Acumulatori automodel Lipo vs restul
#1
Postat 17 April 2013 - 04:33 PM
Mi-am achizitionat un RTR electric si mai lipseste doar bateria sa ma pot juca cu el. Vreau sa stiu dupa ce criterii se aleg bateriile si cel mai important lucru daca exista restrictionare a motoarelor pentru un anumit tip de baterie (pot sa rulez fara probleme si lipo si nimh pe acelasi motor?).
Am citit fel si fel de pareri despre lipo vs restul da nimic 100% pe tema mea.
Precizez ca in urma cu vreo 3 ani mi-am facut singur un navomodel (din piese si cu ajutorul forumului) si nu sunt foarte strain de acest "microb".
Orice parere imi este de ajutor.
#4
Postat 17 April 2013 - 09:33 PM
Opresteti 150ron pt incarcator+sursa si cu 150ron gasesti lipo.Cred ca iti e de ajuns un 5000 20c doar pt distractie
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#6
Postat 17 April 2013 - 09:54 PM
Eu la drift,motor brushless 13.5, si accelerari constante, ma dadeam cam o ora cu un pack de 5000mah
Lipo suporta orice motor.Daca esc-ul nu stie lipo trebuie sa cumperi un buzzer, o chestie care te anunta daca lipo a scazut sub o anumita tensiune, lucru care nu trebuie sa se intample niciodata
Aceasta postare a fost editata de vgeorge: 17 April 2013 - 09:55 PM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#8
Postat 18 April 2013 - 10:34 AM
1. Nuuuuuuuuu, concursuri, nuuuuu, sunt la inceput, nu vreau, piei satana.
2. Lipooo, omg, ce face cum si unde ? Mai trebuie si buzzer, ma las de modelism.
Stii ca poti sa de joci 10 minute cu masina si apoi sa pui acumulatorul (lipo) la incarcat si vezi cat a consumat, astfel stii cand trebuie sa te opresti. Eu la masina mea nici macar nu stiu daca este setat lipo cutoff.
#9
Postat 18 April 2013 - 10:57 AM
nimh vs lipo. Nimh sint ieftini, necesita mai putina grija, toate bune si luminoase dar... nu sint capabili de curenti nici macar medii (din cite stiu discharge rate la un nimh e 2..5C fata de 20...50C la un lipo). Da, poti sa te plimbi cu masinutza, asa incetisor, si cam atit.
Lipo, da, costa si incarcatorul, trebe sa ai un pic de grija (nu faci scurturi, nu incarci nesupravegheat etc.) dar odata ce calci pedala uiti de toate astea. Prima senzatie cind treci de pe nimh pe lipo e ca ai turbo la motor. A doua senzatie e ca te joci si te joci si te joci si inca ai curent.
#10
Postat 18 April 2013 - 11:03 AM
Eu am cumparat cu 25 de lei buzzer din tara si avea goarna dubla :) si arata si voltajul.
#11
Postat 18 April 2013 - 04:52 PM
rares86, la 17 April 2013 - 04:33 PM, a spus:
Mi-am achizitionat un RTR electric si mai lipseste doar bateria sa ma pot juca cu el. Vreau sa stiu dupa ce criterii se aleg bateriile si cel mai important lucru daca exista restrictionare a motoarelor pentru un anumit tip de baterie (pot sa rulez fara probleme si lipo si nimh pe acelasi motor?).
Am citit fel si fel de pareri despre lipo vs restul da nimic 100% pe tema mea.
Precizez ca in urma cu vreo 3 ani mi-am facut singur un navomodel (din piese si cu ajutorul forumului) si nu sunt foarte strain de acest "microb".
Orice parere imi este de ajutor.
Decat sa ne dam cu prespusul , daca are nevoie sau nu de aia sau de aia, nu e mai simplu sa ne zica, ce scrie pe esc si pe motor, si sa vedem daca suporta li-po cut-off? oricum, fata de ni-mh sunt foarte multe avantaje, si tehnologia a avansat mult, nu mai sunt atat de periculosi lipo pe cat ii considera lumea!
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#12
Postat 18 April 2013 - 06:42 PM
hassel, la 18 April 2013 - 04:52 PM, a spus:
Decat sa ne dam cu prespusul , daca are nevoie sau nu de aia sau de aia, nu e mai simplu sa ne zica, ce scrie pe esc si pe motor, si sa vedem daca suporta li-po cut-off? oricum, fata de ni-mh sunt foarte multe avantaje, si tehnologia a avansat mult, nu mai sunt atat de periculosi lipo pe cat ii considera lumea!
Pe bune ca nu mai sunt periculosi !!!! Aici te contrazic , net-ul e plin de peripetii cu acumulatori li-po , filmari mai noi s-au mai vechi , acelasi rezultat ....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/bomb.gif
#13
Postat 18 April 2013 - 09:09 PM
Am gasit ceva care ma ajuta in cartea masinii "the speed controller installed in the vehicle can generally also be operated with 2 cell Lipo battery (7.4 V) but it has no undervoltage recongnition function"
Deci pot sa folosesc Lipo doar ca imi trebuie jucaria despre care imi spuneti voi. Poate cineva sa-mi de un link despre jucarie si ce face ea exact (unde se leaga, sub ce valoare ma atentioneaza, etc).
Despre motor scrie ca am seria 540 dar nimic mai mult...deci ceva entry level cred.
Cat despre concursuri sigur nu voi participa asa ca nu are rost sa ma gandesc la ceva mai sus decat trebuie.
#14
Postat 18 April 2013 - 10:17 PM
marian.dumitru74, la 18 April 2013 - 06:42 PM, a spus:
am zis ca nu mai sunt atat de periculosi, cei vechi daca ii intepai faceau foc, foc, fum fum, astia mai noi nu mai reactioneaza asa violent, am intepat eu din greseala o celula, si nu stiam ce sa fac mai repede cu ea ... a fost cuminte saraca, dar a decedat oricum. un link pentru avertizor 1-8 s
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#15
Postat 19 April 2013 - 09:28 PM
Am gasit un incarcator care zice ca poate incarca 2/3 celule cu 7,4V/11,1V facut de Reely cu balansare. Cred ca este ok. Pretul este ok si vreau sa stiu daca trebuie sa caut dupa alte specificatii.
#16
Postat 19 April 2013 - 10:15 PM
daca ai gasit incarcator lent de perete ala incarca prin mufa de balansare cu 0,6A per celula, adica un pack de 5000mA ti-l incarca in vreo 8 ore.
iti trebuie unul de 5A standard, sa incarci intr-o ora.
Dar ... am testat si eu upgradarea unui model ieftin pe lipo. motorul brushed parlit. pentru ca nu e gandit la asemenea solicitari, nici macar pe nimh. trebuie sa iasa ansamblul ieftin, deci nu poti avea pretentii de la el.
Economic vorbind, modelele astea ieftine sunt facute cica sa iti dea o idee, dar apoi devin o gaura in punga mai mare decat daca ti-ai lua unul mai bun si uzat de la inceput. Si vei deveni din ce in ce mai frustrat pe masura ce iti dsai seama ca mai bine luai altceva decat sa faci model dintr-o ieftineala.
Nu imi pot imagina un model 1:10 nou si bun care sa coste mai putin de 1000 lei cel putin. Facut din bucati second, nu ReadyToRun.
Eu zic sa te mai dai cu el asa, eventual mai ia-ti un NiMh, sa te dai macar 15-20 minute la o iesire, si daca iti place si vrei mai mult vinde-o si ia altceva RTR brushless ca sigur va fi mai solida in constructie decat cea din linkul tau.
Intre timp o sa iti dai seama si ce ai dori in plus sau ce nu conteaza la stilul si preferintele tale de condus, iar tutoriale si ajutoare de nadejde gasesti intotdeauna.
Poate totusi completezi macar orasul la profil...
Amin.
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#17
Postat 19 April 2013 - 10:42 PM
Problema mea este ca nu am nici un fel de baterie si acum vreau sa ma decid ce sa cumpar. Sunt 99% ca o sa fie Lipo. Ce o sa fie dupa....vedem.
Din pacate nu ajuta cu nimic daca completez orasul unde locuiesc pentru ca momentan nu sunt in tara....sau?
#18
Postat 19 April 2013 - 10:55 PM
1. Nu mai cumparati automodele nemtesti ca nu sunt ca masinile 1/1 ;) si chiar si alea 1/1 sunt pline de bube, mergeti in service la bmw sa vedeti jale.
2. Mai bine un automodel la mana a doua dar facut de o firma cunoscuta : HPI, Traxxas, Team Associated, Kyosho, Durango, Xray, Serpent, Schumacher, Thunder Tiger.
Nu Reely, Weely, Peely si alte nebunii.
#19
Postat 19 April 2013 - 11:34 PM
Sincer eu nu caut nici ceva de firma, nici ceva care sa fie ieftin, nici ceva care sa iasa in evidenta...asta mi-a cazut in mana si am zis hai ca incerc de placere. Ceea ce ziceti voi este ok dar pentru unul care incepe sa faca asta si sa investeasca bani (concursuri, pasiune pentru ceea ce este mai bun sau mai scump, etc). Eu raman la stadiul de hobby si atat...de aceea nici nu cred ca ii nevoie de investitii foarte mari.
#20
Postat 20 April 2013 - 01:44 PM
Plaja de tensiune folosibila nimh vs lipo e cam tot aia, doar ca lipo nu scade tensiunea imediat ce simte un pic de sarcina, asa ca motorul va fi mai turat. Fiind deja la limita din fabrica, daca nu ii faci un pic de racire, se duce.
Uite ca sa dau un exemplu concret. Sasiu traxxas 1/16 brushed motor 380 size. Daca te dai asa cum e, chiar si cu nimh dupa un sfert de ora (cam cit tine bateria stock) faci mici si ochiuri pe motor. In manual scrie mic pe undeva
- sa faci pauza intre baterii (si se refera la cele stock nu la 2 lipo care tin 1 ora)
- daca te dai in camera (adica la viteza mica) pinion mai mic ca-l arzi
- daca te dai in noroi (adica sarcina mai mare) pinion mai mic ca-l arzi
Dar daca pui un radiator cu ventilator pe el, merge de rupe si n-are treaba. Cit l-ar fi costat pe nenea traxxas mare firma mare sa puna macar un amarit de radiator pe motor? Mai nimic, ca nu le ia la bucata. Dar... cine nu citeste manualul si/sau nu verifica temperatura motorului, ca deh e rtr, o iei si te joci, schimba motorul pe banii lui.
Asa-i (si) in rc, niciodata nu te poti baza pe ce a facut fabricantul, nu e interesul lui sa reziste masina si sa ramina cu piesele de schimb pe stoc.
Aceasta postare a fost editata de DanB: 20 April 2013 - 01:45 PM
#21
Postat 20 April 2013 - 03:26 PM
Vrei sa spui ca bateriile Nimh sunt indicate pentru masinile RTR?
#23
Postat 20 April 2013 - 07:31 PM
Daca e fierbinte pe bune (la modul te arzi cind pui degetul pe el / se simte miros de incins) pui un ventilator pe el / pui pinion mai mic si pierzi din viteza maxima.
#24
Postat 24 April 2013 - 07:13 AM
mastabac, la 19 April 2013 - 10:15 PM, a spus:
Economic vorbind, modelele astea ieftine sunt facute cica sa iti dea o idee, dar apoi devin o gaura in punga mai mare decat daca ti-ai lua unul mai bun si uzat de la inceput. Si vei deveni din ce in ce mai frustrat pe masura ce iti dsai seama ca mai bine luai altceva decat sa faci model dintr-o ieftineala.
Nu imi pot imagina un model 1:10 nou si bun care sa coste mai putin de 1000 lei cel putin. Facut din bucati second, nu ReadyToRun.
Sustin aceeasi idee ... traita pe propria "spinare"...,
Alege un model care sa-ti placa .... primand existenta pieselor de rezerva la comerciant pe stoc, sau intr-un timp de livrare decent, de o saptamana sau doua.
Daca vrei ca ulterior sa-i faci vreun upgrade, vezi daca nu exista o varianta de echipare cu acele upgrade-uri sau parte din ele. Exemplul f bun fiind echiparea brushless ...
La o echipare ulterioara, te va costa considerabil mai mult ...
#25
Postat 24 April 2013 - 07:17 AM
Memento, la 20 April 2013 - 03:50 PM, a spus:
Daca masori cu un termometru in spectrul infrarosu ( majoritatea asa sunt ) trebuie sa ii setezi compensarea "de reflexie", daca scula stie asa ceva. Daca nu, este bine sa lipesti o "bulina" de plastic mat negru, in locul in care masori de obicei. Altfel, masurarea este eronata. La 40 de grade reale, poti pune linistit mana pe motor ...
#26
Postat 24 April 2013 - 09:31 AM
Memento, la 20 April 2013 - 03:50 PM, a spus:
40 de grade are omul cand are febra ... si 60 de grade sunt suportabile. era pe forum un post pe undeva, cu un link spre un site extern in care era facuta un fel de analogie ... cat de tare frige la deget, versus temeperatura aproximativa a piesei. Oricum .... daca nu poti tine degetul cateva secunde pe motor fara sa urli ... inseamna ca e prea fierbinte!
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion