Motor de frigider
#87
Postat 17 August 2005 - 06:20 PM
znecula, la 14 Aug 2005, 20:56, a spus:
No ca e cu arc deci nu conteste pozitia!
Uitate intr-o centrala termica de perete!
Daca e presostatul corect reglat aia va lucra numai ACCIDENTAL!
#88
Postat 18 August 2005 - 10:37 AM
si cateva niple sa mai cumpar un manometru ptr butelie, un robinet
sa rezolv cu motorul de frigider, suporti, prindere, parte electrica
PS voi ave nevoie de ajutorul vostru la partea electrica
cu multumiri
D
#90
Postat 19 August 2005 - 10:17 PM
Chestia aia la care se vede un bobinaj pe ea. care se mufeaza in motor e RELEUL de PORNIRE! Asta cupleaza bobina aia ajutatoare la inceput si o opreste cand compresorul a pornit! E bine sa-ti cumperi altul ca poate sa aiba arse sau oxidate contactele! Nu e scump(cca 10RON) si se gaseste in orice magazin de electrice! Dar vezi ca curentul (A) de deconectare a bobinajului ajutator, sa coincida cu curentul (A) de lucru al compresorului tau!!!!! Din cate tin minte valoarea releului este de 1,55A ptr motorul de Artic mare, de 230l, iar cel mic de 180l avea un releu de 1,1A!
Chestia aia mica, neagra si rotunda care ati atarna acolo este un releu de protectie termica, care sa-ti opreasca compresorul cand asta ajunge la o temperatura periculoasa, sau cand merge mai mult decat e facut sa mearga! Sau curentul consumat de motor creste nepermis de mult! Din diferite motive! Asta se monteaza in serie cu circuitul principal cred! E format dintr-o tablita din BImetal si sub ea exista o rezistenta spirala mica! Al poti incerca tinind-ul cu bimetalul in jos si aprinzand o bricheta sub el! Clickaie dupa cateva secunde si face click din nou cand se raceste! E bine sa al chimbi si pe asta, ca contactele lui se mai oxideaza in timp! Releul asta se lipeste de carcasa compresorului, pe acolo pe linga releul de pornire, de obicei cu o clema elastica! Merge si prin alte metode, cu conditia sa-i ofere un contact ferm cu corpul compresorului! Si asta se gaseste usor prin mag. obisnuite de electrice (cca 5RON)! Nu are o valoare asa de stricta, precum releul de pornire!
#91
Postat 20 August 2005 - 07:54 AM
Era bine ca fotografia sa cuprinda in intregime firele din partea stinga (maro si albastru)
Am am atasat o schema de principiu, dar nu stiu unde se duce firul maro (probabil masa????)
Imagini atasate
#93
Postat 21 August 2005 - 08:28 AM
cu putina logica ,multa atentie, un gram de inconstienta
1 - lam pornit singurel sa vad pe care parte scoate aerul (firul maro tre legat cu ala alb (leam legat si am avut noroc sa fie corect))
2- am facut legaturile la presostat si se opreste agregatul cand apesi pe contactor
?????????????????
PROBLEME:
1. nu sunt sigur cat ulei mai are in motor (mai are ceva ca a curs pe mine) si de care trebuie si cat si pe unde il pun
2.tubul acela din plastiv care vine de la supapa de sens (si care mi-au spus sa il infig in presostat) daca e infipt nu se duce aerul in butelie, daca e abturat abia atunci incepe sa se umple butelia dar se incalzeste motorul dupa cca 5 min de functionare(adevarul e ca al meu de la frigider nu prea poti tine mana pe el de fierbinte ce este)
supapa de sens Nw9 16 bari (sa fie prea mare)
3. cum pot regla presostatul sa declanseze la o presiune mai mica el , porneste la 4 si se opreste la 12
4. de ce presiune max ma sfatuiti sa am in butelie ptr a putea vopsi (acum cu un aerograf dar pe viitor si cu un pistol)
Imagini atasate
#94
Postat 21 August 2005 - 09:21 AM
2. Nu ai montat supapa invers??????
3. Presostatul are inauntru niste suruburi cu arc ce regleaza presiunea maxima si histerezisul. Din pacate, nu-ti pot spune precis care sint deoarece fiecare constructor a aplicat o solutie ....constructiva propie! Dupa parerea mea, daca butelia rezista la 12 bari, ciclul este foarte bun. Daca nu... trebuie redusa presiunea maxima in jur de 8 bari, dar cea minina poate sa ramina la 4. E un histerezis destul de bun.
4. Utilizarea corecta a aerografului NU depinde de presiunea maxima din butelie :) . Presiunea de lucru la aerograf se seteaza din regulator in functie de viscozitatea/dilutia vopselii, natura ei (duco, acrilic, emai, tempera, etc) si ...ce vrei sa faci! Ea variaza intre 0,5 si 2 bari si o deduci...exeprimental! Treaba merge cam asa: compresorul porneste, face presiune si la 8 bari in rezervor (sa zicem), se opreste. Tu consumi aerul vopsind (cu presiunea de iesire reglata la 1 bar, de ex.), iar cind presiunea in rezervor scade sub 4 bari, motorul porneste din nou, dupa care se opreste la 8 bari in butelie. Ciclul se repete atita timp cit tu vopsesti. Pistolul de vopsit consuma nitel mai mult aer decit un aerograf, deci acest ciclu va fi mai rapid (des).
#96
Postat 21 August 2005 - 11:39 AM
iar cu supapa de sens am montato cum mia spus tipul de la service si asa am facut doar daca mi-a spus anapoda
pe ea scrie 16 bari sa fie prea tare nu cred
mai fac teste
lipitura la conducta de cupru pot sa fac cu cositor (cea care alimenteaza butelia)
multumiri D
#97
Postat 21 August 2005 - 12:04 PM
Cositorit??? Hmmmmm, mai bine alamit, ai totusi presiuni destul de mari nu nu-i de colea sa-ti "scuipe" o teava deaia!
16 bari de pe supapa arata presiunea "contra" la care tine. Pe direct nu afecteaza in nici un fel! (E ca la o dioda tensiunea inversa ;) )
#98
Postat 01 September 2005 - 12:33 PM
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
acum vreau sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat, direct (OMU) si indirect toti cei de pe forum
MULTUMESC TUTUROR :D
Imagini atasate
#100
Postat 01 September 2005 - 12:36 PM
#103
Postat 01 September 2005 - 12:49 PM
pacat ca nu au la moace una din aia care aplauda http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#107
Postat 01 September 2005 - 05:18 PM
Nu ai folosit eficient presostatul.
In partea de dedesubt a presostatului mai e o supapa de golire a compresorului.
Cum se face:
Intre compresor si supapa unisens, mai intercalezi un T-eu si cu un tub (de 6 mm cred ca e la tine),
faci legatura intre acest T-eu si supapa aceea de la presostat.
Astfel la repornire compresorul demareaza f usor.
La mine fara aceasta chestie compresorul nu vrea sa porneasca.
Stima.
#108
Postat 01 September 2005 - 05:56 PM
Am si eu o intrebare mai de profan: - de ce nu ai facut racordul intre butelie si compresor din ceva flexibil? Si da, mai ales compresoarele fara piston, genul acesta, trebuie sa plece in gol. Supapa aia e necesara, altfel se poate arde motorul la porniri repetate.
Zic si eu...
In rest e super, dar unde o sa-l tii? Da' nevasta stie?
Cu stima,
Costel
#109
Postat 01 September 2005 - 06:53 PM
Am o obiectie: in ultima poza, in coltul de jos, apar niste fire electrice la ...vedere! Trebuie acoperite!!!!!!!!!! Conform legilor lui Murphy acolo sigur ca vadea un obiect metalic, te vei spijini cu mina, un neofit curios isi va baga nasul, apa va avea o atractie irezistibila spre acel loc..... :D