Funtana 125 G Hangar 9
#61
Postat 04 July 2013 - 06:54 PM
#62
Postat 08 July 2013 - 09:20 AM
flypol, la 04 July 2013 - 06:54 PM, a spus:
Dorin, macelarit e putin zis. mai repede killer-it. varianta finala.
2013-07-05 00.24.53.jpg (100K)
Number of downloads: 82
am ales sa pun un rezervor mai mic, 250ml. este arhisuficient pt 10-15 min de zbor. initial am vrut sa folosesc un Kill-switch pt aprindere, dar am renuntat, pastrand intrerupatorul classic.
carburatorul ar fi mers intors (rasucit) 180grade, si sa pastrez pozitia originala a servoului de acceleratie, dar am preferat sa il las asa si sa pun suportul si servoul pe partea opusa, pt ca asa mi-a cerut centrarea.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 08 July 2013 - 09:25 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#63
Postat 08 July 2013 - 01:41 PM
e grea de coada.Am fost nevoit sa mut tot ce e greu,implicit acumulatorii LiFe,aproape de motor( la 100mm).Curentul de aer raceste motorul si trece in procent de 30-40% pe langa acumulatori. Dauneaza ? Temperatura aerului nu cred ca depaseste 40 grade.
#64
Postat 08 July 2013 - 04:07 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#66
Postat 08 July 2013 - 07:24 PM
In zilele calduroase le atasez deasupra o punga plina cu gheata ...
#67
Postat 08 July 2013 - 08:07 PM
REAL DESIGN, la 08 July 2013 - 07:24 PM, a spus:
ha ha ha, gheata la OO!!!
am cam terminat cu aranjatul. am facut si ghidajele de reglaj
2013-07-08 19.56.11.jpg (123.76K)
Number of downloads: 190
montat parghia pt shock.
2013-07-08 19.56.45.jpg (98.04K)
Number of downloads: 176
pargia de acceleratie e si ea gata, cat si rezervorul
2013-07-08 19.57.14.jpg (153.01K)
Number of downloads: 164
acum ramane sa vedem cum se comporta in aer.
Fisiere atasate
-
2013-07-08 19.57.53.jpg (117.92K)
Number of downloads: 189
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#68
Postat 08 July 2013 - 10:04 PM
#69
Postat 08 July 2013 - 10:13 PM
bai, da tu mai vii la zbor? sau de cand ai bebe mic, gata... te-ai lasat? sau il inveti sa surubareasca??? ca am vazut ca-i cam place....
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#70
Postat 09 July 2013 - 07:12 AM
Teo-Costin, la 08 July 2013 - 10:04 PM, a spus:
Vin coane Allen, sa mai treaca apele de pe la teren si vin si poate vin si la Brasov ..... asa sa stii.
#71
Postat 09 July 2013 - 07:35 AM
@Teo Costin.Trebuie sa vi la Brasov.Voi zbura Hurricanul,Extra mare,Cessna mare.CG-urile sunt perfecte la toate.Emotii,oricum..
#72
Postat 09 July 2013 - 07:49 PM
2013-07-09 20.26.11.jpg (101.17K)
Number of downloads: 111 2013-07-09 20.26.24.jpg (54.33K)
Number of downloads: 115
2013-07-09 20.27.41.jpg (101.85K)
Number of downloads: 105 2013-07-09 20.28.06.jpg (90.16K)
Number of downloads: 116
nici la cantar nu stau rau, 4650 g cu rezervorul plin. e ecceptabil, stiind din start ca DLE30 atarna 1200g fata de 1020g cat atarna GF 26i V2.
ramane acum testele in aer, timp bun sa fie.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#73
Postat 09 July 2013 - 08:00 PM
#74
Postat 10 July 2013 - 08:06 AM
La modelele mari,grele,sprijinirea in doua puncte nu face chiar bine;pot apare imprimari sau mai grav,rupturi de balsa).Cu cat suprafata de sprijin e mai mica,cu atat acuratetea masurarii e mai mare.Trebuie puse insa talpi de sprijin si scade acuratetea reglarii. Carligele sunt bune daca in zona CG avem decupare in fuselaj.La Cessna nu aveam si am facut 2 gauri de 6mm.Dupa echilibrare gaurile se pot obtura cu cepuri de 6..( sau 4 la modele mai mici).Cum sa zic,nu e mare filozofie ce am facut; ai o stare de liniste cand vezi "matahala de avion" balansand pe doua stifturi de 6 mm.Asa, de fitze,am trasat cu nivela cu laser o linie orizontala pe fuselaj cam pe axa tractiunii dupa care am apreciat paralelismul cu axa nervurii aripii.
#75
Postat 10 July 2013 - 08:45 AM
#76
Postat 10 July 2013 - 09:03 AM
flypol, la 10 July 2013 - 08:06 AM, a spus:
La modelele mari,grele,sprijinirea in doua puncte nu face chiar bine;pot apare imprimari sau mai grav,rupturi de balsa).Cu cat suprafata de sprijin e mai mica,cu atat acuratetea masurarii e mai mare.Trebuie puse insa talpi de sprijin si scade acuratetea reglarii. Carligele sunt bune daca in zona CG avem decupare in fuselaj.La Cessna nu aveam si am facut 2 gauri de 6mm.Dupa echilibrare gaurile se pot obtura cu cepuri de 6..( sau 4 la modele mai mici).Cum sa zic,nu e mare filozofie ce am facut; ai o stare de liniste cand vezi "matahala de avion" balansand pe doua stifturi de 6 mm.Asa, de fitze,am trasat cu nivela cu laser o linie orizontala pe fuselaj cam pe axa tractiunii dupa care am apreciat paralelismul cu axa nervurii aripii.
Si daca dupa maiden constati ca C.G.-ul nu e chiar acolo ? .. o sa ai un model cu fuselajul plin de cepuri .. sau gauri !
De fapt cred ca totusi e folositor pe timp ploios .. zbori cu Cessna si curge apa din ea prin gaurile de centraj .. :rofl:
P.S.
Daca modelul este mare si implicit greu nici metoda cu placuta de placaj nu e prea safe, existand riscul ca balsa sa cedeze si sa intra placuta cu bratul de centraj cu tot in aripa eventual sa iasa si pe partea cealalta ca sa fie treaba serioasa ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 July 2013 - 09:05 AM
#77
Postat 11 July 2013 - 06:59 AM
@RealDesign.Cand am bagat burghiul in frumusetea de Cessna ,m-a trecut un fior total neplacut ,insa asta este;la cum zbor eu, ca tot incepatorul cu pretentii,numai un greu de coada mai lipseste!
Se zice prin lume ca un greu de coada e pierdut(scrie si la PilotRC si la ASM,ESM,TBM....)Nu e valabil la romani:
- la HC editia a 7-a Florin 100% a zburat Edge-ul de 2m cu un pak de 4,8/4000(230 gr) cazut in coada-fara daune
- La Siria ,ultima editie,tot Florinel a adus Hawker-ul de 2m la aterizare avand lipsa 670gr balast in bot.
- La HighFly 2012 Camil a aterizat perfect acelasi poznas de Hawker cu 250 gr.balast lipsa.
Norocul a fost ca motoarele PH 180 FS 30cmc si CRRC 40KIT s-au comportat exemplar,altfel.......
Are tara valori,altfel cum naiba mai traim in" buluceala asta aeromodelistica"....Mintorul ne salveaza !
#78
Postat 11 July 2013 - 07:23 AM
flypol, la 11 July 2013 - 06:59 AM, a spus:
baftosu-le... al meu a devenit piesa muzeu, pus frumos la loc de cinste, ca doar arata bine!
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#79
Postat 14 July 2013 - 10:52 AM
#80
Postat 13 August 2013 - 10:02 PM
dupa o lunga pauza, Funtana a fost azi la aer. Am reusit in we ce a trecut sa reglez DLE-ul 30cc, in asa fel, la tranzitia zbor pe spate-zbor pe fata, sa nu mai se opreasca.
una din solutii a fost planeitatea piesei intermediare dintre carburetor si motor. este pe net un tutorial cum se face, eu l-am aplicat si a avut success.a doua solutie (aplicata si ea) este crearea unei presiuni statice constant asupra membrane (membrane care are rol de pompa). se face cu ajutorul unui Stutz lipit pe capacul de la carburator, un furtun si o cutie de film (tot pe net se gaseste si tutorialul).si a treia solutie, a fost montarea unei goarne la carburator (solutie tot de pe net). se pare ca toate cele 300 si ceva de pagini citite despre DLE30au dat roade. motorul merge excelent.
acum despre funtana... cu noua motorizare e de vis. la primul zbor, asa cum ma asteptam, a fost nevoie doar de 2 click-uri stanga pe directie, in rest, toate trimurile pe zero. la aterizare, vine fulg, atat cu motor, cat si fara (m-a mancat si am oprit motorul cand am pus modelul pe panta de aterizare, si a venit... la picior. nu are tendinta de angajare.
n-am apucat sa fac fac poze, dar la urmatoarea iesire promit ca o sa fac. mai jos ceva poze cu modif. aduse la DLE
Fisiere atasate
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#81
Postat 13 August 2013 - 10:42 PM
http://rcraceboats.w...ustrated-guide/
http://www.thunderbo...rial_seven.html
http://www.rcunivers...-block-mod.html
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#82
Postat 14 August 2013 - 06:59 AM
#83
Postat 14 August 2013 - 07:14 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#84
Postat 14 August 2013 - 07:18 AM
P.S.
Mintorul are o singura rezolvare .. alt motor .. din ce stiu ca s-au plans pe afara ( parca postase si Allen o astfel de
plangere )
#85
Postat 14 August 2013 - 07:26 AM
din ce am mai citit, la mintor e o mare problema: pe masura ce se incalzeste, se dilate si pierde din compresie, ducand astfel la o functionare anormala. majoritatea s-au pland de asta, si la 55cc si la 110cc. asta ar fi si unul din motivele pt care au inchis fabrica o perioada, lumea nu mai cumpara aceste motoare. unii au gasit rezolvarea, in directionarea fluxului de aer fix pe radiatoarele motorului, altii am vazut ca merg cu ele mai bogate, dar sunetul e naspa. sunt multe problem cu aceste motoare, desi arata bestial de bine... sunt extreme de pretentioase in exploatare.
PS: Dorin, da cum ai reusit sa-l dereglezi? ca ultima data mergea excellent...
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 14 August 2013 - 07:27 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#86
Postat 14 August 2013 - 09:27 AM
Urc mai sus usurel si incep problemele. trebuie iar sa accelerez cate putin caci motorul pierde treptat turatia.Cobor la 10 m
jumatate turatie,isi revine.Repet cu Low mai deschis .Parca e mai bine,repet sus,aceeasi figura.
Efuzorul carburatorului e inclinat 45 grade jos spre coada modelului.Ma gandesc sa fac o capota spre interior model ca sa stabilizez aerul aspirat.Oricum motorul porneste destul de greu la rece.Cand e cald,o pala si porneste.
Oricum carburatorul aspira in draci.Cu soc aproape ca curge combustibil dupa 3-4 pale.Da rateul de rigoare .Fara soc trebuie muncit 3-4 minute.Soc/fara,soc,fara....si la urma o ia.
Orice sfat e binevenit.
#87
Postat 14 August 2013 - 12:08 PM
dar, dupa cum zici tu, ca la 10 m merge ok si la 50 aiurea, s-ar putea sa fie presiunea static la membrane. si atunci eu zic ca ar fi ok sa incerci Solutia cu Stutz si cutie film, sa vezi cum reactioneaza
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#88
Postat 14 August 2013 - 01:50 PM
De altfel zboara dracovenia de te unge peste tot.Aveam pe vremuri o Extra 300S Wagstaff cu 15cmc/4T si munceam ca un hamal
s-o zbor. Asta rosie e teroare;ce nu faci bine tu,face ea :D :yahoo: :rofl: Sa fiti iubiti!
#89
Postat 01 April 2017 - 04:09 PM
Modelul este chiar cel din primul post.
Nu am apucat sa zbor prea mult.
Am zburat pe setarile de la extra meu vechi care nu avea suprafetele asa de mari si nu avea expo deloc.
Cand l-am ridicat m-am speriat putin dar am reusit sa aduc modelul intreg la aterizare.
Dupa ce i-am pus expo imi facea un fel de mix adica ridicam profundorul si cand ajungea la capat se lasa in jos de tot. La fel si la eleroane.
Ca prima impresie mi-a placut mult motorul trage modelul bine. Eu sunt obisnuit cu modele care abea duc avionul.
https://www.youtube....eature=youtu.be
#90
Postat 03 April 2017 - 04:21 PM
Încă ceva - vezi că nu e obligatoriu decolarea cu motorul în blană!!!...e însă obligatoriu desprinderea la viteza minimă de zbor...iar la terizare - vino cu viteză mai mare...că o să-i rupi trenul. Aterizarea aia a fost în limită de viteză!...
Să te bucuri de el...!