Funtana 125 G Hangar 9
#1
Postat 17 April 2013 - 11:58 AM
Date:
Wingspan: 69.5 in (1765mm)
Overall Length: 68.5 in (1745mm)
Wing Area: 1108 sq in (71.5 sq dm)
Flying Weight: 8–8.5 lb (3.63–4.03 kg)
Engine Size: .60–1.00 2-stroke; .90–1.25 4-stroke; 20cc gas
Radio: 4+ channel
Servos: 6 required (5 for electric)
2013-04-17 11.06.14.jpg (89.9K)
Number of downloads: 169 2013-04-17 11.06.47.jpg (99.18K)
Number of downloads: 164 2013-04-17 11.07.55.jpg (100.71K)
Number of downloads: 176
la prima vedere, se pare ca cei de la H9 ori au cumparat planurile ori lucreaza cu aceasi fabrica cu care lucreaza Sebart. o dantelarie super la interior, lipituri excelente, nu prea am ce sa le reprosez.
in cutie au venit de toate, la partea hardware stai f bine. toate componentele sunt in pungute etichetate (asa ca pentru novici) tevile de carbon, atent impachetate, ce sa o mai lungim, Marfa de calitate.
ca si echipare, voi folosi electronica care a fost pe Extra si anume:
- motor 26cc GF26I V2
- 4 servo ATLAS 20 UMD DIGITAL MG-BB HYPERION (eleroane si profundoare)
- 1 servo Power HD (directie)
- 1 servo Hitec 7955 (acceleratie)
- Ubec HiModel 8A pt servo si de 3A pt aprindere
- pack receptie 2S 2200mA si aprindere 2S 1600mA
pe masura ce ma voi ocupa de model si voi avansa cu asamblarea, voi posta aici mai departe.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#2
Postat 17 April 2013 - 12:36 PM
Are calitati de zbor bestiale .. o sa te convingi .
L-as fi facut insa cat mai usor posibil si devenea fulg !
Cu un 4T mai scapam de aprindere, pack suplimentar si ubec pentru aprindere ,
Cu servo mai mic pe acceleratie ( am 5245 MG pe Saito de 26 cmc si il zdruncina de cativa ani fara probleme )
E mare servoul ala pentru acceleratie la motor de 20 cmc sau pe acolo ( torque 18/ 24 kg ) .. la un boxer de peste 100 cc ce mai punem ?
Merge si in configuratia ta da parca as pastra servoul ala pentru altceva daca nu stai in el ..
Spor la mesterit si sa il vedem la zbor !
#3
Postat 17 April 2013 - 12:51 PM
Mi-a atras si mie atentia candva.
Sa-l aduci la HF! vreau sa-l vad si eu live!
#4
Postat 17 April 2013 - 12:52 PM
Apropo, ca e Hangar 9, toate suruburile sunt pe imperial? Pe mine m-a enervat treaba asta la Yak, daca se duce unul n-am de unde sa-l mai iau, trebuie sa inlocuiesc cu metric
#5
Postat 17 April 2013 - 01:11 PM
Gigi, tu ai mare dreptate in privinta servoului de acceleratie. trebuie sa vad cum se va echilibra, mai ales ca servoul este pus cam in CG. mi-ar fi placut un saito, sau OS in 4T, dar sincer, nu mai am finante (ca doar stii de ce). asa ca momentan merg pe ceea ce am.
Andu, suruburile sunt metric, asa ca am scapat!! :yahoo:treci deseara sa-ti dau fibra aia, am pus-o in geanta sa nu mai uit de ea
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 17 April 2013 - 01:13 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#6
Postat 17 April 2013 - 06:36 PM
ANDUNG, la 17 April 2013 - 12:52 PM, a spus:
Apropo, ca e Hangar 9, toate suruburile sunt pe imperial? Pe mine m-a enervat treaba asta la Yak, daca se duce unul n-am de unde sa-l mai iau, trebuie sa inlocuiesc cu metric
Suruburi imperiale va dau eu, mi-a trimis frate-miu o punga!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#7
Postat 17 April 2013 - 07:03 PM
e pacat de avion sa fie la fel de vitezoman ca extra. mai bine mai astepti un pic.
la alba poate sa vina si fara motor. ti-l ridic eu cu quadul :p
PS: sa il stapanesti sanatos
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#8
Postat 17 April 2013 - 07:31 PM
Fie deasupra fie dedesubtul stabilizatorului ( deasupra se vede si nu prea place, dedesubt mai se poate agata in iarba
daca sunt buruieni dar avand in vedere unde vei zbura nu vor fi buruieni )
Exista un risc ( eu de la ZOD am aflat )
Uite :
#9
Postat 17 April 2013 - 10:18 PM
http://www.flyinggia...85&postcount=18
http://www.rcgroups....156&postcount=8
si exemplele pot continua. concluzia: 26CC este la limita si este OK. ramane de vazut, mai am pana sa il termin.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#10
Postat 17 April 2013 - 10:22 PM
am marcat cu markerul zonele unde incep balamalele, apoi cu o lama de cuter am facut un mic decupaj in folie ca sa prinda lipiciul mai bine (zap din alta utra lichid)
funtana 04.jpg (44.71K)
Number of downloads: 87 funtana 05.jpg (89.74K)
Number of downloads: 87 funtana 06.jpg (99.83K)
Number of downloads: 88
ca si curse, eu zic ca este mai mult decat sufficient... chiar sunt generoase, asa la rece. sper ca si mechanic sa reusesc sa le fac la fel
funtana 17.jpg (74.93K)
Number of downloads: 78 funtana 18.jpg (77.29K)
Number of downloads: 80
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#11
Postat 17 April 2013 - 10:27 PM
am trecut apoi la montarea trenului de aterizare, ca sa pot pune modelul pe masa de lucru, sa-mi fie mai usor la montajul electricii.
funtana 07.jpg (84.71K)
Number of downloads: 49
isfat pt cei care monteaza ARF-uri (incepatorilor mai ales, ca batranii o stiu,dar e bine sa reamintesc): faceti cu o pila in mic sant inainte sa fixate colierele de la roti. asa nu mai exista riscul sa sara si sa ramaneti fara roti in timpul zborului (sunt patit de vreo 2 sau 3 ori)
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 17 April 2013 - 10:28 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#12
Postat 17 April 2013 - 10:34 PM
funtana 08.jpg (51.95K)
Number of downloads: 112
umblu repede la "cutia cu maimute", pun imbus bun si fac prima asamblare lartiala. totul de imbine perfect, fara erori (ai dreac de chinezi, pe astea "de firma" le fac fara cusur)
funtana 09.jpg (128.43K)
Number of downloads: 105 funtana 10.jpg (114.59K)
Number of downloads: 99 funtana 11.jpg (96.51K)
Number of downloads: 111
ceva detalii la interior si exterior
Fisiere atasate
-
funtana 12.jpg (118.04K)
Number of downloads: 123 -
funtana 13.jpg (117.62K)
Number of downloads: 136 -
funtana 14.jpg (103.18K)
Number of downloads: 138 -
funtana 15.jpg (88.27K)
Number of downloads: 124
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#13
Postat 17 April 2013 - 10:37 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#14
Postat 18 April 2013 - 05:03 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#15
Postat 18 April 2013 - 09:43 PM
azi am facut toate comenzile. voi merge ca in manual, cu 3 servo pe coada: 2 pt profundoare si unul pe directie. pe FG cinva a facut directia cu system pull-pull, dar asta din cauza centrajului.
profundoare funtana 19.jpg (64.88K)
Number of downloads: 90
directie funtana 20.jpg (54.25K)
Number of downloads: 90
eleroane funtana 21.jpg (75.79K)
Number of downloads: 103
mi-am amintit de intreaga teorie a lui Lucian si a celorlalti colegi de forum despre comenzi asa ca am incercat sa fac totul cat mai bine posibil. funtana 22.jpg (65.48K)
Number of downloads: 109
detalii coada funtana 23.jpg (74.03K)
Number of downloads: 106
in manual astia zic ca echiile de servo sa fie de 25 mm, eu din pacate nu le am decat de 20mm. sper sa am curse suficiente.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 18 April 2013 - 09:45 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#16
Postat 18 April 2013 - 09:55 PM
apoi am decupat grosier capota, ca sa fac gaurile de fixare pe model, dar ca sa pot da semne atat pentru decupajul tobei cat si pentru decupajul gurii de aer de la carburetor (astea o sa se intample maine)
Flypol, cred ca o sa ai parte de 2 maiden-uri la Sampetru, eu si poate Andu, daca termina Carden-ul
funtana 24.jpg (100.35K)
Number of downloads: 113 funtana 25.jpg (101.53K)
Number of downloads: 107 funtana 26.jpg (94.17K)
Number of downloads: 106 funtana 27.jpg (100.32K)
Number of downloads: 109
momentan am folosit un con galben, sa vad cum se aseaza capota si distanta pana la flansa. desi cred ca asta o sa ramana, e haios modelul cu nasul galben.
si o informative de ultima ora: cum credeti ca voi vopsi motorboxul impotriva eventualelor scurgeri de ulei si benzina? GALBEN. pai ce numai Zod sa aibe culori turbate la motorbox?!
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#17
Postat 19 April 2013 - 08:43 AM
#18
Postat 19 April 2013 - 02:13 PM
ALLEN, la 18 April 2013 - 09:55 PM, a spus:
Iti dai seama ca abia astept sa-l zbor :rolleyes: , incerc in week-end-ul asta sa-l termin, sa mai ramana doar toba de sudat.
...
Conul ala galben vine bestial, e exact pata de culoare de care e nevoie si se potriveste la fix si cu logo-ul de pe aripa.
#19
Postat 19 April 2013 - 03:01 PM
#20
Postat 19 April 2013 - 03:05 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#21
Postat 21 April 2013 - 10:01 PM
funtana 28.jpg (95.77K)
Number of downloads: 85
cat s-a uscat vopseaua, am finisat capota, cu cheder de masinute. a iesit super.
funtana 29.jpg (94.04K)
Number of downloads: 77 funtana 30.jpg (61.28K)
Number of downloads: 119
am montat si motorul, definitiv. vechile gauri le -am astupat cu dopuri taiate din bagheta de fag.
funtana 32.jpg (121.56K)
Number of downloads: 129 funtana 35.jpg (91.07K)
Number of downloads: 105
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#22
Postat 21 April 2013 - 10:09 PM
funtana 34.jpg (80.17K)
Number of downloads: 107
servo acceleratie, pus provizoriu. astept sa-mi vina maine tija si teava de carbon. ce a enit in kit (un fel de bowden) nu ma satisface, e mult prea flexibil
funtana 35.jpg (79.74K)
Number of downloads: 99
receptorul l-am pus ca in manual, pe traversa care a venit in cutie
funtana 36.jpg (91.2K)
Number of downloads: 111
aprinderea a ajuns pe motorbox (unde de altfel ii si este locul)
funtana 37.jpg (121.6K)
Number of downloads: 118
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#23
Postat 21 April 2013 - 10:18 PM
funtana 38.jpg (98.37K)
Number of downloads: 73 funtana 39.jpg (102.4K)
Number of downloads: 72
funtana 40.jpg (115.28K)
Number of downloads: 71 funtana 41.jpg (115.34K)
Number of downloads: 78
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#24
Postat 21 April 2013 - 10:20 PM
funtana 42.jpg (126.52K)
Number of downloads: 99 funtana 43.jpg (125.03K)
Number of downloads: 108
funtana 44.jpg (100.6K)
Number of downloads: 97 funtana 45.jpg (100.24K)
Number of downloads: 106
cam atat pt azi, continuam si maine
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#25
Postat 23 April 2013 - 09:02 AM
funtana 46.jpg (83.55K)
Number of downloads: 67 funtana 47.jpg (105.35K)
Number of downloads: 74
nu am vrut sa mai fac modificari, asa ca m-am folosit de suportul de servo asa cum e pozitionat din fabrica. ca atare, tija de acceleratie este f lunga, si, ca sa nu flambeze, am impracato cu teava de carbon. la capatul dinspre motor a trebuit sa fac celebrul Z. mi se pare cam aiurea sa pui servoul de acceleratie asa in spate, dar daca ei asa au gandit... asa il lasam.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 23 April 2013 - 09:04 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#26
Postat 23 April 2013 - 09:08 AM
funtana 48.jpg (37.82K)
Number of downloads: 44
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#27
Postat 23 April 2013 - 09:19 AM
contrar tuturor asteptarilor, se pare ca modelul este greu de coada. (din cauza servourilor pozitionate in spate). pe FG baietii au facut sistem pull-pull pt directie, astfel incat sa echilibreze modelul. desi am sistemul in punga, nu prea ma incanta idea de a reface comenzile, asa ca am rezolvat, destul de usor, din pack-uri.
pakul de aprindere a ajuns pe motorbox, opus aprinderii. pack-ul de receptie si Ubec-ul au ajuns in dreptul rezervorului. plus 20g Pb in bot (provizoriu)
funtana 49.jpg (94.46K)
Number of downloads: 92 funtana 50.jpg (96.14K)
Number of downloads: 72 funtana 51.jpg (95.54K)
Number of downloads: 77
treaba este in felul urmator: CG-ul l-am facut cu rezervorul gol. rezervor care este pozitionat in fata CG-ului. in manual, rezervorul este pozitionat ca pt methanol, in motorbox. folosind alt rezeror (mai mic decat cel care a venit) si care este mai mult decat sufficient pt acest model, ma gandesc ca la aterizare am sa vin cam cu 1/3 combustibil in rezervor. asta inseamna ca CG-ul se va modifica in timpul zborului. de aceea nu voi mai pune acele 20g de Pb. tot pe FG, am vazut si 200g Pb pus in bot, in combinatia DLE30 + funtana.
o alta posibilitate este de a pune un con de Al, care este mai greu decat cel de plastic, dar, nu ma incanta cum arata
funtana 52.jpg (99.62K)
Number of downloads: 78
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#28
Postat 23 April 2013 - 09:32 AM
ALLEN, la 23 April 2013 - 09:08 AM, a spus:
funtana 48.jpg
Gaurile sa nu fie gandite pentru intrerupatoare gen DigiSwitch de sunt asa mari .
#29
Postat 23 April 2013 - 09:42 AM
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 23 April 2013 - 09:42 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#30
Postat 23 April 2013 - 05:59 PM
Noile generatii de servo rezista chiar bine la vibratii si temperaturi. N-ar strica un mic deflector pentru protectia la aer cald.
In rest felicitari si sa-l zbori muuuuuult si bine
:good: