cata2, la 07 November 2012 - 04:38 PM, a spus:
Cele mai bune baterii sunt cele lipo dar romanul are o vorba "cu banii cat dau pe lipo,incarcator si buzzer imi iau un porbagaj de baterii cu pb". In general catamaranul se echipeaza cu 2 motoare , dar daca ii faci un bulb in care sa bagi motorul, in canalul central vei scoate axul chiar si la orizontala. De 700/40 inca n-am auzit. Elica cara ai aratat-o este pentru drive dog si este cam mica.
Cele mai bune baterii pentru aero si barci de viteza pentru concurs sunt Lipo. Doar acolo va trebuie raportul energie/greutate cat mai mare, desi costul este cel mai ridicat. Unii nu vor crede dar daca luam in considerare ca numarul ciclurilor garantate doar de "brandurile cele mai branduri" este de cca. 50, sedeti si cugetati daca merita sa va incurcati cu Lipo. Chiar si daca consumul nu e mare, adica trageti din baterii cu o rata de 2-4C, tot nu cred ca o sa atingeti 50 de cicluri cu Lipo obisnuite. In plus, la Lipo trebuie sa aveti un ESC care "sa stie" sa lucreze cu Lixx sau un dispozitiv atasat care sa controleze ESC-ul cand tensiunea scade sub pragul critic.
Plumbul e prea greu si se incarca foarte lent.
Atunci nu va ramane decat clasicul NiMH care in conditiile voastre de la navo nadit, adica o rata de descarcare de 2-4 C, va poate tine peste 200 cicluri iar pretul echivalent pe energie este mai mic ca la Lipo. In plus, il incarcati mai repede si nu mai aveti probleme cu descarcarea exagerata, adica nu-l distrugeti daca-l descarcati la sub 0.8 V/element cat e pragul la care se considera descarcat.
M-am mirat ca a aparut la barci de nadit ideea de Lipo, promovata de ceva vreme de un diletant, dar acum vad ca incepe sa se raspandeasca si de asta am vrut sa va atrag atentia.