Modelism - RHC Forum: Motor de frigider - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Motor de frigider

#31 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 14 July 2005 - 10:10 AM

znecula, la 14 Jul 2005, 09:50, a spus:

Nu ma pricep la aerografe sau la alte scule de vopsit.
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.

Stima.

Exact! Este supapa de siguranta si nu presostat propriuzis (stiu ce este si cum arata :D ).
De restul, asa este, se gasesc de cumparat si vazatorul ar trebui sa stie sa dea explicatiile necesare.
Bafta!
0

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 20 July 2005 - 09:06 AM

Ar fi de facut o precizare: la o astfel de instalatie, nu este suficinet numai presostatul, ci e nevoie si de un regulator de presiune! Presostatul, asa cum s-a aratat mai sus, opreste motorul la o presiune maxima data si il porneste la o presiune minima data. Este bine ca acest histerezis sa fie de cel putin 4 - 5 bari, in acest fel motorul nu se incinge prea tare. Regulatorul de presiune asigura o presiune constatnta la iesire, indiferent de consum (intre anumite limite, date de calitatea regulatorului). Fara acest instrument este destul de dificil de lucrat: in butelie pot fi de obicei 6 -7 bari, dar aerograful lucreaza la 0,8 - 1,2 bari! Un robinet nu rezolva treaba decit aparent: daca aerul curge prin aerograf se poate regla cit de cit o "presiune" (defapt debit!) buna de lucru. La oprirea aerografului insa, presiunea incepe sa creasca pe furtun pina ajunge la egalitate cu cea din rezervor (deci 5-7 bar!!!). Va dati seama ce se intimpla la repornirea aerografului, asta daca intre timp furtunul nu a sarit de la locul lui!
0

#33 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 09:13 AM

Crios, la 7 Jul 2005, 16:34, a spus:

Iti trebuie:
- vas tampon (ala kaki din imagine asta este)
- reductor de presiune care are si robonet, de preferat unul cu ac (ala care are capacul rosu, dar nu neaparat acelasi)
- presostat (poate sa fie si mecanic)
- manometru - de preferat 2 bucati - unul pentru presiunea din vasul tampon care iti arata presiunea din aceasta
- unul pe iesire, dupa reductor care iti arata presiunea spre aerograf

vezi la liniuta a doua :rolleyes:
Bafta!
0

#34 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 09:21 AM

Z-mare,
Corect. Daca-l voi folosi pt. vopsit il voi echipa obligatoriu cu regulator.
Deocamdata bat capse cu el si mai suflu spanul pe la strung si la freza cand fac curat.
0

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 20 July 2005 - 12:24 PM

pai la suflat spanul iti trebuie musai regulator: daca ungiul de incidenta al liniilor de molecule de aer care...... :D
OK!
0

#36 Useril este offline   rodanny 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2005 - 12:42 PM

Salutari..
Am citit tot topicul...si am o intrebare...

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?
Are cineva idee ce debit are un motor de frigider?
Danny
danny@xnet.ro
0

#37 Useril este offline   jaffar 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 20-May 05

Postat 20 July 2005 - 12:45 PM

rodanny, la 20 Jul 2005, 13:42, a spus:

Salutari..
Am citit tot topicul...si am o intrebare...

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?
Are cineva idee ce debit are un motor de frigider?
Danny
danny@xnet.ro

motorul de frigider se raceste cu ulei. mai precis, este scufundat intr-o bila neagra plina cu ulei :D
A physics truck just turned over outside! There’s physics everywhere!
0

#38 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:09 PM

Se incalzeste, dar un compresor ca acesta e pentru aplicatii usoare.
Pt. hobby.
Pt un debit mare de aer treci la ceva profi.
0

#39 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 01:10 PM

rodanny, la 20 Jul 2005, 12:42, a spus:

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?

Ba se incinge.
Daca are presostat, in timpul in care "sta", se mai raceste.
Daca nu are atunci trebuie oprit din cand in cand.
Daca nu este oprit, atunci se va opri singur cand bimetalul care se afla in capsula rotunda lipita de carcasa motorului(in cutia contactelor) va opri alimentarea.
Compresorul va porni cand se va raci si bimetalul va reveni la forma initiala inchizand circuitul electric.
Asta la motor de frigider, congelator, etc. Pe ala de pe aer conditionat nu-l cunosc.
Motorul de frigider se incalzeste si cand lucreaza la "mama lui" asa ca nu-s probleme.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Crios: 20 July 2005 - 01:11 PM

0

#40 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:15 PM

Pt racire ar trebui un ventilator suplimentar.
Nu va fi prea eficient deoarece compresorul nu e prevazut cu aripioare de racire.
O idee ar fi sa-l scufunzi intr-un vas cu alt lichid de racire......Vax. Mai bine un compresor ca lumea.
0

#41 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:17 PM

Crios,
si compresorul de aer cond. are protectie termica.
0

#42 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 01:31 PM

znecula, la 20 Jul 2005, 13:17, a spus:

Crios,
si compresorul de aer cond. are protectie termica.

Nu stiam. Multumesc de informatie.
La momentul asta cred ca in acest topic exista suficiente informatii pentru cine va dori sa-si construiasca un compresor cu care sa-si poata vopsi fara griji "obiectul" si care va functiona bine cu orice tip de aerograf.
Nu stiu ce debit de aer are un astfel de motor (frigider, are conditionat, etc) dar stiu sigu ca debilul este direct proportional cu puterea motorului.
Cu cat puterea in "W" este mai mare si debilul este mai mare.
Bafta!
0

#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 21 July 2005 - 08:55 AM

Daca ai un rezervor de vre-o 5 - 6 litri si un presostat cu un histerezis de cel putin 4 bari, problema "debitului" si a racirii se cam rezolva! Eventual pentru racire, un ventilator suplimentar intubat ar asigura o racire foarte buna!
0

#44 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 26 July 2005 - 04:36 PM

am primit aerograful de la revell (suflaiul) arata super abia astept sal probez
dar apare o problema exact cum ati spus voi deci ma repet leg suflaiul la compresor (actualmente unul auto) cat timp tin clapeta apasata totul e ok dar cand nu e apasata aerul nu are pe unde sa iasa si cum spuneati voi se va sparge furtunul
ce pot face momentan pana imi termin compresorul cu motor de frigider (pot adapta una din piesele ptr compresor si dupa aceea sal folosesc la celalalt?)
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#45 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 26 July 2005 - 05:35 PM

Didisor, daca nu pui un "vas tampon" intre compresorul auto si "suflai" n-ai rezolvat nimic.
Aerul va iesi in "suturi", iar "suflaiul" va scuipa cu intermitente.
Daca ii pui un "vas tampon" va trebui sa-i pui si un manometru (in cazul in care compresorul nu este prevazut cu asa ceva) pe care sa-l veghezi din cand in cand si sa opresti compresorul cand in vas ai cam 8 (daca acel compresor va fi capabil sa urce pana acolo, daca nu, pana unde urca) si sa-l repornesti cand coboara pe la 3.
Bafta!
0

#46 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 26 July 2005 - 07:39 PM

Citeaza

cat timp tin clapeta apasata totul e ok dar cand nu e apasata aerul nu are pe unde sa iasa si cum spuneati voi se va sparge furtunul

Vad ca imi racesc gura de pomana!
De la mine citire:

Citeaza

Ar fi de facut o precizare: la o astfel de instalatie, nu este suficinet numai presostatul, ci e nevoie si de un regulator de presiune! Presostatul, asa cum s-a aratat mai sus, opreste motorul la o presiune maxima data si il porneste la o presiune minima data. Este bine ca acest histerezis sa fie de cel putin 4 - 5 bari, in acest fel motorul nu se incinge prea tare. Regulatorul de presiune asigura o presiune constatnta la iesire, indiferent de consum (intre anumite limite, date de calitatea regulatorului). Fara acest instrument este destul de dificil de lucrat: in butelie pot fi de obicei 6 -7 bari, dar aerograful lucreaza la 0,8 - 1,2 bari! Un robinet nu rezolva treaba decit aparent: daca aerul curge prin aerograf se poate regla cit de cit o "presiune" (defapt debit!) buna de lucru. La oprirea aerografului insa, presiunea incepe sa creasca pe furtun pina ajunge la egalitate cu cea din rezervor (deci 5-7 bar!!!). Va dati seama ce se intimpla la repornirea aerografului, asta daca intre timp furtunul nu a sarit de la locul lui!

Pentru cine nu a priceput: este nevoie de un regulator de presiune altfel se intimpla "minunile" de mai sus!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 July 2005 - 07:41 PM

0

#47 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 27 July 2005 - 07:36 AM

am facut proba e super sincer pentru ce folosesc eu e nemaipomenit si merge si chiar si cu vopsea un pic mai grosuta
insa acum tre sa ma apuc de compresor si de rest\ul instalatiei musai

MULTUMESC PENTRU SFATURI
revin
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#48 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 27 July 2005 - 11:59 AM

:o am vasul tampon o butelie de freon restul in curs de cumparare
cand se "coace " pun poze:)

bafta tuturor

Aceasta postare a fost editata de didisor: 27 July 2005 - 12:23 PM

Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#49 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 27 July 2005 - 04:41 PM

Succes!
0

#50 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 29 July 2005 - 09:46 PM

azi am colindat frumosul oras constanta (multumita primarului Mazare) in care daca vrei sa gasesti toale nu e problema cu tehnica stam prost,
am fost la carul laudat firma mare cu spoturi tv multe si sau uitat fete la mine ca l;a poarta noua, mau intrebat ce vreau sa fac cu ele si cand am spus un compresor le-a bufnir rasul
in consecinta

mi sa spus ca presostatul e acelas lucru cu regulatorul de presuiune si nu au decat ptr apa si e de la 1 -5 bari
manonetre am gasit supapa de sens si sup de siguranta si totul e ok

o mare problema poate cineva sa-mi faca o schita de mana cu ordine cum trebuiesc puse nu de altceva dar nu vreau sa iasa vreo bomba ca acu port barba , sunt bronzat si ma mai impusca astia nevinovat (ptr ca vreau sa inventez(nu vreau decat sal construiesc) un compresor)

va rog ajutor..... :D [B]
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#51 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 30 July 2005 - 09:47 PM

Intre presostat si regulator de presiune e o diferenta ca intre mancarica si mancarime :D
Daca te preseaza pasiunea si e musai sa vopsesti ceva, foloseste o camera auto pe post de vas tampon.
0

#52 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 31 July 2005 - 03:57 PM

chiar si eu in necunostinta totala de cauza am banuit pur logic ca trebuie sa fie lucruri total diferite dat simabilele doamne vanzatoare de la doua firme cu acoperire nationala m-au contrazis si din respect pentru "spoturile lor publicitare" si rusinea patronilor de a angaja oameni total dezinteresati (mai ca leas spune numele macar pentru antireclama)dar nu e voie
mai caut,mai sap
daca nu fac un drum la bucuresti

UITE DE AIA IMI PLACE BUCURESTIUL incepe sa "miroase a occident" :D

ps. poate imi dati si mie niste repere din bucuresti unde pot gasi presostat, regulator,
multumiri anticipate
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 31 July 2005 - 05:21 PM

Zencula, neavind regulator, nu rezolva mare lucru cu camera auto! (vezi interventia de mai sus)
Didisor, iata o schema...schematica a instalatiei!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-11-1122823303.jpg

0

#54 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 31 July 2005 - 05:35 PM

Multumiri lui Z-mare pentru schema!
"Regulatorul cu capcana de ulei si apa" se mai gaseste sub denumirea de filtru-regulator de presiune. Uneori, in anumite instalatii, mai poate avea rolul si de lubrificator, cand are o constructie speciala. Nu e cazul la vopsire.
Parca pe acolo mai poti introduce in circuit si 1-2 manometre, unul inainte de regulator si unul dupa regulator si practic stii cat ai in vasul tampon si cat ai dupa regulator, adica la consumator, ca de regula sunt valori diferite.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 31 July 2005 - 05:35 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#55 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 31 July 2005 - 06:23 PM

multumiri multe ptr schema chiar ma ajuta mult
de luni plec prin magazine sa caut piese poate in asta "comertul socialist"

offtopic, o cugetare care mi-a venit in minte acum
"reclama e sufletul comertului
si comertul.....sufletu' ...."
:D :D


multumiri
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 31 July 2005 - 06:54 PM

Ma tot uitam la schema si ma intrebam ce mai trebui: manometrele! mersi Bitex!
am corectat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-11-1122828894.jpg

0

#57 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 02 August 2005 - 07:49 PM

am presosratul si reductorul de presiune

presostatul condor MDR2

Technical Information
Designed for use with Single Phase Compressors
1/4” BSP Ports—comes complete with unloader

Single phase switching capacity 2.2 Kw
Max. cut out pressure 12 bar
Median Temp air: -5…+80C
Max electrical cycles cycles /h 120
Max Mechanical cycles: cycles/h 500
Rated operating current: @240V 20A
Rated insulation voltage: Ui 500V
Protection: acc to EN60529 IP44
Weight: g 320

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-11-1123004955.jpg

Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#58 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 02 August 2005 - 07:51 PM

si regulatorul de presiune

(doar poza) ca nu am habar de care e

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-11-1123005109.jpg

Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#59 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 02 August 2005 - 08:08 PM

acu marle intrebari

1-cum reglez presostatul da inchida la o anumita presiune :(
2- presostatul are are 3 iesiri ii pot pune pe ele
-manometru (unul il am pe regulator)
-supapa de siguranta
- dop (sau ce imi mai recomandati voi) :( dar ieftin ca mau rupt deja la buzunar

poza cu presostatul desfacut

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-11-1123006120.jpg

Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#60 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 03 August 2005 - 06:01 PM

Reglajul presostatului:
Scoti capacul presostatului.
Pornesti agregatul si cand ajunge la pres. de cca de 8 bari (sau cat crezi tu de cuviinta), incepi sa slabesti (cu o surubelnita) surubul care trece printr-un arc.
Pentru a citi presiunea in butelie, e necesar un manometru, altul decat cel de pe regulator.
Cand presiunea va actiona presostatul si va opri compresorul, citesti indicatia manometrului.
Aceasta va fi pres maxima.
Daca doresti o presiune maxima mai mica mai slabesti surubul.
Pres minima la unele presostate (depinde de producator), este stabilita co 2-3 bari sub cea maxima.
Adica histerezisul este de 2-3 bari.
Altele permit si reglajul histerezisului.
Eliberand aerul din butelie, vei vedea la ce pres. va reporni compresorul.
Daca presostatul tau permite reglajul si a pres minime, o faci cat doresti.

Manometru de pe regulator, va indica presiunea reglata de tine la iesire, care, trebuie sa fie ma mica decat tens minima fixata la presostat.
Numai asa vei obtine o pres. constanta pt aerograf.

Supapa de siguranta o pui pe o cale de aer comuna cu butelia. Adica aceasta va proteja butelia pt suprapresiune.
Eu am una care se declanseaza la 15 bari.
Compresorul meu nu cred ca va ajunge vreodata la performanta asta. Deci a fost un moft.

Practic aceasta lucreaza numai cand se defecteaza presostatul.[B]

Sper sa te ajute cele spuse aici.
Spor la treaba!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro