FlySky modelele i10 si i18
#91
Postat 03 July 2016 - 07:13 PM
#92
Postat 10 July 2016 - 12:45 PM
Eu aș cumpăra doar:
FlySky FS-iA6B
FlySky FS-iA10
Sau echivalentele de la Turnigy.
Mai există și Micro Receiverul care este compatibil cu FlySky și există un firmware netestat pentru iBUS, dar pentru firmware nou vă trebuie și programator Pickit3.
DasMikro Ultra Miniature PPM Signal Output 8CH Receiver Compatible with Flysky
Aceasta postare a fost editata de Arise: 10 July 2016 - 12:46 PM
#93
Postat 17 July 2016 - 09:28 PM
Nu toata lumea vrea telemetrie pentru o spuma de 2 lei... si la Frsky se mai cumpara V8 fara grija.
#95
Postat 24 May 2017 - 02:03 PM
Pare un i10 redus, nu am frunzarit manualul sa vad ce stie, il gasiti in link.
https://www.banggood...-p-1154393.html
Se vinde cu Rx de 6ch - 126$, sau 10ch - 132$, ambele cu telemetrie.
https://img.banggood.com/thumb/water/oaupload/banggood/images/D8/99/f3c93a0a-cb7f-482d-bd4f-b287ffec1e5b.png
#96
Postat 25 June 2017 - 05:07 PM
M-a surprins faza însă pentru că aveam impresia că vor să renunțe la i10, credeam că se vor concentra pe alte modele.
#97
Postat 03 May 2018 - 09:02 AM
http://www.multirotorguide.com/wp-content/uploads/2018/05/FlySky-FT10-TX.jpg
http://www.multirotorguide.com/wp-content/uploads/2018/05/FlySky-NV14-TX.jpg
http://www.multiroto...s-fs-ft10-nv14/
#98
Postat 03 May 2018 - 09:17 PM
Asta e ...dronele sunt noua moda. Un gogu' repede cu "Intel drone" va returna rezultate mai mult decat interesante ... si azi sau ieri am vazut la TV ce pot sa faca un nor de sute / mii de drone ca spectacol aerian de lumini ...si ce inseamna asta dpdv precizie pozitionare si coordonare miscare la un "stol" de sute de drone.
Sa revenim ...si sa facem nitzica critica.
iRange mi s-a parut complet ne-ergonomic si chiar hidos estetic. "Multiprotocol" inseamna vax albina pentru ai de s-au ridicat de pe canapea.
Taranis Lite are ceva sanse mai mari ... cred ca luna asta incep livrarile. Poate vor aparea in curand review-urile si aflam si noi cum e treaba cu slidere-le alea. Evident ca imi place mai mult Taranis decat iRange ...dar si asta are o hiba: ecranul mic si de la 1900 toamna.
i18 sau T10 ... tot dracul ala e. Miscarea interesanta pare a fi NV14. Am inteles in final care e faza cu ecranele color amplasate vertical. In primul rand ca sunt ieftine, ecrane de calitate si cu rezolutie 720p gasesti pe toate drumurile ca nu mai sunt cerute la telefoane. Sunt amplasate vertical din motive de economie de spatiu. Impresia mea e ca ni se pregateste ceva...gen FPV pe ecranul statiei.
Pusesem acu ceva timp un link catre o drona Hubsan cu FPV pe ecranul statiei si care costa rezonabil (190-225 euro):
https://eu.banggood....?rmmds=category
Sa privim lucrurile in perspectiva. Acu catva timp o statie decenta te costa ceva peste 100 de euro. Te costa peste 100 de euro un cadru + 4 brushless + 4 ESC + baterie. Te costa peste 100 de euro un controler decent de zbor cu acareturile din jur (GPS, altimetru, gyro, se nzoori etc.etc). Bagai mana in buzunar si pentru CCD,OSD, Tx,Rx, ochelari, ground station etc.etc. Acum pentru o suma rezonabila (200-230 euro)ai o drona cu FPV / Full HD / RTH si alte briz-briz-uri.
Sa revenim ...deci. Cam spre asta se indreapta NV14. Nu m-ar mira deloc sa vad ca atunci cand va fi lansat sa existe posibilitatea de un mic FPV pe ecranul ala. Sau poate nu ...exista in fiecare imagine randata o "tepusa" si care la o privire mai atenta e mai pixelata (deci a fost bagata ulterior in imagine, nu face parte din modelul 3D randat). Asta vrea sa sugereze un suport de ecran FPV (probabil pentru ecranele 3rd party). Dupa cat si-au dat osteneala pare a fi o chestie importanta...si iRange si Taranis nu au chestia asta.
#99
Postat 03 May 2018 - 09:28 PM
http://www.multiroto...ht-transmitter/
Niste potentiometre (poate le da prin cap sa le faca slidere), niste switch-uri pe sub carcasa, ,erge si pentru pinchers...si mai ales OpenTX.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 03 May 2018 - 09:28 PM
#101
Postat 10 October 2018 - 09:29 PM
Pe TGY-i10 se poate pune firmware-ul de FS-i10 ? Trebuie modificat HW ? Are ceva in plus ?
Multumesc !
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#102
Postat 10 October 2018 - 09:33 PM
#103
Postat 10 October 2018 - 09:52 PM
renatoa, la 10 October 2018 - 09:33 PM, a spus:
Si difera atat de mult HW ca nu se poate ?
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#104
Postat 11 October 2018 - 07:30 AM
#105
Postat 11 October 2018 - 08:27 AM
Am citit mult despre problema update RX iA6B si iA10B ca se pierde CH1->CH4 (defapt se realoca pe un alt pin al ST32). Stie cineva mai exact cu care RX-uri sunt probleme (vers. HW, SW) ?
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#106
Postat 11 October 2018 - 09:50 AM
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#107
Postat 11 October 2018 - 10:20 AM
i6 a fost alta poveste... prea modesta dotata hardware/procesor, ca sa se implice un dealer sa scoata din ea bici.
#108
Postat 11 October 2018 - 11:00 AM
renatoa, la 11 October 2018 - 10:20 AM, a spus:
i6 a fost alta poveste... prea modesta dotata hardware/procesor, ca sa se implice un dealer sa scoata din ea bici.
Inca nu am cumparat :) dar am gasit la un pret foarte bun si a pus "rotile in miscare" :)
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#109
Postat 11 October 2018 - 11:09 AM
Personal n-as accepta limitari pentru un ecran colorat.
#110
Postat 11 October 2018 - 11:28 AM
Singura problema ar fi ca am receptoare din ambele (FlySky/Turnigy) - cu i6 nu am probleme am telemetrie si full range cu *toate - si sa nu am limitari cu TGY-i10. Eventual rescriu softul din RX FS cu cel de TGY.
Probleme de genul: daca nu faci update RX functioneaza eratic, daca faci update pierzi ch1->4 etc...
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#112
Postat 23 July 2019 - 11:27 PM
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Ce se vede in poze:
- slidere verticale cu duble actionare (maneta si sus si jos)
- 8 trimuri
- 3 potentiometre
- ghimbal Hall
- FlySky OS ...deci inca nu OpenTX
- range 2 km
- AFHDS3 ..cica are latency mic
- ecran color touch
- aici m-au pierdut: 1.87 kg. Mie Taranis-ul mi se parea greu la 800+ grame si am luat un XLite pe chestia asta. La aproape 2 kile fara tavita esti cu bratele amortite dupa 5 minute
- inca mai coc la firmware ("Wireless Bluetooth, wireless charging and other functions as firmware update"0 ...alta duda care pare inutila (wireles charging)
...si la 100 de dolari peste T16 nu este prea bine pozitionata pe piata: cu vreo 25 de dolari in plus cred ca se poate scoate un T16 cu Hall .. are o ergonomie net superioara (ce naiba au pus in Paladin de au ingreunat-o cu 1 kg???)...plus OpenTx vs FlySkyOS ...plus "multiprotocol fara receiver in kit" vs "un singur receiver ptr noul protocol dar e mare rau" (probabil / sper ca au pastrat back compatibility cu AFHDS2 si 1 desi nici unul din receivere FlySky nu era prea compact).
Si nitzica istorie: FS-PL18 e de fapt FS-i18 care a fost scoasa in 2013 si tinuta "la rece", diferente minore de estetica (FS-i18 era bicolora si cu antena aparenta). In 6 ani nu cred ca au reproiectat electric statia si aveau timp suficient de o varianta OpenTX (mai ales dupa experienta cu Nirvana NV14).
Ca veni vorba de OopenTX: de vreo 2 saptamani a aparut 2.2.34 M-am uitat pe site la Jumper sa vad daca scot si ei 2.2.4 si am vazut ca au schimbat site-ul si a aparut sapt trecuta (2019-7-18 18:29) T16 cu Hall (si au disparut in ceata link-urile de la Download), T16+ la precomanda cu pret f bun:
https://www.buildyou...us-hall-gimbals
In concluzie: de ce sa pre-comanzi PL18 si nu T16+? Ramai cu vreo 100 de dolari in buzunar (si asta inseamna un set de electronica servo+ESC+receptor).
Aceasta postare a fost editata de ender67: 23 July 2019 - 11:28 PM
#114
Postat 04 August 2019 - 07:35 PM
Deci mai pui si modul extern daca vrei si afhds2...
#115
Postat 11 May 2020 - 10:11 AM
https://www.flysky-c...greement-i-bus2
Sau poate, mai curand sa racoleze niste fraieri care sa munceasca pentru glorie... moka
#116
Postat 11 May 2020 - 11:22 AM
renatoa, la 11 May 2020 - 10:11 AM, a spus:
https://www.flysky-c...greement-i-bus2
Sau poate, mai curand sa racoleze niste fraieri care sa munceasca pentru glorie... moka
Calcaiul lui Ahile la OpenTX asta a fost: ca s-au ocupat doar de partea de Tx (sau mai bine zis de partea de UI, interfata cu utilizatorul) si au neglijat partea de RX si comunicatia TX-RX (partea ascunsa utilizatorului). Daca vreti au facut un sistem de operare open source dar in care au lasat drivere closed source. Si asa au ajuns in postura de "FrSky bitches" care a devenit absolut deranjanta in ultimii 2 ani.
Lucrurile au inceput sa se miste nu cu NV14 (Nirvana de la FlySky) ca asta e inca pe TODO LIST la OpenTX. Jumper T12 a fost punctul de cotitura si MPM (mutiproticol module). Paladin PL18 a fost un exemplu clar de "asa nu".
Ceea ce se vede in ultima vreme e o colaborare stransa intre echipa OpenTX si "echipa" MPM, se face trecera de la 4-in-1 la 5-in-1 (adica se adauga si 900 MHz, ca o fi el 915 sau 868 nu prea conteaza, faci antena de 900 si poti sa o folosesti fara mari pierderi si la 915 si la 868). Au inceput sa faca update de firmware MPM din OpenTX. Partea de HW fiind cam batuta in cuie si la TX si la RX ramane in discutie partea de protocoale pentru ca pina una alta sBus sau SBus2 o fi el standard de facto dar este un protocol inchis. Si tot ce exista pe piata fie e foarte scump fie are tinicheaua asta atarnata de coada: "compatible".
Acum nici iBus2 ca denumire nu suna bine, daca se cade la pace pe ceva gen openBusX sau OBX sau ceva care sa nu duca direct la Flysky pe site ci sa fie un protocol "comunitar" treaba ar fi mult mai simpla. In fond si la urma urmei treaba e simpla conceptual, la RX si TX trebuie sa ai cam acelasi chip radio (si sunt doar cateva de acoperit...vezi 4-in-1 sau 5-in-1), poti sa ai o abordare HAL (Hardware Abstraction Layer) prin care indiferent de solutia chip radio sa ai cam acelasi output pe seriala care sa iti acopere nu 6 nu 8 nu 16 canale ci sa zicem 32 de canale (sau mai multe...mii de exmplu), sa te gandesti nu numai la servo si suprafete de control si receptoare neinteligente ci sa profiti de faptul ca ai mici calculatoare acolo cu o gramada de periferie si cu putere de calcul si sa poti transmite si chestii complexe gen pozitie GPS sau pozitie GPS cu offset (dau un exmplu...nu poate fi foarte complicat sa comanzi un ROI de drone cu o singura statie, cat timp trimiti pe un canal de date o pozitie GPS UNICA si fiecare drona are stabilita o pozitie offset fata de acea pozitie unica). Cred ca se lucreaza deja la solutii proprietare de asa ceva (parca am vazut ceva demo-uri cu swarm de drone Intel), n-ar strica sa avem niste oameni cu viziune si care sa impuna un standard open source care sa nu mai sufere de "closed source legacy".
Deci da, initiativa o fi buna...dar "remember NV14/PL18 history". Si daca tot e sa se nasca un protocol de la zero ar trebui sa cam fie ceva foarte modern si care sa fie LTS ( Long Term Support) si Royalty Free (adica mokka). Si in momentul in care vei avea module de transmisie nu 4-in-1 sau 5-in-1 la 30-35-40 de dolari si receptoare full range cu protocoale specifice la 10-15-20 dolari ci vei avea pe piata ceva gen OpenRxM (module) la 10-15 dolari si receptoare OpenRxR (receiver) la 5-10 dolari si statii OpenTx la 50-100 dolari (50 alea low end si 100 alea high end) ...in momentul ala va fi cam game over pentru produsele RC scumpe. Si nu e foarte greu sa scoti o statie gen Flysky i6 cu OpenTx pe la 50 de dolari, un RadioMaster TX16S e deja pe la 100 de dolari cu 4-in-1 deci e perfect posibil sa nu bagi 4 cipuri radio ci doar 1 si sa bagi ghimbal Hall.
Dar ca la orice chestie noua, pina se "aseaza lucrurile" va fi ceva de speriat, toti vor incerca sa isi impuna propriul standard intr-o piata care e intr-o schimbare prea rapida.
#117
Postat 11 May 2020 - 12:06 PM
Solutii mai inteligente la chestia asta exista, un exemplu clasic este G-code in care la executie ai o masinarie care stie cel mai bine in ce stare se afla (ce pozitie) si tu ii dai doar comenzi care descriu modificarea starii (daca se face o deplasare pe axa X se dau doar coordonatele absolute sau relative cu noua pozitie).Daca am o gramada de variabole de controlat (="canale RC") e ineficient sa transmit toate variabilele / canalele cand pot sa transmit doar cele care se schimba. si nu e f inteligent sa ma limitez din start cu 4/6/8/12/16 variabile / canale si toate de acelasi tip ci mai bine gasesc o solutie sa descriu numarul de chestii de controlat, cam de ce tip e fiecare, cum se face controlul (in unitati absolute sau relative) si asa mai departe. Acu sa nu sariti in sus ca nu propun ca noul protocol sa fie ceva gen G-code pentru RC ...dar nici prea departe de el :).
La urma urmei acum ai procesoare pe 32 de biti si care incep sa coste mai putin decat cipurile radio din receptoare. Deja incep sa apara solutii modulare gen "receiver cu procesor pe 32 de biti cu iesire SBus", "ESC cu procesor pe 32 de biti","decoder SBus de 8 canale pe 32 de biti" samd samd..