe la motorul cu clopot.Urmeaza sa tai un locas de baterie,aceasta urmand a sta "in picioare"chiar in spatele trenului sau acolo unde o prinde mai bine CG.Telul meu e sa nu-i pun un gram de pb caci am de unde jongla cu bateria,spatiul pe interior e imens.
Trenul e o gluma proasta.O sarma mai tare decat sufa de 2,5cm jumate.2 roti meschine acoperite de 2 papucei frumusei.Pacat ca inca mai pun roti asa mici.Daca n-ai beton nu ai cum zbura cu tren.
Imi place ca aripa are profilul mai gros decat fratele cessna 182(care zau ca parca au aceleasi matrite).Panoul de foc chiar are locas pentru roata de bot,dovada ca chinezii nu s-a obosit sa faca un panou de foc dedicat.Mi-ar fi placut sa puna trenul mai infata si sa faca compartimentul de baterie mai mare. :angry:
Pozele urmeaza in curand.
#9
Postat 10 December 2012 - 11:56 PM
Asteptam foto si chiar un clip cu modelul.:clapping:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#10
Postat 11 December 2012 - 07:34 AM
Linku
La baterie am gasit o chestie soooper,am decupat putin polistiren dinspre tren si am topit acel plastic micut tot dinspre tren si asa incape un lipo 3s 1800 cam inghesuit in picioare si se centreaza perfect(am luat CG fix o treime din coarda)Ba chair pot inchide si folosit usita originala.
Trenul,asa cum ziceam inainte e un jaf extrem de tare.Urmeaza sa ii fac unul din sarma otelita de 1,5 exact ca la MX2 ca sa nu ma trezesc cu capotari.Pacat totusi de papuceii care nu ma lasa sa pun roti mai mari de cei 30 mm cu care vine el.
In cutie vin 2 elici de dimensiuni diferite dar extrem de prost centrate si de urate.Conul e si el descentrat.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 December 2012 - 07:39 AM
#11
Postat 11 December 2012 - 03:27 PM
Citeaza
1)compartimentul bateriei care trebuie modificat
2)hobanele aripii care mai mult sunt decorative trebuie ori intarite ori eliminate
3)prinderea aripii trebuie fixata mai sanatos,poate chiar lipita caci vorbim de un trainer de 1 metru ce incape in orice masina
4)intarirea aripii cu carbon caci din fabrica e slaba
5)eleroanele nu par a fi zdravan conectate la servo deci si aici trebuie facut ceva
6)flambare pe directie/profundor
Cum ziceam:
1)taiat putin polistiren si plastic din compartiment,incape o baterie de 30 mm latime si 20 mm grosime,inaltime pana pe la 125-130
2)fixate la prinderea in fuselaj cu un holzsurub
3)in fata voi prinde 3 placute de placaj de 1 care vor intra in fuselaj iar in spate voi intari acele piulite
4)am tija de carbon pe drum..o voi prinde pe intrados facand un santulet care va fi umplut cu bison si apoi tija
5)relipiti montantii de pe eleroane,ai mei erau sumar tinuti acolo cu ceva hotglue ieftin
6)modelul meu a venit cu teava de policarbonat cred care tine bine la flambare
7)tren nou si roticele mai mari.
#12
Postat 11 December 2012 - 09:21 PM
Cum a venit cutia,nici vamesa nu a reusit sa o deschida:
http://img809.imageshack.us/img809/2535/dsc06002m.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/6247/dsc06003m.jpg
Continutul ambalat frumos cu bule si pungi de aer:
http://img571.imageshack.us/img571/8656/dsc06004fb.jpg
Continutul fara ambalaje.Mufele,elicile galbene si epoxy nu au fost in kit-ul original dar cred ca vor prinde bine la model:
http://img339.imageshack.us/img339/6805/dsc06005hw.jpg
Esc-ul gata-montat
http://img32.imageshack.us/img32/84/dsc06007d.jpg
Servo eleroane(a venit fara surubul de la echie,mama lui ca nu mai gasesc niciunul prin cutii)
http://img4.imageshack.us/img4/3130/dsc06006mv.jpg
Servo venite stramb:
http://img10.imageshack.us/img10/6773/dsc06008r.jpg
Motorul si con+elice
http://img812.imageshack.us/img812/2032/dsc06009m.jpg
Cu elicea apc 9x6 pusa
http://img255.imageshack.us/img255/7976/dsc06010d.jpg
Ampenajele montate:
http://img809.imageshack.us/img809/3664/dsc06011d.jpg
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 December 2012 - 09:22 PM
#13
Postat 11 December 2012 - 09:22 PM
http://img705.imageshack.us/img705/1483/dsc06012o.jpg
Complet montat:
http://img839.imageshack.us/img839/1231/dsc06014yq.jpg
Spatiul din fata aripii,voi pune o fasie de polistiren intre:
http://img534.imageshack.us/img534/1203/dsc06015k.jpg
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 December 2012 - 09:22 PM
#14
Postat 11 December 2012 - 10:36 PM
Apoi imi place tare ESC-ul, 2*10A :pardon:.....
In rest e frumos modelul, asteptam un clip cu primul zbor :clapping:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#15
Postat 11 December 2012 - 10:43 PM
alex g, la 11 December 2012 - 10:36 PM, a spus:
Apoi imi place tare ESC-ul, 2*10A :pardon:.....
In rest e frumos modelul, asteptam un clip cu primul zbor :clapping:
La suruburile alea cel mai probabil voi face o placa de placaj de 2-3 mm in care voi baga piulitele,spuma originala fiind aparent slaba.
#17
Postat 12 December 2012 - 07:11 AM
http://img831.imageshack.us/img831/9701/dsc06020rs.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/6901/dsc06021zu.jpg
Si cum trebuia sa tin de ele presate bine de tot,iata si solutia gasita :D
http://img846.imageshack.us/img846/1480/dsc06018bt.jpg
#18
Postat 12 December 2012 - 05:41 PM
Din ce am vazut pe HK,motorul lui stock pare sa duca lejer si elici de 10x6 la 3s cu un consum de 30 A si tractiune >1kg.Poate dupa ce intaresc aripa ii pun un esc de 30 A si pun teoria la incercare :pardon:
#19
Postat 12 December 2012 - 07:58 PM
Il intrebam pe Florin 100 % cum a construit Cessna lui de e capabila de toate cele ( inclusiv hover dar facand abstractie de talentul lui Florin 100 % ) si mi-a raspuns ca tot secretul consta in greutate .. lipituri doar cu CA si cat mai usor posibil peste tot pe unde se poate .. tren, pack , servo etc ...
Spor la .. zbor cu .. frumoasa si bestia ca mie nu imi place .. e urat cu spume .. :pardon:
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 December 2012 - 07:59 PM
#20
Postat 12 December 2012 - 08:58 PM
REAL DESIGN, la 12 December 2012 - 07:58 PM, a spus:
Il intrebam pe Florin 100 % cum a construit Cessna lui de e capabila de toate cele ( inclusiv hover dar facand abstractie de talentul lui Florin 100 % ) si mi-a raspuns ca tot secretul consta in greutate .. lipituri doar cu CA si cat mai usor posibil peste tot pe unde se poate .. tren, pack , servo etc ...
Spor la .. zbor cu .. frumoasa si bestia ca mie nu imi place .. e urat cu spume .. :pardon:
Mai,nea Gigi,nu ne cunoastem,dar in cazul acesta ai fost rautacios,flacaul acesta mai avea putin si vindea un rinichi pt a cumpara modelul acesta,iar afirmatia "urat cu spume"
nu cadreaza.Sa nu spui ca ai glumit ca nu cred.
#21
Postat 12 December 2012 - 09:33 PM
takeoff, la 12 December 2012 - 08:58 PM, a spus:
nu cadreaza.Sa nu spui ca ai glumit ca nu cred.
Nu .. am glumit ! Serios !
Eu cand m-am apucat de modelism daca pot spune asa am inceput impreuna cu al meu cumnat .
Habar nu aveam cu ce se mananca nici eu nici el si s-a vazut la greu .. 5 sec. era maxim durata unui sa ii spunem zbor.
Dura 20 min drumul pana la terenul de zbor dus intors ( avantaj ca era aproape ).
In nestiinta nostra am zis ca eu sa imi iau Cessna iar cumnatul sa isi ia Decathlon .. vezi doamne sa nu le incurcam pe cer.
Nu a fost cazul sa le incurcam pe cer muuuulta vreme ! Abia cand eu am ajuns pe la vre-o zece bucati de Cessna si cumnatul pe la vre-o sase ( eu am fost mai perseverent si mergeam mai des la "zbor" ) am avut ceva sanse sa sarim de pragul psihologic de 5 secunde .
Nevestele deja ne planificau ziua : ".... aaaaa faceti 20 min pana la teren , montati vre-o 5 minute si cu 5 secunde ..
m'da .. cam pe la ... ajungeti inapoi ... "
P.S.
De atunci am rams fun Cessna ... asta e !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 December 2012 - 09:33 PM
#22
Postat 12 December 2012 - 09:42 PM
REAL DESIGN, la 12 December 2012 - 07:58 PM, a spus:
Chiar era..dar nu mai gasesti altundeva decatlon decat la HK.Si cum si acolo s-a dus stockul incep sa cred ca nu o sa il mai aduca si ca o sa dispara definiv.Deja era pe cale de disparitie,acuma mai gasesti 2-3 buc.pe la diverse depozite din lume(tot a hk).Cat despre servo nu e o optiune 100% exclusa si posibil sa ii pun 2 servo pe aripa,poate chiar 4 :)
http://www.youtube.c...e&v=ff_pgWiVNxs
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 12 December 2012 - 09:42 PM
#23
Postat 12 December 2012 - 09:56 PM
Ciprian97, la 12 December 2012 - 09:42 PM, a spus:
http://www.youtube.c...e&v=ff_pgWiVNxs
Sa nu uiti "secretul" lui Florin 100% - cat mai USOR !
Nu il complica cu flaps si inca nu stiu cate servouri ca nu e nevoie de grame in plus .. mai pui putin Epoxy daca joaca sarma aia in eleron .. boala lor - tii cu o mana de servo si misti cu cealalta de eleron .. nu trebuie sa se miste prea tare .. putin se va misca dar sa nu balangane prea tare ..
Cu trenul lui original cu papuci arata cool .. cu roti mari si spite .. him ? - nu stiu .
Aruncat din mana daca nu e pista de asfalt si aterizat pe trenul lui pe o zona cat mai dreapta .. nu trebuie lunga tare ( ai avantaj fata de Cessna ca nu are jamba fata ci bechie spate ) ..
Spor la lucru si .. cat mai usor !
P.S.
Cu pack 1300 mAh era belea daca se si centra .. eventual puneai pack-ul mai in fata ! - zbura lejer 6-8 minute daca nu trageai de el si era si mai usor ..
#24
Postat 15 December 2012 - 04:11 PM
http://img571.imageshack.us/img571/5310/dsc06037n.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/3701/dsc06038x.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/9234/dsc06041k.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/4418/dsc06034y.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/263/dsc06033xc.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/5571/dsc06031n.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/5121/dsc06030yo.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/3345/dsc06035l.jpg
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 15 December 2012 - 04:12 PM
#25
Postat 15 December 2012 - 04:32 PM
Baga expo mai mult pe profundor si directie cat si dual rate daca stie statia daca nu, muta tija de comanda pe echia de la servo mai catre axul servoului iar de la echia de pe profundor mai catre marginea exterioara eventual pe ultim gaura ... astfel micsorezi cursele .... la eleroane fa tocmai
pe dos si poate obtii cursa mai mare.
Mai e si tipul de aripa montata sus
P.S.
Imi place trenul retractabil ! .. vezi ca e mai misto fara tren ? si mai safe in acelasi timp .. nu risti sa rupi nimic ..
#26
Postat 15 December 2012 - 05:38 PM
#29
Postat 18 May 2013 - 04:44 PM
Greutate rtf 550g(unde avem...acest motor...a lui original s-a dus de mult),avem 4 servo in aripa(2xeleroane,2xflapsuri),avem aripa intarita.
Zboara superb si oriunde(in timpul saptamanii il zbor de pe bloc :),aruncat din mana si prins tot in mana ;) .De precizat ca am pus UBEC 5v/3a pentru siguranta(6 servouri flamande,am 500ma asigurati pt fiecare,doar la aterizare emotii ca sunt si flapsurile scoase).
Concluzia:parkflyer reusit,zbor superb,costuri mici,placere totala.